რა არის ელექტრონული კომერცია

რა არის ელექტრონული კომერცია (ელ. კომერცია – eCommerce)?

რა არის ელექტრონული კომერციის ბიზნესი და როგორ მუშაობს იგი?

იცოდით, რომ ელექტრონული კომერციის ბაზარი 2026 წლისთვის, სავარაუდოდ, 200 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწევს? ინდოეთი არის ელექტრონული კომერციის აყვავების ცხელი წერტილი, ამიტომ კარგი დროა გაეცნოთ ელექტრონული კომერციის წვრილმან საკითხებს. სულ რომ არ იცოდეთ რა არის ელექტრონული კომერცია (ან ელ. კომერცია, eCommerce), გაგებული მაინც გექნებათ რამე მის შესახებ. დამწყებთათვის რომ ვთქვატ, მსოფლიოში ელექტრონული კომერცია ფეთქდება!

მცირე კომპანიებიდან დაწყებული, ბაზრის გიგანტებით დამთავრებული, ყველა მიილტვის ელექტრონული კომერციის ინდუსტრიაში და უკან მობრუნების გზაც აღარ არსებობს. თუ ამისთვის აქამდე ყურადღება არ მიგიქცევიათ, დარწმუნებული ვარ, ახლა მიაქცევთ – დაინტერესებული ხართ თქვენი პროდუქციის ინტერნეტით გაყიდვით და სანაცვლოდ დიდი თანხის გამომუშავება გსურთ? კარგი! თქვენ სწორ ადგილას ხართ. კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება ელექტრონული კომერციის სამყაროში!

რა არის ელექტრონული კომერცია?

ელ. კომერცია (ასევე ცნობილი როგორც ელექტრონული კომერცია, e-Commerce) არის პროდუქციის ან მომსახურების ყიდვა-გაყიდვის, ფულის გადარიცხვისა და მონაცემთა ელექტრონული საშუალებით (ინტერნეტით) გადაცემის პროცესი. ეს ქსელი საშუალებას აძლევს ხალხს გააკეთონ ბიზნესი დისტანციისა და დროის შეზღუდვის გარეშე.

იხილეთ ჩვენი სტატია – ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის

ელექტრონული კომერცია – სახეები

არსებობს სხვადასხვა სახის ელექტრონული კომერციის ბიზნესის პარამეტრები, რომელთა არჩევა შეგიძლიათ თქვენი უპირატესობების, კაპიტალისა და ონლაინ ბიზნეს მოდელის საფუძველზე. სხვადასხვა ბიზნესისთვის თქვენ უნდა განახორციელოთ სხვადასხვა ტექნიკა და სტრატეგია. ზოგიერთი გამორჩეული ონლაინ კომპანია მოიცავს:

B2B – Business to Business (ბიზნესი – ბიზნესი)

B2B ელექტრონული კომერცია გულისხმობს ბიზნესს, რომელიც საქონელს ან მომსახურებას ყიდის სხვა ბიზნესზე, მაგალითად მწარმოებელს და საბითუმო მოვაჭრეს, ან საბითუმო მოვაჭრეს და საცალო ვაჭრობას. ბიზნესიდან ბიზნესთან ელექტრონული კომერციის წინაშე არ დგას მომხმარებელთა წრე, როგორც წესი, მოიცავს პროდუქტებს, როგორიცაა ნედლეული, პროგრამული უზრუნველყოფა ან კომბინირებული პროდუქტები. მწარმოებლები ასევე ყიდიან პირდაპირ საცალო ვაჭრობას B2B ელექტრონული კომერციის საშუალებით.

B2C – Business to Consumer (ბიზნესი – ფიზიკური პირი)

B2C ელექტრონული კომერცია არის ყველაზე პოპულარული ელექტრონული კომერციის მოდელი. ბიზნესიდან მომხმარებელზე ნიშნავს, რომ გაყიდვა ხდება ბიზნესსა და მომხმარებელს შორის, მაგალითად, როდესაც ყიდულობთ ხალიჩას ონლაინ საცალო მოვაჭრისგან.

(D2C) – Direct to Consumer  (პირდაპირ მომხმარებლთან)

პირდაპირ სამომხმარებლთან ელექტრონული კომერცია არის ელექტრონული კომერციის უახლესი მოდელი. D2C ნიშნავს, რომ ბრენდი ყიდის პროდუქციას პირდაპირ მომხმარებელზე საცალო მოვაჭრის, დისტრიბუტორის ან საბითუმო მოვაჭრის გარეშე. გამოწერები არის პოპულარული D2C ელემენტი და სოციალური გაყიდვები ისეთი პლატფორმების საშუალებით, როგორიცაა Instagram, Pinterest, Facebook, SnapChat და ა.შ. პოპულარული პლატფორმებია მომხმარებლების გაყიდვების პირდაპირთვის.

(C2C) – Consumer to Consumer (მომხმარებლიდან მომხმარებელთან)

C2C ელექტრონული კომერცია გულისხმობს საქონლის ან მომსახურების გაყიდვას სხვა მომხმარებელზე. მომხმარებლიდან მომხმარებელთზე გაყიდვები ისეთ პლატფორმებზე ხდება, როგორიცაა eBay, Etsy, Fivver და ა.შ.

C2B – Consumer to Business (ფიზ. პირი ბიზნესი)

მომხმარებლიდან ბიზნესთან არის, როდესაც ადამიანი ყიდის თავის მომსახურებას ან პროდუქტს ბიზნეს ორგანიზაციაზე.

როგორ ფუნქციონირებს ელექტრონული კომერცია?

ონლაინ ბიზნესი მუშაობს თითქმის იგივე პრინციპებით, როგორც ოფლაინ/საცალო მაღაზია. უფრო ფართო მასშტაბით, ელექტრონული კომერციის მთელი პროცესი შეიძლება დაიყოს სამ მთავარ კომპონენტად ან სამუშაო პროცესად:

შეკვეთების მიღება

ეს არის პირველი ნაბიჯი, როდესაც მომხმარებლები შეკვეთას აკეთებენ ელექტრონული კომერციის პლატფორმის (ვებსაიტის ან ონლაინ პორტალის) საშუალებით და გამყიდველს მისდის შეტყობინება.

შეკვეთის ინფორმაციის დამუშავება

მეორე ეტაპი, სადაც მუშავდება და სრულდება შეკვეთის ყველა დეტალი. ის უკვე მზად არის მიწოდებისთვის.

ტრანსპორტირება

ბოლო ნაბიჯი, რომელშიც ხორციელდება მიწოდების პროცესი. ყველა ლოჯისტიკური კომპონენტი მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ამ ნაბიჯში, რათა უზრუნველყოს მომხმარებლისთვის დროული მიწოდება.

თუ საფუძვლებს სწორად გაიგებთ და ელექტრონული კომერციის ბიზნესს სწორად წარმართავთ, ნამდვილად კარგი მოგებით ისარგებლებთ. ყოველთვის გახსოვდეთ, რომ ბიზნესის სწორად დაგეგმვა და განხორციელება არის წარმატებული ონლაინ მაღაზიის გასაღები.

ელექტრონული კომერცია და ვებსაიტი თქვენი ბიზნესისთვის

ერთ-ერთი ძირითადი რამ, რაც უნდა გააკეთოთ ინტერნეტის ან ელექტრონული კომერციის ბიზნესის წამოწყებისას არის საიტის შექმნა. ეს შეიძლება იყოს შესანიშნავი პლატფორმა თქვენი საქონლისა და მომსახურების პოპულარიზაციისთვის და მათ მისაწოდებლად სამიზნე აუდიტორიისთვის. მომხმარებლებისა და მყიდველების საძიებო სისტემებით (მაგ. Google-ით) მოსაზიდად თქვენი ვებსაიტი უნდა იყოს SEO ოპტიმიზირებული (საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია).

იდეალურ შემთხვევაში, თქვენს ვებგვერდზე უნდა განთავსდეს იმ პროდუქტების ან მომსახურების ჩამონათვალი, რომელთა პოპულარიზაციაც გსურთ. სექციები უნდა იყოს ინტერაქტიული და მოსახერხებელი ვებსაიტის ვიზიტორებისთვის. ბიზნესის შესახებ ყველა არსებითი და სასარგებლო დეტალი ადეკვატურად უნდა იყოს ნახსენები თქვენს ონლაინ პორტალზე. გქონდეთ სუფთა და უშუალო გაადხდის განყოფილება, რომ ადამიანებმა ბოლო მომენტში არ გადაიფიქრონ შესყიდვა.

ელექტრონული კომერცია – უპირატესობები

ელექტრონული კომერციის ბიზნესის მთავარი უპირატესობა ის არის, რომ ის საშუალებას გაძლევთ წარმართოთ თქვენი ბიზნესი მოქნილად და ამავე დროს ძალზე სასარგებლოა სამიზნე აუდიტორიის სრული სპექტრის მიღწევაში. დღესდღეობით, სახლიდან ინტერნეტ ბიზნესი ასევე გახდა ელექტრონული კომერციის სახით ფულის შოვნის გავრცელებული საშუალება. თქვენ უნდა გქონდეთ კომპიუტერი და ინტერნეტი და მარტივად შეგიძლიათ გააგრძელოთ მარკეტინგი და ბიზნესი მაუსის დაჭერით.

ელექტრონული კომერციის ბიზნესის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი სარგებელი ის არის, რომ ის დაგეხმარებათ სწრაფად განსაზღვროთ სამიზნე აუდიტორია და ასევე ადვილად მიაწვდინოთ ხმა მათ. მაგალითად, თუ თქვენ ცდილობთ გაყიდოთ რაიმე საქონელი ან პროდუქტი, შეგიძლიათ მარტივად გააკეთოთ ბაზრის კვლევა ინტერნეტიდან და განსაზღვროთ თქვენი ნიშის ბაზარი. შესაბამისად, თქვენ შეგიძლიათ გაუგზავნოთ იმეილი ან სარეკლამო ბროშურები მომავალ მომხმარებლებს, რომლებიც დაინტერესდებიან თქვენი პროდუქტით ან მომსახურებით. ჩვეულებრივ სარეკლამო მეთოდებთან შედარებით, ეს საკმაოდ ეფექტურია, რადგან თქვენ არ გჭირდებათ ინდივიდუალურად მიდგომა მომხმარებლებთან.

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

გააზიარეთ სტატია: ⇓