fbpx

შენი ბიზნესი ინტერნეტში

სოციალური მარკეტინგი – 7 თვალსაჩინო მაგალითი

socialuri-marketingi

შემოგვიერთდი ჩვენს Facebook ჯგუფში და ერთად განვიხილოთ სხვადასხვა ციფრული მარკეტინგის ამოცანები.

რა არის სოციალური მარკეტინგი?

სოციალური მარკეტინგი არის კომერციული მარკეტინგის პრინციპებისა და ტექნიკის გამოყენება ადამიანთა კეთილდღეობისა და იმ ფიზიკური, სოციალური და ეკონომიკური გარემოს გასაუმჯობესებლად, რომელშიც ისინი ცხოვრობენ. ეს არის ყურადღებით დაგეგმილი, გრძელვადიანი მიდგომა ადამიანის ქცევის შეცვლისადმი.

რაც უფრო ვზრდით აქტიურ მონაწილეობას და პარტნიორობას ახალგაზრდებთან, მით უკეთესად ვემსახურებით მათ … და მით უფრო … ვზრდით ჩვენს საზოგადოებრივ ღირებულებას მთელი საზოგადოებისთვის.

კარმენ მარტინესი

სოციალური მარკეტინგი იყენებს ინსტრუმენტების იმავე კოლექციას ჯანსაღი ქცევის “გაყიდვისთვის”, რომელიც ჯინსის გაყიდვისთვის გამოიყენება. კომერციული მარკეტინგის ოთხი ძირითადი პრინციპი არსებობს. ისინი მოიხსენიებიან როგორც “4 P”.

სოციალური მარკეტინგის 4P

ახლა, როდესაც ჩვენ მცირეოდენი გავიგეთ სოციალური მარკეტინგის შესახებ, მოდით გავეცნოთ 4 არსებით ელემენტს ნებისმიერი მარკეტინგული კამპანიისთვის – “4 PS” და ვნახოთ როგორ მუშაობენ ისინი ამ სფეროში. ეს “PS” არის Product (პროდუქტი), Price (ფასი), Place (ადგილი) და Promotion (ხელშეწყობა), და ისინი ასევე ცნობილია როგორც “მარკეტინგის მიქსი”. თქვენ უნდა განსაზღვროთ ეს ფაქტორები, სანამ შეიმუშავებთ თქვენს სოციალურ მარკეტინგულ კამპანიას და შეინარჩუნოთ ისინი ყურადღების ცენტრში, როდესაც საქმეზე გადახვალთ.

P1

Product (პროდუქტი) – სოციალურ მარკეტინგში, “პროდუქტი” არის სასურველი სოციალური მოქმედება და სარგებელი, რომელსაც ეს ქმედება გვთავაზობს. დარწმუნდით, რომ ეს ცვლილება წარმოდგენილია რაც შეიძლება მაცდურად … ეს შეიძლება მოიცავდეს საპირისპირო ქცევის უარყოფით ფორმას. ასევე, მთავარია სიცხადე. დარწმუნდით, რომ თქვენს აუდიტორიას შეუძლია სწრაფად და მარტივად გაიგოს თქვენი “პროდუქტი” და მისი სარგებელი.

P2

Price (ფასი) – შეამცირეთ “ფასი”, რომლის “გადახდა” უწევს თქვენს აუდიტორიას სასურველი სოციალური ქმედებებისთვის.

ეს ფასი არ არის ყოველთვის ფულადი. ეს ეხება აგრეთვე სირთულის, დროის და ფსიქოლოგიურ/ემოციური ხარჯების შემცირებას, რომელსაც ხალხი გაიღებს. ამრიგად, როდესაც სოციალური მარკეტინგის კამპანიის შემუშავებას აპირებთ, უნდა იფიქროთ (და გამოიკვლიოთ) იმ დაბრკოლებებზე, რომლებიც ხელს უშლის თქვენს აუდიტორიას ქცევის შესრულებაში.

შემდეგ გაერკვიეთ ამ დაბრკოლებებთან ბრძოლის ინტუიციურ, შესაძლო გზებზე. მაგალითად, თუ თქვენი კამპანია მიზნად ისახავს თქვენს საზოგადოებაში მეტი ვარჯიშის წახალისებას, მაგრამ უსაფრთხო გარე სივრცეები მინიმალურია და დახურული ფიტნეს დარბაზები ძვირია, გაითვალისწინეთ უფასო ფიტნეს გაკვეთილების შეთავაზება.

P3

Place (ადგილი) – სად გსურთ თქვენს აუდიტორიას შეასრულებინოთ სასურველი ქცევა? როგორ შეგიძლიათ მიაღწიოთ მათ ისე, რომ გაამარტივოთ ქცევა ამ ადგილას (და გახდეს ეს ქცევა უფრო სასურველი ვიდრე კონკურენტული ქცევა)? გჭირდებათ თქვენი აუდიტორიის თანატოლების “ელჩებად” დაკომპლექტება, რომ კამპანია უფრო ხელმისაწვდომი გახდეს თქვენი აუდიტორიისთვის?

განვიხილოთ „ადგილის“ ეს მაგალითები.

  • თუ თინეიჯერებისთვის ცხელ ხაზის დახმარებას წამოიწყებთ, ის ხელმისაწვდომი გახადეთ 24 საათის განმავლობაში, ზარის, ტექსტური და ონლაინ შეტყობინებებით.
  • თუ თქვენ მიზნად ისახავთ საკვების ბანკის შემოწირულობების გაღებას, სცადეთ კამპანია სასურსათო მაღაზიაში, ხოლო მაღაზიის გასასვლელებთან დონაციის ურნები. განვიხილოთ ქვემოთ მოცემული მაგალითი, FeedSA– ს მიერ:
  • თუ თქვენ ცდილობთ ხელი შეუწყოთ მრავალჯერადი ჩანთის გამოყენებას მაღაზიებში, გადაახდევინეთ მომხმარებელს ყველა საჭირო ერთჯერადი პარკისთვის და შესთავაზეთ მრავალჯერადი ჩანთები მცირე საფასურით (რომელზეც მომხმარებელს შეეძლება უფასოდ გამოყენება და დაბრუნება). ან გადადგი კიდევ ერთი ნაბიჯი: ერთჯერად ჩანთებზე დაბეჭდეთ შეტყობინებები, როგორიცაა “პლასტიკური ჩანთები კლავს ზღვის ცხოვრებას” და გამოიყენეთ მრავალჯერადი ჩანთები ლამაზი და მიმზიდველი გამოსახულებებით.
  • თუ თქვენ შემოწირულობის კამპანიას მართავთ, თქვენს კამპანიის რეკლამებში შეიტანეთ ვებსაიტი, QR კოდი ან პირდაპირი შემოწირულობის ბმული.

P4

Promotion (ხელშეწყობა) – ეს უკანასკნელი ერთმანეთთან აკავშირებს ოთხივე მათგანს.

  • რომელი არხები და საშუალებები დაგეხმარებათ თქვენს აუდიტორიამდე საუკეთესოდ მიღწევაში და მათი ყურადღების სოციალური მარკეტინგის კამპანიისკენ მიპყრობაში?
    • სოციალური მედია? ტელევიზია? რადიო? სიმღერა, ბილბორდი ან ინსტალაცია? ღონისძიებები, მაგალითად, კონცერტი, ექსპოზიციები და საჯარო დღეები? ან “პარტიზანული” კამპანიები?
  • როგორ მიიქცევთ ყურადღებას პროდუქტზე (ქცევაზე), მინიმირებულ ფასზე და ადგილზე, რომელშიც გსურთ მოქმედება?

სოციალური მარკეტინგი იყენებს კომერციულ მიდგომას, თუმცა განსხვავებული შედეგების მისაღწევად. ქვემოთ მოცემულია ამ განსხვავებებიდან რამდენიმე:

სოციალური მარკეტინგი კომერციული მარკეტინგი
აკმაყოფილებს პრიორიტეტული მოსახლეობის საჭიროებებს ქმნის საჭიროებას პრიორიტეტული მოსახლეობისთვის
საზოგადოების და სამომხმარებლო მოგება მარკეტერის მოგება მეტია მომხმარებლისაზე
მსგავსი მიზნების ორგანიზაციები თანამშრომლობენ მსგავსი მიზნების ბიზნესები კონკურენციაში არიან
ქცევის შეცვლისთვის კამპანიას უფრო მეტი დრო სჭირდება უფრო მოკლე დროა საჭირო პროდუქტის გასაყიდად
საჭიროა მომხმარებლის ჩართულობა და განხილვა მოკლევადიანი განხილვა და ჩართულობა

სოციალური მარკეტინგის კვლევა, როგორც წესი, უფრო საფუძვლიანია, ვიდრე კომერციული კვლევა, რადგან ინდივიცუალური გამძლეობის გაადვილება და სოციალური ქცევის ცვლილება კომპლექსურია.

რატომ უნდა დაეყრდნოთ სოციალური მარკეტინგის მიდგომას?

  • გავლენას ახდენს პრიორიტეტული მოსახლეობის მნიშვნელოვან ნაწილზე
  • ხელს უწყობს აქტიური ქცევის ცვლილებას გარკვეული პერიოდის განმავლობაში
  • სტიმულირებს ცვლილებებს შეზღუდული რესურსებით
  • ავითარებს შემოქმედებით იდეებს
  • საზოგადოების პარტნიორობა ხდება აქტივები, რომლებიც ანაზღაურებენ შეზღუდულ სახსრებს
  • ამაღლებს პრიორიტეტული მოსახლეობის ხმას და ზრდის საზოგადოების იდენტიფიკაციას
  • ახდენს გავლენას პოლიტიკაზე და ხელს უწყობს პოზიტიურ სოციალურ ცვლილებებს

სოციალური მარკეტინგის მიდგომა მუშაობს საზღვრებში!

სოციალური მარკეტინგი ყოველთვის არ არის წარმატებული. თუ თქვენს მიერ გამამხნევებელი დამოკიდებულება და ქცევა ჯერ კიდევ არ აღიქმება პრიორიტეტული მოსახლეობისთვის სასარგებლოდ, მისაღებად და მიღწევადად, შეიძლება ამ დროს არ იყოს ღირებული კამპანიის შემუშავება. ამ ვითარებაში უმჯობესია შემოვიტანოთ ქცევის შეცვლის რეკომენდაცია საზოგადოებასთან კავშირების განვითარებით და ერთიან მიზანზე შეთანხმებით, კამპანიის დაგეგმვის დაწყებამდე.

სოციალური მარკეტინგის 7 გამორჩეული მაგალითი

ახლა კი, მოდით, გავეცნოთ სოციალური მარკეტინგის 7 თვალსაჩინო მაგალითს და გავიგოთ, რას აკეთებენ ისინი კარგად, მათ შორის, თუ როგორ წარმოაჩენენ ისინი “4 P”-ს. აქ არ არის არანაირი თანმიმდევრობა:

1. არა სპეციალური საჭიროებები 

ორგანიზაცია: CoorDown (იტალიის ეროვნული ორგანიზაცია დაუნის სინდრომის მქონე პირთათვის)

პროდუქტი: დაუნის სინდრომის მქონე ადამიანების ჩართვა!

Promotion ხელშეწყობა: CoorDown-ის მიერ გაკეთებული ონლაინ PSA და ვებსაიტისა და სოციალური მედიის თანმხლები კამპანია აჩვენებს, რომ დაუნის სინდრომის მქონე ადამიანებზე ხშირად იწერება “სპეციალური საჭიროებების” ნიშანი. დაუნის სინდრომის მქონე ადამიანებს ისეთივე მოთხოვნილებები აქვთ, როგორც ყველას: საჭიროების მიღება და ჩართვა. ონლაინ ვიდეო დაწყვილდა #notspecialneeds კამპანიასთან Facebook, Twitter და Instagram-ში, რამაც ასევე გამოიწვია notspecialneeds.com-ის ვიზიტები.

Price-Cutting: დაუნის სინდრომის მქონე ადამიანების “სპეციალური საჭიროებების” აზროვნების საერთო, მავნე ჩვევის დარღვევა, რადგან ეს წარმოადგენს ბარიერებს თანაბარი მოპყრობისთვის.

Place ადგილი: ონლაინ — ფლაგმანი ვიდეო იწვევს ხალხს ეწვიონ notspecialneeds.com– ს, შეიტყონ მეტი დაუნის სინდრომის მსოფლიო დღის შესახებ და დაუკავშირდნენ ჰეშთეგს.

რატომ მოგვწონს ის: CoorDown ანგრევს სტერეოტიპს იუმორისტული წინაპირობით: ”სპეციალური საჭიროებები” იქნებოდა უჩვეულო საჭიროებები, მაგალითად, ცნობილ ადამიანთა გასაღვიძებელი ზარები ან დინოზავრის კვერცხებით კვება. შემდეგ, მას მივყავართ სახლში ამ შეტყობინებით: რაც ნამდვილად გვჭირდება არის განათლება, სამუშაოები, შესაძლებლობები, მეგობრები და გარკვეული სიყვარული. ისევე, როგორც ყველას. ჩვენ მოგვწონს, რომ მთლიან რეკლამაში დაუნის სინდრომის მქონე ადამიანები აჩვენებენ საკუთარ ისტორიას!

2. პლასტიკური ჩანთები კლავს (სოციალური მარკეტინგი)

ორგანიზაცია: შექმნილია BBDO სარეკლამო სააგენტოს მიერ, მალაიზია (ზუსტი ორგანიზაცია უცნობია)

პროდუქტი: ერთჯერადი პლასტიკური ჩანთების გამოყენების შემცირება, მრავალჯერადი ჩანთის გამოყენების გაზრდით.

ხელშეწყობა: გასაოცარი გამოსახულება და შეტყობინებები პლასტმასის ჩანთებზე: შეტყობინება “პლასტიკური ჩანთები კლავს” და ნაწამები კუს გამოსახულება.

Price-Cutting: დააფიქრეთ იმაზე, თუ როგორ ზიანს აყენებს მკვლელი ჩვევა ზღვის ცხოვრებას, ამით ისინი ნაკლებად იქნებიან მიდრეკილნი პლასტიკური პარკების გამოყენებისკენ. როდესაც მომხმარებლები ჩანთებს ატარებენ, როგორც ჩანს, ისინი კუს ახრჩობენ ხელით. ამ შემაშფოთებელი სცენარის შემდეგ, ისინი ნამდვილად დაფიქრდებიან, როდესაც მათ შესთავაზებენ ერთჯერად ჩანთას (და უფრო მეტად იქნებიან მიდრეკილნი მრავალჯერადი ჩანთის გამოყენებისკენ)!

ადგილი: საცალო მაღაზიები, რომელთა უმეტესობა სთავაზობს პლასტმასის ერთჯერად პარკებს.

რატომ მოგვწონს ის: ეს კამპანია მიმართავს ძლიერ ემოციებს არასასურველი ჩვევისკენ შეტყობინებების გაგზავნით – პლასტიკური პარკების გამოყენების გათანაბრებით კუებისთვის ზიანის მიყენებასთან.

3. დაეხმარეთ პატარა დანიელს (სოციალური მარკეტინგი)

ორგანიზაცია: დაეხმარეთ დანიელს, ინიციატივა, რომელიც მიზნად ისახავს დანიელი ხალხისთვის მზის უსაფრთხოების გაზრდას საერთაშორისო არდადეგებზე. ეს ინიციატივა ორგანიზებულია დანიის კიბოს საზოგადოების მიერ.

პროდუქტი: მშობლების წახალისება, დაიცვან შვილები მზის დამწვრობისგან, მზისგან დამცავი კრემის გამოყენებით, ბავშვების დაჩრდილვით და მზის ქუდების ტარებით, ეს ყველაფერი ბავშვების მგრძნობიარე კანის დასაცავად და კანის კიბოს რისკის შესამცირებლად.

ხელშეწყობა: იუმორისტული ვიდეო და სოციალური მედიის კამპანია, რომელშიც მთავარ როლებს ასრულებენ ბავშვები მალიორკადან, რომელიც დანიელების პოპულარული დასასვენებელი ადგილია.

Price-Cutting: დანიელები ჩვეულებრივ არდადეგებზე იღებენ მზის დამწვრობას, რადგან ულტრაიისფერი გამოსხივება, რომელსაც მრავალი დანიელი იღებს ერთ კვირაში პოპულარულ დასასვენებელ ადგილებში, უდრის დასხივებას, რომელსაც ისინი იღებენ ექვს თვეში მშობლიურ ქვეყანაში. 10 დანიელიდან 4 დასვენების დროს მზის დამწვრობას იღებს. ასე რომ, დანიელი მშობლები აშკარად არ ფიქრობენ მზისგან დაცვაზე, რასაც ხშირად უნდა აკეთებდნენ. ეს კამპანია სწორედ ამ საჭირო ყურადღების მიპყრობისკენაა მიმართული.

ადგილი: ინტერნეტი, ვიდეოს საშუალებით და სოციალური მედიის მიმდინარე კამპანია. ვიდეოს გარდა, ორგანიზაციამ დაურიგა მზის უსაფრთხოების ბუკლეტები ბავშვიან ოჯახებს, რომლებიც კოპენჰაგენის აეროპორტიდან გაფრინდნენ.

რატომ მოგვწონს ის: დაეხმარეთ მცირე დანიელს მზით დამწვრობის პრობლემის გადაჭრაში გადაუდებელი აუცილებლობისკენაა მიმართული, მაგრამ იყენებს კარგად გათვლილ იუმორს, რომელსაც მისი დანიელი აუდიტორია აფასებს. კამპანიის სამხატვრო ხელმძღვანელმა Goodvertising-ს განუცხადა: ”ზოგადად, ადამიანების უმეტესობას არ მოსწონს, იმის თქმა, თუ რა გააკეთონ, მაგრამ დანიელებს აქვთ თვითიუმორის შესანიშნავი უნარი. კამპანიის იუმორისტული ხასიათი საშუალებას გვაძლევს დანიელებს სარკე მივუდგათ და ვაჩვენოთ, რამდენად სასაცილოა მზისგან დაცვის უგულებელყოფა. ეს არის გადაუდებელი შეხსენება, რომელიც მათ აიძულებთ გაერთონ და იხალისონ საკუთარ თავზე. ”

4. დაზოგე ქაღალდი, გადაარჩინე პლანეტა (სოციალური მარკეტინგი)

ორგანიზაცია: World Wildlife Fund/World Wide Fund for Nature (WWF)

პროდუქტი: ქაღალდის მოხმარების შემცირება, განსაკუთრებით ქაღალდის პირსახოცის მოხმარება; მეორეს მხრივ, WWF–ის მიმართ ინტერესის ზრდა

ხელშეწყობა: ქაღალდის პირსახოცების დისპენსერი, რომელიც აჩვენებს სამხრეთ ამერიკის სურათს, ამაზონის ჯუნგლების სახლს. რაც უფრო მეტი ქაღალდის პირსახოცი გამოიყენება, სამხრეთ ამერიკის გამოსახულება სულ უფრო ნაკლებად მწვანე ხდება, რაც ასახავს პირდაპირ პროპორციულობას ქაღალდის გადაჭარბებულ გამოყენებასსა და ტყეების გაჩეხვას შორის.

Price-Cutting: აქ არის კიდევ ერთი ჩვევა, რომლისგან გათავისუფლება განსაკუთრებით რთულია: ქაღალდის პირსახოცების გადაჭარბებული მოხმარება. პლასტიკური ჩანთების კამპანიისგან განსხვავებით, შეტყობინება ჩანს გამოყენებისასვე, და არა გამოყენების შემდეგ, როცა ვინმე აკეთებს მცირე არჩევანს, რომელიც გავლენას ახდენს გარემოზე. როდესაც ადამიანები კითხულობენ შეტყობინებას “დაზოგე ქაღალდი, გადაარჩინე პლანეტა” და ხედავენ, რომ ეს ქაღალდი წარმოადგენს დედამიწის ჯანმრთელობას, ისინი უფრო მეტად ისურვებენ შეზღუდონ ხელსახოცების გამოყენება ან გამოიყენონ ჰაერის საშრობი.

ადგილი: საზოგადოებრივი საპირფარეშოები

რატომ მოგვწონს ის: ეს არის აუდიტორიასთან შეხვედრის კლასიკური შემთხვევა, სადაც ისინი იმყოფებიან – აუდიტორიას შეუძლია დაუყოვნებლივ იმოქმედოს მცირედით დედამიწის დასახმარებლად!

5. ეს აქ არ ხდება, მაგრამ ახლა ხდება (სოციალური მარკეტინგი)

ორგანიზაცია: Amnesty International

პროდუქტი: ადამიანის უფლებათა დარღვევების განთავსება მთელ მსოფლიოში და აუდიტორიის გაჩენა, რათა დახმარება გაუწიონ Amnesty International-ს ამ დარღვევების წინააღმდეგ ბრძოლაში (ეწვიონ მათ ვებ-გვერდს ან შემოწირულობები გაიღონ, პეტიციას მოაწერენ ხელი ან ორივე).

ხელშეწყობა: პლაკატები, რომლებიც გულმოდგინედ გარდაიქმნა და ზუსტად მოერგო მათ გარშემო არსებულ გარემოს და ასახავდა ადამიანის უფლებათა დარღვევას, რომელიც ხდება უშუალო გარემოში – აუდიტორიის თვალწინ. ასახული იყო ბოროტებაში გამოყენებული ბავშვები, რომლებიც იძულებულნი გახდნენ ომებში ებრძოლათ, შეკრული, გაბრუებული და ნაცემი ადამიანები და მძიმე სიღარიბეში მყოფი ბავშვები.

Price-Cutting: მკაცრი ინფორმირებულობა – Amnesty-მ იცოდა, რომ საკითხების უგულებელყოფა ადვილია, როდესაც ფაქტი ვინმეს საზოგადოებაში არ ხდება, ამიტომ მათ ისე წარმოაჩინეს, რომ ეს ბოროტება სწორედ იქ მიმდინარეობდა, სადაც აფიშა იყო განთავსებული.

ადგილი: ავტობუსის გაჩერებები, მატარებლისა და მეტროს სადგურები, სატელეფონო ჯიხურები და ნებისმიერი სხვა ადგილი, სადაც დიდმა პოსტერმა შეიძლება თვალსაჩინოდ გარდაქმნას მის უკან მდებარე გარემო.

რატომ მოგვწონს ის: ამ კამპანიამ წარმოაჩინა საკითხები, რომლებიც ხშირად უგულებელყოფილია, რადგან მათ ნახევარი სამყარო აშორებთ. მათი აუდიტორიის ადგილებში მიტანით, აუდიტორია ამჩნევს ადამიანის უფლებათა ამ დარღვევას და შთააგონებს მათ დახმარებას. გარდა ამისა, აღსანიშნავია ის ფაქტი, რომ სურათები იმდენაგდ კარგად იყო დამუშავებული, რომ ქმნიდა წარმოდგენას, თითქოს გამჭვირვალე მინა იყო და არა გაუმჭვირვალე ფოტოსურათი. ამ კამპანიამ შედეგი გამოიღო: Goodvertising აცხადებს, რომ ამ პლაკატებმა ოცჯერ გაზარდა ვიზიტები ამნისტიის ვებსაიტზე!

6. ხედავთ, რამდენად ადვილია მშიერის კვება? (სოციალური მარკეტინგი)


წყარო: Ads of the World

ორგანიზაცია: Feed SA, საქველმოქმედო ორგანიზაცია, რომელიც სამხრეთ აფრიკაში გაჭირვებული პირების გამოკვებაზე მუშაობს

პროდუქტი: საკვების შემოწირულობების წახალისება Feed SA- ში; მეორეს მხრივ, Feed SA ვებსაიტს ვიზიტების წახალისება

წახალისება: მშიერი ბავშვების გამოსახულებების განთავსება ეტლებში, რომლებსაც აქვთ ხელი გაწვდილი, საჭმელს თხოულობენ, ასე რომ, კალათაში განთავსებული ნებისმიერი საკვები ბავშვს ეძლევა. ეტლების სახელურზე დატანილია ლოზუნგი „ხედავთთ რამდენად ადვილია მშიერის კვება?“ და Feed SA ვებსაიტი.

Price-Cutting: ყველა მაღაზიას, სადაც განთავსდა ეს აქცია, გასასვლელში ჰქონდა საკვების შემოწირულობის ურნები, ასე რომ ხალხს შეეძლო დაუყოვნებლივ ეჩუქებინა FeedSA-სთვის. ასე რომ, არაა საჭირო ძალიან შორს წასვლა!

ადგილი: სასურსათო მაღაზიები.

რატომ მოგვწონს ის: ასეთი შემოქმედებით კამპანიაში, რომელიც ნამდვილად იპყრობს თქვენს ემოციებს, ნამდვილად ჩანს, რომ საკვები გაჭირვებულ ბავშვს ეძლევა. და ის აკმაყოფილებს აუდიტორიას, სადაც მათ შეუძლიათ შიმშილის საწინააღმდეგოდ მოქმედება, პოზიციონირებით, სადაც მათ შეუძლიათ შეიძინონ საკვები. ეს არის ადვილად ხელმისაწვდომი საჩუქრების ურნების ელემენტი, რომელიც ნამდვილად აკავშირებს ამ კამპანიას, რადგან ის აუდიტორიას მაღაზიიდან გასვლისთანავე მოქმედების უშუალო საშუალებას აძლევს.

როგორც მსოფლიო რეკლამები იუწყება ზემოთ მოცემულ სურათზე, კამპანია საკმაოდ იაფი, მაგრამ ძალიან ეფექტური იყო. ”რამდენიმე დეკალის ფასად,” Feed SA-მ განიცადა ”შემოწირულობების მნიშვნელოვან ზრდა და ვებ-გვერდების ტრაფიკის მნიშვნელოვან ზრდა”.

7. სიკვდილის სულელური გზები (სოციალური მარკეტინგი)

ორგანიზაცია: Metro Trains (Melbourne, Australia)

პროდუქტი: ახალგაზრდების დარწმუნება უსაფრთხოდ იყვნენ მატარებლების გარშემო

ხელშეწყობა: საშინლად შემზარავი და მიმზიდველი სიმღერა, რომელშიც ნაჩვენებია სხვადასხვა სულელური გზა სიკვდილისთვის. სიმღერის ბოლოს, მატარებლების არაუსაფრთხო ქცევა ჩათვლილია, როგორც ”სიკვდილის სულელური გზა”. ვიდეოს გარეგნობა და შეგრძნება განზრახ ეწინააღმდეგება ტრადიციული უსაფრთხოების კამპანიებს. ლირიცისტმა ჯონ მესკალმა განუცხადა Adweek-ს: ”რა მოხდება, თუ ღირსეულ უსაფრთხოების გზავნილს შენიღბავთ იმაში, რაც უსაფრთხოების შეტყობინებას საერთოდ არ ჰგავს? ჩვენ ვიფიქრეთ იმაზე, თუ რა იქნებოდა უსაფრთხოების სერიოზული გზავნილის საპირისპირო შედეგი და მივედით დასკვნამდე, რომ ეს იქნებოდა მხიარული და საყვარელი სიმღერა. ”

Price-cutting: უინტერესო ბარიერების ჩამოშლა უსაფრთხოების მესიჯის გასაკეთებლად, რის მოსმენაც სურს ხალხს!

ადგილი: ვიდეო, ასევე ვებსაიტი, ბეჭდვითი და ციფრული რეკლამები და თანმხლები აპი

რატომ მოგვწონს ის: 2012 წლის ეს კამპანია, რომელსაც კომერციული კომპანია ატარებს, ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული სოციალური მარკეტინგული კამპანიაა!

  • ის სწრაფად გახდა ვირუსული – და გაარღვია სარეკლამო თუ არასარეკლამო კამპანიების საზღვრები.
    • როგორც Adweek იუწყება, მხოლოდ პირველი ორი კვირის განმავლობაში მან YouTube-ზე 30 მილიონზე მეტი ნახვა დააგროვა. (დღეს მას 210 მილიონზე მეტი ნახვა აქვს).
    • ადამიანები მუდმივად აზიარებდნენ სიმღერის გარეკანსა და პერსონაჟების გამოსახულებას სოციალურ ქსელში.
  • Marstudio-ს თანახმად, მან გამოიმუშავა დაახლოებით 60 მილიონი დოლარი უფასო მედიის გაშუქებით.
  • სიმღერა რადიო სადგურებში ფასიანი რეკლამის სახით დაიწყო, მაგრამ იმდენად პოპულარული გახდა, რომ სადგურები მას უფასოდ უშვებდნენ.
    • ზოგიერთ ქვეყანაში სიმღერამ iTunes–ის ტოპ 10-მდეც კი მიაღწია!

მაგრამ სოციალური მარკეტინგის კამპანიის ნამდვილი ნიშანია ის, წარმატებული თუ არა ის სასურველი ქცევის გაზრდაში. წარმატებული აღმოჩნდა “სიკვდილის სულელური გზები” ამ მხრივ? კარგი, Metro Trains-მა განაცხადა, რომ კამპანიის შემდგომ თვეებში მოხდა ”ტრასაზე მომხდარი უბედური შემთხვევების 21% -იანი შემცირება”, მათ შორის ”შეჯახების შემცირება მანქანებთან და ფეხით მოსიარულეთთან გადასასვლელის მახლობლად” (Marstudio). ჩვენ ვიცით, რომ ეს შეტყობინება ახალგაზრდა თაობებს შეეხო, რაც, სავარაუდოდ, გრძელვადიან დადებით გავლენას მოახდენს მატარებლების ირგვლივ ქცევაზე.

დასკნა

სოციალური მარკეტინგი არის მარკეტინგი, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური ცვლილებების წახალისებას; განსხვავებით პროდუქტის გაყიდვისაგან, ის ყიდის ქცევას, რომელიც საზოგადოებას სარგებელს მოუტანს. კარგად შესრულებული სოციალური მარკეტინგი იყენებს შემოქმედებას და იწვევს ემოციებს მოქმედების მოტივაციისთვის, ვიზუალისა და მიმზიდველი ლოზუნგების საშუალებით. თუ თქვენ აპირებთ გამოიყენოთ სოციალური მარკეტინგი პრობლემის გადასაჭრელად ან ცნობიერების გასაზრდელად, დარწმუნდით, რომ თქვენი კამპანიის დაწყებამდე მკაფიოდ განსაზღვრეთ თქვენი ”4 P”: პროდუქტი, ფასი, ადგილი და წახალისება!

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში:

Skip to content