fbpx
რატომ არის საჭირო ბექლინკები

რატომ არის მნიშვნელოვანი SEO Backlinks?

თუ გადაწყვიტეთ ვებსაიტის შექმნა მაშინ, თქვენ აუცილებლად უნდა წაიკითხოთ სტატია საუკეთესო SEO ოპტიმიზაციის პრაქტიკის შესახებ. SEO არ არის ის, რისი გაშიფვრაც შეგიძლიათ მარტივად. არსებობს 200-ზე მეტი ფაქტორი, რომლებიც გავლენას ახდენენ SEO-ზე. მაგრამ არსებობს რამდენიმე SEO ფაქტორი, რომელიც არასდროს იცვლება და ყოველთვის იძლევა საუკეთესო შედეგებს, მაგალითად SEO backlinks.

Backlinking არის უძველესი, მაგრამ ეფექტური SEO სტრატეგია. გამოკითხვის თანახმად, ვებსაიტებს, რომლებიც პირველ ადგილზე არიან Google-ში, აქვთ 3.8X მეტი ბექლინკი, ვიდრე მე-2 ან მე-10 პოზიციაზე მყოფ ვებსაიტებს.

ასე რომ, SEO backlinks დაგეხმარებათ გაზარდოთ თქვენი ახალი ვებ – გვერდის ცნობადობა საძიებო სისტემებში.

ყურადღებით გაეცანით დღევანდელ სტატიას, რათა გაიგოთ მეტი SEO backlinks-ის შესახებ.

რა არის SEO Backlinks?

მარტივი სიტყვებით, SEO backlinking ნიშნავს სხვა ვებსაიტის ბმულის დამატებას თქვენს კონტენტზე. ეს ასევე ცნობილია როგორც გარე დაკავშირება ან გამავალი ლინკი.

როდესაც თქვენი ვებსაიტის ბმული ემატება, სხვა ვებსაიტს, კონკრეტული საკვანძო სიტყვების გამოყენებით, რომელსაც ეწოდება წამყვანი ტექსტი, ეს მიუთითებს საძიებო სისტემაში, რომ თქვენი შინაარსი არის მაღალი ხარისხის და მნიშვნელოვანი.

რაც უფრო მეტი ვებ-გვერდი უკავშირდება თქვენს საიტს, მით უკეთესი იქნება თქვენი SEO რეიტინგი და ავტორიტეტი. Backlinks არის მარტივი გზა Google-ისთვის ან Bing-ისთვის, რომ გაიგონ ვებსაიტის ხარისხი.

ეს ბმულები ხელს უწყობს საძიებო სისტემაში ვიზიტორების გადინებას ორივე საიტს შორის. გარდა ამისა, მკითხველს შეუძლია დააჭიროს ამ ბმულებს, სხვა ვებსაიტზე გადასვლისთვის.

Backlinks-ის 5 ძირითადი ტიპი:

ლინკები

სანამ SEO backlinking-ში ინვესტირებას განახორციელებთ, გახსოვდეთ, რომ ყველა ბექლინკი არ არის ერთნაირი. არსებობს რამდენიმე განსხვავებული ტიპის backlinks და ისინი ხელმისაწვდომია სხვადასხვა მნიშვნელობითა და ფუნქციებით. ასე რომ, ჯერ განვიხილოთ სხვადასხვა ტიპის backlinks მის შექმნამდე.

1. Nofollow ბმულები

Nofollow ბმულები არ არის ბოლომდე სანდო (PageRank). nofollow ბმულებით, თქვენ ეუბნებით საძიებო სისტემებს, რომ არ ენდობით ვებსაიტს, რომელსაც აკავშირებთ.  ვინაიდან nofollow ბმულები არ გადის PageRank-ს, ისინი არ ეხმარებიან საძიებო სისტემის რეიტინგის გაზრდაში. მაგრამ, Google-მა შეცვალა თავისი პოლიტიკა nofollow ბმულებისთვის.

ახლა Google განიხილავს nofollow ბმულებს, როგორც ერთგვარ მინიშნებას, რომ ენდობოდეს ვებსაიტს. ასე რომ, დღეს სხვა წამყვან ვებსაიტებზე nofollow ბმულების მიღება სულაც არ არის ცუდი.

2. Dofollow ბმულები

როგორც სახელი გვთავაზობს, dofollow ბმულები გადის PageRank-ს. ამიტომ, საძიებო სისტემები განიხილავენ dofollow ბმულებს რეიტინგის დროს და გამოავლენენ მათ სანდოობას.

3. დაფინანსებული ბმული

ხშირად, ვებსაიტები უხდიან სხვა საიტებს, რათა გამოაქვეყნონ მიმოხილვები ან სტატიები თავიანთ პროდუქტებსა და სერვისებზე. ამ შემთხვევაში, შეგიძლიათ გამოიყენოთ დაფინანსებული ბმულის ატრიბუცია, რომელსაც  საძიებო სისტემაში ძებნისას Google ხაზგასმით გამოყოფს.

4. UGC ბმულები

მას შემდეგ, რაც მომხმარებლის მიერ გენერირებული კონტენტი პოპულარული გახდა ამ პერიოდში, 2019 წელს, Google-მა შემოიღო UGC ატრიბუცია. ეს ბმულები მოდის ფორმებიდან და ბლოგის კომენტარებიდან. UGC ბმულები გენერირდება მომხმარებლების მიერ და არა ვებდეველოპერების მიერ.

5. ტოქსიკური ბმულები

ტოქსიკური backlinks შეიძლება იყოს დაბალი ხარისხის ან საეჭვო ვებსაიტებიდან. ეს ბმულები შეიძლება მოიხსნას სპონსორობით ან ბმულების გარეშე. დაბალი ხარისხის ვებსაიტებიდან და ფორმის დირექტორიებიდან მომდინარე ბმულები ტოქსიკური ბმულებია.

4 მიზეზი, რის გამოც SEO Backlinks მნიშვნელოვანია:

ბექლინკები და სეო

თქვენ ალბათ გსმენიათ SEO ექსპერტების შესახებ, რომლებიც მუშაობენ backlinking-ზე, უკეთესი ძიების რეიტინგისთვის. მაგრამ, ოდესმე გიფიქრიათ, რატომ არის ზუსტად backlinking ასე მნიშვნელოვანი SEO-ში?

შემდეგ, მოდით გავიგოთ, თუ როგორ ეხმარება SEO backlink-ები  თქვენს ვებსაიტს საძიებო სისტემებში:

1. მოიპოვეთ დომენის ავტორიტეტი

Google განიხილავს ბმულებს მესამე მხარის ვებსაიტებიდან, როგორც ხმის მიცემა. ყველა backlink ეუბნება Google-ს, რომ თქვენი კონტენტი სანდო, სასარგებლო და შესაბამისია.
ვებსაიტის დომენის ავტორიტეტი განისაზღვრება, თქვენს ვებსაიტზე, მიმაგრებული მაღალი ხარისხის ბმულების რაოდენობის მიხედვით. ასე რომ, რაც უფრო მაღალია ხარისხიანი ბმულების რაოდენობა, მით უკეთესი დომენის ავტორიტეტი შეგიძლიათ მიიღოთ.

ვებსაიტის ავტორიტეტი ასევე დამოკიდებულია იმაზე, თუ სად არის გამოქვეყნებული ბმული. გარდა ამისა, არსებობს რამდენიმე ფაქტორი, რომელიც განსაზღვრავს backlinks-ის ხარისხს:

  • წამყვანი ტექსტი
  • დონორის ვებსაიტის ხარისხი
  • ბმულის ატრიბუტები
  • ლინკის ფერი და ა.შ.

ყველა ეს ფაქტორი განსაზღვრავს თქვენს ბმულს. ამრიგად, მნიშვნელოვანია აქტიური ბმულების სწორად გამოყენება მაქსიმალური შედეგის მისაღებად. ამ მიზნით, თქვენ ასევე შეგიძლიათ დაიქირაოთ ექსპერტი – backlinking სერვისის პროვაიდერები.

2. უმაღლესი რეიტინგი

PageRank ალგორითმი დაინერგა 1998 წელს. მას შემდეგ Google იყენებს ბმულებს ხმების სახით, რათა განსაზღვროს კონტენტის სანდოობა და ავტორიტეტი. დროთა განმავლობაში SEO და Google ალგორითმი ძალიან შეიცვალა. მაგრამ, მაღალი ხარისხის backlinks დიდად არ შეცვლილა. ისინი კვლავ ითვლებიან ნომერ პირველ საძიებო სისტემის რეიტინგის განმსაზღვრელ ფაქტორად.

ასე რომ, backlinks დაგეხმარებათ საძიებო სისტემაში თქვენი ვებსაიტის ინდექსირებაში. თქვენ შეგიძლიათ მიიღოთ უფრო მაღალი პოზიცია საძიებო სისტემაში, როდესაც Google დარწმუნდება თქვენი ვებსაიტის  სანდოობასა და რელევანტურობაში.

3. შექმენით ბრენდის ცნობადობა

თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ backlinks ვებსაიტებიდან, სადაც თქვენი მიზნობრივი აუდიტორია უფრო ხელმისაწვდომია. მაგალითად, შეგიძლიათ გამოიყენოთ ანგარიშზე დაფუძნებული მარკეტინგი, რათა იცოდეთ თქვენი ყველაზე პოტენციური ანგარიშები. შემდეგ, თქვენი ანგარიშის ინფორმაციის საფუძველზე, შეგიძლიათ შექმნათ ბმულები ვებსაიტებიდან, სადაც თქვენი პოტენციური მომხმარებლების უმეტესობა იმყოფება.

დავუშვათ, რომ თქვენი სამიზნე აუდიტორია არის B2B. ამ შემთხვევაში, LinkedIn არის საუკეთესო ადგილი თქვენი აუდიტორიისთვის. LinkedIn-ზე დაახლოებით 58 მილიონი კომპანია იმყოფება. ასე რომ, თქვენ შეგიძლიათ დაამატოთ LinkedIn თქვენი სოციალური მედიის კონტენტის მარკეტინგის სიაში, რათა შექმნათ ბმულები თქვენი ვებსაიტისთვის.

4. რეფერალების ტრაფიკის გენერირება

Backlinks არ არის თქვენი დომენის ავტორიტეტის დამყარების ერთადერთი გზა. ისინი ასევე ხელს უწყობენ თქვენს გზაზე შესაბამისი მიმწოდებლების გაგზავნას. თქვენი ბმულების გამოქვეყნებამ, მაღალი ტრეფიკის მქონე ვებსაიტებზე, იმავე სამიზნე აუდიტორიის ბაზაზე შეიძლება გაზარდოს თქვენი რეფერალური ტრაფიკის მაჩვენებელი.

ეს აადვილებს ავტორიტეტული წყაროებიდან მოყვანილი პოტენციალის კონვერტაციას. ასევე, Google იყენებს სოციალური სიგნალის SEO-ს, როდესაც ვინმე მოხვდება თქვენს ვებსაიტზე სხვა სანდო წყაროდან. მოსახერხებელია რეფერალური ტრაფიკის თვალყურის დევნება backlink-დან Google Analytics 4 (GA4) მეშვეობით. შემდგომი და ღრმა ანალიზისთვის შეგიძლიათ GA4-ის ექსპორტი Google Sheets-ში და შეაფასოთ შესრულება.

კარგი SEO Backlinks-ის 5 მახასიათებელი

ბექლინკების მახასიათებლები

რა მოხდება, თუ თქვენი ბექლინკი უხარისხოა?

ამ შემთხვევაში, ის თქვენი ვებსაიტის SEO-ს არ გააუმჯობესებს. ამის ნაცვლად, ის შეაფერხებს თქვენი ვებსაიტის რეიტინგს და ავტორიტეტს.

ამრიგად, დარწმუნდით, რომ თქვენს ბმულებს აქვთ შემდეგი მახასიათებლები, Google-ის ხარისხის ტესტის გასავლელად:

1. შესაბამისობა

დარწმუნდით, რომ საორიენტაციო გვერდზე არსებული კონტენტი თქვენი ბექლინკით შეესაბამება თქვენს ვებგვერდს. ეს შეიძლება იყოს სტატიის მონაკვეთი, ძირითადი ტექსტის ცალკეული აბზაცი ან მთელი გვერდი, რომელიც მიეძღვნა მსგავს თემას ან ნიშას.

მაგალითად, თუ თქვენი SMM პორტალის საწყისი გვერდი მიიღებს ბმულს ბლოგის პოსტიდან „როგორ მოვამზადოთ მაკარონი“, ეს შეუსაბამოა. რატომ? რადგან ის, ვინც ეძებს მაკარონის მომზადებას, არასოდეს დაინტერესდება SMM მარკეტინგით. უფრო მეტიც, ის თქვენს ვებ გვერდებს არასწორ საკვანძო სიტყვებზე დაასახელებს.

2. ინდექსირებული დონორის გვერდი

თუ მითითების გვერდი არ არის ინდექსირებული, Google-ს არ შეუძლია მისი სწრაფად დათვალიერება ან თქვენი backlink-ის შეფასება. დარწმუნდით, რომ დონორის ვებსაიტის გვერდი არის ძიების შედეგების ზედა ნაწილში, მისი ბრენდის საკვანძო სიტყვისთვის.

3. მიზნობრივი მოძრაობის მდებარეობა

მდებარეობას აქვს მნიშვნელობა, როდესაც საქმე ეხება საძიებო სისტემის რეიტინგს. საძიებო სისტემების უმეტესობა ახლა იყენებს მდებარეობას, როგორც პირველადი ფაქტორი შედეგების საჩვენებლად. გარდა ამისა, Google ახლა ძლიერ პოპულარიზაციას უწევს ადგილობრივ ბიზნესს.

თუმცა, ბევრი ადამიანი იყენებს VPN სერვისებს ინტერნეტში სერფინგისთვის, რომელიც მალავს მათ გეოგრაფიულ მდებარეობას ონლაინ. მაგრამ, მაინც, მდებარეობას აქვს მნიშვნელობა, როდესაც ამოწმებთ ბმულების ხარისხს, რადგან ადამიანები იყენებენ VPN-ებს და არა ბოტებს.

4. დაბალანსებული ბმული

იღებთ ყველა dofollow ბმულს მაღალი დომენის ავტორიტეტის ვებსაიტებიდან? მაშინ, გაჩერდი ახლავე!

Google-მა შესაძლოა თქვენი ვებსაიტი სპამად ჩათვალოს. გარდა ამისა, ბმულის ერთ სტილს შეუძლია მხოლოდ გარკვეული წყაროდან გენერირება. მიიღეთ ბმულები დაბალი DA, PR საიტებიდან ან სხვა ვებსაიტებიდან, რომლებიც ქმნიან თქვენს მსგავს შინაარსს.

5. შეამოწმეთ მიზნობრივი გვერდის Core Web Vitals

თუ თქვენს მიზნობრივ გვერდს აქვს ცუდი ვებ გამოცდილება, ამან შეიძლება გავლენა მოახდინოს თქვენი ბმულის ხარისხზე. ასე რომ, გადახედეთ მითითების გვერდის Core Web Vitals-ს.

Core Web Vitals მოიცავს ინფორმაციას, რომელიც განსაზღვრავს მომხმარებლის გამოცდილებას, როგორიცაა ვებსაიტის ჩატვირთვის სიჩქარე, ვიზუალური სტაბილურობა და ა.შ. ის ასევე ზომავს საძიებო სისტემის სიგნალებს, როგორიცაა მობილური კეთილგანწყობა, რეკლამა, HTTPS და ა.შ.

5 საუკეთესო გზა ხარისხის SEO Backlinks-ის შესაქმნელად

სეო და ბექლინკები

ადამიანებს ხშირად სურთ მყისიერი შედეგები backlink-ებიდან და საბოლოოდ ყიდულობენ მათ და ეს უარყოფით გავლენას ახდენს SEO-ზე. ასე რომ, გახსოვდეთ backlinks-ების გენერირება ხანგრძლივი და დამღლელი პროცესია. პირველ რიგში, დრო სჭირდება შესაბამისი მიზნობრივი ვებსაიტების პოვნას და ბმულების გენერირებას.

ასე რომ, იყავით მომთმენი და მიჰყევით ამ სტრატეგიებს ხარისხიანი ბმულების შესაქმნელად:

1. ხარისხიანი კონტენტის წარმოება

backlinks-ის კვალიფიკაციის გზა თქვენი კონტენტ მარკეტინგიდან მოდის. თქვენ მიიღებთ ბექლინკებს უკითხავად, აქვეყნებთ თუ არა შესაბამის და ორიგინალურ შინაარსს.

მაგრამ მთავარი პუნქტი არის შინაარსის გენერირება, რომლითაც მომხმარებლებს მოიზიდავთ. თქვენს კონტენტს უნდა ჰქონდეს ისეთი ღირებულება, რომელსაც ხალხი სხვაგან ვერსად იპოვის.

2. სტუმრის ბლოგინგი

სტუმრების ბლოგინგი არის ყველაზე ეფექტური გზა ბმულების გენერირებისთვის. ეს საშუალებას გაძლევთ განათავსოთ შინაარსი მესამე მხარის ვებსაიტებზე თქვენი ვებსაიტის ბმულთან ერთად.

ამისათვის მოძებნეთ ვებსაიტები თქვენს ნიშაში, რომლებიც იღებენ სტუმრების ბლოგებს. უბრალოდ ჩაწერეთ ეს საკვანძო ფრაზა საძიებო სისტემაში – „სტუმრის ბლოგი + თქვენი ინდუსტრია“.

ახლა, მოძებნეთ ვებსაიტები კარგი რეიტინგით, ბრენდის შესაბამისობით და მომხმარებლის გამოცდილებით. თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ელ.ფოსტის საძიებო ინსტრუმენტი, თუ გაქვთ საიტების ვრცელი სია, სადაც გსურთ სტუმრის პოსტის განთავსება. შემდეგ მიჰყევით ვებსაიტის პროცესს თქვენი სტუმრის ბლოგის დასაყენებლად.

3. სამიზნე ონლაინ დირექტორიები

თქვენ შეგიძლიათ წარადგინოთ თქვენი ვებ – გვერდი ონლაინ დირექტორიებში, რათა თქვენი საიტი საძიებო სისტემებისა და პოტენციური კლიენტების რადარში მოხვდეთ. გარდა ამისა, თქვენი საიტის დირექტორიაში გაგზავნით, შეგიძლიათ რედაქტორებს უთხრათ, რომ თქვენი ვებსაიტი არსებობს და შეესაბამება მათ აუდიტორიას.

4. გამოაქვეყნეთ მომხმარებლის წარმატების ისტორიები

ბიზნესები ხშირად აქვეყნებენ თავიანთი მომხმარებლების წარმატების ისტორიებს მათი ვებსაიტების პორტფოლიოს განყოფილებაში. ეს შემთხვევის კვლევები ხელს უწყობს ახალ კლიენტებს შორის ნდობის ჩამოყალიბებას.

ამის გარდა, მას შეუძლია დაეხმაროს ბიზნესებს თავიანთი კლიენტებისთვის ბმულების გენერირებაში. საქმის შესწავლა საშუალებას გაძლევთ დაამატოთ მრავალი ბმული თქვენი კლიენტების ვებსაიტებზე.

5. სოციალური მედია

სოციალური მედია საუკეთესო და მარტივი ადგილია ბმულების გენერირებისთვის. მაგალითად, მაშინაც კი, თუ თქვენ შექმნით მხოლოდ ფეისბუქის ბიზნეს გვერდს, თქვენ მიიღებთ backlink-ს მხოლოდ თქვენი ვებსაიტის URL-ის დამატებით შესახებ განყოფილებაში.

წარმოიდგინეთ რამდენი ბექლინკი შეგიძლიათ შექმნათ ბიზნეს პროფილების შექმნით Twitter, Snapchat, LinkedIn, Instagram, YouTube და სხვა სოციალური მედიის არხებზე. SEO backlinks სავალდებულოა ყველა ონლაინ ბიზნესისთვის დღეს. მიუხედავად იმისა, მუშაობთ B2B ან B2C ფორმატში, გჭირდებათ backlinks თქვენი ბრენდის ავტორიტეტის შესაქმნელად.

ამ პოსტმა უკვე მოგცათ backlinking-ის არსი. ასე რომ, გამოიყენეთ იგი, როგორც მინიშნება თქვენი SEO backlink სტრატეგიის შესაქმნელად.

 

Skip to content