საკონტაქტო
+995 593 26 26 12
+995 571 85 07 43
info@imc.ge
გამოგვყევი
Facebook
Instagram

სოციალური მედია – განმარტება და მაგალითები

სოციალური-მედია

სოციალური მედია გულისხმობს ვებსაიტებსა და აპლიკაციებს, რომლებიც შექმნილია იმისთვის, რომ ადამიანებმა შეძლონ შინაარსის სწრაფად, ეფექტურად და რეალურ დროში გაზიარება. მიუხედავად იმისა, რომ ბევრ ადამიანს აქვს სოციალური მედია სმარტფონის აპლიკაციების საშუალებით, ეს საკომუნიკაციო ინსტრუმენტი კომპიუტერებით აიღო სათავე. სოციალურ მედიას შეუძლია მიმართოს ნებისმიერ ინტერნეტ კომუნიკაციის ინსტრუმენტს, რომელიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს ფართო მასშტაბით გაზიარონ შინაარსი და დაუკავშირდნენ საზოგადოებას.

ფოტოების, მოსაზრებებისა და მოვლენების რეალურ დროში გაზიარების შესაძლებლობამ გარდაქმნა ჩვენი ცხოვრების წესი და ბიზნესის წარმოება. აქ მოცემულია სოციალური მედიის გაგების საფუძვლები და როგორ შეიძლება მისი გამოყენება თქვენი ბიზნესის პოპულარიზაციისთვის.

რა არის სოციალური მედია?

სოციალური მედია არის ნებისმიერი ციფრული ინსტრუმენტი, რომელიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს სწრაფად შექმნან და გაუზიარონ საზოგადოებას შინაარსი. სოციალური მედია მოიცავს ვებსაიტებისა და აპების ფართო სპექტრს. ზოგი Facebook-ისა და Twitter-ის მსგავსად სპეციალიზირებულია ბმულების და მოკლე წერილობითი შეტყობინებების გაზიარებაში. სხვები, როგორიცაა Instagram და TikTok, შექმნილია ფოტოებისა და ვიდეოების გაზიარების ოპტიმიზაციის მიზნით.

სოციალურ მედიას რაც უნიკალურს ხდის არის ის, რომ ის ფართო და შედარებით ნაკლებად ცენზურირებულია. მიუხედავად იმისა, რომ მრავალი სოციალური მედიის კომპანია აწესებს გარკვეულ შეზღუდვებს – მაგალითად, სურათების გადაღებას, რომლებიც აჩვენებს ძალადობას ან სიშიშვლეს – ბევრად ნაკლები შეზღუდვაა იმის შესახებ, თუ ვის რისი გაზიარება შეუძლია. განსხვავებით მასობრივი კომუნიკაციის სხვა საშუალებებისგან, როგორიცაა გაზეთები, რადიოსადგურები და ტელეარხები.

ყველას, ვისაც ინტერნეტი აქვს, შეუძლია დარეგისტრირდეს სოციალური მედიის ანგარიშზე. მათ შეუძლიათ გამოიყენონ ეს ანგარიში, რათა გააზიარონ ნებისმიერი შინაარსი, რომელსაც აირჩევენ. ხოლო მათ მიერ გაზიარებული შინაარსი აღწევს ყველასთან, ვინც მათ გვერდს ან პროფილს ეწვევა.

სოციალურ მედიაში ჰეშთეგების გამოყენება აერთიანებს შინაარსს თემების მიხედვით, რაც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს დაუკავშირდნენ უცხო ადამიანებს, რომლებიც შინაარსის თემით ინტერესდებიან.

რჩევა

როგორ მუშაობს სოციალური მედია

იმის გამო, რომ სოციალური მედია მოიცავს უამრავ სხვადასხვა სახის ვებსაიტსა და პროგრამას, ამ ინსტრუმენტების ფუნქციები საკმაოდ განსხვავებულია. ამასთან, სოციალური მედია საიტების უმეტესობაში ჩართულობა იწყება მომხმარებლის მიერ პროფილის შექმნით, როგორც წესი, სახელითა და ელ.ფოსტის მისამართით.

პროფილის შექმნის შემდეგ, მომხმარებლებს შეუძლიათ შინაარსის შექმნა და გაზიარება. მაგალითად, ინსტაგრამის მომხმარებელს, რომელსაც აქვს ახალი ანგარიში, შეუძლია გადაიღოს სურათი და გააზიაროს იგი თავის პროფილზე წარწერით. მათი პროფილისთვის შინაარსის შექმნის გარდა, სოციალური მედიის მომხმარებლებს შეუძლიათ იპოვონ სხვა მომხმარებლები, რომელთა შინაარსის მოსმენა ან კომენტარი სურთ. სოციალური მედიის ტიპიდან გამომდინარე, მომხმარებელი შეიძლება “გაჰყვეს” (Follow) სხვა მომხმარებელს, დაამატოს იგი როგორც “მეგობარი”, ან შეიძლება “გამოიწერო” (subscribe) სხვა მომხმარებლის გვერდი.

სოციალურ მედიაში ხშირად იყენებენ “feed-ებს”, რომლებიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს გადაადგილდნენ განთავსებულ კონტენტს შორის. სოციალური მედია კომპანიები იყენებენ ალგორითმებს, მომხმარებლის პროფილის მონაცემების საფუძველზე, რათა განსაზღვრონ მოცემული შინაარსი და მისი თანმიმდევრობა. feed-ში შედის შინაარსი “დაფოლოვებული” მომხმარებლებისგან, აგრეთვე იმ პირებისგან, რომლებიც ფულს იხდიან თავიანთი შინაარსის რეკლამაში.

სოციალური მედიის ტიპები

არსებობს მრავალი სხვადასხვა სახის სოციალური მედია და მრავალი სერვისი შეიძლება მრავალ კატეგორიაში მოთავსდეს. აქ მოცემულია რამდენიმე ძირითადი ტიპი, რამდენიმე მაგალითთან ერთად.

სოციალური ქსელები

სოციალური ქსელები სპეციალიზირებულია აზრის, იდეისა და შინაარსის დაკავშირებასა და გაცვლაში სხვა მომხმარებლებთან. ხშირ შემთხვევაში მომხმარებლებთან, რომლებიც გემოვნებას და ინტერესებს იზიარებენ. Facebook და Twitter სოციალური ქსელების მაგალითებია. სხვებთან შედარებით უფრო პროფესიონალური და საქმიანია, თუმცა LinkedIn შეიძლება ჩაითვალოს სოციალურ ქსელად.

მედია ქსელები

სოციალური ქსელებისგან განსხვავებით, რომლებიც სპეციალიზირებულნი არიან მომხმარებლებს საშუალება აქვთ ერთმანეთს უზიარებდენ აზრებს და იდეებს, მედია ქსელები სპეციალიზირებული არიან ფოტოების და ვიდეოების მსგავსი შინაარსის გაზიარებაში. Instagram და YouTube ამის მაგალითებია. მაგალითად, YouTube მომხმარებელი ატვირთავს მის მიერ შექმნილ ვიდეოს და სხვა მომხმარებლებს შეუძლიათ ვიდეო”მოიწონონ”, “არ მოსწონონ” ან კომენტარი გააკეთონ მასზე. თუ ვიდეო საკმარისად სასარგებლოა მათთვის, მომხმარებელს შეუძლია აირჩიოს შემქმნელის “გამოწერა”, რათა ამ შემქმნელის ახალი ვიდეოები გამოჩნდეს მის არხში.

სადისკუსიო ქსელები

სადისკუსიო ქსელები, როგორიცაა Reddit, იდეალური საშუალებაა იმ პოსტებისთვის, რომლებსაც შეუძლიათ გამოიწვიონ სიღრმისეული დისკუსია მომხმარებლებში. მომხმარებლებს შეუძლიათ დატოვონ დეტალური პასუხები კომენტარის განყოფილებაში, ხოლო სხვა მომხმარებლებს შეუძლიათ უპასუხონ პირდაპირ კომენტარები, რაც საშუალებას მისცემს ორგანულად გაიზარდოს და განვითარდეს საუბრები.

ბლოგინგის საიტები, როგორიცაა WordPress, შეიძლება ასევე მოხვდეს სადისკუსიო ქსელის კატეგორიაში, თუმცა ზოგი ფიქრობს, რომ ბლოგინგს საკუთარი ტიპის სოციალური მედია წარმოადგენს.

შენიშვნა

შეფასების ქსელები

შეფასების ქსელები, როგორიცაა Yelp და TripAdvisor, ამატებს სოციალური მედიის ასპექტებს მომხმარებლისა და პროდუქტის მიმოხილვების შესახებ. მომხმარებლებს, ისევე როგორც ბიზნესს, რომელსაც განიხილავენ, შეუძლიათ იკონტაქტონ პირდაპირ შემფასებელ შემფასბლებთან.

ბიზნესი და სოციალური მედია

მიუხედავად იმისა, რომ ნებისმიერ პირს შეუძლია დარეგისტრირდეს სოციალურ მედიაში, სოციალური მედიის პლატფორმები გახდა ყველა ზომის ბიზნესის მარკეტინგის მნიშვნელოვანი ნაწილი. წარმატებული სოციალური მედიის გასაღები არის ის, რომ არ მოექცეთ მას ისე, როგორც ზედმეტ დანამატს, არამედ უნდა მოეპყროთ მას იგივე სიფრთხილით, პატივისცემითა და ყურადღებით, როგორც თქვენს ბიზნესთან მიმართებით იქცევით მარკეტინგული ძალისხმევისას. აქ არის რამოდენიმე რამ, რაც ბიზნესმა უნდა გაითვალისწინოს სოციალური მედიის გამოყენებისას.

სოციალური მედია მარკეტინგი სწრაფია

თავისი ხასიათიდან გამომდინარე, სოციალური მედიაში მცირე ყურადღების ცენტრში ექცევით – თქვენ უნდა მიიპყროთ მათი ყურადღება, რადგან ისინი სწრაფად ათვალიერებენ ათეულობით პოსტს ერთდროულად. რეკლამის სათაურებითა და ასლებით უფრო რთულია, რომ მიიპყრო ყურადღება, ვიდრე ტრადიციული გაზეთის რეკლამით.

აქტიური უნდა იყოთ სოციალურ მედიაში

საცალო ვაჭრობის ერთ-ერთი ყველაზე დიდი შეცდომა არის ის, რომ ხსნიან ანგარიშებს ყველა სოციალურ მედიის პლატფორმაზე, რომელიც მათ მიაჩნიათ, რომ მნიშვნელოვანია, შემდეგ კი ტოვებენ და არ მოქმედებენ. სინამდვილეში, სოციალური მედიის მომხმარებლები შეიძლება გამოეთიშონ საცალო ვაჭრობის ანგარიშს, რომელიც ხსნის ანგარიშებს და არ ურთიერთობს კლიენტებთან ან საზოგადოებასთან.

შეიძლება უკეთესი იყოს, რომ თქვენს ვებგვერდზე არ გქონდეთ სოციალური მედიის ხატულა, თუ არ აპირებთ მასში აქტიურ ჩართვას ყოველდღიური საქმიანობისას.

შენიშვნა

ფოკუსირდით მომხმარებელზე

საცალო ვაჭრობის კიდევ ერთი დიდი შეცდომა არის სოციალური მედიის გამოყენება იმ საკითხებზე სასაუბროდ, რაც თავისთვის არის მნიშვნელოვანი, ვიდრე სასაუბროდ იმაზე, რაც მნიშვნელოვანია მომხმარებლისთვის. მაგალითად, საცალო ვაჭრები, რომლებიც იყენებენ სოციალურ ქსელს, შეიძლება ფიქრობენ, რომ ფასდაკლების შესახებ ინფორმაციის გავრცელება შესანიშნავია. გარკვეულწილად, ეს მართალი იქნება, მაგრამ თუ ეს ერთადერთი მიზეზია სოციალურ ქსელში ჩართულობისთვის, ეს სასარგებლო არ იქნება. თქვენი მიზანი უნდა იყოს მომხმარებლისთვის შესაბამისი შინაარსის მიწოდება და მათთან ურთიერთობა იმ დონემდე, რომ მათ სურდეთ თქვენი პოსტი გაუზიარონ სხვებს.

თუ იყენებთ სოციალურ მედიას, თქვენ გჭირდებათ ურთიერთობა თქვენს მომხმარებლებთან, ჩართეთ ისინი დიალოგში და სთხოვეთ მოსაზრებები. განათავსეთ თქვენი მაღაზიის ორი ნივთის სურათი, რომლის განხილვასაც აპირებთ და ჰკითხეთ მომხმარებლებს, რომელი მათგანი მოსწონთ ყველაზე მეტად. ეს ქმნის დიალოგს, რომელიც იწვევს საერთო შეტყობინებებსა და მიმდევრებს. გარდა ამისა, თუ წარმატებით ჩაერთვები თქვენს მომხმარებლებთან, ეს დაგეხმარებათ უკეთ განსაზღვროთ მათი გემოვნება და მისწრაფებები.

სურათები მთავარია

გასათვალისწინებელია ისიც, რომ სოციალურ ქსელში ყველაზე ხშირად გავრცელებული შინაარსი არის სურათი, ამიტომ კარგია თქვენი პოსტებისთვის სურათის დამატება. ეს მკვეთრად გაზრდის თქვენს შანსებს, რომ თქვენმა ერთ-ერთმა მიმდევარმა გააზიაროს პოსტი თავის გვერდზე. მიუხედავად იმისა, რომ მიმდევრების ფართო ქსელის შექმნა დიდებულია, სოციალური მედიის წარმატების უკეთესი საზომია ის, თუ რამდენად ხშირად იზიარებენ თქვენი მიმდევრები თქვენს შინაარსს – არ აქვს მნიშვნელობა რამდენი მიმდევარი გყავთ. ეს არის “პირისპირ საუბრის” ახალი ფორმა.

დასკვნა:

  • სოციალური მედია არის ვებსაიტი ან პროგრამა, რომელიც საშუალებას გაძლევთ შექმნათ და გაუზიაროთ შინაარსი სხვა მომხმარებლებს ურთიერთობისას.
  • გაზიარებული მედიის ტიპი დამოკიდებულია სოციალური მედიის საიტზე ან მოცემულ პროგრამაზე.
  • ტრადიციული მასმედიისგან განსხვავებით, სოციალური მედია საშუალებას აძლევს თითქმის ყველას, დაუყოვნებლივ მიაღწიოს საზოგადოებამდე, ხოლო შინაარსის შეზღუდვა შედარებით მცირეა.
  • ბიზნესს შეუძლია გამოიყენოს სოციალური მედია მომხმარებლებთან ურთიერთობისთვის.

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში:

ჩვენს ვიყენებთ ბრაუზერის ქუქებს საიტის უკეთ გასახსნელად.