fbpx

შენი ბიზნესი ინტერნეტში

facebook-mimokhilvebi

Facebook მიმოხილვები

სტატიაში: Facebook მიმოხილვები – რა მნიშვნელობა აქვს Facebook მიმოხილვებს ონლაინ ბიზნესისთვის

ბიზნესის რეალურად მონახულებამდე, ფეისბუქის მომხმარებელთა უმეტესობა ეძებს მათ ფეისბუკზე, რათა შეამოწმონ მიმოხილვები.

მომხმარებელთა მიმოხილვები სხვადასხვა პლატფორმებზე, როგორიცაა Yelp და Google, აჩვენებს, თუ რას ამბობენ მომხმარებლები თქვენს ბიზნესზე, მას შემდეგ რაც ისარგებლეს თქვენი მომსახურებით.

დადებითი შეფასებები გთავაზობთ სოციალურ მტკიცებულებას, რომ თქვენს მომხმარებლებს აწვდით კარგ პროდუქტს ან მომსახურებას. ეს კი ამყარებს თქვენი ბიზნესის რეპუტაციას თანამედროვე ეპოქაში, რომელიც თქვენი ბიზნესისთვის ნამდვილად ხელისშემწყობი ფაქტორია.

აღმოაჩინეთ განსხვავება Facebook მიმოხილვებსა და რეკომენდაციებს შორის ამ სტატიაში და შეიტყვეთ იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა დატოვოთ მიმოხილვა Facebook-ზე. ⇩

რა არის Facebook მიმოხილვები / რეკომენდაციები?

Facebook-ის მიმოხილვები და რეკომენდაციები მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს დატოვონ შეფასება ბიზნეს გვერდებზე, მათი გამოცდილების მიხედვით.

წლების განმავლობაში ფეისბუქი იყენებდა მიმოხილვის ტრადიციულ სისტემას ხუთვარსკვლავიანი მიმოხილვის სკალის და კომენტარის განთავსების საშუალების გამოყენებით, რომელიც თანხვედრაშია მოცემული ვარსკვლავით შეფასებასთან. თუმცა, 2018 წელს განახლდა ვარსკვლავების შეფასების სისტემა და ჩანაცვლდა  „რეკომენდაციებით“, რომელიც მომხმარებლებს ეკითხება, ურჩევენ თუ არა ბიზნესს სხვა საზოგადოებას.

Facebook მიმოხილვები (reviews)

ფეისბუქ მიმოხილვებში გეძლევათ ხუთვარსკვლავიანი რეიტინგისა და თანმხლები კომენტარის დატოვების შესაძლებლობა. ნებისმიერს შეუძლია მოიწონოს და კომენტარი გააკეთოს ამა თუ იმ ბრენდის/ბიზნესის შესახებ. არსებული ვარსკვლავების რეიტინგები და ფეისბუქის მიმოხილვები კვლავ ხელმისაწვდომია სოციალური მედიის მომხმარებლებისთვის და Facebook გააგრძელებს მათ ჩვენებას; თუმცა, ბოლო პერიოდებში თქვენ აღარ გაქვთ შესაძლებლობა დატოვოთ ტრადიციული მიმოხილვა ვარსკვლავური რეიტინგის სახით.

Facebook რეკომენდაციები

რეკომენდაციები არის Facebook-ზე მიმოხილვების განახლებული ვერსია. მიმდინარე „reviews“-ს ჩანართი არ აჩვენებს ხუთვარსკვლავიან რეიტინგული შეფასების სკალას. ამის ნაცვლად, ის სთავაზობს სოციალური მედიის მომხმარებლებს, დააფიქსირონ მათი აზრი კონკრეტული ბიზნესის შესახებ და გაუწიონ რეკომენდაცია (ან პირიქით).

როდესაც მომხმარებლები დააწკაპუნებენ ჩანართზე „მიმოხილვები“, Facebook აგზავნის მათ „რეკომენდაციების“ განთავსების ველში, რომელიც ეკითხება: „უწევთ რეკომენდაციას (ბიზნესის სახელს)? “მომხმარებლები პასუხობენ “დიახ” ან “არა” და შეუძლიათ დაამატონ ტეგები, ფოტოები ან წერილობითი რეკომენდაცია. Facebook აპირებს რეკომენდაციები გახადოს უფრო პერსონალური და მომხმარებლებს საშუალება მისცეს ნახონ, რას ფიქრობენ მათი ქსელის მეგობრები ადგილობრივ ბიზნესზე.

ფაქტობრივად, მიმოხილვები და რეკომენდაციები Facebook-ზე ერთი და იგივე მიზანს ემსახურება.

რატომ არის Facebook-ზე მიმოხილვები მნიშვნელოვანი ბიზნესისთვის?

ფეისბუქის მიმოხილვები მნიშვნელოვან როლს თამაშობს ადგილობრივი ბიზნესის წარმატების საკითხში. მოდით უფრო დეტალურად განვიხილოთ, თუ რატომ არიან ისინი მნიშვნელოვანი, რამდენიმე მაგალითით, რომლებიც დაგეხმარებათ ამ პროცესში:

გააძლიერე ონლაინ რეპუტაცია

Facebook მიმოხილვები ისე წარმოიდგინეთ, როგორც თქვენი ბიზნესის ონლაინ ბილბორდები. მეტი მიმოხილვა გულისხმობს იმას, რომ მეტ ადამიანს შეუძლია გიპოვოს, ისევე როგორც კარგად განათებული ნიშანი პოპულარულ ქუჩაზე, რომელიც გამვლელებს იზიდავს. მაგალითად, თუ თქვენ მართავთ კაფეს და მიიღებთ ბრწყინვალე მიმოხილვებს, თქვენი უგემრიელესი ლატესა და მეგობრული პერსონალისთვის, ადამიანები, რომლებიც ქალაქში ყავის შესანიშნავი ადგილის მოძებნას დაიწყებენ, უფრო სავარაუდოა, რომ აღმოაჩინენ და აირჩევენ შენს კაფეს.

შექმენით ნდობა

ნდობა ნამდვილად ძვირფასი რამაა რაც შეიძლება ადამიანებისგან/მომხმარებლისგან მიიღოთ. ფეისბუქზე დადებითი მიმოხილვები ნდობის გამყარების მნიშვნელოვანი ნაწილია.

როდესაც ვინმე გულწრფელ მიმოხილვას ტოვებს თქვენი პროდუქციის ან სერვისის შესაქებად, ეს სიტუაცია ჰგავს მეგობარს, რომელიც ვინმეს ურჩევს თქვენს ბიზნესს.

ისევე, როგორც თქვენ ენდობით მეგობრის აზრს იმის შესახებ, წახვიდეთ თუ არა ფილმის სანახავად, პოტენციური მომხმარებლები ენდობიან მიმოხილვებს, რათა გადაწყვიტონ, ღირს თუ არა თქვენთან თანამშრომლობა.

მომხმარებელთა ჩართულობა

მომხმარებელთა მიმოხილვები ქმნის პირდაპირი და მნიშვნელოვანი კომუნიკაციის შესაძლებლობას. თქვენ შეგიძლიათ მომხმარებლებთან მიმოხილვებს ფეისბუქზე მიუდგეთ, ისევე როგორც მეგობრებთან საუბარს.

ეს ურთიერთქმედება აჩვენებს თქვენს მომხმარებლებს, რომ აფასებთ მათ მოსაზრებებს და აფასებთ მათ გამოხმაურებას.

სოციალური მტკიცებულება

სოციალურ მედიაში ხშირად გვიზიდავს ის, რაზეც სხვები საუბრობენ და Facebook-ზე მიმოხილვები დამატებით სტიმულს გვაძლევს.

როდესაც ხედავთ პროდუქტს უამრავი დადებითი მიმოხილვით, გიჩნდებათ მეტი ნდობა კომპანიისა და პროდუქტის მიმართ.

მაგალითად, თუ თქვენ ეძებთ ახალ სმარტფონს და იპოვით სმარტფონს, ბევრი ხუთვარსკვლავიანი მიმოხილვით, რომელიც საუბრობს მის შესანიშნავ კამერაზე და ბატარეის ხანგრძლივობაზე, თქვენ უფრო სავარაუდოა, რომ აირჩევთ ამ მოდელს სხვა მოდელის სანაცვლოდ.

გააუმჯობესეთ SEO

რაც უფრო მეტი მიმოხილვა გექნებათ, Google მარტივად გიპოვით და მით უფრო მაღალი იქნება თქვენი ვებგვერდი ძიების შედეგებში. ეს ნიშნავს, რომ თქვენი ბიზნესი ოპტიმიზირდება საძიებო სისტემებში (სეო) და უფრო და უფრო მეტი ადამიანი ეწვევა თქვენს ბიზნესს ონლაინ.

ღირებული გამოხმაურება

Facebook-ზე მიმოხილვები მხოლოდ კომპლიმენტები არ არის – ის თქვენი ბიზნესისთვის, ღირებული გამოხმაურების შესანიშნავი წყაროებია.

ისინი გაწვდიან ინფორმაციას იმის შესახებ, თუ როგორ შეგიძლიათ გააუმჯობესოთ თქვენი ოპერაციები ან პროდუქტები. დავუშვათ, რომ თქვენ ფლობთ ტანსაცმლის მაღაზიას და მომხმარებლები ტოვებენ მიმოხილვებს ზომების უფრო ფართო სპექტრის მოთხოვნით.

ეს გამოხმაურება გეხმარებათ მიიღოთ ინფორმირებული გადაწყვეტილებები, რათა უკეთ მოემსახუროთ თქვენს მომხმარებლებს.

კონკურენტული უპირატესობა

ერთმანეთის მსგავსი ბიზნესების ზღვაში, შესანიშნავი მიმოხილვების კოლექცია ჰგავს შუქურას, რომელიც პირდაპირ მიმართავს მომხმარებლებს სწორი გზისკენ.

ის განასხვავებს თქვენს ბიზნესს სხვებისგან, რაც პოტენციურ კლიენტებს უფრო მეტად აახლოვებს თქვენთან.

პოზიტიურ მიმოხილვებზე აგებული რეპუტაციით, თქვენს ბიზნესს შეუძლია გამოირჩეოდეს და უზრუნველყოს ბაზარზე არსებული მოთხოვნების უფრო დიდი წილი.

Word-of-Mouth – სიტყვიერი მარკეტინგი

კარგი მიმოხილვები Facebook-ზე შეიძლება იყოს ჯაჭვური რეაქციის საწყისი წერტილი.

ერთი მეგობარი კითხულობს თქვენს მიმოხილვებს, გადაწყვეტს გეწვიოთ და ისარგებლოს თქვენი შეთავაზებით/მომსახურებით, შემდეგ ის ეუბნება მეორე მეგობარს იმის შესახებ, თუ რამდენად კარგი ხარ. სანამ ამას გაიგებთ, ეს ეგრეთწოდებული სიტყვიერი მარკეტინგი ამრავლებს თქვენს მომხმარებელთა ბაზას.

მომხმარებელთა ლოიალობა

მიმოხილვებზე პასუხი არა მხოლოდ აგრძნობინებს მომხმარებელს, რომ თქვენ ზრუნავთ მათ საუკეთესო გამოცდილებაზე, ასევე გეხმარებათ მათთან ურთიერთობების დამყარებაში. როდესაც მადლობას უხდით მომხმარებელს დადებითი მიმოხილვისთვის, ეს იგივეა, რომ მოიწვიოთ ისინი, გახდნენ თქვენი ბრენდის საზოგადოების ნაწილი. დროთა განმავლობაში, ეს ჩართულობა ხელს უწყობს ლოიალობას და გრძელვადიან კავშირებს, რაც თქვენი ბიზნესის განვითარების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ასპექტია.

მომხმარებელთა კმაყოფილების მონიტორინგი

წარმოიდგინეთ Facebook მიმოხილვები, როგორც ბარომეტრი, რომელშიც ასახულია მომხმარებლის ბედნიერებისა და კმაყოფილების მაჩვენებელი.

ისინი უზრუნველყოფენ გამოხმაურების უწყვეტ ნაკადს იმის შესახებ, თუ რამდენად კარგად აკმაყოფილებს თქვენი ბიზნესი, თქვენი ძვირფასი მომხმარებლების საჭიროებებს.

თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ეს გამოხმაურება თქვენი სერვისების დასახვეწად და თქვენი მომხმარებლების მუდმივი კმაყოფილების უზრუნველსაყოფად.

მაგალითად, თუ თქვენ აწარმოებთ ტექნიკური მხარდაჭერის ბიზნესს და მუდმივად იღებთ მიმოხილვებს, სადაც მითითებულია სწრაფი რეაგირების დრო, ეს ამშვიდებს პოტენციურ მომხმარებლებს იმ კუთხით, რომ მათ შეუძლიათ დაეყრდნონ თქვენს სწრაფ მომსახურებას.

მოკლედ, Facebook-ის მიმოხილვები ემსახურება თქვენს ბიზნესს, დამცველობითი კუთხით. ისინი არა მხოლოდ აძლიერებენ თქვენს ონლაინ ხილვადობას, არამედ გვაწვდიან ღირებულ გამოხმაურებას და გამოგარჩევთ კონკურენტებისგან. იზრუნეთ თქვენი ონლაინ რეპუტაციის გაუმჯობესებისთვის და ეს ათჯერ მეტად დაგიბრუნდებათ უკან.

როგორ დავტოვო მიმოხილვა Facebook-ზე?

როგორც ვთქვით მიმოხილვის დატოვება გავლენას ახდენს ბიზნესის ონლაინ რეპუტაციაზე. რაც უფრო მეტი მომხმარებელი ტოვებს მიმოხილვას თქვენს ბიზნეს გვერდზე, მით უფრო მეტ სოციალურ ნდობას ავითარებთ, ახალ პოტენციურ კლიენტებთან.

თუ ფეისბუქის მომხმარებელს ჰყავს მეგობარი, რომელიც ითხოვს რეკომენდაციებს, მათ შეუძლიათ დაწერონ კომენტარი და მონიშნონ თქვენი Facebook ბიზნეს გვერდი.

მომხმარებელს ასევე შეუძლია დატოვოს მიმოხილვები პირდაპირ თქვენს გვერდზე. აქ მოცემულია დეტალური სახელმძღვანელო, თუ როგორ უნდა დატოვოთ მიმოხილვა Facebook-ზე.

  • შედით Facebook-ში
  • გადადით იმ ბიზნესის გვერდზე, რომლის განხილვაც გსურთ
  • დააჭირეთ ჩანართს “მიმოხილვები” მარცხენა კუთხეში
  • აირჩიეთ „დიახ“ ან „არა“, შემდეგ კი გვერდის ბოლოში გიჩვენებთ: „რეკომენდაციას უწევთ (ბიზნესის სახელი)“?
  • დაწერეთ 25 სიმბოლომდე რეკომენდაცია
  • დაამატეთ ტეგები ან ფოტოები
  • განათავსეთ რეკომენდაცია

სად ვიპოვო ფეისბუქის მიმოხილვები?

Facebook-მა გააადვილა მიმოხილვების მოძიება ერთ ადგილზე. მიჰყევით ამ მარტივ მითითებებს, რათა ნახოთ რას ფიქრობენ მომხმარებლები თქვენს ადგილობრივ ბიზნესზე.

  • შედით თქვენს ბიზნეს Facebook ანგარიშში
  • გადადით იმ გვერდზე, რომლის მიმოხილვების ნახვაც გსურთ
  • გადადით „მიმოხილვაზე“ (reviews) რეკომენდაციებსა და მიმოხილვებზე გადასასვლელად.

როგორ ვუპასუხო ფეისბუქის მიმოხილვებს?

უპასუხეთ ყველა მიმოხილვას Facebook-ზე, რათა აჩვენოთ მომხმარებლებს, რომ აფასებთ მათ გამოხმაურებას. როდესაც პასუხობთ პოზიტიურ მიმოხილვებს, შეგიძლიათ უბრალოდ მოიწონოთ მიმოხილვა ან დაწეროთ სწრაფი პასუხი, მოახდინოთ მისი პერსონალიზაცია მათი სახელით და დაკონკრეტდეთ, როდესაც მათ მადლობა გადაუხადეთ გამოხმაურებისთვის.

ეს ყოველივე ძალიან მარტივია: ⇩

  • თქვენს ბიზნეს Facebook ანგარიშზე რეკომენდაციებსა და მიმოხილვებზე პასუხის გასაცემად, ჯერ უნდა შეხვიდეთ თქვენს ანგარიშში.
  • გადადით თქვენი გვერდის “მიმოხილვების” განყოფილებაში. აქ თქვენ შეძლებთ იხილოთ თქვენი მომხმარებლების მიერ დატოვებული ყველა რეკომენდაცია და მიმოხილვა.
  • კონკრეტულ მიმოხილვაზე პასუხის გასაცემად, უბრალოდ გახსნათ ის და თქვენ შეძლებთ იხილოთ მიმოხილვის დეტალები, სხვა მომხმარებლების მიერ დატოვებული კომენტარების ჩათვლით.
  • მიმოხილვაზე პასუხის გასაცემად, ჩაწერეთ თქვენი პასუხი კომენტარების ველში, ისევე, როგორც თქვენ გააკეთებდით ფეისბუქის ნებისმიერ პოსტზე (დაკომენტარების სახით).
  • დასრულების შემდეგ გადადით „გამოქვეყნებაზე“ კომენტარის გამოსაქვეყნებლად.

მნიშვნელოვანია დროულად და პროფესიონალურად უპასუხოთ მიმოხილვებს, რადგან როგორც უკვე ვთქვით, აჩვენოთ თქვენს მომხმარებლებს, რომ აფასებთ მათ გამოხმაურებას და განიხილავთ მათ მოსაზრებებს.

მნიშვნელოვანია უპასუხოთ უარყოფით მიმოხილვებს და შეეცადოთ შესთავაზოთ პრობლემის აღმოფხვრის რაიმე მეთოდი, რათა აჩვენოთ კლიენტებს ისიც, რომ ზრუნავთ მათ საუკეთესო გამოცდილებაზე.

აღიარეთ მათი გამოხმაურება, მიეცით მათ თქვენი ბიზნესის ტელეფონის ნომერი ან ელფოსტის მისამართი და შესთავაზეთ საკითხის განხილვა მიმოხილვებს მიღმა.

მომხმარებელს შეუძლია შეცვალოს თავისი თავდაპირველი უარყოფითი მიმოხილვა ან დატოვოს მეორე მიმოხილვა, სადაც განმარტავს, თუ როგორ გაუმკლავდით სიტუაციას.

პოტენციურმა მომხმარებლებმა შეიძლება დაინახონ თქვენი ძალისხმევა და უარყოფითი მიმოხილვა შეიძლება სასარგებლო იყოს თქვენი ბიზნესისთვის.

არის თუ არა მიმოხილვები Facebook-ზე საჯარო?

დიახ, ფეისბუქის მიმოხილვები საჯაროა ბიზნეს გვერდის „მიმოხილვების“ ჩანართზე, რათა ყველამ ნახოს. ისინი არ შეიძლება იყოს პირადი.

შემიძლია წავშალო ან დაარედაქტირო ჩემი ფეისბუქის მიმოხილვები?

მხოლოდ მიმოხილვის ავტორებს შეუძლიათ წაშალონ თავიანთი მიმოხილვები Facebook-ზე. ბიზნესის მფლობელებს არ შეუძლიათ ინდივიდუალური კომენტარების წაშლა, მაგრამ შეგიძლიათ Facebook ადმინისტრაციას შეატყობინოთ რეკომენდაციების შესახებ, რომლებიც ეწინააღმდეგება Facebook საზოგადოების სტანდარტებს.

ზოგჯერ ფეისბუქი წაშლის პოსტებს იქამდე, სანამ თქვენ შეატყობინებთ, დანარჩენი კი რჩება მას შემდეგაც, როცა ფეისბუქის ადმინისტრატორები განიხილავენ მათ. ფეისბუქი განიხილავს ყველა ანგარიშს და წაშლის რეკომენდაციებს, რომლებსაც ისინი თვლიან, რომ წესებს ეწინააღმდეგება.

თქვენ შეგიძლიათ გამორთოთ თქვენი Facebook ბიზნეს გვერდის მიმოხილვების ჩანართი „პარამეტრების“ ჩანართზე ნავიგაციით, „თარგები და ჩანართები“-ზე დაწკაპუნებით და „მიმოხილვების“ განყოფილების ჩართვიდან გამორთვაზე გადართვით.

თქვენი მიმოხილვების გაუქმება ასევე წაშლის ყველა დადებით მიმოხილვას. თუ ფეისბუქზე მხოლოდ რამდენიმე უარყოფითი ან ყალბი მიმოხილვაა, შესაძლოა უკეთესი იყოს კლიენტებისგან მეტი მიმოხილვის მიღება.

ამისათვის არსებობს რამდენიმე მარტივი გზა, რათა სთხოვოთ მომხმარებლებს დატოვონ მიმოხილვები:

  • ჰკითხეთ კლიენტებს პირადად მას შემდეგ, რაც ისინი შეიძენენ რაიმეს თქვენი ბიზნესიდან
  • გაგზავნეთ ელ.წერილი ან ტექსტური შეტყობინება თქვენი განხილვის გვერდის პირდაპირი ბმულით
  • მოათავსეთ ნიშნები თქვენს waiting room-ში ან lobby-ში, რომლებიც სთხოვენ კლიენტებს დატოვონ მიმოხილვა და მიაწოდონ QR კოდი თქვენი მიმოხილვების გვერდზე
  • დაამატეთ დადებითი Facebook მიმოხილვები თქვენს ვებსაიტზე
  • შესთავაზეთ რაიმე სტიმულის მიმცემი კლიენტებს, რომლებიც რეგისტრირდებიან

როგორ შევაფასო გამყიდველი Facebook-ზე?

Facebook გამყიდველებს საშუალებას აძლევს შესთავაზონ ნივთები Facebook Marketplace-ზე, სადაც Facebook-ის ყველა მომხმარებელს შეუძლია ნახოს პოსტი და დაუკავშირდეს გამყიდველს. მყიდველებს შეუძლიათ შეაფასონ გამყიდველები მხოლოდ რაიმეს შეძენის ან მათთან ურთიერთობის შემდეგ.

აქ არის დეტალები გამყიდველისთვის რეიტინგის განსასაზღვრად:

  • შედით თქვენს Facebook ანგარიშში
  • დააწკაპუნეთ Marketplace ჩანართზე
  • ეკრანის ზედა ნაწილში საძიებო გამოსახულების გვერდით დააწკაპუნეთ პირის ხატულაზე
  • დააწკაპუნეთ „ყიდვაზე“ და იპოვეთ ჩატი გამყიდველთან
  • შემდეგ “შეაფასეთ გამყიდველი”
  • თქვენ შეგიძლიათ შეაფასოთ გამყიდველი ბედნიერი ან სევდიანი ემოციის არჩევით
  • თუ გსურთ, მიუთითეთ თქვენი ასეთი შეფასების მიზეზი
  • დააწკაპუნეთ „შესრულებულია“ თქვენი რეიტინგის გამოსაქვეყნებლად

მართეთ თქვენი ბიზნესი ონლაინ, მარტივად

თუ თქვენ ცდილობთ გაიმარტივოთ თქვენი საქმიანობა ონლაინ და ეფექტურად ჩაერთოთ მომხმარებლებთან Facebook-ზე, imc იქნება თქვენი სწორი პარტნიორი ამ და სხვა მარკეტინგულ საკითხებთან დაკავშირებით.

მეტი საინტერესო სიახლისთვის თვალი ადევნეთ ჩვენს ბლოგს.

თუ გსურთ მარკეტინგული სააგენტოს მომსახურებით სარგებლობა დაგვიკავშირდით:

  • +995 593 26 26 12
  • +995 571 85 07 43
  • info@imc.ge
Skip to content