რა არის ბრენდი

რა არის ბრენდი? ბრენდის არსი – როგორ შევქმნათ ბრენდი

 დავიწყებ იმით, რომ ადამიანთა უმრავლესობას გონია, რომ  ბრენდი (brand) ეს არის ლოგო, რეკლამა, დიზაინი და ასე შემდეგ.. მაშ ასე, ბრენდს მხოლოდ ლოგო არ ქმნის!

ბრენდინგის კონცეფცია დამაბნეველი თემაა, რომელიც ბევრ ახალბედა მარკეტინგს ნათლად არც კი ესმის. რა არის ბრენდი? რა არის ბრენდინგი? თითქოს, მარტივი კითხვაა, მაგრამ პასუხი არც ისე მარტივია. თუ თქვენ დაბნეული ხართ თქვენი ბრენდით, თქვენი მომხმარებლებიც დაიბნევიან. უკანასკნელი, რისი გაკეთებაც გსურთ, არის დროისა და ფულის დახარჯვა სუსტი ბრენდის შექმნით.

 ბრენდი ეს არის ემოცია, სიყვარული, მოლოდინი და ღირებულებები, რომესაც მომხმარებელი გრძნობს ბრენდის მიმართ. ბრენდი ეს არის მოლოდინი, როდესაც მომხმარებელი ელოდება ბრენდისგან მისთვის საყვარელ ემოციას! წარმოიდგინეთ კომპანია, რომელსაც აქვს ლოგო, აქვს რეკლამები და მთლიანი ბრენდბუქი, თუმცა თქვენთვის ის არაფერ ღირებულს არ წარმოადგენს, როგორც მაგალითად სხვა საყვარელი ბრენდის შემთხვევაში, ამ შემთხვევაში ის უბრალოდ ლოგოა, რომელიც არანაირ ემოციას არ აღძრავს თქვენში.

ბრენდინგი მარკეტინგში განისაზღვრება როგორც მომხმარებლის ცნობიერებაში პროდუქტის აღქმა

წარმატებული მარკეტინგის ერთ-ერთი წინაპირობაა ბრენდინგი

1.ბრენდი არის გარანტია

თავის საფუძველში ბრენდი გარანტიაა მომხმარებლებისთვის. რას მიიღებენ მომხმარებლები თქვენი ბრენდის ქოლგის ქვეშ პროდუქტის ან მომსახურების შეძენისას? ბრენდის გარანტია მოიცავს არა მხოლოდ ხელშესახებ პროდუქტებს და მომსახურებებს. ის ასევე მოიცავს გრძნობებს, რასაც მომხმარებლები განიცდიან, როდესაც იყენებენ თქვენს პროდუქტებს და მომსახურებებს.

მაგალითი: იფიქრეთ თქვენს საყვარელ ბრენდზე და რა გარანტიას გაძლევს ეს ბრენდი. თუ Nike-ის გულშემატკივარი ხართ, ეს ბრენდი შეიძლება წარმოადგენდეს ათლეტიზმს, პერფორმანსს, ძალას, კარგ ჯანმრთელობას და გართობას. თქვენი ბრენდი მომხმარებლებს რაღაცის გარანტიას იძლევა. რა არის ეს?

2. ბრენდის აღიქმება

ბრენდებს მომხმარებლები აშენებენ და არა კომპანიები. საბოლოო ჯამში, ეს მომხმარებლების მიერ ბრენდის აღქმის გზაა, რომელიც განსაზღვრავს მას. არ აქვს მნიშვნელობა რას პირდება ხალხს თქვენი ბრენდი. მნიშვნელოვანია მხოლოდ ის, თუ როგორ აღიქვამენ მომხმარებლები მას. თქვენ უნდა იმუშაოთ მომხმარებლის შეხედულებების შესაქმნელად, რომლებიც ზუსტად ასახავს თქვენს ბრენდს, ან თქვენი ბრენდი განწირულია შეზღუდული ზრდის პოტენციალით.

 მაგალითი: როგორია მომხმარებლების აღქმა ლედი გაგას შესახებ? თქვენ შეგიძლიათ დადოთ ფსონი, თავისი ქმედებით, მიზნად ისახავს მომხმარებელთა გამორჩეული აღქმის შექმნას.

3. ბრენდი მოლოდინს ქმნის

თქვენი ბრენდის გარანტიებიდან გამომდინარე, მომხმარებლებს უყალიბდებათ მოლოდინი თქვენი ბრენდისგან. როდესაც ისინი ჯიბიდან იღებენ თავისი შრომით გამომუშავებულ ფულს და ყიდულობენ თქვენს პროდუქტებს ან მომსახურებებს, ისინი ვარაუდობენ, რომ თქვენი ბრენდის მიმართ მათი მოლოდინები გამართლდება. თუ თქვენი ბრენდი არ აკმაყოფილებს მომხმარებლის მოლოდინს ყოველ ურთიერთობაში, მომხმარებლები დაიბნევიან თქვენი ბრენდით. ისინი თავს დაანებებენ მას და დაიწყებენ სხვა ბრენდის ძიებას, რომელიც დააკმაყოფილებს მათ მოლოდინებს ყოველ ურთიერთობაში.

 მაგალითი: წარმოიდგინეთ, როლს როისმა გამოუშვა 10 000 დოლარიანი მანქანა. როგორც მინიმუმ, მომხმარებლები უკიდურესად დაიბნევიან, რადგან ასეთი პროდუქტი არ შეესაბამება მათ მოლოდინს ძვირადღირებული ბრენდის მიმართ.

4. ბრენდის პერსონა

ნაცვლად იმისა, რომ იკითხოთ: ”რა არის ბრენდი?” უკეთესი კითხვა შეიძლება იყოს: ”ვინ არის ბრენდი?” ყველა ბრენდს აქვს პერსონა. იფიქრეთ თქვენს ბრენდზე, როგორც პიროვნებაზე. როგორია ის, როგორც ადამიანი? რას ელი, როდესაც ამ ადამიანთან ურთიერთობა გაქვს? გარეგნობით დაწყებული პიროვნებით დამთავრებული და ყველაფერი მათ შორის. თქვენი ბრენდის პერსონა არის ის, რასაც მომხმარებელი შეაფასებს და განსჯის, სანამ თქვენთან ურთიერთობას დაიწყებს.

მაგალითი: იფიქრე ასე. ვისთან ერთად გსურთ დროის გატარება – Apple– თან თუ Microsoft– თან? ამ ორ ბრენდს ძალიან განსხვავებული ბრენდის პერსონა აქვს. თქვენს ბრენდსაც უნდა ჰქონდეს პერსონა.

5. ბრენდის ელემენტები

თქვენი ბრენდი წარმოდგენილია ზემოთ აღწერილი არამატერიალური და მატერიალური ელემენტებით. ისეთებით, როგორიცაა თქვენი ბრენდის ლოგო, შეტყობინებები, შეფუთვა და ა.შ. ყველა ეს ელემენტი ერთად უნდა მუშაობდეს თქვენი ბრენდის გარანტიის თანმიმდევრული კომუნიკაციისთვის. ასევე ბრენდის აღქმის ფორმირებისთვის, ბრენდის მოლოდინების დასაკმაყოფილებლად და თქვენი ბრენდის პერსონალის დასადგენად. თუ ერთი ელემენტი შეუსაბამოა, თქვენი მთელი ბრენდი შეიძლება დაზიანდეს.

 მაგალითი: არსებობს მიზეზი, რის გამოც ტიფანის ლურჯი ყუთი ამდენი ხანია არსებობს. ეს მომხმარებლებისთვის რაღაცას ნიშნავს.

შევაჯამოთ: ბრენდი არის მკაფიო, საიმედო და დასაჯერებელი, როგორც თქვენი მომხმარებლებისთვის, ასევე თქვენი თანამშრომლებისთვის. ამასთან, ბრენდები არ შენდება ერთ ღამეში. სანამ თქვენი ბრენდის განსაზღვრასა და “სულის ჩადგმას” შეძლებთ, საჭიროა გარკვეული კვლევების ჩატარება, რათა დრო არ დაკარგოთ ბრენდის მცდარ განვითარებაში, რაც არ მიგაღწევინებთ თქვენს მიზნებს. თქვენ უნდა იცნობდეთ თქვენს კონკურენტებს და აუდიტორიას. ასე თქვენ შეძლებთ ბრენდის შემუშავებას, რომელიც სწორ ადამიანებს სწორ წარმოდგენას უქმნის. პირველ რიგში კვლევა უნდა ჩატარდეს, რასაც მოყვება განსაზღვრება, სტრატეგია და განხორციელება. ხოლო დროთა განმავლობაში თქვენი ბრენდი გაიზრდება.

ასევე იხილეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

 გააზიარეთ სტატია: