IMC

ra-aris-structure-data

რა არის structured data?

ალბათ გსმენიათ structured data-ს , Schema.org-ისა და JSON-LD-ის შესახებ. ალბათ ისიც გაგიგიათ, რომ უფრო და უფრო მნიშვნელოვანი ხდება მათი დამატება თქვენს საიტზე. მაგრამ რას ნიშნავს ეს ტერმინები ზუსტად? რა არის structured data? და რა შუაშია ეს SEO-სთან? ამ ყველაფერს და იმას, თუ როგორ დავიწყოთ, ამ სტატიაში ავხსნით!

რა არის structured data? (სტრუქტურირებული მონაცემები)

სტრუქტურირებული მონაცემები თქვენი საიტის აღწერის საშუალებაა, რაც მას საძიებო სისტემებისთვის უფრო ადვილად გასაგებს ხდის. თქვენი საიტის საძიებო სისტემებისთვის აღსაწერად დაგჭირდებათ ლექსიკა, რომელშიც წარმოდგენილია შინაარსი ისე, რომ საძიებო სისტემებმა გაიგონ. დიდი საძიებო სისტემების მიერ გამოყენებულ ლექსიკას Schema.org ეწოდება, რომელიც გარდასახავს თქვენს შინაარსს კოდში, რომლის დამუშავებაც მათ მარტივად შეუძლიათ. საძიებო სისტემები კითხულობენ კოდს და იყენებენ მას ძიების შედეგების სპეციფიკური და ბევრად უფრო მდიდარი გზით საჩვენებლად. კოდის ეს ნაწილი შეგიძლიათ მარტივად განათავსოთ თქვენს ვებგვერდზე.

წარმოიდგინეთ, რომ გაქვთ ვებსაიტი, რომელსაც უამრავი რეცეპტი აქვს. თუ თქვენ დაამატებთ structured data-ს გვერდზე, რომელზეც წერია რეცეპტი, თქვენი შედეგი შეიძლება შეიცვალოს. ის ბევრად “მდიდარი” იქნება სხვა ნაჩვენები შედეგებთან შედარებით. სწორედ ამიტომ, ამ შედეგებს ჩვენ rich results-ს ან rich snippets-ს ვუწოდებთ. აი როგორ შეიძლება გამოიყურებოდეს მდიდარი შედეგი:

 

სათაურის , URL-ისა და ძიების შედეგის აღწერილობის გარდა, ხედავთ, რამდენი დრო დასჭირდება მსოფლიოს საუკეთესო ლაზანიას დასამზადებლად. ასევე, ნახავთ, რამდენ კალორიას შეიცავს ლაზანია. თქვენ უნდა დაამატოთ structured data თქვენს ვებ-გვერდზე, რომ მიიღოთ ასეთი მდიდარი შედეგი.

არსებობოს არაერთი მდიდარი შედეგი (rich results)

არსებობს ყველა სახის structured data. ეს ყოველთვის არის კოდის ფორმატი. მაგალითად, თქვენ გაქვთ ისინი წიგნების, მიმოხილვების, ფილმებისა და პროდუქტებისთვის. ყველა შემთხვევაში, ის ძიების შედეგებში თქვენს ძიების შედეგს უფრო მეტ დეტალს უმატებს. დაათვალიერეთ Google-ის Search Gallery, რათა ნახოთ, თუ რომელ მდიდარ შედეგს იძლევა სტრუქტურირებული მონაცემები.

აქვე უნდა გავაკეთოთ ერთი შენიშვნა. სამწუხაროდ, Google ყოველთვის არ ქმნის თქვენი გვერდისთვის მდიდარ შედეგს, თუნდაც დაამატოთ structured data. არანაირი გარანტია არ არსებობს. თქვენ მხოლოდ უნდა დაამატოთ ის თქვენს გვერდზე და იმედი იქონიოთ, რომ Google წაიღებს მას!

რას აკეთებთ structured data-თი?

სტრუქტურირებული მონაცემებით (structured data) შეგიძლიათ “ისაუბროთ” საძიებო სისტემებთან. შეგიძლიათ უთხრათ საძიებო სისტემებს, თუ რომელი ინგრედიენტებია თქვენს რეცეპტში, შეგიძლიათ უთხრათ, რამდენ ხანია მომზადებისთვის საჭირო და რამდენ კალორიას შეიცავს კერძი. Google შეძლებს დაუყოვნებლივ გაითავისოს ეს ინფორმაცია და შეუძლია გადაწყვიტოს აჩვენოს იგი ძიების შედეგებში თუ არა.

  Structured data არის ინსტრუმენტი, რომლის საშუალებითაც შეგიძლიათ Google-ს თქვენი ვებ-გვერდის შესახებ დეტალური ინფორმაცია მიაწოდოთ. ამის შემდეგ, Google- ს შეუძლია გამოიყენოს ეს ინფორმაცია ინფორმაციული, მდიდარი შედეგების შესაქმნელად. ხოლო აუდიტორიას უყვარს ეს მდიდარი შედეგები.

რა არის Schema.org?

დიდმა საძიებო სისტემებმა შეიმუშავეს პროექტი სახელწოდებით Schema.org. Schema.org-ზე შეგიძლიათ ნახოთ ყველა სტრუქტურირებული მონაცემების markup (ნიშანდება), რომელსაც მხარს უჭერს საძიებო სისტემები. ეს Schema.org-ს კოდების დიდ კოლექციად აქცევს.

შეგიძლიათ გამოიყენოთ Schema.org, რათა იპოვოთ თქვენი კონკრეტული გვერდისთვის საჭირო markup-ი. მაგალითად, თუ თქვენს საიტზე მაისურებს ყიდით, შეგიძლიათ აჩვენოთ, თუ რა ფერის მაისურებს ყიდით და რა ზომებს გთავაზობთ თქვენს ნაწყვეტში. თქვენ უნდა შეისწავლოთ Schema.org/Product-ი და გაეცნოთ შესაძლებლობებს.

Schema.org-ზე შეგიძლიათ დააკოპიროთ კოდების მაგალითები. მისი კოპირების შემდეგ, თქვენ მოგიწევთ კოდის ადაპტირება თქვენს სპეციფიკურ პარამეტრებთან. თქვენ ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ SEO ინსტრუმენტები, როგორიცაა Yoast SEO, რათა დაგეხმაროთ structured data-ს დაწყებაში.

Schema.org არის კოდების ტაქსონომია, რომლისაც დიდ საძიებო სისტემებს ესმით. თქვენ ნახავთ მაგალითებს, თუ როგორ გამოიყურება კოდი. არსებობს სხვა ფორმებიც. მაგალითად, Open Graph (გამოიყენება Facebook-ის მიერ) და Twitter cards (გამოიყენება Twitter-ის მიერ).

რა არის JSON-LD?

JSON-LD არის Schema.org-ის ერთ-ერთი ნიშანი. ეს მხოლოდ კოდის დაწერის მეთოდია. Schema.org-ზე ნახავთ სხვა ნიშნებს, როგორიცაა Microdata ან RDFa. Yoast-ში გვირჩევენ, რომ ყოველთვის გამოვიყენოთ JSON-LD, რადგან ის თქვენს საიტს ისე არ შლის, როგორც სხვა ნიშნები (რატომ არ უნდა დავუჯეროთ მსოფლიოს ნომერ პირველ SEO პლაგინს?). გარდა ამისა, ეს ფორმატია, რომელიც Google-ს ურჩევნია.

რატომ არის structured data მნიშვნელოვანი SEO-სთვის?

სტრუქტურირებული მონაცემები მნიშვნელოვანია SEO-სთვის, რადგან Google-ს გაუადვილებს იმის გაგებას, თუ რას ეხება თქვენი გვერდები და ვებსაიტი. Google-მა უნდა გაარკვიოს თუ რაზეა გვერდი, რათა აჩვენოს იგი ძიების შედეგებში. structured data-ს გამოყენება Google-სთან საუბარს ჰგავს, Google-სთვის თქმას, რას ეხება თქვენი საიტი. ეს დაეხმარება თქვენს რეიტინგს.

გარდა ამისა, structured data შეცვლის თქვენი snippet-ის (ძიების შედეგების) სახეს. ის თქვენს მომხმარებელს მეტ ინფორმაციას უჩვენებს. უფრო კონკრეტულ ინფორმაციაა. ეს გაზრდის ალბათობას, რომ მომხმარებელი დააწკაპუნებს თქვენს შედეგებზე. მეტი დაწკაპუნება საბოლოოდ კიდევ უფრო მაღალ რანკირებას გამოიწვევს! ჩვენ ვხედავთ უფრო და უფრო structured data-ს მიერ გამდიდრებულ ძიების შედეგებს, ამიტომ მნიშვნელოვანია, რომ ამას თვალი ვადევნოთ.

როგორ გამოვიყენოთ structured data?

მისი გამოყენება შეიძლება რთულად ჟღერდეს, მაგრამ ამას ჩვენი კომპანია აკეთებს – ჩვენი დამზადებული საიტები შეიცავს structured data-ს. თქვენ ამის დახმარებით მიიღებთ გაუმჯობესებულ შედეგებს Google-ს ძიებაში, რაც მოგიტანთ გაცილებით მეტ უფასო ტრაფიკს.

 გჭირდება საიტის დამზადება? თუ ლოგოს დამზადება გესაჭიროება საკუთარი ბრენდისთვის? იქნებ, SEO ოპტიმიზაცია არის ის, რაც თქვენს ვებგვერდს სჭირდება? გადახედე ჩვენს სერვისებს და მიიღე მეტი ინტერნეტ მარკეტინგის საშუალებით.

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში:

Leave a Comment

ჩვენ ვიყენებთ ქუქიებს კონტენტისა და რეკლამის პერსონალიზებისთვის, სოციალური მედიის ფუნქციების უზრუნველსაყოფად და ჩვენი ტრაფიკის გასაანალიზებლად. View more
Cookies settings
გასაგებია
სამომხმარებლო წესები და პირობები
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

ვინ ვართ ჩვენ

შემოთავაზებული ტექსტი: ჩვენი ვებ-გვერდის მისამართი: http://localhost/imc.

კომენტარები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ სტუმარი დატოვებს კომენტარს საიტზე, ჩვენ შევაგროვებთ ფორმაში მითითებულ მონაცემებს, აგრეთვე IP-მისამართს და ბრაუზერის user-agent-ის მონაცემებს, სპამის გამოვლენის მიზნით. ანონიმიზირებული სტრიქონი, რომელიც იქმნება თქვენი ელფოსტის მისამართიდან (ე.წ. „ჰეში“), შესაძლოა გადაეცეს სერვისს Gravatar, რათა მოხდეს იმის გარკვევა, იყენებთ თუ არა თქვენ მას. Gravatar-ის კონფიდენციალურობის პოლიტიკა ხელმისაწვდომია აქ: https://automattic.com/privacy/ . კომენტარის გამოქვეყნების შემდგომ თქვენი პროფილის გამოსახულება საჯაროდ გამოჩნდება თქვენი კომენტარის კონტექსტში.

მედია

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ ხართ რეგისტრირებული მომხმარებელი და ატვირთეთ ფოტო საიტზე, ჯობია თავიდან აიცილოთ EXIF-მონაცემებით ფოტოს ატვირთვა, ვინაიდან ისინი შეიცავენ ინფორმაციას თქვენი ადგილმდებარეობის შესახებ. ნებისმიერს შეუძლია ამ ინფორმაციის ამოღება ფოტოდან.

ქუქი-ფაილები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ დატოვებთ კომენტარს ჩვენს საიტზე, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ თქვენი სახელის, ელფოსტისა და ვებ-გვერდის მისამართის შენახვის შესაძლებლობა ქუქი-ფაილში. ეს კეთდება თქვენი კომფორტისათვის, რათა ხელახლა არ მოგიწიოთ იგივე მონაცემებსი შეტანა მორიგი კომენტარის დატოვებისას. ეს ქუქი-ფაილები ერთი წელი ინახება. თუ თქვენ სტუმრობთ ჩვენს შესვლის გვერდს, ჩვენ დავაყენებთ დროებით cookie-ს, რათა დადგინდეს თქვენი ბრაუზერი იღებს თუ არა cookies. ეს ქუქი-ფაილი არ შეიცავს პერსონალურ მონაცემებს და თქვენი ბრაუზერის დახურვისას გაუქმდება. პირად ანგარიშში შევლისას, ჩვენ ასევე ვაგზავნით რამოდენიმე ქუქი-ფაილს თქვენს კომპიუტერში, ეკრანის პარამეტრების ინფორმაციით. შესვლის ქუქი-ფაილი ორი დღე ინახება, ეკრანის პარამეტრების — 1 წელი. თუ აირჩევთ პარამეტრს „დამიმახსოვრე“, შესვლის პარამეტრები შენახული იქნება ორი კვირის განმავლობაში. ანგარიშიდან გამოსვლისას ქუქი-ფაილი წაიშლება. სტატიის ჩასწორების, ან გამოქვეყნებისას ბრაუზერში შენახული იქნება დამატებითი ქუქი-ფაილი, ის არ შეიცავს პირად მონაცემებს, არამედ მხოლოდ ჩასწორებული ჩანაწერის ID-ის და ვადა გასდის 1 დღეში.

სხვა საიტების ჩადგმადი შიგთავსი

შემოთავაზებული ტექსტი: სტატიები ამ საიტზე შესაძლოა შეიცავდნენ ჩადგმად შიგთავსს (მაგალითად ვიდეო, გამოსახულება, სტატია და ა.შ.). მსგავსი სახის შიგთავსი ისევე იქცევა, თითქოს მომხმარებელი გადავიდა სხვა საიტზე. ეს საიტები შესაძლოა აგროვებენ მონაცემებს თქვენს შესახებ, იყენებენ ქუქი-ფაილებს, ამატებენ დამატებითი თვალთვალის ხერხებს მესამე მხარისაგან და თვალყურს ადევნებენ თქვენს ურთიერთქმედებას შიგთავსთან, მათ შორის ურთიერთქმედებას იმ შემთხვევაში, როდესაც ავტორიზებული ხართ საიტზე და გაქვთ ანგარიში.

ვის ვუზიარებთ მოანცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ პაროლის გადაყენებას მოითხოვთ, თქვენი IP მისამართი დაემატება ელფოსტაში.

რამდენად დიდხანს ვინახავთ თქვენს მონაცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ თქვენ დაწერთ კომენტარს, მაშინ კომენტარიც და მისი მეტა-მონაცემები შეინახება უსასრულოდ დიდი ხნით. ეს ხდება იმისათვის, რომ ავტომატურად მოხდეს შემდგომი კომენტარების ავტომატური გამოქვეყნება, ნაცვლად ხელით მისი მოწონებისა. ჩვენს საიტზე რეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის ჩვენ ვინახავთ იმ პირად ინფორმაციას, რომელიც მათ მიუთითეს პროფილში. ყველა მომხმარებელს შეუძლია ნახოს, ჩაასწოროს, ან წაშალოს მისი ინფორმაცია ნებისმიერ დროს (მომხმარებლის სახელის გარდა). ვებ-გვერდის ადმინისტრაციას ასევე შეუძლია დაინახოს ეს ინფორმაცია და შეცვალოს.

რა უფლებები გაქვთ პირად ინფორმაციაზე

შემოთავაზებული ტექსტი: საიტზე პირადი ანგარიშის არსებობისას, ან თუ თქვენ დატოვეთ კომენტარი, შეგიძლიათ მოითხოვოთ პირადი ინფორმაციის ფაილის ექსპორტი, რომელიც ჩვენ შევინახეთ, მათ შორის თქვენ მიერ მოწოდებული ინფორმაცია. თქვენ ასევე შეგიძლიათ მოითხოვოთ ამ მონაცემების წაშლა, გარდა იმ ინფორმაციისა, რომელიც ჩვენ ვალდებული ვართ შევინახოთ ადმინისტრირების მიზნებისათვის, კანონის თანახმად, ან უსაფრთხოების მიზნით.

Where your data is sent

შემოთავაზებული ტექსტი: მომხმარებლების კომენტარები შესაძლოა ავტომატურად შემოწმდეს სპამის გამოვლენის სერვისით.
Save settings
Cookies settings