თქვენი მომხმარებლის შესწავლა და ცოდნა თქვენი ბიზნესის მნიშვნელოვანი ნაწილია. იმის გაგება, თუ ვინ არიან თქვენი მომხმარებლები, მნიშვნელოვნად გაზრდის კონვერტაციებს და თქვენი ბიზნესის ცნობადობას. ყველა წარმატებულ ორგანიზაციას აქვს შემუშავებული მომხმარებელთა მიმართ სპეციფიური მიდგომები, რომელიც ყველა კომპანიისთვის ინდივიდუალურია.
ეს ის ხალხია, ვინც ყიდულობს თქვენს პროდუქტს ან მომსახურებას და ასევე, ვინც რეკომენდაციაას გაგიწევთ მომავალში, სხვა პოტენციურ მომხმარებლებთან.
როდესაც საქმე ეხება მონაცემთა შეგროვებას და ანალიზს, აუცილებელია სრულყოფილად შეისწავლოთ, თუ რა სურს და სჭირდება თქვენს სამიზნე აუდიტორიას თქვენი ბიზნესისგან.
თქვენ უნდა გესმოდეთ, რა უბიძგებს მათ, რა არის მათი სუსტი წერტილები და როგორ შეუძლია თქვენს ბიზნესს მიაწოდოს ამ ადამიანებს საჭირო ინფორმაცია, რათა მომხმარებელთა მოგზაურობა მარტივი და საინტერესო გახდეს. როდესაც თქვენ ნამდვილად გესმით თქვენი სამიზნე აუდიტორიის, ეს აუცილებლად დადებით გავლენას მოახდენს ბიზნესის განვითარებაზე.
მოდით განვიხილოთ რამდენიმე გზა, რომლითაც შეგიძლიათ უკეთ გაიცნოთ თქვენი მომხმარებლები და შეინარჩუნოთ ისინი.
1. მომხმარებელთა მოგზაურობის ეტაპები
მოდით გავაანალიზოთ რა არის მომხმარებლის მოგზაურობა და განვიხილოთ მისი ეტაპები, ეს დაგეხმარებათ გაიგოთ პროცესი, თუ რა გზას გადის მომხმარებელი ინფორმირებულობის საწყისი წერტილიდან, თქვენი პროდუქციის შეძენამდე.
ცნობიერება
ინფორმირებულობა გულისხმობს თქვენი ბიზნესის და მისი პროდუქტის ან/და მომსახურების შესახებ ინფორმაციის მიღებას თქვენი სამიზნე აუდიტორიისთვის. მომხმარებელთა მოგზაურობის ამ ეტაპზე მომხმარებლები ეძებენ პროდუქტს და შეხვდებიან სხვადასხვა ბრენდების შეთავაზებებს.
ამ პროცესის დროს, აუციელებელია დიდი შთაბეჭდილება და გავლენა მოახდინოთ პოტენციურ მომხმარებლებზე, საინტერესო კონტენტით საგანმანათლებლო ბლოგებით, პოდკასტების ვიდეოებით, გამოკითხვებით და ა.შ..
გათვალისწინება
მოგზაურობის ამ ეტაპზე ბიზნესმა ფოკუსირება უნდა მოახდინოს პოპულარიზაციაზე. აქ მომხმარებლები დაიწყებენ ალტერნატივის ძიებას შესყიდვებისთვის. თქვენი ბრენდი დიდი ალბათობით განიხილება სხვებთან ერთად, ასე რომ გაითვალისწინეთ- თქვენი ყოველი ქმედება მნიშვნელოვანია.
ეს ის ეტაპია, სადაც პოტენციურმა მომხმარებლებმა თქვენი ბიზნესი ბრენდების სიაში უნდა შეიტანონ, საიდანაც სავარაუდოდ შესყიდვებს განახორციელებენ. აუცილებელია გაითვალისწინოთ სიღრმისეული ინფორმაცია, როგორიცაა მახასიათებლები, მომხმარებელთა მხარდაჭერის პოლიტიკა და შედარების მიმოხილვები, ეს ყოველივე დაგეხმარებათ გამოირჩეოდეთ თქვენი კონკურენტებისგან.
კონვერტაცია
კონვერტაციის ეს ეტაპი ვიზიტორებს ქმედებისკენ მოუწოდებს. გამოყოფილი CTA-ის (მოწოდება-მოქმედების) გამოყენებით შეგიძლიათ წაახალისოთ ისინი შესყიდვისკენ.
ეს არის თქვენი მომენტი, სადაც მოგზაურობის დროს თქვენ უნდა დაარწმუნოთ, პოტენციური მომხმარებელი თქვენი პროდუქტის შეძენაში. გაითვალისწინეთ, რომ ისინი განიხილავენ ღირებულებას, პოლიტიკას, რამდენად ადვილია რაიმეს დაბრუნება და ა.შ. აქ მნიშვნელოვანია შესაბამისი საინტერესო ინფორმაციის განთავსება, რადგან მომხმარებლებს სურთ მხარი დაუჭირონ ბრენდს, რომელსაც ენდობიან სწორი გადაწყვეტილებების მისაღებად.
შეკავება
ამ ეტაპზე უკვე გყავთ ახალი მომხმარებლები. მთელი თქვენი შრომა და თავდადება გადახდილია, მაგრამ არ უნდა მოდუნდეთ. არანაკლებ მნიშვნელოვანია არსებული მომხმარებლების შენარჩუნება.
ეს პროცესი მოიცავს მათთვის სასიამოვნო გამოცდილების ხელშეწყობას. დარწმუნებული უნდა იყოთ, რომ გაქვთ უმაღლესი ხარისხის ელექტრონული კომერციის საიტი, ასევე აუციელებელია უზრუნველყოთ ლოიალობის პროგრამა, რეგულარული, პრომო/ფასდაკლებები და საინტერესო შინაარსი.
2. გაიცანით თქვენი მომხმარებელი ბაზრის კვლევის საშუალებით
ახლა, როდესაც თქვენ იცით მომხმარებლის მოგზაურობის შესახებ თუ რა არის საჭირო ამ მოგზაურობის შესასრულებლად, მოდით განვიხილოთ, თუ რეალურად როგორ უნდა გაარკვიოთ ვინ არის სინამდვილეში თქვენი მომხმარებელი.
ბაზრის კვლევა არის ძირითადი ინსტრუმენტი და მონაცემთა შეგროვების გასაოცარი გზა. მან შესაძლოა მოგცეთ სასარგებლო ინფორმაცია და გასწავლოთ იმ მომხმარებლების შესახებ, რომელთა მოზიდვაც გსურთ.
კარგი ბაზრის კვლევის კამპანიაში ინვესტიციით, თქვენ შეგიძლიათ პირდაპირ გავლენა მოახდინოთ კონკრეტულ სამიზნე აუდიტორიაზე, ვისთვისაც გსურთ წარმოაჩინოთ თქვენი პროდუქტები ან მომსახურება. აქ მოცემულია რამდენიმე მაგალითი იმისა, თუ რას უნდა მოიცავდეს კარგი მარკეტინგული კვლევის კამპანია.
- არიან თუ არა პოტენციური მომხმარებლები მზად იყიდონ ის, რასაც მე ვყიდი?
- მე ვწყვეტ მომხმარებლის პრობლემას ჩემი პროდუქტით ან სერვისით?
- რამდენად მზად არიან მომხმარებლები გადაიხადონ ის, რისი შეთავაზებაც მე მაქვს?
- ჩემი პროდუქტი ან სერვისი მიზნად ისახავს ზოგად მომხმარებელს თუ უფრო სპეციალიზებულს?
- რას სთავაზობენ ჩემი კონკურენტები ამ მომხმარებლებს?
- სად ყიდულობენ მომხმარებლები და სად არის ონლაინ საუკეთესო პლატფორმა მათი მიზნებისთვის და ჩართვისთვის?
- ამართლებს თუ არა ჩემი ბიზნესი მომხმარებელთა მოლოდინებს?
ეს არის მარკეტინგული კვლევის კამპანიის დაწყების მხოლოდ რამდენიმე მაგალითი. შეგროვებული მონაცემები დიდ სარგებელს მოუტანს თქვენს ბიზნესს მომავალში. თუ თქვენს ბიზნესს შეუძლია, კონკურენტებთან შედარებით, უფრო სწორად მიაწოდოს აუდიტორიას შეთავაზება, თქვენი მომხმარებლები იქნებიან ლოიალურები და მომავალი გაყიდვები აუცილებლად გაიზრდება.
3. თქვენი მომხმარებლის ყიდვის ქცევის გაგება
ნებისმიერ ბიზნეს წამოწყებაში წარმატების მისაღწევად, მნიშვნელოვანია გვესმოდეს, რას ეძებენ თქვენი მომხმარებლები და როგორ გახადოთ თქვენი პროდუქტი ან სერვისი მათთვის ხელმისაწვდომი, ყველაზე ეფექტური გზით.
ცოდნის სიღრმე, რომელსაც თქვენ უნდა მიაღწიოთ ამ ადამიანებზე, იმდენად მნიშვნელოვანია, რომ საჭიროა იცოდეთ იმაზე მეტი, ვიდრე უბრალოდ მათი სახელები, ასაკი, სქესი და შემოსავალი. თქვენი მომხმარებლის ჰობის, გემოვნებისა და ინტერესების ცოდნა, რასაც ისინი უყურებენ, უსმენენ და კითხულობენ, შეიძლება იყოს მომგებიანი უპირატესობა. თქვენ უნდა ისარგებლოთ თქვენთვის ხელმისაწვდომი ყველა საშუალებით, რომელიც მოიცავს თქვენი მომხმარებლის ყიდვის ქცევის გაგებას.
თქვენ უნდა გესმოდეთ, რა ტიპის ადამიანს სჭირდება ან სურს თქვენს მიერ მოწოდებული პროდუქტი ან მომსახურება. ეს არის რამდენიმე ძირითადი კითხვა, რომელიც წარმატებულმა ბიზნესის მფლობელებმა უნდა დაუსვან საკუთარ თავს ყოველდღიურად:
- რა არის მიზეზი თქვენი პროდუქტის ან მომსახურების შეძენის?
- რამდენად ხშირად დასჭირდებათ ამ პროდუქტის ყიდვა ან სერვისის გამოყენება?
- ვისთვის ყიდულობენ? თუ ისინი ყიდულობენ საკუთარი თავისთვის ან სხვისთვის.
- სად ყიდულობენ ისინი ყველაზე მეტად? თუ თქვენ ხართ აგურის ბიზნესი და გესმით თქვენი მომხმარებლებისგან, რომ მათ ურჩევნიათ შეუკვეთონ ონლაინ, მაშინ აუცილებელია შეცვალოთ თქვენი ბიზნეს მოდელი, ელექტრონული კომერციის ან ონლაინ შეკვეთის კომპონენტის ჩათვლით.
4. შექმენით ყოვლისმომცველი საკონტაქტო ინფორმაცია
გამოიყენეთ CRM აპლიკაცია, რომელიც მარტივი გამოსაყენებელია და შეიცავს დეტალურ და ზუსტ კონტაქტების სიას.
სწორედ ამიტომ, გლობალურად ათასობით ბიზნესი ყოველწლიურად ახორციელებს CRM გადაწყვეტას, მათი მომხმარებლის მონაცემების ეფექტურად შესანახად. თქვენ შეძლებთ მომხმარებელთა და თქვენს ბიზნესს შორის მიმდინარე ურთიერთქმედებას მარტივად გაუმკლავდეთ, მომხმარებელთა პროფილის შექმნით.
5. გამოიყენეთ მომხმარებელთა მომსახურების ურთიერთქმედებები თქვენს სასარგებლოდ
მომხმარებელთა მომსახურების ურთიერთქმედება, ერთ-ერთი საუკეთესო დროა მომხმარებლის ფსიქიკის შესასწავლად. შეგიძლიათ შექმნათ კონკრეტული კითხვარი ან კითხვების ნაკრები თქვენი მომსახურების შესახებ, რათა გაარკვიონ, რა მოსწონთ და რა არ მოსწონთ თქვენს მომხმარებლებს პროდუქტში ან სერვისში, თქვენი სამსახურის წარმომადგენლებს შეუძლიათ დაუსვან მათ ეს კითხვები:
- როგორ იყენებენ ისინი პროდუქტს ან მომსახურებას?
- არიან თუ არა ისინი კმაყოფილი პროდუქტით ან მომსახურებით?
- რა ცვლილებები უნდა განხორციელდეს პროდუქტთან ან სერვისთან დაკავშირებით?
- სარგებლობენ ლოიალობის პროგრამით თუ უპირატესობას ანიჭებენ ფასდაკლებას?
თქვენ დაიწყებთ მომხმარებელთა ღირებული ინფორმაციის დაგროვებას ამ გამოცდილებით და ეს ცოდნა დაგეხმარებათ შექმნათ მიზანმიმართული შეტყობინებები, რომლებიც მომხმარებლებს აგრძნობინებენ მათ მიმართ ყურადღებას და დაფასებას.
მომხმარებელთა მომსახურება საკმაოდ გამოცდილი და ჭეშმარიტი გზაა იმის დასანახად, რომ მათ უსმენენ და აფასებენ. თქვენი პროდუქტის ან სერვისის მიღმა მომხმარებელთა მომსახურების შესანიშნავი გუნდის ყოლა, აძლიერებს თქვენი ბრენდის ხარისხს, ეს თქვენს მომხმარებელს გაუჩენს გრძნობას, რომ მათზე ზრუნავენ და ისინი პრიორიტეტულები არიან.
თუ ადამიანმა დახარჯა დრო თქვენი პროდუქტის ან მომსახურების შესაძენად, დაუთმეთ მათ დრო, რათა იგრძნონ დაფასება, ეს ნამდვილად განაპირობებს სამომავლო უწყვეტ ურთიერთობას. აქ არის რამოდენიმე წინადადება, რათა თქვენს კლიენტებს აცნობოთ, რომ აფასებთ და მადლობას უხდით მათ.
- მიაწოდეთ კარგი პროდუქტი ან მომსახურება.
- მოგვაწოდეთ რეალური გადაწყვეტილებები.
- დააკმაყოფილეთ მომხმარებლის მოლოდინი
- მოუსმინეთ მომხმარებელთა პრეტენზიებს ან წინადადებებს.
- ერთგულების და მადლობის პროგრამები.
- მათ მიერ შეძენილი პროდუქტის ან სერვისის შესახებ გამოკითხვები ან გამოკითხვის ელფოსტა.
დაიმახსოვრეთ, მომხმარებლები არიან ადამიანები, რამდენადაც მათი გაცნობა მნიშვნელოვანია თქვენი ბიზნესის ზრდისა და განვითარებისთვის, ასევე მნიშვნელოვანია მათი დაფასების ადამიანური ფაქტორები. ბევრ ბიზნესს ავიწყდება ეს ასპექტი და შესაძლოა ბიზნესს ძვირად დაუჯდეს საბოლოოდ. როგორც ყველა კარგი ურთიერთობა, ეს არის გაცემაც და მიღებაც, უბრალოდ ეცადეთ ეს არ დაივიწყოთ.
დასკვნა
თქვენი მომხმარებლების გაგების გარეშე, როგორ შეგიძლიათ მიაწოდოთ მათ ზუსტად იც, რაც სჭირდებათ? მარტივად რომ ვთქვათ, თქვენ წარუმატებლობას მიაღწევთ თქვენს მარკეტინგულ ან გაყიდვების კამპანიებში, თუ არ გააკეთებთ იმ ყოველივეს, რაზეც ზემოთ ვისაუბრეთ. ასე რომ, დარწმუნდით, გადახედეთ ციფრებს და გახსოვდეთ, რომ ჩვენ ყველანი აქ ადამიანები ვართ და იფიქრეთ იმაზე, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია თქვენი მომხმარებლების ქცევის შესწავლა. 2023 წელს ნებისმიერი ბიზნესისთვის გადამწყვეტია ძლიერი, ხანგრძლივი ურთიერთობების დამყარება პოტენციურ და ამჟამინდელ მომხმარებლებთან. ამით თქვენ შეძლებთ გაზრდოთ ბრენდის იდენტობა და სანდოობა.