fbpx

შენი ბიზნესი ინტერნეტში

ტრადიციული მედია VS ახალი მედია: რომელია უკეთესი

tradiciuli-media

შემოგვიერთდი ჩვენს Facebook ჯგუფში და ერთად განვიხილოთ სხვადასხვა ციფრული მარკეტინგის ამოცანები.

რა სახის მედიას იყენებთ სარეკლამო სტრატეგიის გადაწყვეტისას? გირჩევნიათ ნაცადი და ჭეშმარიტი მეთოდები? თუ უფრო ექსპერიმენტული ხართ? ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში ერთმანეთს ებრძვის ტრადიციული მედია და ახალი მედია, ორივე ფორმას ჰქონდა თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები. თუ თქვენ ცდილობთ, განსაზღვროთ, რომელი ტიპის მედიაა შესაფერისი თქვენი ბიზნესისთვის, სასარგებლო იქნება ორივე მხარეში კარგად გარკვევა.

რა არის ტრადიციული მედია?

ტრადიციული მედია ეხება სარეკლამო არხებს, რომლებიც ათწლეულების განმავლობაში გამოიყენებოდა. ეს არის ნაცადი და ჭეშმარიტი მეთოდები, რომლებსაც ბიზნესი წლების განმავლობაში ეყრდნობოდა. ეს არხები შეიძლება საკმაოდ ეფექტური იყოს და მრავალი ბიზნესისთვის ისინი მთლიანი სარეკლამო ბიუჯეტის ზრდაა. დახარჯული დოლარის მხრივ, ციფრული კვლევითი ფირმის eMarketers-ის შეფასებით, 2021 წელს ბიზნესი 104,43 მილიარდ დოლარს დახარჯავს ტრადიციული მარკეტინგის ტექნიკაზე. ტრადიციული მედიის ერთ-ერთი მახასიათებელია ის, რომ მას დიდი სარეკლამო ბიუჯეტი სჭირდება. ამ მიზეზით და ახალი მედიის პოპულარობის გამო, ბიზნესი იწყებს მარკეტინგის სტრატეგიის დივერსიფიკაციას, რათა გამოიყენოს ნაკლებად ტრადიციული საშუალებები.

ტრადიციული მედია – მაგალითები

ტრადიციულ მედიაში შედის რადიო, სამაუწყებლო ტელევიზია, საკაბელო და სატელიტური, ბეჭდვითი და ბილბორდები. ეს არის რეკლამის ფორმები, რომლებიც უკვე წლებია არსებობს და ბევრმა წარმატებას მიაღწია ტრადიციულ მედია კამპანიებში. თუმცა, ტრადიციულ მედიაშიც არსებობს გარკვეული დებატები იმის შესახებ, თუ რომელი ფორმაა საუკეთესო. პასუხი ნამდვილად დამოკიდებულია იმაზე, თუ ვის ვესაუბრებით – მაგალითად, თქვენი სამაუწყებლო ტელევიზიის წარმომადგენელმა, შეიძლება დაიფიცოს, რომ ბეჭდური რეკლამირების საშუალებით ვერ მოხერხდება იმავე დონის მიღწევისა და სიხშირის მიღწევა.

თქვენმა რადიოს წარმომადგენელმა შეიძლება გითხრათ, რომ სინამდვილეში რადიო სჯობს, რადგან ის ურთიერთობს მომხმარებლებთან მანქანაში ან მაღაზიაში ყოფნის დროს, პოტენციურად, როდესაც ისინი ყიდვის გადაწყვეტილებას იღებენ. სიმართლე ის არის, რომ არსებობს ტრადიციული მედიის უპირატესობები და უარყოფითი მხარეები – არ აქვს მნიშვნელობა რომელი ფორმის არჩევას აპირებთ. თქვენთვის შესაფერისი ტიპი დამოკიდებულია დემოგრაფიაზე, რომელსაც სამიზნე აუდიტორიად ირჩვეთ, თქვენს შეტყობინებაზე, თქვენს ბიუჯეტზე და პირად უპირატესობაზე. შეიძლება დაგჭირდეთ რეკლამირება ტელევიზიით, მაგრამ ტელევიზორის საშუალო CPM 28 აშშ დოლარია. რადიო ნაკლებად პრესტიჟულია, მაგრამ CPM 10 დოლარად, ბევრად უფრო სასარგებლოა მრავალი ბიზნესისთვის. ბილბორდები კიდევ უფრო ხელმისაწვდომია, რომლის CPM 5 დოლარია.

რა არის ახალი მედია?

ახალი მედია საუკეთესოდ შეიძლება შეფასდეს, როგორც ციფრული არხები, რომლებმაც პოპულარობა მოიპოვეს სარეკლამო სივრცეში დაახლოებით ბოლო ათწლეულის განმავლობაში. რაც უფრო მეტი მომხმარებელი იყენებს მობილურს ყველაფრისთვის, ახალი მედია რეკლამირების სულ უფრო ეფექტური საშუალება ხდება. ახალი მედიის ინდუსტრიაში ხარჯები კვლავ იზრდება, ექსპერტების შეფასებით, 2021 წლისთვის ბიზნესი 172 მილიარდ დოლარს დახარჯავს ციფრულ რეკლამაზე.

ახალი მედიის მაგალითები

ახალი მედია მოიცავს ინტერნეტ რეკლამის ფორმებს, როგორიცაა ბანერული რეკლამები, სოციალური მედია და პროგრამები. მედიის ეს ფორმა შეიძლება მიზანმიმართული იყოს, თუნდაც ბიზნესისთვის საშუალების მიცემაზე, მომხმარებლებამდე მიაღწიოს მათ მაღაზიაში შესვლისას, მაგალითად, მობილური ტელეფონის „push“ შეტყობინებების გამოყენებით. მიზნობრივი რეკლამები ახალი მედიის კიდევ ერთი პოპულარული ფორმაა – თუ თქვენ ოდესმე შენიშნეთ თქვენი ბოლოდროინდელი ძიების ისტორიასთან დაკავშირებული რეკლამები, ესეიგი შეგხვდათ მიზნობრივი რეკლამა. ახალი მედია CPM-ით ბევრად იაფია, ვიდრე ტრადიციული მედია, რაც ერთ-ერთი მიზეზია, თუ რატომ არის ის მიმზიდველი ბიზნესისთვის. მაგალითად, სოციალურ მედიას CPM დაახლოებით 2,80 აშშ დოლარი აქვს.

ურთიერთობა ტრადიციულ მედიასა და ახალ მედიას შორის

მიუხედავად ხშირი პოზიციონირებისა, ტრადიციულ და ახალ მედია ერთმანეთს არ ეწინააღმდეგება. ორივე ამ საშუალების გამოყენება შესაძლებელია, რათა თქვენი სარეკლამო კამპანია იყოს უფრო ძლიერი, ვიდრე ოდესმე. ტრადიციულ და ახალ მედიას ერთმანეთის შევსება შეუძლიათ, რომელთაგან თითოეული მნიშვნელოვან როლს შეასრულებს.

იმისათვის, რომ ამ კონცეფციაში გავერკვეთ, მოდით ვნახოთ მაგალითი. ვთქვათ, რომ თმის სალონის მფლობელი ხართ და ცდილობთ გაზარდოთ თქვენი ბიზნესი. თქვენი დემოგრაფიული სამიზნე აუდიტორია 18+ წლის ასაკის ქალებს მოიცავს, ამიტომ განსაკუთრებით ისურვებდით დედების მიღებას, რომელთა შვილებს თმის შეჭრა სჭირდებათ. თქვენ ამჟამად იყენებთ მთელ თქვენს სარეკლამო ბიუჯეტს ბეჭდვასა და რადიოში, და გარკვეულწილად დაინახეთ თქვენი ინვესტიციის შედეგებიც, მაგრამ მეტის ნახვა გსურთ. ამის მიღწევის ერთ-ერთი გზაა თქვენი სარეკლამო თანხის გავრცელება. წარმოიდგინეთ თქვენი სარეკლამო ბიუჯეტი, როგორც ღვეზელი.

მედიის თითოეული ფორმა ღვეზელის ერთი ნაჭერია, ამიტომ ახლა თქვენს ღვეზელს აქვს ორი ნაჭერი: ერთი ბეჭდვისთვის და ერთი რადიოსთვის. რა მოხდება, თუ ღვეზელს 6 ნაწილად გაჭრით და დაამატებთ მასმედიის კიდევ რამდენიმე ფორმას? ახალი მედია, როგორც მოგვიანებით შევიტყობთ, ბევრად უფრო ხელმისაწვდომი გახდება, ვიდრე ტრადიციული რეკლამა. შეგიძლიათ აიღოთ რაიმე წილი რადიო და ბეჭდვითი ბიუჯეტიდან და გადაიტანოთ მიზნობრივ მობილურ რეკლამებში, სპონსორობით გამოქვეყნებულ სოციალურ მედიასაშუალებებსა და ბანერულ რეკლამებში, და თქვენ დაუყოვნებლივ გაზრდიდით თქვენს მიღწევებს.

ტრადიციული მედია vs ახალი მედია

მიუხედავად იმისა, რომ ტრადიციულ და ახალ მედიას შეუძლია ხელი შეუწყოს ერთმანეთს, არსებობს რამდენიმე მიზეზი, რის გამოც უნდა გაითვალისწინოთ ახალი მედიის დამატება თქვენს მიქსში, ტრადიციული მედიის გამოყენების გაფართოების სანაცვლოდ.

  • მნიშვნელობა

ახალი მედია ხშირად გაცილებით იაფია, ვიდრე ტრადიციული მედია. თქვენ არა მხოლოდ უფრო ნაკლებს იხდით რეკლამაში, არამედ იხდით ნაკლებს ყოველი ადამიანისთვის, რომლამდეც მიაღწევს თქვენი რეკლამა.

  • კომუნიკაცია / ურთიერთქმედება

ახალი მედია უფრო მეტად ინტერაქტიულია, ვიდრე ტრადიციული მედია. მედიის ახალი ფორმები, როგორიცაა სოციალური მედია, პირდაპირი კომუნიკაციისა და ურთიერთქმედების საშუალებას იძლევა ბიზნესსა და მომხმარებელს შორის.

  • მონაცემთა საფუძველი

ახალი მედია მონაცემების უაღრესად მამოძრავებელია. თქვენ გაქვთ წვდომა ინფორმაციაზე, ზუსტად რამდენმა ადამიანმა დაინახა თქვენი რეკლამა ან რამდენი ადამიანი ეწვია თქვენს ვებგვერდს.

  • „სამართლიანი თამაშის წესები“

სოციალური მედია თანაბარ პირობებს ყველა ბიზნესისთვის. არ გჭირდებათ გადაჭარბებული თანხების ხარჯვა სოციალური მედიის გამოყენებით თქვენი ბიზნესის გასაზრდელად.

  • ღირებულების ეფექტურობა

ახალი მედია ამ საკითხთან დაკავშირებითაც უფრო ეფექტურია. ახალ მედიაში ფულის დახარჯვა უფრო მეტ შემოსავალს გამოიღებს, ვიდრე იმავე თანხის დახარჯვა ტრადიციულ მედიაში.

  • სიზუსტე

ახალი მედიის დამატებით ბონუსს წარმოადგენს მისი შედეგების სიზუსტე. სატელევიზიო რეიტინგებისგან განსხვავებით, ახალი მედია საშუალებას გაძლევთ, ნახოთ ის შედეგები, რომლებიც აჩვენებს ზუსტად რამდენმა ადამიანმა დაინახა თქვენი რეკლამა, რამდენ ხანს ნახეს ის და გამოიწვია თუ არა მან დაწკაპუნება.

  • ნდობა

სოციალურ მედიაში ყოფნა საშუალებას აძლევს ბიზნესს, დამყაროს ნდობია მომხმარებლებთან. ჩვენ ვენდობით ჩვენს მეგობრებს და თუ მომხმარებელი მოგყვება სოციალურ ქსელში, ეს გულისხმობს იგივე ნდობის გრძნობას. ეს ასევე ხელს უწყობს ეფექტურ სიტყვიერ რეკლამირებას.

  • შედეგები რეალურ დროში

ტრადიციული მედიისგან განსხვავებით, ახალი მედიისგან მიღებული შედეგები ხშირად რეალურ დროში ხდება. ეს საშუალებას გაძლევთ დაუყოვნებლივ შეიტანოთ ცვლილებები თქვენს შემოქმედებაში, მაქსიმალური ეფექტურობის მისაღწევად. ეს, ცხადია, ახალ მედია უკეთეს პოსიზიაში წარმოაჩენს ტრადიციულ მედიასთან შედარებით, სადაც ხშირად ტრადიციის შედეგების ნახვას დრო სჭირდება.

  • გლობალური მიღწევა

ახალ მედიას აქვს გლობალური მასშტაბები, მაშინ როდესაც ტრადიციული მედია ძალიან რეგიონალურია. ახალი მედიის საშუალებით თქვენ შეგიძლიათ მიაღწიოთ მთელ დედამიწას ღირებულების მცირე წილით.

  • აუდიტორიის არჩევანი

ახალი მედია ძალიან მიზანმიმართულია და მას თითქმის ყველა იყენებს. ეს ნიშნავს, რომ შეგიძლია აირჩიო აუდიტორია.

  • ვირუსულობა

ჭეშმარიტად ეფექტურ ახალ მედიას აქვს ვირუსულად ქცევის შესაძლებლობა. თქვენი შინაარსის გაზიარება მილიონობით ადამიანს შეუძლია, რაც ხელს შეუწყობს თქვენს სანდოობასა და იმიჯს.

  • გავლენა მომხმარებლებზე

ახალ მედიას შეუძლია მომხმარებლებს ისეთი შეგრძნება გაუჩინოს, თითქოს ბიზნესი და ბრენდები ისეთივე ხელმისაწვდომია, როგორც მეგობრები. ტრადიციული მედია ხელს უწყობს მომხმარებლებისა და ბიზნესის უფრო მეტ გამიჯვნას.

  • გამოყენების ოდენობა

დღევანდელ მსოფლიოში, მომხმარებლები უბრალოდ უფრო მეტად ურთიერთობენ ახალ მედიასთან, ვიდრე ტრადიციული მედიასთან. ადამიანები უფრო მეტ დროს ხარჯავენ მობილურ ტელეფონზე და სულ უფრო ნაკლებ დროს უყურებენ ტელევიზორს ან უსმენენ რადიოს.

  • შედეგებზე თვალის დევნების შესაძლებლობა

რაც შეეხება ახალ მედიას, შედეგები ძალზე თვალშისაცემია. თქვენ შეგიძლიათ ნახოთ ზუსტად რა დემოგრაფიული მაჩვენებლებით გამოირჩევა თქვენი რეკლამები და რომელი მათგანში გაქვთ ნაკლები შედეგები.

  • მობილობა

ახალი მედია მომხმარებელს თან დასდევს სადაც არ უნდა იყვნენ. მას შეუძლია მიიყვანოს ისინი თქვენს მაღაზიამდე.

  • ადაპტაცია

ახალი მედია ადაპტირებადია. თქვენ მარტივად შეგიძლიათ ჩართოთ რეკლამის შინაარსი და კრეატიული ფორმა, ან შექმნათ ახალი ფასიანი სოციალური მედიის პოსტი.

  • ერთდროულად მრავალი კამპანიის წარმოება

ახალი მედია საშუალებას გაძლევთ ერთდროულად აწარმოოთ კამპანიები მრავალფეროვანი შემოქმედებით. ეს საშუალებას გაძლევთ უკეთესად დაუმიზნოთ ყველა დემოგრაფიულ მონაცემს.

  • გამოყენების სიმარტივე

მიუხედავად იმისა, რომ ახალი მედია შეიძლება თავდაპირველად საკმაოდ შემაშინებელი იყოს, მას შემდეგ რაც შეისწავლით, მისი გამოყენება გაგიმარტივდებათ. შედეგები მარტივად გასაგებია და საიტებზე ნავიგაცია მარტივია.

  • მიზნობრივი შესაძლებლობები

ახალი მედია შესანიშნავია, თუ სამიზნე აუდიტორიად კონკრეტული ინდივიდებს ან დემოგრაფიას განსაზღვრავთ. „თარგეთინგის“ შესაძლებლობები ბევრად აღემატება ტრადიციული მედიის შესაძლებლობებს.

  • მორგება და პერსონალიზაცია

ახალი მედიის მარტივად მორგება შესაძლებელია თქვენი ბიზნესის მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად.

  • მარკეტინგი

ტრადიციული მედია არის გამავალი მარკეტინგის ფორმა, სადაც ბიზნესი მომხმარებლებს უგზავნის თავის შეტყობინებას. ახალი მედია არის შემომავალი მარკეტინგის ფორმა, სადაც ბიზნესი ურთიერთობს იმ პირებთან, რომლებიც მათ ეძებენ. შემომავალი მარკეტინგი უფრო მეტად მისაღებია მომხმარებლისთვის, ვიდრე გამავალი მარკეტინგი.

  • გამოხმაურება

ახალი მედია მომხმარებლებს უფრო მეტი ურთიერთობის საშუალებას აძლევს. იქნება ეს სოციალური მედია თუ მიზნობრივი ბანერის რეკლამა, რომელიც მომხმარებელს რაიმეს ეკითხება, ახალი მედია ხსნის კომუნიკაციის ხაზებს ბიზნესსა და მომხმარებელს შორის.

ტენდენციები

ახალი მედიის პოპულარობის ზრდასთან ერთად, ბევრს გადააქვს სარეკლამო ბიუჯეტი ტრადიციული მედიიდან და ისეთ სფეროებში გადადის, როგორიცაა სოციალური მედია და ბანერული რეკლამა. ერთ ფორმატში ინვესტიციის დღეები დასასრულს უახლოვდება, რადგან ბევრი ეძებს მრავალ არხს მომხმარებლებამდე მისასვლელად.

ხშირად დასმული კითხვები ტრადიციული მარკეტინგისა და ახალი მედია მარკეტინგის შესახებ

რა უპირატესობა აქვს ტრადიციულ მედიას განვითარებადი მედიის მიმართ?

არსებობს რამდენიმე სფერო, სადაც ტრადიციული მედია ლიდერობს. მომხმარებლები ცდილობენ გარკვეული რაოდენობის პრესტიჟი დააკავშირონ სხვადასხვა ფორმის ტრადიციულ მედიასთან. მაგალითად, ტელევიზორში რეკლამირებული ბიზნესის ნახვა, ქმნის ილუზიას, რომ ბიზნესი კარგად აკეთებს რეკლამირებას. ეს ასევე ეხმარება მომხმარებელში ნდობის ამაღლებას.

როგორ შეიძლება ციფრული და ტრადიციული მედიის ანალიტიკამ ერთად იმუშაოს?

სარეკლამო კამპანიის ეფექტურობის განხილვისას, სასარგებლო იქნება თქვენი ტრადიციული კამპანიის შედეგების გადახედვა, ახალი მედიის ანალიტიკასთან ერთად. მათ შეუძლიათ შექმნან უფრო სრულყოფილი სურათი იმის შესახებ, თუ რა სახის მომხმარებელია დაინტერესებული თქვენი ბიზნესით, რაც, თავის მხრივ, გიჩვენებთ ვისზე უნდა იყოს რეკლამა გათვლილი.

როგორ გადაიქცა ტრადიციული მედია ახალ მედიად?

დროთა განმავლობაში, ტრადიციული მედია ნელ-ნელა გადაიქცა ახალ მედიად. ეს იმიტომ, რომ ბიზნესს ბუნებრივად სურდა მომხმარებლების უკეთესად „დათარგეთება“(სამიზნე აუდიტორიად შერჩევა). ახალი მედია ადაპტირდა ბიზნესის მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად, მზარდ ტექნოლოგიურ საზოგადოებაში.

რა არის CPM?

CPM მოდელი ეხება შთაბეჭდილების საფუძველზე ნაყიდ რეკლამას. ის განსხვავდება სხვადასხვა სახის ანაზღაურებადი შესრულების რეკლამისგან, რომლის მიხედვითაც გადახდა მხოლოდ ურთიერთშეთანხმების საფუძველზე ხდება (მაგ. დაწკაპუნებით, ტყვიით, რეალიზაციით).

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

რეკომენდებული სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში

Skip to content