fbpx
სოციალური მედიის ანგარიში

როგორ შევქმნათ სოციალური მედიის ანგარიში

სოციალური მედიის ანგარიში არის დოკუმენტი, რომელიც აჩვენებს ბრენდის საქმიანობის შედეგებს ერთ ან რამდენიმე სოციალური მედიის არხზე.

სოციალური მედიის შედეგებზე დაკვირვებით და შეჯამებით გაზომვით, სოციალური მედიის მარკეტოლოგებს შეუძლიათ:

  • შეაფასონ, ასრულებენ თუ არა საკუთარ მიზნებს.
  • თვალყური ადევნონ, თუ როგორ იმოქმედებს სოციალურ მედია მათ ბიზნესზე.
  • მარკეტერებს შეუძლიათ გამოიყენონ შედეგები ახალი მიზნების მოსაფიქრებლად, პრობლემური სფეროების შესაფასებლად და ბიზნესს დაეხმარონ მიიღონ მეტად საჭირო გადაწყვეტილებები, მარკეტინგული სტრატეგიების განვითარებისთვის.

სოციალური მედიის ანგარიშების და მათი მნიშვნელობის შესახებ მეტი ინფორმაციის გასაგებად, გაეცანით ჩვენს სტატიას:

რა უნდა შეიტანოთ სოციალური მედიის ანგარიშში

თქვენი სოციალური მედიის სტრატეგიის TL;DR ვერსია

სოციალური მედიის მარკეტინგის ანგარიში ყოველთვის უნდა დაიწყოს ბრენდის სოციალური სტრატეგიის მოკლე მიმოხილვით.

ეს მიმოხილვა აძლევს მკითხველს იმის გაგების საშუალებას, თუ რას ეხება მოხსენება, სოციალური მედიის მიზნები და KPI-ები, რომლებიც გამოიყენება წარმატების გასაზომად და როგორ უკავშირდება ეს მიზნები ბიზნესის სტრატეგიებს.

1. მიზნების განყოფილება

ანგარიშის მიზნების განყოფილება საშუალებას აძლევს სოციალური მედიის მარკეტერს უფრო კონკრეტულად დააფიქსიროს, თუ რა მიზნებისა და ბიზნეს ამოცანების მიღწევას ცდილობს მათი სოციალური მედიის საქმიანობა.

რაც უფრო ზუსტი იქნება მარკეტერი ამ მიზნების გაწერისას, მით უფრო ადვილი იქნება მათი სოციალური მედიის მონაცემების გაზომვა და ინტერპრეტაცია.

2. ჩართეთ ამონაწერი, რომელიც რეალურად აქტუალურია

თუ სოციალური მედიის გუნდს აქვს დასახული მკაფიო მიზნები, მათ ექნებათ შესაძლებლობა შექმნან ამონაწერი, რომლის მონიტორინგიც საჭიროა წარმატების გასაზომად.

მაგალითად, მარკეტერს სურს გაიზარდოს თავისი კლიენტის ინსტაგრამის მიმდევრები. მათ თვალყური უნდა ადევნონ, ახალი მიმდევრების რაოდენობას, რომლებიც მათ ანგარიშს ხშირად სტუმრობენ.

შედეგების განყოფილების ასახვისას გაითვალისწინეთ თითოეული პლატფორმა. მოხსენების ეს განყოფილება არის ის, სადაც მარკეტერს შეუძლია თქვენი სოციალური მედიის ანალიტიკის კონდენსაცია თითოეული პლატფორმიდან.

ზოგიერთი ძირითადი ამონაწერი, რომელიც ხშირად შედის სოციალური მედიის ანგარიშებში თითოეული პლატფორმისთვის არის:

  • გამოქვეყნებული პოსტების რაოდენობა, ტიპების მიხედვით
  • მოპოვებული ან დაკარგული მიმდევრების რაოდენობა
  • ჩართულობის მაჩვენებელი
  • დაწკაპუნების მაჩვენებელი
  • ყველაზე წარმატებული პოსტები.
3. მომავალი შესაძლებლობები

ეს არის განყოფილება, სადაც მარკეტერმა უნდა წარმოადგინოს ნებისმიერი შესაძლებლობა და ღირებული შეხედულება, რომელიც მათ შეუძლიათ შეამჩნიონ ნებისმიერ სოციალურ პლატფორმაზე, რომელსაც აკვირდებიან.

მაგალითად, თუ მარკეტერი შეამჩნევს, რომ მათი მიმდევრების რაოდენობა მნიშვნელოვნად იზრდება LinkedIn-ზე ყოველ ჯერზე, როდესაც ისინი აქვეყნებენ ინფორმაციულ ვიდეოს, მათ შეუძლიათ პრიორიტეტულად მიიჩნიონ მეტი ვიდეო კონტენტის გამოქვეყნება LinkedIn-ზე მომავალში.

4. დაასრულეთ მოქმედებისკენ მოწოდებით

ანგარიში უნდა დასრულდეს რამდენიმე საბოლოო სამოქმედო პუნქტის პრეზენტაციით, რათა შეაჯამოს მიღწეული შედეგები, როგორ დაეხმარა შედეგები ბიზნესს და ბრენდის მომავალი სოციალური მედიის მარკეტინგული სტრატეგიის ჩამოყალიბებას.

4 ნაბიჯი- როგორ შევქმნათ სოციალური მედიის ანგარიში

სოციალური მედიის ანგარიში

1. გაარკვიეთ თქვენი სამიზნე აუდიტორია

მნიშვნელოვანია იცოდეთ ვის წარუდგენთ თქვენს ანგარიშს სოციალური მედიისთვის.

როგორც წესი, თქვენი აუდიტორია იქნება კლიენტი, ვისთანაც მუშაობთ, თქვენი უფროსი ან სხვა შიდა დაინტერესებული მხარეები, რომლებიც ჩართული არიან ბიზნესის სოციალურ მარკეტინგის სტრატეგიაში.

თუ თქვენს მოხსენებას წარუდგენთ მრავალ აუდიტორიას, შეეცადეთ ფოკუსირება მოახდინოთ იმაზე, რაც მნიშვნელოვანია თითოეული აუდიტორიისთვის და შესაბამისად შეცვალეთ თქვენი ანგარიში. მაგალითად, თუ კონკრეტულმა სოციალური მედიის კამპანიამ მოიტანა მნიშვნელოვანი რაოდენობის პოტენციალი და თქვენ წარუდგენთ თქვენს ანგარიშს გაყიდვების მენეჯერს, ფოკუსირება მოახდინეთ ამ მიღწევისა და სხვა შესაბამისი მონაცემების ჩვენებაზე.

თუ გსურთ შექმნათ მეტი ვიდეო კონტენტი LinkedIn-ისთვის, მაგრამ გჭირდებათ მეტი ბიუჯეტი და უკვე გამოაქვეყნეთ ვიდეო, რომელიც კარგად მუშაობს, მონიშნეთ ეს, როგორც მთავარი შედეგი.

დაიმახსოვრეთ, თუ თქვენ შეგიძლიათ აჩვენოთ განსახილველ ბიზნესს, თუ როგორ გამოიმუშავებთ მათ ფულს ან ზრდით მათ ბიზნესს, ისინი უფრო სავარაუდოა, რომ დაეთანხმონ თქვენს ნებისმიერ მოთხოვნას!

2. განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები

შეინახეთ თქვენი ანგარიში ფოკუსირებული სოციალური მედიის მიზნებზე და KPI-ებზე, რომლებიც ყველაზე მეტად მოქმედებს თქვენს ბიზნესზე.

თუ თქვენს ანგარიშში რამდენიმე სოციალური მედიის პლატფორმას ჩართავთ, მაშინ ჩართეთ კონკრეტული მიზნები, რომლებიც თქვენ ან თქვენი სოციალური მედიის გუნდმა დააწესეთ თითოეული სოციალური მედიის არხისთვის.

თუ ახალი ხართ სოციალური მედიის ანგარიშების შექმნით, მიჰყევით რამდენიმე ძირითად მიზანს, დროთა განმავლობაში შეგიძლიათ დაამატოთ მეტი.

თუ თქვენ შექმენით ანგარიშები წინა სოციალური მედიის მარკეტინგული კამპანიებისთვის, შეგიძლიათ შეადაროთ თქვენი მიმდინარე შედეგები თქვენს წინა შედეგებს, რათა გაზომოთ პროგრესი.

3. ჩამოაყალიბეთ დროის ჩარჩო

თქვენი მოხსენებების დაფარვის პერიოდი დამოკიდებული იქნება ანგარიშის მიზანზე, მაგალითად, თუ თქვენ აწვდით ინფორმაციას სოციალური მედიის კამპანიაზე, რომელიც გაგრძელდა ერთი თვის განმავლობაში, თქვენი ანგარიში მოიცავს ამ კამპანიის ხანგრძლივობას.

სოციალური მედიის ანგარიშების ყველაზე გავრცელებული დროის ინტერვალებია:

  • ყოველდღიური ანგარიშები
  • ყოველკვირეული ანგარიშები
  • ყოველთვიური ანგარიშები
  • კვარტალური ანგარიში (90 დღე)
  • წლიური ანგარიშები
4. ფოკუსირება რამდენიმე ძირითად მეტრიკაზე

სოც მედია

შეინახეთ ამონაწერი, რომელიც თქვენს ანგარიშში შეიყვანეთ, პირდაპირ ორიენტირებული იყოს თქვენს KPI-ებსა და მიზნებზე.

ზოგიერთი შეედეგი, რომლის განხილვაც გსურთ, არის:

  • აუდიტორიის ზრდა
  • პოსტების რაოდენობა კონკრეტულ დროში
  • შეხსენება
  • დაწკაპუნების მაჩვენებელი
  • კონვერტაციები და ახალი კონტაქტები
  • ნებისმიერი შესაბამისი კონკურენტის შედეგები.

საუკეთესო პრაქტიკა სოციალური მედიის წარმატებული ანგარიშებისთვის

როგორ წერთ სოციალური მედიის ანგარიშს?
სოციალური მედიის ანგარიშის დაწერის გზა დამოკიდებული იქნება მოხსენების ფორმატზე, რომლის გამოყენებასაც გადაწყვეტთ.

თუ თქვენ ახალი ხართ მოხსენებების დაწერის საქმეში, კარგი იდეაა მიჰყვეთ შაბლონს. მოძებნეთ წლიური ანგარიშების შაბლონები ან ყოველკვირეული სოციალური მედიის ანგარიშების შაბლონები.

თქვენ ჩვეულებრივ შეგიძლიათ მიიღოთ ყველა საჭირო მონაცემი და ანალიტიკა კონკრეტული პლატფორმიდან თავად პლატფორმაზე.

მაგალითად, LinkedIn-ს, Facebook-ს, Twitter-სა და YouTube-ს აქვთ მოხსენების ფუნქციები, რომლებიც გაცნობებთ თქვენს მუშაობას თითოეულ პლატფორმაზე.

ასევე არსებობს სოციალური მედიის ანალიტიკის ინსტრუმენტები ბაზარზე, რომლებსაც შეუძლიათ შექმნან სოციალური მედიის მარკეტინგის ანგარიშები თქვენთვის. ეს ხელსაწყოები დაზოგავს თქვენს დროს და ავტომატიზირებს თქვენი მოხსენების პროცესს.

ფორმატისა და შაბლონის მიუხედავად, რომელსაც იყენებთ, დარწმუნდით, რომ დაფარავთ შემდეგს:

  • განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები – მკაფიოდ გააცანით თქვენს აუდიტორიას, თუ რა მიზნებზე აწვდით ინფორმაციას.
  • მიუთითეთ თქვენი დროის ჩარჩო – მიუთითეთ თქვენს აუდიტორიას დროის ხანგრძლივობა, რომელსაც თქვენი ანგარიში მოიცავს თითოეული პლატფორმისთვის.
  • მიაწოდეთ სტრატეგიის მიმოხილვა – მიაწოდეთ თქვენს აუდიტორიას დეტალური მიმოხილვა ანგარიშში შეტანილი მიზნების, სტრატეგიისა და შეფასების შესახებ და თქვენი სოციალური მედიის მარკეტინგული სტრატეგიის მიმოხილვა. მაგალითად, იყენებთ თუ არა სოციალურ მედიას ბრენდის ცნობადობისა და ბრენდის ხსენების გასაძლიერებლად ? იყენებთ თუ არა სოციალურ მედიას პოტენციალის მოსაპოვებლად? მიმოხილვის მიწოდება შეიძლება იყოს შესანიშნავი გზა, რათა უფრო დეტალურად მოგაწოდოთ სოციალური მედიის მიზნები, რომლებიც დასახული გაქვთ.
  • წარმოადგინეთ ძირითადი ზრდა – ჩამოაყალიბეთ მონაცემები და ძირითადი მეტრიკა თითოეული პლატფორმისთვის ისე, რომ თქვენმა აუდიტორიამ გაიგოს.
  • ჩართეთ ნებისმიერი სხვა შესაბამისი ჩანაწერი – ჩართეთ ნებისმიერი სხვა დამხმარე ჩანაწერი, რომელიც უკავშირდება თქვენს სოციალური მედიის მიზნებს.
  • აჩვენეთ თქვენი ანალიზი – ეს არის თქვენი მოხსენების ძირითადი ნაწილი, რომელიც თქვენს აუდიტორიას აჩვენებს, რას ნიშნავს თქვენი მონაცემები და როგორ უკავშირდება ის მათ ფართო ბიზნეს სტრატეგიას. შეეცადეთ იყოთ მაქსიმალურად მკაფიო თითოეული პლატფორმის შედეგებზე საუბრისას, თუ როგორ იქნა მიღწეული აღნიშნული შედეგები და რა გავლენა მოახდინეს ბიზნესზე.
  • ხაზგასმით აღნიშნეთ თქვენი გამარჯვებები – ეს არის დრო, რომ ხაზი გავუსვათ თქვენს გამარჯვებებს, განსაზღვროთ ზრდის სფეროები და განვმარტოთ, თუ როგორ შეუწყო ხელი თქვენმა ძალისხმევამ ამ გამარჯვებებს.
  • გააკეთეთ დასკვნა და შეაჯამეთ თქვენი ცოდნა – ახლა, როდესაც თქვენ წარმოადგინეთ თქვენი სოციალური მედიის მუშაობის მკაფიო სურათი ყველა მონიტორინგის ქვეშ მყოფი სოციალური მედიის არხებზე, დროა შეაჯამოთ თქვენი დასკვნები და წარმოადგინოთ მკაფიო შედეგები თქვენი ანგარიშიდან. სცადეთ დასკვნა შედარებით მოკლედ. ფოკუსირება მოახდინეთ თქვენს აუდიტორიაზე ორი-სამი ყველაზე დასამახსოვრებელი შედეგის მიცემაზე თქვენი მოხსენებიდან და ხაზგასმით აღნიშნეთ, თუ როგორ მოქმედებს ეს შედეგები დადებითად მათ ბიზნესზე.

რა არის სოციალური მედიის ანგარიშების ხუთი ტიპი?

სოოც მედია

 

1 – სოციალური მედიის თვალთვალის ანგარიში

სოციალური მედიის ანგარიშის ყველაზე გავრცელებული ტიპი არის სოციალური მედიის თვალთვალის ანგარიში. ამ ტიპის ანგარიში მოიცავს ბიზნესის ქმედებებისა და სოციალური მედიის სტრატეგიების ანალიზს და მისი მთავარი კონკურენტების აუდიტს.

ანგარიში შეიცავს კომპანიის ორგანული სოციალური მარკეტინგის ძალისხმევის ანალიზს; ამისათვის შესაბამისი KPI ჩვეულებრივ იქნება:

  • მოპოვებული მიმდევრების რაოდენობა
  • ურთიერთქმედებების რაოდენობა
  • ჩართულობის მაჩვენებელი და თითოეული პოსტის მიღწევა.
2 – კამპანიის კონკრეტული ანგარიში

კამპანიის სპეციფიკური ანგარიში ფოკუსირებულია კონკრეტული კამპანიის შედეგებზე, რომელიც მიმდინარეობს ერთი ან რამდენიმე სოციალური არხით.

კამპანიის სპეციფიკური ანგარიში, როგორც წესი, ფოკუსირებულია რაოდენობრივ მეტრიკაზე.

3 – ROI ანგარიში

ROI ანგარიში გამოიყენება გარკვეული პერიოდის განმავლობაში ბიზნესის სოციალური მედიის მარკეტინგის აქტივობების წარმატებებისა და წარუმატებლობის შესახებ უშუალოდ მოხსენებისთვის.

ეს წარმატებები და წარუმატებლობები ჩვეულებრივ წარმოდგენილი იქნება ფულადი ღირებულების მიხედვით.

4 – ბრენდისა და ბაზრის აუდიტის ანგარიში

ბრენდისა და ბაზრის აუდიტი არის შიდა ანგარიში, რომელიც გამოიყენება ბრენდის პოზიციის გასაზომად ბაზარზე ახალი სოციალური მედიის კამპანიის დაწყებამდე.

ეს ანგარიშები ეხმარება განსაზღვროს სოციალური მედიის კამპანიის პოტენციური წარმატება, განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ ბრენდი მიზნად ისახავს ახალ ბაზარს.

5 – პოსტკრიზისული შეფასების ანგარიში

პოსტკრიზისული შეფასება არის მოხსენების ტიპი, რომელიც აცნობებს ნებისმიერ შიდა დაინტერესებულ მხარეს პოტენციურ საფრთხეებზე, რომლებიც მონაწილეობენ კონკრეტული სოციალური მედიის კამპანიის წარმოებაში.

ნებისმიერი საფრთხე ეცნობება გუნდებს ან პირებს, რომლებიც აპირებენ კამპანიის დაწყებას.

ეს საფრთხეები შეიძლება შეიცავდეს:

  • ბრენდის უარყოფითი ხსენებები
  • უარყოფითი ხსენებების პოტენციური მიღწევა
  • სოციალური ქსელები, რომლის თავიდან აცილებაც ბრენდს სურს.
როგორ ხსნით სოციალური მედიის ანგარიშებს?

სოციალური მედიის ანგარიშის ბიზნესისთვის ან კლიენტისთვის ახსნის საუკეთესო გზაა ხაზი გაუსვა სოციალური მედიის აქტივობების თვალყურის დევნების მნიშვნელობას და რატომ შეიძლება დადებითად იმოქმედოს ბიზნესზე სოციალური მედიის მკაფიო სტრატეგიის არსებობამ.

რა უნდა შეიტანოთ კლიენტისთვის სოციალური მედიის ანგარიშში?

რას ჩართავთ სოციალური მედიის ანგარიშში, დამოკიდებული იქნება თქვენს მიერ დასახულ მიზნებზე, თქვენს მიერ შექმნილ მოხსენების ტიპზე და თქვენს აუდიტორიაზე.

ამ მაგალითისთვის, ჩვენ ვივარაუდებთ, რომ თქვენ ავითარებთ სოციალური მედიის თვალთვალის ანგარიშს – ყველაზე გავრცელებული სოციალური მედიის ანგარიშს.

1. შესავალი – დაიწყეთ თქვენი მოხსენება ანგარიშის მიზნის, სოციალური მედიის მიზნების შეჯამებით, რომელსაც თქვენი მოხსენება მოიცავს, ანგარიშის დროის ჩარჩოს, თქვენს აუდიტორიას და თქვენი ანალიზის შესავალს.

2. მიაწოდეთ სტრატეგიის მიმოხილვა – თქვენი სტრატეგიის მიმოხილვა სწრაფად უნდა მოიცავდეს სოციალური მედიის ძირითად მიზნებს და შეფასების ანგარიშს, რომელსაც თქვენ წარმოგიდგენთ სოციალური მედიის მარკეტინგის ანგარიშში.

3. მონიშნეთ ყველაზე მნიშვნელოვანი შედეგები – მიაწოდეთ ინფორმაცია ყველაზე მნიშვნელოვანი აღმოჩენების შესახებ, რომლებზეც გსურთ თქვენმა კლიენტმა გაამახვილოს ყურადღება. ეს შედეგები პირდაპირ უნდა იყოს დაკავშირებული თქვენი სოციალური მედიის მიზნებთან და სოციალური მედიის KPI-ებთან.

4. აჩვენეთ თქვენი ანალიზი – როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ „საუკეთესო პრაქტიკის“ განყოფილებაში, თქვენი ანალიზის წარდგენა საშუალებას გაძლევთ წარმოადგინოთ თქვენი სოციალური მედიის საქმიანობის ძირითადი შედეგები თითოეული პლატფორმისთვის და აჩვენოთ, თუ როგორ დაეხმარნენ ისინი ბიზნესს.

დაასრულეთ თქვენი შედეგები და იზეიმეთ თქვენი გამარჯვებები – დროა ხაზი გაუსვათ ზრდის სფეროებს და თქვენს აუდიტორიას შეახსენოთ სოციალური მედიის გავლენა მათ ბიზნესზე.

სოციალური მედიის ანგარიშების შაბლონების მაგალითები

სოც მედია მარკეტინგი
Sprout Social-ის უფასო შაბლონი (PDF ფორმატი)

Sprout Social გთავაზობთ შესანიშნავ უფასო შაბლონს, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ სოციალური მედიის სიღრმისეული ანგარიშის შესაქმნელად. შაბლონს აქვს შემდეგი ელემენტები:

  • შესავალი
  • სოციალური მედიის პროფილები
  • არხების შესრულების განყოფილება
  • ინდივიდუალური ანალიზის სექციები თითოეული პლატფორმისთვის
    შემაჯამებელი განყოფილება თქვენი ძირითადი სწავლების დასადგენად.
Hootsuite-ის სოციალური მედიის ანგარიშის შაბლონი (Google Slides ფორმატი)

Hootsuite გთავაზობთ კიდევ ერთ სასარგებლო შაბლონს, რომლის გამოყენებაც შეგიძლიათ. Hootsuite-ის შაბლონი მოიცავს შემდეგ სექციებს:

  • შესავალი
  • წარმატების სნეპშოტის განყოფილება თქვენი შედეგების მიმოხილვისთვის
  • სექციები თითოეული პლატფორმისთვის
  • ანალიზის განყოფილება
  • დასკვნა.

შაბლონი კონფიგურირებადია და თითოეული სლაიდი იძლევა სასარგებლო მინიშნებებს იმის შესახებ, თუ რა უნდა შეიტანოს თითოეულ განყოფილებაში.

დასკვნა

სოციალური მედიის ანგარიშები სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ბრენდის სოციალური მედიის აქტივობების წარმოსაჩენად. გამოიყენეთ ისინი, რათა თვალყური ადევნოთ და შეადაროთ, თუ როგორ მუშაობს თქვენი ბიზნესის (ან თქვენი კლიენტის) სოციალური მედიის მარკეტინგის სტრატეგიები თითოეულ პლატფორმაზე. გამოიყენეთ ეს მონაცემები იმის საჩვენებლად, თუ როგორ ეხმარება სოციალური მედია მათ ბიზნესს.

იმისათვის რომ მუდმივად გქონდეთ სრულყოფილი რეპორტი სოციალური მედიის შედეგების შესახებ, გჭირდებათ კომპანია Imc, რომელიც მუდმივად აკონტროლებს თქვენი ბიზნესის ზრდის და გავითარების პროცესს, შექმნის ბიზნესისთვის საჭირო სტრატეგიას და განახორციელებს მას.

თქვენ გექნებათ ყველაფერი, რაც გჭირდებათ სოციალური მედიის ანგარიშების შესაქმნელად, რომლებიც აჩვენებენ თქვენი სოციალური მედიის გავლენას და მოგცემთ ფასდაუდებელ ინფორმაციას იმის შესახებ, თუ როგორ ეხმარებით თქვენი ბიზნესის ან კლიენტების ბიზნესის განვითარებას!

Skip to content