IMC

8 ელემენტი წარმატებული კონტენტ სტრატეგიისთვის

კონტენტ მარკეტინგის გააზრების დროს ზოგჯერ გვავიწყდება, რომ ეს უნდა იყოს უფრო დიდი სტრატეგიული ნაწილი, რომელიც შექმნილია კონკრეტული მიზნების მისაღწევად. ინტერნეტ მარკეტინგის პირობებში ყველამ გავიაზრეთ, რომ ყოველდღიურ სიახლეებთან და ახალ სირთულეებთან გვაქვს საქმე. სწორედ ამიტომ, მუდმივად გვიწევს ფიქრი ჩვენს მიზნებზე და მთავარ შედეგებზე.

 

მეტი გაყიდვები, მეტი პოტენციალი, მეტი ნახვები – რაც არ უნდა იყოს, საჭიროა მკაფიო, კარგად გააზრებული და განსაზღვრული გეგმა. თქვენ გჭირდებათ გამართული და კარგი სტრატეგია იმისთვის, რომ მაქსიმალურად რეალური გახადოთ თქვენი მიზნები.

 

რა არის კონტენტის სტრატეგია?

სავარაუდოდ უკვე მიხვდით, რომ კონტენტის  სტრატეგია არის ერთგვარი მოქმედებების ნაკრები, რომელიც განაპირობებს სხვადასხვა მიზნისთვის, სხვადასხვა ტაქტიკის ქონასა და განხორციელებას.

ხშირად გამოიყენება მედიის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის ბლოგები, ვიდეოები, პოდკასტები და/ან სოციალური მედიის პოსტები კონკრეტული ბიზნეს მიზნების მისაღწევად.

წარმატებულ კონტენტ სტრატეგიას ახასიათებს რამდენიმე მნიშვნელოვანი ელემენტი. ქვემოთ, სწორედ რვა მნიშვნელოვან ნაბიჯს განვიხლიავთ თანმიმდევრობით.

 

1. მიზნები

წარმატებული კონტენტ მარკეტინგის გეგმა ყოველთვის იწყება მკაფიოდ განსაზღვრული მიზნებით. ეს არის ეტაპი, რომელსაც ბევრი ადამიანი ყურადღების მიღმა ტოვებს, რაც ნამდვილად სამწუხაროა.

სხვადასხვა ტიპის მარკეტინგული ტაქტიკა მუშაობს სხვადასხვა მიზნების მისაღწევად, რომელთა უმეტესობა, ალბათ, შეესაბამება თქვენს გაყიდვების მიმართულებას.

ძალიან ხშირად ყველაზე გავრცელებული მიზანია ბრენდის ცნობადობის გაზრდა, ტრაფიკის გაზრდა, ახალი მომხმარებლების მოზიდვა ან მომხმარებელთა შენარჩუნების გაუმჯობესება და გაყიდვა.

მიზანი, რომელსაც თქვენ გადაწყვეტთ, განსაზღვრავს კონტენტისთვის თითოეულ მარკეტინგულ ტაქტიკას.

სავსებით მისაღებია მრავალი მიზნის ქონა და ეს ნამდვილად ჩვეულებრივი მოვლენაა, თუმცა გესმოდეთ, რომ ყველა კონტენტი არ იმუშავებს ყველა მიზნისთვის.

შეუძლებელი და დაუჯერებელია ერთი კონტენტი შეუსაბამო შენს ყველა მიზანს და გქონდეს მოლოდინი, რომ ამასა კარგი შედეგი მოყვება.

 

2. კვლევა

თქვენი კონტენტის სტრატეგია აუცილებლად უნდა იყოს კვლევის საფუძველზე აგებული. რატომ? – ეს საუკეთესო გზაა ზედმეტი თავის ტკივილის ასარიდებლად.

დაიწყეთ თქვენი სამიზნე აუდიტორიის შესწავლით. როგორია მათი დემოგრაფია? რაზე ამახვილებენ ყურადღებას?  მათი სუსტი წერტილები? ინტერესები? როგორ შეგიძლია დახმარება?

ამ ინფორმაციის მოსაძებნად მრავალი გზა არსებობს, მათ შორის ციფრული მონაცემების მოპოვება, გამოკითხვების გაგზავნა და მომხმარებლებთან ინტერვიუ.

შემდეგი, გამოიყენეთ ეს ცოდნა თქვენს ამჟამინდელ კონტენტზე, დატესტეთ და ჩაინიშნეთ შედეგები. ყურადღება მიაქციეთ რომელი ნაწილი მუშაობს და რა მიმართულებით, იმ ნაწილსაც დააკვირდით, რომელმაც არ იმუშავა.

გამოიკვლიეთ რას აკეთებს თქვენი კონკურენტი. როგორ აქტიურობს, რა მუშაობს მისი კონტენტის შემთხვევაში?

ციფრული მარკეტინგის მიზნებისთვის, განსაზღვრეთ ყველაზე პოპულარული საკვანძო სიტყვები რეიტინგისთვის.

 

3. მიზნობრივი საკითხები

ამ მომენტისთვის, თქვენ უნდა დაიწყოთ პოტენციური იდეებისა და შეტყობინებების სიის შედგენა, რომელთა გაზიარებაც გსურთ.

განსაზღვრეთ, რომელი საკითხებია ყველაზე მნიშვნელოვანი თქვენი სტრატეგიის თითოეული ნაწილისთვის და როგორ დაგეხმარებათ თქვენი ახალი კონტენტი თქვენი მიზნის მიღწევაში.

საკითხის შესაფასებლად, განსაზღვრეთ, რამდენად შეესაბამება ის თქვენს მთავარ, ძირეულ მიზნებს.

შეეცადეთ მიუდგეთ ყველა საკითხს ახალი კუთხით და დაინახოთ სხვადასხვა მხრიდან.

იფიქრეთ კრეატიულად და ნუ შეიზღუდებით ჩარჩოებით. ვერ წარმოიდგენთ ერთი და იგივე საკითხის, რამდენი ვარიაციის შექმნა შეიძლება უსაზღვრო ფანტაზიით და შრომისმოყვარეობით.

 

4. სარედაქციო კალენდარი

ახლა დროა განსაზღვროთ, როდის უნდა გამოაქვეყნოთ თითოეული კონტენტი.

ზოგიერთ ნივთს აქვს მკაფიოდ განსაზღვრული სეზონი. მაგალითად, ივნისში ნაძვის ხეს არავინ ყიდულობს, მაგრამ დეკემბერში უზარმაზარი გაყიდვებია. მუდმივად მოთხოვნადი პროდუქტიც მრავლადაა (მაგ. ხალხს სჭირდება მანქანები მთელი წლის განმავლობაში).

გამოთვალეთ საუკეთესო დრო კონტენტის თითოეული ნაწილის გამოსაქვეყნებლად, არ დაგავიწყდეთ დროის შუალედი, თუ რამდენად ხშირად გამოაქვეყნებთ სიახლეს. ეს განსხვავდება თქვენი აუდიტორიისა და პლატფორმის მიხედვით, ამიტომ არ არსებობს მკაცრი და განსაზღვრული წესები, მხოლოდ ზოგადი, შაბლონური რჩევები და რეკომენდაციები.

გაითვალისწინეთ, რომ კონტენტის რეგულარულად შექმნა და გამოქვეყნება დიდ შრომას მოითხოვს. თუ არ გაქვთ კალენდარი, რომ ყველაფერი ნაბიჯ-ნაბიჯ გააკეთოთ, მაშინ მარტივია გეგმას ჩამორჩეთ.

გახსოვდეთ, რომ საქმის გაკეთება უნდა დაიწყოთ რამდენიმე კვირით და თვით ადრე,  ეს გაძლევს მეტ მოქნილობას ახალი შესაძლებლობის ან საგანგებო სიტუაციის გამოჩენის შემთხვევაში, სწრაფად ადაპტირდეთ.

 

5. სარედაქციო სახელმძღვანელო

როგორ ჟღერს თქვენი კომპანია? პროფესიონალურია? სასაცილო? შემეცნებითი? დააკვირდით თქვენი კომპანიის ჟღერადობას.

გამოიყენეთ საკუთარი ისტორია კონტენტში. გაუზიარეთ თქვენს პერსონალს და გახადეთ თქვენი კონტენტი საინტერესო და მომხიბვლელი.

გაითვალისწინეთ, რომ განსაზღვრული უნდა გქონდეთ ტექსის წერის წესები, შინაარსიდან გამომდინარე. ამასთან, თქვენ თუ მუშაობთ ვიზუალურ ასპექტებზე, დარწმუნდით, რომ მკაფიოდ განსაზღვრეთ ბრენდის ფერები, შრიფტები და ზომები.

 

6. სადისტრიბუციო არხები

თქვენ უკვე გაქვთ ჩამოყალიბებული თქვენი კონტენტის მიზნები, საკითხები და კალენდარი; ახლა დროა გადაწყვიტოთ სად გამოიყენებთ ამ ყველაფერს.

განსაზღვრეთ პლატფორმები, რომლებსაც გამოიყენებთ თქვენი ისტორიის გამოსაქვეყნებლად. ეს უნდა იყოს არხი, სადაც თქვენი კონტენტი განთავსდება, მოიზიდავს აუდიტორიას, მოხიბლავს და იმუშავებს შედეგებზე. იფიქრეთ არხებზე, როგორც საცხოვრებელ ადგილზე, სადაც შექმნით საკუთარს და მიიღებთ სხვას.

თქვენი სადისტრიბუციო არხების გამოკვეთით, თქვენ განსაზღვრავთ საუკეთესო პლატფორმას თითოეული კონტენტისთვის.

 

7.  ანალიტიკა

მხოლოდ იმიტომ, რომ თქვენ გაქვთ შექმნილი და განაწილებული კონტენტი, არ ნიშნავს, რომ თქვენ შეგიძლიათ დაჯდეთ მშვიდად.

ახლა, დროა შევაფასოთ და ვნახოთ, რა მუშაობს და რაც მთავარია, რა არა. დროა ჩავუღრმავდეთ ანალიტიკურ ნაწილს.

თქვენ არ უყურებთ მხოლოდ გაზიარებების, დაწკაპუნების ან შესყიდვების რაოდენობას თქვენი ვებსაიტის საშუალებით. თქვენ ეძებთ “რატომ?” თქვენ ცდილობთ გაიგოთ, რამ განაპირობა კონტენტი წარმატებული და წარუმატებელი მხარეები.

ერთ არხზე კარგად მუშაობდა, მეორეზე კი ვერა? რატომ მოხდა ასე? ეს განსხვავებული აუდიტორიაა თუ უბრალოდ ექსპოზიციის ნაკლებობა?

Google Analytics შეიძლება ძალიან სასარგებლო იყოს ამ დროს.

 

8. ძირითადი შესრულების ინდიკატორები

ეს თან სდევს წინა საფეხურს; კონტენტის მუშაობის გაანალიზებისას, თქვენ უნდა იპოვოთ შესრულების ძირითადი ინდიკატორები (KPI).

ისევ და ისევ, რას გაზომავთ, დამოკიდებული იქნება მიზანზე.

ზოგიერთი KPI, რომელიც შეიძლება განიხილოთ, არის ორგანული ვებ ტრაფიკი, გაყიდვების წარმოქმნილი შესაძლებლობები, საკვანძო სიტყვების რეიტინგის ცვლილებები, სოციალური ჩართულობა და სხვა.

 

გეგმა წარმატების მისაღწევად

ხშირად გაგიგიათ ალბათ, რომ ცუდი გეგმაც კი უკეთესია, ვიდრე გეგმის არარსებობა, ასე რომ წარმოიდგინეთ საუკეთესო შედეგები, რომლებსაც მიაღწევთ თქვენი ძლიერი, ახალი კონტენტის სტრატეგიით.

ამ სტრატეგიის შექმნას გარკვეული შრომა სჭირდება, მაგრამ პატარა ორგანიზაციებიც კი, უმცირესი მარკეტინგული ბიუჯეტით, სარგებელს ნახულობენ მისი გამოყენებით. გახსოვდეთ, ეს აბსოლუტური აუცილებლობაა ნებისმიერი ტიპის, სირთულის მქონე მარკეტინგის განყოფილებებისთვის.

მიჰყევით აქ ჩამოთვლილ ნაბიჯებს და შექმნით კარგად გააზრებულ კონტენტის სტრატეგიას, რომელიც დაგეხმარებათ თქვენი მიზნების მიღწევაში.

გაითვალისწინეთ, რომ თითოეულ წინ გადადგუმლ ნაბიჯს აუცილებალად მოყვება შედეგი, რომელიც გაგზრდით.

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

Leave a Comment

ჩვენ ვიყენებთ ქუქიებს კონტენტისა და რეკლამის პერსონალიზებისთვის, სოციალური მედიის ფუნქციების უზრუნველსაყოფად და ჩვენი ტრაფიკის გასაანალიზებლად. View more
Cookies settings
გასაგებია
სამომხმარებლო წესები და პირობები
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

ვინ ვართ ჩვენ

შემოთავაზებული ტექსტი: ჩვენი ვებ-გვერდის მისამართი: http://localhost/imc.

კომენტარები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ სტუმარი დატოვებს კომენტარს საიტზე, ჩვენ შევაგროვებთ ფორმაში მითითებულ მონაცემებს, აგრეთვე IP-მისამართს და ბრაუზერის user-agent-ის მონაცემებს, სპამის გამოვლენის მიზნით. ანონიმიზირებული სტრიქონი, რომელიც იქმნება თქვენი ელფოსტის მისამართიდან (ე.წ. „ჰეში“), შესაძლოა გადაეცეს სერვისს Gravatar, რათა მოხდეს იმის გარკვევა, იყენებთ თუ არა თქვენ მას. Gravatar-ის კონფიდენციალურობის პოლიტიკა ხელმისაწვდომია აქ: https://automattic.com/privacy/ . კომენტარის გამოქვეყნების შემდგომ თქვენი პროფილის გამოსახულება საჯაროდ გამოჩნდება თქვენი კომენტარის კონტექსტში.

მედია

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ ხართ რეგისტრირებული მომხმარებელი და ატვირთეთ ფოტო საიტზე, ჯობია თავიდან აიცილოთ EXIF-მონაცემებით ფოტოს ატვირთვა, ვინაიდან ისინი შეიცავენ ინფორმაციას თქვენი ადგილმდებარეობის შესახებ. ნებისმიერს შეუძლია ამ ინფორმაციის ამოღება ფოტოდან.

ქუქი-ფაილები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ დატოვებთ კომენტარს ჩვენს საიტზე, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ თქვენი სახელის, ელფოსტისა და ვებ-გვერდის მისამართის შენახვის შესაძლებლობა ქუქი-ფაილში. ეს კეთდება თქვენი კომფორტისათვის, რათა ხელახლა არ მოგიწიოთ იგივე მონაცემებსი შეტანა მორიგი კომენტარის დატოვებისას. ეს ქუქი-ფაილები ერთი წელი ინახება. თუ თქვენ სტუმრობთ ჩვენს შესვლის გვერდს, ჩვენ დავაყენებთ დროებით cookie-ს, რათა დადგინდეს თქვენი ბრაუზერი იღებს თუ არა cookies. ეს ქუქი-ფაილი არ შეიცავს პერსონალურ მონაცემებს და თქვენი ბრაუზერის დახურვისას გაუქმდება. პირად ანგარიშში შევლისას, ჩვენ ასევე ვაგზავნით რამოდენიმე ქუქი-ფაილს თქვენს კომპიუტერში, ეკრანის პარამეტრების ინფორმაციით. შესვლის ქუქი-ფაილი ორი დღე ინახება, ეკრანის პარამეტრების — 1 წელი. თუ აირჩევთ პარამეტრს „დამიმახსოვრე“, შესვლის პარამეტრები შენახული იქნება ორი კვირის განმავლობაში. ანგარიშიდან გამოსვლისას ქუქი-ფაილი წაიშლება. სტატიის ჩასწორების, ან გამოქვეყნებისას ბრაუზერში შენახული იქნება დამატებითი ქუქი-ფაილი, ის არ შეიცავს პირად მონაცემებს, არამედ მხოლოდ ჩასწორებული ჩანაწერის ID-ის და ვადა გასდის 1 დღეში.

სხვა საიტების ჩადგმადი შიგთავსი

შემოთავაზებული ტექსტი: სტატიები ამ საიტზე შესაძლოა შეიცავდნენ ჩადგმად შიგთავსს (მაგალითად ვიდეო, გამოსახულება, სტატია და ა.შ.). მსგავსი სახის შიგთავსი ისევე იქცევა, თითქოს მომხმარებელი გადავიდა სხვა საიტზე. ეს საიტები შესაძლოა აგროვებენ მონაცემებს თქვენს შესახებ, იყენებენ ქუქი-ფაილებს, ამატებენ დამატებითი თვალთვალის ხერხებს მესამე მხარისაგან და თვალყურს ადევნებენ თქვენს ურთიერთქმედებას შიგთავსთან, მათ შორის ურთიერთქმედებას იმ შემთხვევაში, როდესაც ავტორიზებული ხართ საიტზე და გაქვთ ანგარიში.

ვის ვუზიარებთ მოანცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ პაროლის გადაყენებას მოითხოვთ, თქვენი IP მისამართი დაემატება ელფოსტაში.

რამდენად დიდხანს ვინახავთ თქვენს მონაცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ თქვენ დაწერთ კომენტარს, მაშინ კომენტარიც და მისი მეტა-მონაცემები შეინახება უსასრულოდ დიდი ხნით. ეს ხდება იმისათვის, რომ ავტომატურად მოხდეს შემდგომი კომენტარების ავტომატური გამოქვეყნება, ნაცვლად ხელით მისი მოწონებისა. ჩვენს საიტზე რეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის ჩვენ ვინახავთ იმ პირად ინფორმაციას, რომელიც მათ მიუთითეს პროფილში. ყველა მომხმარებელს შეუძლია ნახოს, ჩაასწოროს, ან წაშალოს მისი ინფორმაცია ნებისმიერ დროს (მომხმარებლის სახელის გარდა). ვებ-გვერდის ადმინისტრაციას ასევე შეუძლია დაინახოს ეს ინფორმაცია და შეცვალოს.

რა უფლებები გაქვთ პირად ინფორმაციაზე

შემოთავაზებული ტექსტი: საიტზე პირადი ანგარიშის არსებობისას, ან თუ თქვენ დატოვეთ კომენტარი, შეგიძლიათ მოითხოვოთ პირადი ინფორმაციის ფაილის ექსპორტი, რომელიც ჩვენ შევინახეთ, მათ შორის თქვენ მიერ მოწოდებული ინფორმაცია. თქვენ ასევე შეგიძლიათ მოითხოვოთ ამ მონაცემების წაშლა, გარდა იმ ინფორმაციისა, რომელიც ჩვენ ვალდებული ვართ შევინახოთ ადმინისტრირების მიზნებისათვის, კანონის თანახმად, ან უსაფრთხოების მიზნით.

Where your data is sent

შემოთავაზებული ტექსტი: მომხმარებლების კომენტარები შესაძლოა ავტომატურად შემოწმდეს სპამის გამოვლენის სერვისით.
Save settings
Cookies settings