fbpx

შენი ბიზნესი ინტერნეტში

რა არის KPI

შემოგვიერთდი ჩვენს Facebook ჯგუფში და ერთად განვიხილოთ სხვადასხვა ციფრული მარკეტინგის ამოცანები.

რა არის ძირითადი შესრულების ინდიკატორი (KPI)? განმარტება და გზამკვლევი

შესრულების ძირითადი ინდიკატორი იგივე KPI(key performance indicator), არის ერთ-ერთი საზომი იმისა, თუ რამდენად კარგად აღწევს თქვენი ბიზნესი მის შესასრულებელ მიზნებს. მოგება, გაყიდვების ზრდა და თანამშრომელთა შენარჩუნება პოპულარული შესრულების ძირითადი ინდიკატორი, მაგრამ თქვენ ნამდვილად ვერ განსაზღვრავთ, თუ რომლებია თქვენი კომპანიისთვის შესაბამისი KPI-ები, სანამ არ დაისახავთ გარკვეულ მიზნებს. თქვენი KPI ბუნებრივად გამომდინარეობს თქვენს მიერ დასახული წლიური ბიზნეს მიზნებიდან. ისინი ერთგვარ GPS-ს ჰგავს, რომელიც სწორი გზის გავლით გიბიძგებთ სასურველი დანიშნულების ადგილისკენ.

რამდენია ძალიან ბევრი KPI?

შესრულების ძირითადი ინდიკატორის გამოიყენება სხვადასხვა დონეზე. თქვენმა ბიზნესმა უნდა დააყენოს უმაღლესი დონის KPI-ები, რომლებზეც ყველა თანამშრომელი უნდა მუშაობდეს, ასევე თითოეულ ბიზნეს ერთეულს და განყოფილებას უნდა ჰქონდეს საკუთარი შესასრულებელი მიზანი, რომლებიც დაკავშირებული იქნება შესრულების ძირითადი ინდიკატორებთან.

შეეცადეთ შეზღუდოთ KPI-ების რაოდენობა თითოეულ დონეზე, არაუმეტეს ექვსამდე. თქვენი ძალისხმევა და თქვენი თანამშრომლების ფოკუსირება, შესაძლოა, ზედმეტად გამჭვირვალე გახდეს იმისთვის, რომ განსხვავება შეგექმნათ.

ბიზნესს შეიძლება ჰქონდეს ოთხი ან ხუთი შესრულების ძირითადი ინდიკატორი, რომელიც წარმართავს კომპანიის წლიურ ზრდას, შემდეგ კი თითოეულ ბიზნეს ერთეულს ექნება საკუთარი სამი ან ოთხი key performance indicator, რომლებიც შეესაბამება კომპანიის შესრულების ძირითადი ინდიკატორებს, ხოლო დეპარტამენტებს, რომლებიც ქმნიან თითოეულ ბიზნეს ერთეულს, შეიძლება ჰქონდეთ საკუთარი KPI.

მაგალითად, მარკეტინგის განყოფილება შეიძლება ფოკუსირებული იყოს დაბრუნების პროცენტზე ან სოციალური მედიის პოსტების რაოდენობაზე ყოველ კვირას, ხოლო ტრანსპორტირებამ შეიძლება შეაფასოს შეფუთვის სიჩქარე და დროული მიწოდების პროცენტი.

ეფექტური KPI

კომპანიის ეფექტურობის სასარგებლო გაზომვისთვის, key performance indicator-ს სჭირდება ოთხი მახასიათებელი:

  • ზეგავლენა ქვედა ხაზზე – საბოლოო ჯამში, ყველა შესრულების ძირითადი ინდიკატორს უნდა ჰქონდეს დადებითი გავლენა ქვედა ხაზზე, იქნება ეს ხარჯების თვალყურის დევნება თუ ონლაინ ღია განაკვეთები.
  • შესაძლებელია გაზომვა – საუკეთესო შესრულების ძირითადი ინდიკატორი არის მარტივი და ადვილად გამოსათვლელი. თუმცა, თუ არ ადევნებთ თვალყურს გარკვეულ მონაცემებს – ან უბრალოდ შეუძლებელია მათი შეგროვება – ნუ დაკარგავთ დროს ინდიკატორის გამომუშავების მცდელობაში.
  • დროული – გჭირდებათ დროული წვდომა რეალურ დროში KPI შედეგებზე. იმის გაგება, რომ გასული წლის მომხმარებელთა კმაყოფილების ნიშანი იყო 9.8, არ არის გამოსადეგი, თუ თქვენ მიიღებთ მონაცემებს ცხრა თვის შემდეგ.
  • ქმედუნარიანი – რაც მთავარია, შესრულების ძირითადი ინდიკატორი-ები უნდა დაგეხმაროთ გაუმჯობესების მიზნით გარკვეული ზომების მიღებაში. ისინი უნდა დაგეხმარონ იმის გაგებაში, თუ რა უნდა გაკეთდეს იმისათვის, რომ განსხვავება შეგექმნათ.

პოპულარული KPI-ები

თითოეული კომპანიის შესრულების ძირითადი ინდიკატორები განსხვავებული იქნება მათი კორპორატიული პრიორიტეტების მიხედვით. მაგალითად, Walmart-მა შესაძლოა ფოკუსირება მოახდინოს ფინანსურ KPI-ებზე, რადგან მათი მიზანია კლიენტების ფულის დაზოგვა. Zappos შეიძლება უფრო დაინტერესებული იყოს ონლაინ ფეხსაცმლის შეკვეთის ზომის თვალყურის დევნებით. და LL Bean-მა შესაძლოა თვალყური ადევნოს თითოეულ მომხმარებელს შესყიდვების რაოდენობას.

ეს ყველაფერი დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა არის მნიშვნელოვანი თქვენი ბიზნესისთვის და რა გაქვთ იდეაში, რაც ყველაზე დიდ გავლენას მოახდენს თქვენს მთლიან მომგებიანობასა და გაყიდვების ზრდაზე.

რა არის შესრულების ძირითადი მაჩვენებელი? FAQ

რა არის შესრულების 5 ძირითადი მაჩვენებელი?

  • შემოსავლების ზრდა: თვალყური ადევნეთ მთლიანი შემოსავლის ზრდას დროთა განმავლობაში.
  • მოგების ზღვარი: ბიზნესის მომგებიანობის გაზომვა.
  • მომხმარებელთა კმაყოფილება: მომხმარებელთა კმაყოფილების გაზომვა მიწოდებული პროდუქტებით ან მომსახურებით.
  • პროდუქტიულობა: პროდუქტიულობისა და პროცესების ეფექტურობის გაზომვა.
  • თანამშრომელთა შენარჩუნება: თანამშრომლების ბრუნვის მაჩვენებლის თვალყურის დევნება.

ძირითადი შესრულების მაჩვენებლის მაგალითები

  • შემოსავლების ზრდა: შემოსავლის ცვლილების გაზომვა წინა პერიოდთან შედარებით.
  • მომხმარებელთა კმაყოფილება: მომხმარებელთა კმაყოფილების გამოკითხვა მომხმარებელთა გამოცდილების გასაზომად.
  • ხარჯების შემცირება: ხარჯების შემცირების ინიციატივებით მიღწეული დანაზოგების თვალყურის დევნება.
  • ოპერაციული ეფექტურობა: განსაზღვრულ პერიოდში დასრულებული წარმოების ციკლების რაოდენობის გაზომვა.
  • თანამშრომელთა შეკავება: გარკვეული პერიოდის განმავლობაში შენარჩუნებული თანამშრომლების რაოდენობის გაანგარიშება.
  • ბაზრის წილი: კომპანიის ბაზრის წილის შედარება კონკურენტებთან.
  • ინვესტიციის დაბრუნება (ROI): ინვესტიციების შესრულების თვალყურის დევნება ღირებულებასთან შედარებით.
  • ვებსაიტის ტრეფიკი: კომპანიის ვებსაიტზე ვიზიტორთა რაოდენობის გაზომვა.
  • ლიდერების გენერაცია: მარკეტინგული აქტივობებიდან გამომუშავებული ლიდერების რაოდენობის თვალყურის დევნება.
  • ხარისხის უზრუნველყოფა: პროდუქტსა თუ მომსახურებაში შეცდომების რაოდენობის გაზომვა.

რა არის 4 ძირითადი KPI?

  • შემოსავალი: ეს ზომავს ბიუჯეტს, თანხებს რომელსაც ბიზნესი შოულობს თავისი პროდუქტისა და მომსახურების გაყიდვით.
  • გაყიდვების მოცულობა: ეს ზომავს გაყიდული ერთეულების რაოდენობას დროის მოცემულ პერიოდში.
  • კლიენტების შეძენის ღირებულება (CAC): ეს ზომავს ახალი მომხმარებლის შეძენის ღირებულებას მთლიანი შემოსავლის პროცენტულად.
  • მომხმარებელთა შენარჩუნების კოეფიციენტი: ეს ზომავს მომხმარებელთა პროცენტს, რომლებიც დროთა განმავლობაში ლოიალურები არიან კომპანიის მიმართ.

რა არის შესრულების 7 ძირითადი მაჩვენებელი?

  • შემოსავლების ზრდა
  • მოგების ზღვარი განსაზღვრა
  • ინვესტიციის დაბრუნება (ROI)
  • მომხმარებელთა კმაყოფილება
  • დასაქმებულთა ჩართულობა
  • ხარჯების ეფექტურობის ხარისხის უზრუნველყოფა/კონტროლი

მეტი საინტერესო სიახლისთვის თვალი ადევნეთ ჩვენს ბლოგს

Skip to content