ყველას, ვისაც ოდესმე უცდია სტარტაპის წამოწყება, შეუძლია ისაუბროს მარტივ ჭეშმარიტებაზე: მისი გაზრდა მარტივი არაა. სტარტაპების მთავარ მიზანს წარმოადგენს, ზრდა და განვითარება. მათი გადარჩენა დამოკიდებულია სწრაფ, შემოსავლის მომტან ქმედებებზე.
შესანიშნავი პროდუქტის გარდა, თქვენ დაგჭირდებათ ვარსკვლავური მარკეტინგული სტრატეგია. სწორედ ასეთი კომპონენტი, რომელიც ნამდვილად არ უნდა გამოტოვოთ არის – ვიდეო მარკეტინგი.
ვიდეო მარკეტინგის რჩევები სტარტაპებისთვის
- შექმენით How-To სერია YouTube-ზე;
- გააძლიერეთ თქვენი კონტენტი სოციალურ მედიაში ვიდეოებით;
- ჩაატარეთ პროდუქტების დემოები და ვებინრები Facebook Live-ზე;
- ითანამშრომლეთ ინფლუენსერებთან;
- დაამატეთ ვიდეო თქვენს ელ.ფოსტის მარკეტინგში.
რატომ სჭირდებათ სტარტაპებს ვიდეო მარკეტინგის ძალის გამოყენება?
დადასტურდა, რომ ვიდეო ერთ-ერთი ყველაზე ძლიერი მარკეტინგული ინსტრუმენტია, შემდეგი მიზეზების გამო: უმეტესობა ჩვენგანი ვიზუალური შემსწავლელია, რადგან ჩვენი ტვინი განვითარდა ისე, რომ უპირატესობა მიანიჭოს სხვა შეგრძნებებზე მეტად, გამოსახულებებს. რაც ნიშნავს, რომ თქვენი პოტენციური მომხმარებლებისთვის უფრო ადვილია ინფორმაციის ვიზუალურად აღქმა, ვიდრე ტექსტის სახით.
მარკეტოლოგებმა გააცნობიერეს ეს ტენდენცია და ადრევე დაიწყეს ვიდეოს ჩართვა თავიანთ მარკეტინგულ სტრატეგიაში. “შედეგი ან მოკვდი” სიტუაციაში, რომელშიც ბევრი სტარტაპი აღმოჩნდება, ვიდეო არის ინსტრუმენტი, რომელიც არასოდეს არ რჩება შეუმჩნეველი.
მიუხედავად საერთო რწმენისა, სტარტაპისთვის განკუთვნილი ვიდეო შეიძლება იყოს შედარებით იაფი, და ამავე დროს გამოიმუშაოს შთამბეჭდავი ROI. აქ არის ხუთი ჩვენი საყვარელი ტაქტიკა, რომელიც დაგეხმარებათ გაზარდოთ თქვენი სტარტაპი, ზედმეტი დანახარჯების გარეშე.
1. შექმენით How-To სერია YouTube-ზე
თუ არის რამე, რისი ექსპერტიც ხართ, ეს უნდა იყოს თქვენი საკუთარი პროდუქტი. მაგრამ იფიქრეთ იმაზე, თუ რატომ გაუშვით იგი თავიდან. რა იყო საწყისი წერტილი ან მთავარი პრობლემა, რომლის მოგვარებაც გინდოდათ? როგორ ეხმარება თქვენი პროდუქტი თქვენს მომხმარებლებს ყოველდღიურ საქმიანობასა და ცხოვრებაში? და რაც მთავარია: რა სხვა გზებით შეგიძლიათ მიაწოდოთ ღირებულება თქვენს მომხმარებლებს?
ვიდეო მარკეტინგი შესანიშნავი საშუალებაა აჩვენოთ თქვენი გამოცდილება კონკრეტულ თემაზე და შეძლოთ აუდიტორიის ნდობის მოპოვება რეკლამის გარეშე.
თქვენი ვიდეოების გამოქვეყნების დასაწყებად ყველაზე მარტივი და აშკარა ადგილია YouTube. ყოველივე ამის შემდეგ, ეს არის მსოფლიოში უდიდესი ვიდეო პლატფორმა და სიდიდით მეორე საძიებო სისტემა (Google-ის შემდეგ).
როგორ გადავიღოთ ვიდეო?
ალბათ არის უამრავი თემა რომლებზეც შეგიძლიათ ისაუბროთ თქვენს ვიდეოებში. თუმცა, იმისათვის, რომ დაიწყოთ თქვენი აუდიტორიის დაინტერესება მოკლე დროში, შეგიძლიათ დაიწყოთ ყველაზე ცხელი თემებით. აქ არის სამი მიდგომა, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ, როდესაც გადაწყვეტთ, თუ რაზე უნდა გააკეთოთ ვიდეო.
1. შეამოწმეთ თქვენი ბლოგი
თუ თქვენ აწარმოებთ ბლოგს თქვენი სტარტაპისთვის, ჩახედეთ თქვენს Google Analytics ან სხვა ანალიტიკურ ინსტრუმენტებს, რათა ნახოთ, თუ რომელი ბლოგის პოსტები მუშაობს საუკეთესოდ. მაგალითად, როდესაც აარჩევთ თემას თუ რაზე გსურთ საუბარი, შეამოწმეთ GA ანგარიში და AddThis-ს რათა ნახოთ, თუ რომელი ბლოგ პოსტები იქნა ნანახი, მოწონებული და გაზიარებული.
შეამოწმეთ თქვენი Google Analytics, რომ ნახოთ რომელი ბლოგის პოსტები მუშაობს საუკეთესოდ.
ამის შემდეგ დაწერეთ მოკლე სცენარი ბლოგპოსტის თემასთან დაკავშირებით და დაიწყეთ ვიდეოს გადაღება. საუკეთესო პრაქტიკა აქ არის სამფეხას გამოყენება ვიდეოს სტაბილიზაციისთვის და გარე მიკროფონი.
ეს ტაქტიკა დაგეხმარებათ მოკლე დროში მიიღოთ 1000-ზე მეტი ნახვა ვიდეოებზე. ხალხი ორგანულად უყურებს ვიდეოს, რაც გეხმარებათ, თქვენს YouTube არხზე ჩართულობის გაზრდაში. ისინი ასევე პოულობენ ვიდეოს თავად YouTube-ზე და გადადიან ბლოგის პოსტზე, რომ წაიკითხონ მეტი ამ თემაზე.
2. ჩართეთ გუნდი
თქვენი მხარდაჭერის გუნდი ოქროს მაღაროა, როდესაც საქმე ეხება თქვენი შემდეგი ვიდეოსთვის თემის არჩევას. სთხოვეთ მათ მოგაწოდოთ კითხვების სია, რომლებსაც მომხმარებლები რეგულარულად სვამენ და გააკეთეთ ვიდეო სერიები პასუხებით.
3. შეამოწმეთ გარე რესურსები
კიდევ ერთი შესანიშნავი გზა იმის გადასაწყვეტად, ვიდეო მარკეტინგისთვის რა თემაზე გსურთ გადაღება პირველ რიგში არის იმის შემოწმება, თუ რას ეძებს ხალხი. არსებობს უამრავი ინსტრუმენტი, რომელიც დაგეხმარებათ საკვანძო სიტყვების კვლევაში. ჩემი ზოგიერთი ფავორიტია Ubersuggest, Ahrefs, SEMrush და Answer the Public.. გამოიყენეთ ეს მონაცემები, რათა მოიძიოთ მყარი საკვანძო სიტყვები და ფრაზები, რომლებსაც ხალხი ეძებს.
2. გააძლიერეთ თქვენი კონტენტი სოციალურ მედიაში ვიდეოებით
გაინტერესებთ თუ როგორ შექმნათ ეფექტური სოციალურიი მედიის კონტენტი? თუ გსურთ, რომ თქვენმა სტარტაპმა მიაღწიოს ზრდას სოციალურ ქსელებში, ვიდეო არის საუკეთესო საშუალება ამისთვის. ფეისბუქის მარკეტინგის წამყვანი ექსპერტი, განმარტავს, რომ „თქვენ მიიღებთ ბევრად უფრო ორგანულ წვდომას თქვენი Facebook ბიზნეს გვერდის პოსტებზე, თუ უპირატესობას ანიჭებთ ვიდეოს ყველა სხვა ტიპის კონტენტს“.
როდესაც თქვენი შემდეგი ბლოგის პოსტი გამოვა, შექმენით მოკლე თიზერული ვიდეო ბლოგის პოსტიდან ძირითადი პუნქტებით. დარწმუნდით, რომ შეიტანეთ ბმული თავდაპირველ პოსტზე, რათა მიიღოთ ტრაფიკი თქვენს ვებსაიტზე.
3. ფეისბუქ ლაივზე პროდუქტის დემოების და ვებინარების ჩატარება
არის რაღაც მოკლევადიანი და ეფემერული შინაარსი, რაც ცოცხალი ვიდეოებია. იქნება ეს დაკავშირებული FOMO-სთან (დაკარგვის შიშთან) თუ სხვა რამესთან, რეალობა ისაა, რომ მომხმარებლები სიამოვნებით უყურებენ პირდაპირ ვიდეოებს.
ცოცხალი ვიდეოები მშვენივრად მუშაობს სტარტაპებისთვის, რადგან ისინი გეხმარებათ აჩვენოთ თქვენი ბრენდის კულუარული სურათი. ფეისბუქზე ან ნებისმიერ სხვა სოციალურ პლატფორმაზე, პირდაპირ ეთერში გასვლისას, შეგიძლიათ ამბის ადამიანური მხარე გამოავლინოთ. ეს მნიშვნელოვანია, რადგან მომხმარებლები უფრო მეტად ენდობიან ადამიანებს, ვიდრე ბრენდებს ან კომპანიებს.
გარდა ამისა, პირდაპირ ეთერში ვიდეოების წარმოება ძალიან მარტივია. facebook-ის (და მსგავსი პლატფორმების) წყალობით მომხმარებელთა უზარმაზარი სეგმენტი აქტიურად უყურებს ტელეფონზე ან ვებკამერიდან გადაღებულ ვიდეოებს. ასე რომ, არ არის საჭირო ძვირადღირებული აღჭურვილობის შესახებ ფიქრი.
შეგიძლიათ ჩაატაროთ პროდუქტის მოკლე დემო ან ტუტორიალი Facebook-ზე, უპასუხოთ მომხმარებლების კითხვებს ლაივ რეჟიმში. ეს არის ცოცხალი ვიდეოების კიდევ ერთი უპირატესობა: ისინი ქმნიან უამრავ მოწონებას და კომენტარს, რაც ზრდის თქვენი ჩართულობის მაჩვენებელს.
4. ითანამშრომლეთ ინფლუენსერებთან
ინფლუენსერ მარკეტინგი უფრო პოპულარულია, ვიდრე ოდესმე. ბრენდები მიმართავენ გავლენიან ინფლუენსერებს იმ იმედით, რომ გაავრცელებენ თავიანთ პროდუქტებს და მიაღწევენ ახალ აუდიტორიას.
სინამდვილეში, გავლენიანი მარკეტინგი არის ძლიერი ინსტრუმენტი, რომელიც დაგეხმარებათ თქვენი სტარტაპის ექსპონენციურად გაძლიერებაში. მაგრამ ისევე, როგორც ნებისმიერ სხვა შემთხვევაში, აუცილებელია მისი გონივრულად გამოყენება.
ინფუენსერებთან დაკავშირების და მათთან თანამშრომლობის ერთ-ერთი ეფექტური გზაა, მათთან მოკლე სტარტაპ ვიდეოს გადაღება. ინდუსტრიის კონფერენციებმა და შოუებმა შეიძლება მშვენივრად იმუშაოს ამისთვის.
ამგვარად მათთან თანამშრომლობის სარგებელი მრავალმხრივია. პირველ რიგში, თქვენ უნდა დაუკავშირდეთ პიროვნებას რეალურ ცხოვრებაში. მეორეც, შეგიძლიათ მონიშნოთ ისინი პოსტში და სთხოვოთ, გაუზიარონ ვიდეო თავიანთ აუდიტორიას. ადამიანების უმეტესობა სიამოვნებით გააკეთებს ამას, რადგან ეს მათ უფრო მეტ ექსპოზიციას და ჩართულობას აძლევს.
5. დაამატეთ ვიდეო თქვენს ელ.ფოსტის მარკეტინგში
კიდევ ერთი ვიდეო ტაქტიკა, რომლითაც თქვენს სტარტაპს შეუძლია ისარგებლოს, არის ვიდეოს დამატება თქვენი ელექტრონული ფოსტის მარკეტინგის სტრატეგიაში.
ვიდეო და ელ.ფოსტის მარკეტინგის ერთადერთი პრობლემა ის არის, რომ თქვენ არ შეგიძლიათ რეალურ ვიდეოს ელფოსტაში ჩასმა. ელ.ფოსტის კლიენტების უმეტესობა უბრალოდ არ განმარტავს ჩაშენებულ კოდს. მაგრამ არ ინერვიულო!
აქ მოცემულია რამდენიმე გზა, თუ როგორ შეგიძლიათ კვლავ გამოიყენოთ ვიდეოს ძალა თქვენს დამწყებ ელ.ფოსტის მარკეტინგში:
ელ. ფოსტის სათაურში მიუთითეთ სიტყვა „ვიდეო“. ეს დაგეხმარებათ გაზარდოთ ღია ტარიფები.
ჩადეთ სურათი თქვენს ელფოსტაში, რომელიც ჰგავს ვიდეოს. ამისათვის დააყენეთ დაკვრის ღილაკი სურათის თავზე.
ჩართეთ GIF თქვენს ელფოსტაში. მიუხედავად იმისა, რომ ტექნიკურად GIF-ები სურათებს წარმოადგენენ, ადამიანები მათ აღიქვამენ როგორც მინი-ვიდეოებს, რომლებიც ხშირად იმდენად მიმზიდველია, რომ მომხმარებლები ხშირად აწკაპუნებენ ან ეხებიან მათ (რაც მათ შესანიშნავ შესაძლებლობად აქცევს).
ჩადეთ ვიდეოები YouTube-დან. თუ თქვენი აუდიტორიის უმეტესი ნაწილი კითხულობს მათ წერილებს Gmail-ში, შეიძლება განიხილოთ ბმულის დამატება YouTube ვიდეოზე თქვენი შემდეგი ელფოსტით. ვინაიდან ორი სერვისი დაკავშირებულია, თქვენს მკითხველს შეეძლება უყუროს ვიდეოს პირდაპირ.
ახალი სტარტაპის ვიდეო მარკეტინგისთვის მნიშვნელოვანია შესაბამისი მარკეტინგული სტრატეგიის შექმნა. კონკურენტუნარიანობის მოსაპოვებლად საჭიროა შესანიშნავი შინაარსის მოფიქრება და შემდეგ სწორად რეალიზება.