სტატიაში💡: გზები თქვენი მცირე ბიზნესის გასაზრდელად (10გზა).
დაიწყო ბიზნესი ეს საკმაოდ დიდი გამოწვევაა. ასეთივე გამოწვევას წარმოადგენს თქვენი ბიზნესის გაფართოების გაგრძელება მისი დაარსების შემდეგ.
ახალი ბიზნესის გენერირება და თქვენი მომხმარებელთა ბაზის გაზრდა აუცილებელია წარმატებისთვის, მაგრამ ეს არ ხდება ერთ ღამეში. საჭიროა ეფექტური დაგეგმვა, სტრატეგია და კრეატიულობის სურვილი.
შეამოწმეთ ეს 10 დადასტურებული მეთოდი თქვენი ბიზნესის ზრდის გასაგრძელებლად.
გზები თქვენი მცირე ბიზნესის გასაზრდელად (10გზა):
1. იმისათვის, რომ იპოვოთ გზები თქვენი მცირე ბიზნესის გასაზრდელად გაიცანით თქვენი მომხმარებლები
მნიშვნელოვანია იცოდეთ ვინ არიან თქვენი მომხმარებლები და რა სჭირდებათ მათ. თქვენ გაიარეთ მიზნობრივი ბაზრის იდენტიფიცირების პროცესი თქვენი ბიზნეს გეგმის შემუშავებისას.
მაგრამ ახლა თქვენ გაქვთ აქტიური მომხმარებელთა ბაზა, რომელთანაც უნდა ჩაერთოთ და ამ პროცესში გააუმჯობესოთ თქვენი ბიზნესი.
იქნება ეს კვარტალური გამოკითხვა, მომხმარებელთა მიმოხილვები ან პირდაპირი მომხმარებლის მომსახურების კომუნიკაცია, თქვენ უნდა მოითხოვოთ გულწრფელი გამოხმაურება.
გაითვალისწინეთ თანმიმდევრული საჩივრები თქვენს მომხმარებელთა ბაზას შორის და გამოიყენეთ ისინი ახალი ფუნქციების გასაშვებად, შიდა კორექტირებისთვის ან ნებისმიერი რაოდენობის და მიმართულების გამოსწორებისთვის.
და მიუხედავად იმისა, რომ თქვენი მომხმარებლის ბაზის პირდაპირი გამოხმაურება ფასდაუდებელია, თქვენ ასევე უნდა მიაქციოთ ყურადღება ბაზარს და თქვენს კონკურენტებს.
რეგულარულად ბაზრის ანალიზის ჩატარება უზრუნველყოფს, რომ იცოდეთ ნებისმიერი კონკურენტული ნაბიჯი და როგორ შეიძლება გავლენა იქონიოს სხვადასხვა ეკონომიკურმა მოვლენებმა თქვენს კლიენტებზე.
თქვენი მომხმარებლების გამჭრიახ გამოხმაურებასთან ერთად, ის უზრუნველყოფს სრულ სურათს ზრდის პოტენციური გზების შესახებ.
2. იმისათვის, რომ იპოვოთ გზები თქვენი მცირე ბიზნესის გასაზრდელად აუცილებელია ფოკუსირება მომხმარებელთა მომსახურებაზე
როდესაც თქვენ აპირებთ თქვენი ბიზნესის განვითარებას, თქვენი ამჟამინდელი მომხმარებლების ხარისხიანი მომსახურება შეიძლება შეფერხდეს, რაც თქვენი ბიზნესისთვის ნამდვილად არახელსაყრელი იქნება.
მომხმარებლის ხარისხიან მომსახურებაზე ფოკუსირება შეიძლება იყოს ზრდის პირდაპირი გზა თქვენი მცირე ბიზნესის გასაზრდელად. თუ თქვენს ამჟამინდელ კლიენტებს განსაკუთრებულად ექცევით, ისინი უფრო მეტად დატოვებენ პოზიტიურ მიმოხილვებს, თქვენს ბიზნესს ურჩევენ მეგობრებს და, რა თქმა უნდა, ხელახლა შეიძენენ თქვენი ბიზნესიდან უფრო ფართო საზოგადოებასთან ერთად.
3. იმისათვის, რომ იპოვოთ გზები თქვენი მცირე ბიზნესის გასაზრდელად გააფართოვეთ ღირებულება მიმდინარე მომხმარებლებისგან
ხშირია, როდესაც ზრდის შესაძლებლობებს ეძებთ, დაუყოვნებლივ უნდა სცადოთ ახალი მომხმარებლების მოზიდვა, მაგრამ რაც შეეხება თქვენს ამჟამინდელ მომხმარებლებს თქვენ შექმენით მათთან სანდოობა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ისინი უფრო მეტად შეიძენენ თქვენგან ან გადაიხდიან მეტს დამატებით სერვისებსა და ახალ პროდუქტებზე.
გამოიკვლიეთ შესაძლებლობები თქვენი მომხმარებლების ღირებულების გასაფართოებლად. დაამატეთ ახალი პროდუქტის ხაზი, რომელიც შეესაბამება წინა შესყიდვებს. შეამოწმეთ მომსახურების ფასების გაზრდა დამატებითი ფუნქციების, პრაქტიკული მიმართულების ან სხვა დამატებების სანაცვლოდ, რომლებიც თქვენი კლიენტებისთვის ღირებულად ითვლებიან.
მხოლოდ იმიტომ, რომ თქვენ შესაძლოა მიაღწიეთ თქვენი ჩამოყალიბებული სამიზნე ბაზრის ზრდის ზღვარს, არ ნიშნავს, რომ თქვენ არ შეგიძლიათ მისგან მეტი ღირებულების მიღება.
და ვინ იცის, ნებისმიერი ცვლილება, რომელსაც თქვენ განახორციელებთ ამჟამინდელი მომხმარებლებისთვის ღირებულების გასაზრდელად, შეიძლება იყოს დიდი განხეთქილება ახლის მოსაზიდად.
4. გამოიყენეთ სოციალური მედია
სოციალური მედიის გამოყენება სულ უფრო აქტუალური ხდება ბიზნესის ზრდის საკითხში, შესაბამისად სოციალური მედია დიდ დახმარებას გაგიწევთ თვენი ბიზნეს განვითარების გზაზე.
სოციალური მედიის გამოყენება შეიძლება იყოს ძალიან მარტივი თვენთვის, მოგიწევთ ბიზნეს პროფილის გახსნა და მომხმარებელთა აუდიტორიის გაზრდის დაწყება.
თქვენ არ გჭირდებათ ყოველდღე გამოქვეყნება ან თუნდაც წარმოუდგენელი სურათების და ვიდეოების შექმნა, მაგრამ ჩამოაყალიბეთ თანმიმდევრული გრაფიკი, რომელსაც თქვენი მიმდევრები და მომხმარებლები ელოდებიან.
იქიდან თქვენზეა დამოკიდებული, რომ აქტიურად ჩაერთოთ თქვენს მიმდევრებთან, წაიკითხოთ კომენტარები, უპასუხოთ შეტყობინებებს და ზოგადად შექმნათ თქვენი სოციალური ბრენდი.
ზოგადად, ეს შესანიშნავი გზაა თქვენი მომხმარებლების შესახებ ტენდენციებისა და შეხედულებების დასადგენად.
თუ გსურთ, შეგიძლიათ გამოიყენოთ მიღებული ინფორმაციაც კი და სცადოთ სოციალური რეკლამის გაშვება.
ეს უფრო ადვილია, ვიდრე ფიქრობთ და არის იაფი გზა დეტალების შესამოწმებლად, ახალი მომხმარებელთა ბაზის ინტერესის შესაფასებლად ან თუნდაც სრულფასოვანი ციფრული კამპანიის გასატარებლად.
სოციალური მედია პლატფორმებიდან გამოგადგებთ Facebook, Instagram, TikTok და სხვა.
( სასარგებლო რჩევებისთვის, გახსენით ბმული: INSTAGRAM VS TIKTOK: რომელია უკეთესი ჩემი ბიზნესისთვის , Facebook vs TikTok რეკლამები: ძირითადი განსხვავებები და როგორ გამოვიყენოთ ისინი ერთად)
5. გაზარდეთ თქვენი გუნდი:
მომხმარებელთა ბაზის გაზრდა და გაყიდვების გაზრდა ჩვეულებრივ ნიშნავს თქვენი გუნდის გაზრდას.
და ისევე, როგორც თქვენ უნდა მოახდინოთ ფოკუსირება მომხმარებლის განსაკუთრებული სერვისის მიწოდებაზე, თქვენ უნდა გაამახვილოთ ყურადღება იმ ადამიანების ხარისხზე, რომლებიც უერთდებიან თქვენს გუნდს.
ფოკუსირება მოახდინეთ მრავალფეროვანი “ხმების” პოვნაზე, რომლებიც არა მხოლოდ შეასრულებენ თავის მოვალეობებს, არამედ შეეძლებათ შექმნან უნიკალური პერსპექტივები, რომლებიც თქვენი მიზნისკენ იქნებიან მობილიზებული.
მნიშვნელოვანია თანამშრომლების ფართო სპექტრის ყოლა, რომლებიც განსხვავდებიან გამოცდილებით, წარმომავლობით, რწმენითა და სპეციალობით, ახალ პერსპექტივებს მოაქვს უამრავი სიახლე, მრავალფეროვნება, გამოცდილება და განვითრება, რომლებიც მრავალფეროვანი საზოგადოების გარეშე არ იარსებებს.
გარდა ამისა, როდესაც თქვენ აპირებთ ახალი თანამშრომლების მოზიდვას, თქვენ ასევე გსურთ ფოკუსირება მოახდინოთ თქვენი ამჟამინდელი პერსონალის პროფესიულ განვითარებაზე.
თვენს თნამშრომლებს აჩვენეთ, რომ აფასებთ მათ და მათ წვლილს თქვენს ბიზნესში.
მიეცით მათ ხელმძღვანელობისა და თანამშრომლობის მეტი შესაძლებლობა, ჩართეთ ისინი მიზნების დასახვის პროცესში და სემინარებსა და ტრენინგებზე დასწრების საფასურიც კი გადაიხადეთ იმისათვის, რომ მათ განავითარონ საკუთარი უნარები, რითაც პირდაპირ იმოქმედებთ თქვენი ბიზნესის განვითრებაზე.
როგორ ექცევით თქვენს თანამშრომლებს, აისახება იმაზე, თუ როგორ ექცევით თქვენს კლიენტებს. დაიწყეთ შიდა ოპტიმიზაციის გზით და თქვენი ბიზნესი ზრდას დაიწყებს აქეადნ.
6. აჩვენეთ თქვენი გამოცდილება
თუ გსურთ გააგრძელოთ გავლენის მოხდენა თქვენს კლიენტებსა და სხვა ბიზნესებზე, თქვენ უნდა აჩვენოთ თქვენი გამოცდილება.
ეს ნიშნავს რესურსების მიწოდებას, ვებინარების მასპინძლობას, საინტერსო კვლევების ჩატარებას და კითხვა-პასუხის გაშვებას თქვენი სოციალური არხებით.
იპოვეთ შესაძლებლობები, რომ გააზიაროთ ის, რაც იცით და წარმოადგინეთ ის, როგორც თავისუფალი შესაძლებლობა სწავლისა და ზრდისთვის.
უბრალოდ, დარწმუნდით, რომ შეაგროვეთ საკონტაქტო ინფორმაცია ან მიაწოდეთ ბმული კონკრეტულ სარეკლამო გვერდზე, როდესაც მასპინძლობთ ღონისძიებას ან აძლევთ წვდომას ჩამოტვირთვაზე.
თქვენ არა მხოლოდ აჩვენებთ გამოცდილებას, არამედ იყენებთ მას აუდიტორიის გასაზრდელად, რომელიც, იმედია, ერთ დღეს გადაიქცევა მომხმარებლებად.
თვალყური ადევნეთ და გააგრძელეთ ღირებული ინფორმაციის მიწოდება და ამით თქვენ შეძლებთ, რომ თქვენი ბიზნესი ჩართოთ მუდმივი ზრდის პროცესში.
7. მხარი დაუჭირეთ თქვენს საზოგადოებას
თქვენი საზოგადოებისთვის დაბრუნება და სოციალური პასუხისმგებლობა შესანიშნავი გზაა თქვენი ბრენდის გასაზრდელად და თქვენი ბიზნესის ღირებულებების წარმოჩენისთვის.
მიაწოდეთ უფასო პროდუქტები, სერვისები ან დააფინანსეთ არაკომერციულ ორგანიზაციები თქვენთვის საინტერესო ინიციატივებისთვის, ან უმასპინძლეთ საზოგადოებრივ ღონისძიებებს.
თქვენ შეგიძლიათ პარტნიორობაც კი შესთავაზოთ მსგავსი არაკომერციული ინტერესების მქონე სხვა ბიზნესებს, რათა ხელი შეუწყოთ უფრო დიდ ცვლილებებს.
ეს შესაძლოა ნიშნავდეს წარმოების განახლებას ენერგიაზე მუშაობას, თანამშრომლებს ანაზღაურებადი დროის მინიჭებას მოხალისეობისთვის, ან მხოლოდ ადგილობრივი მოვაჭრეებისგან მარაგის შეძენას.
გააკეთეთ სწორი არჩევანი და გაზარდეთ თქვენი ბრენდის რეპუტაცია მდგრადობისა და პასუხისმგებლობის გარშემო, თქვენი საზოგადოების მხარდასაჭერად.
8. ქსელი
თქვენი ბიზნესის ზრდის ნაწილია სწორი პარტნიორობის შექმნა და თქვენი ბიზნეს საზოგადოების ცოდნა.
დაუთმეთ დრო ქსელს და დაამყარეთ ურთიერთობები, რომლებიც პოტენციურად განავითარებენ თქვენს ბიზნესს.
ძლიერი ქსელის არსებობამ შეიძლება გამოიწვიოს ახალი მომხმარებლები, პარტნიორობა, თანამშრომლები და ინვესტორებიც კი.
ეს ასევე შესანიშნავი გზაა ინდუსტრიის შეხედულებების, განვითარებადი ტენდენციების და საუკეთესო პრაქტიკის გასაზიარებლად, რომლებსაც სხვაგვარად ვერ იპოვით.
9. განავითარეთ დამატებითი შემოსავლების ნაკადები
თუ თქვენ გიჭირთ შემოსავლის გაზრდა თქვენი ძირითადი ბიზნეს მოდელიდან, შეიძლება საჭირო გახდეს დამატებითი შემოსავლის ნაკადების შემუშავება.
ეს შეიძლება იყოს ახალი პროდუქტის ან სერვისის შეთავაზება, ფასების ცალკეული მოდელები სხვადასხვა კლიენტებისთვის ან ხელმოწერებისთვის და თუნდაც პასიური შემოსავალი რეკლამებიდან და სპონსორობიდან.
განიხილეთ ნებისმიერი ახალი შემოსავლის ნაკადი, როგორც თქვენი ბიზნესის გაფართოება.
თქვენ დაგჭირდებათ მინიმუმ მცირე ბიზნეს გეგმის შედგენა, რათა დარწმუნდეთ, რომ ახალი ინიციატივა სიცოცხლისუნარიანია და თქვენს ამჟამინდელ ბიზნესს შეუძლია მხარი დაუჭიროს მას.
განიხილეთ სასტარტო და საოპერაციო ხარჯები, თქვენი მიზნები გაფართოებასთან დაკავშირებით და რამდენი ხანი დასჭირდება მის დაშლას.
ბოლოს, დარწმუნდით, რომ თქვენს ახალ ინიციატივას თქვენი ბიზნესისთვის ნამდვილად აქვს მნიშვნელობა.
ეს შეიძლება უბრალოდ დაიწყოს, როგორც დამატებითი შემოსავალი ოპერაციების მხარდასაჭერად, მაგრამ შეიძლება საჭირო გახდეს მთლიანად ცალკე ბიზნესად გადაქცევა.
10. გაზომეთ და გაიმეორეთ
თქვენ ირჩევთ სცადოთ და განავითაროთ თქვენი ბიზნესი, დარწმუნდით, რომ აქტიურად აფასებთ და თვალყურს ადევნებთ წარმატებას.
ეს შეიძლება იყოს ძალიან მარტივი, უბრალოდ შეიტანოთ ცვლილება და მისცეთ საშუალება, რომ მან იმუშაოს ყოველგვარი მიზნების ან ძირითადი შედეგების გათვალისწინებით, რომლებიც განსაზღვრავს წარმატებას.
მათ გარეშე, ზრდის ინიციატივა ადვილად გადაიქცევა ძვირადღირებულ იდეად, რომელიც ჩაძირავს თქვენს ბიზნესს.
წინასწარ დაისახეთ თქვენი ორგანიზაციული მიზნები და ნუ შეგეშინდებათ პროექტების გამოცვლა ან გადაკეთება, თუ დადებით შედეგებს ვერ ხედავთ.
თქვენ ყოველთვის შეგიძლიათ განმეორდეთ, ისევ იმუშაოთ, დახვეწოთ თქვენი მიდგომა წარმატებისკენ მიმავალი, ყველაზე წარმატებული გზის დასადგენად.
მაშინაც კი, როდესაც თქვენ მოხვდებით სახლში, განაგრძეთ კვლევა, გაზომვა და გამეორება.
ვებინარების სერიამ ან ახალი პროდუქტის ხაზებმა შეიძლება გარკვეული დროით ზრდა გამოიწვიოს, მაგრამ ეს შეიძლება ადვილად შეიცვალოს, თუ ყურადღებას არ მიაქცევთ.
განაგრძეთ ზრდის შესაძლებლობების ძიება
თქვენი ბიზნესი მუდმივად გადის ზრდის წერტილებსა და სტაგნაციის წერტილებს შორის.
მთავარია განაგრძოთ ზრდის ახალი შესაძლებლობების ძიება და არ შეგეშინდეთ შემოქმედებითობისა და მათი გამოცდა.
დარწმუნდით, რომ გაითვალისწინეთ მიზნები და გაზომვადი შედეგები, რათა თავიდან აიცილოთ პოტენციური ზრდის სერიოზულ შეცდომად გადაქცევა.
თუ არ ხართ დარწმუნებული, უნდა გაეცნოთ თუ არა ზრდის შესაძლებლობას, გადახედეთ და განაახლეთ თქვენი ბიზნეს გეგმა და პროგნოზები.
ეს დაგეხმარებათ განსაზღვროთ, არის თუ არა თქვენი ინიციატივა სიცოცხლისუნარიანი და რომ თქვენს ბიზნესს შეუძლია მართოს ნებისმიერი პოტენციური ხარჯი ან უარყოფითი ფულადი ნაკადი მოკლევადიან პერიოდში.
თქვენ ყოველთვის შეგიძლიათ ამის გაკეთება თავად ან სცადოთ დაგეგმვის ინსტრუმენტი, როგორიცაა LivePlan, რათა შედეგების რეგულარულად განახლება და თვალყურის დევნება ზუსტი და მარტივი გახადოთ.