როდესაც საკუთარ თავს ეკითხებით, “რაზე უნდა იყოს ჩემი ვებსაიტი?” დაიმახსოვრეთ, ეს მთლიანად თქვენზე არ არის დამოკიდებული. ეს ეხება იმ ინდივიდებსა და ჯგუფებს, რომლებზეც ცდილობთ ზეგავლენის მოხდენას.

ის, რაც თქვენს საიტზე გამოქვეყნდება უნდა იყოს მიმზიდველი აუდიტორიისთვის, რომლის დაინტერესებასაც ცდილობთ. არ აქვს მნიშვნელობა, ფლობთ ან/და მართავთ მსხვილ კორპორაციას, მცირე ბიზნესს, ორგანიზაციას, არაკომერციულს თუ ხართ პირდაპირი გაყიდვების ან შვილობილი პროგრამების მონაწილე, ქვემოთ მოცემული დეტალები ყველამ თანაბრად უნდა გაითვალისწინოს.

 

მთავარი გვერდი

მთავარი გვერდი არის საწყისი წერტილი ყველა ვებსაიტისთვის. უმეტეს შემთხვევაში, ეს არის პირველი გვერდი, რომელსაც თქვენი ვიზიტორები შეხვდებიან. შიგთავსმა, რომელსაც თქვენ ათავსებთ ამ გვერდზე, დაუყოვნებლივ უნდა მოიზიდოს საიტის ვიზიტორები და დააინტერესოს ისინი. მან უნდა აიძულოს, რაც შეიძლება ხანგრძლივად გაჩერდნენ თქვენს საიტზე.

თუმცა არის ერთი დეტალი რაც უნდა გახსოვდეთ.

წარმატებისთვის გაქვთ სულ რამოდენიმე წამი, ის დროს რაც პირველადი ეფექტის გააზრებისთვის არის საჭირო.

ეს ნიშნავს, რომ გვერდი უნდა იყოს შექმნილი მიმზიდველად. ის ძალიან სწრაფად უნდა იტვირთებოდეს. მან უნდა აჩვენოს პროფესიონალიზმის უმაღლესი დონე, რათა გაზარდოს ვიზიტორებში თქვენი სანდოობა .

მოკლედ, თქვენ გაქვთ დაახლოებით 0.03 წამი, რომ აღაფრთოვანოთ და დააკმაყოფილოთ თქვენი ვიზიტორები. თუ ამაში წარმატებას მიაღწევთ, აუცილებლად დარწმუნდებით რომ თქვენი ვებსაიტი და ბიზნესი განვითარების გზაზე არიან.

 

ვებსაიტის შესავალი

სანამ ჯერ კიდევ ვებსაიტის საწყის გვერდზე ვსაუბრობთ არ დაგავიწყდეთ, რომ აუდიტორიას აინტერესებს, თუ რა არის თქვენი ბიზნესი.

ვებსაიტის შესავალი არის ძალიან მოკლე ახსნა-განმარტებით დაფუძნებული ტექსტი, რომელიც ზუსტად განმარტავს ვინ ხართ თქვენ, რას აკეთებთ და რატომ უნდა შეიძინოს მკითხველმა თქვენს მიერ შემოთავაზებული საქონელი და/ან მომსახურება.

ეს შეტყობინება უნდა განთავსდეს თქვენი საწყისი გვერდის ზედა განყოფილებაში. მესიჯი უნდა იყოს მკაფიო და მომხმარებელზე ორიენტირებული. ეს კიდევ ერთხელ მიუთითებს თქვენს პროფესიონალიზმზე.

 

როგორ შეიძლება შეიცვალოს ცხოვრება

თქვენი ვებსაიტის მთავარი გვერდის შექმნისას გახსოვდეთ, რომ თქვენი სამიზნე აუდიტორია თქვენს გვერდზე მოხვდა გარკვეული მიზეზით. ისინი ეძებენ პასუხს კითხვაზე, გადაწყვეტას მათ ცხოვრებაში არსებულ საკითხებზე, ან ეძებენ რაიმეს, რაც გააუმჯობესებს მათ ცხოვრებას – ამა თუ იმ გზით.

მთავარი გვერდის კონტენტის შექმნისას გახსოვდეთ, თუ როგორ შეგიძლიათ შეცვალოთ მათი ცხოვრება, ვინც გადაწყვეტს ინვესტირებას თქვენს საქონელსა და/ან მომსახურებაში.

თქვენ არ ხართ თქვენი პროდუქტი და მომსახურება. თქვენ არ ხართ თქვენი სამსახური. მიუხედავად იმისა, თუ რას „სთავაზობთ“ შესაძენად, თქვენ აპირებთ თქვენი ვებსაიტის ვიზიტორების ცხოვრების შეცვლას.

 

ნავიგაცია

ნავიგაციის ბმულები აუცილებელია თქვენი ვიზიტორებისთვის მიმართულების მისაცემად. ეს საიტის რუკასთან ერთად არის ვებსაიტის გადამწყვეტი კომპონენტი. მიმართულების მისაცემად, ხშირად უმჯობესია გამოიყენოთ ჩამოსაშლელი პანელები, რათა ვიზიტორებმა შეძლონ ადვილად იპოვონ ის, რასაც ეძებენ. ის გრძელდება თქვენი საიტის რუკაზე. აქ თქვენ უნდა მოაწყოთ თქვენი ვებსაიტის ყველა ინდივიდუალური გვერდი. ისინი ჰიპერბმული უნდა იყოს აღწერილობითი სათაურის ქვეშ.

ნავიგაციის მენიუ და საიტის რუკა არა მხოლოდ მარტივი ნავიგაციის უზრუნველსაყოფად გვეხმარება, არამედ ხელს უწყობს თქვენი რანგის გაზრდას საძიებო სისტემაში.

 

საკონტაქტო ინფორმაცია

როდესაც ქმნით ვებსაიტს, ყოველთვის უნდა განათავსოთ თქვენი საკონტაქტო ინფორმაცია მთელ ვებსაიტზე, რათა ვიზიტორებმა მარტივად შეძლონ თქვენთან პირდაპირ დაკავშირება.

თქვენ უნდა მიუთითოთ ტელეფონის ნომერი, ელექტრონული ფოსტის მისამართი და საკონტაქტო ფორმაც კი, რომელიც  ვიზიტორებს შეუძლიათ შეავსონ. თუ ფლობთ ტრადიციულ ბიზნესს, შეგიძლიათ მიუთითოთ თქვენი ბიზნესის მისამართი.

თუ მუშაობთ სახლიდან ან აწარმოებთ ბიზნესს  სახლიდან, იდეალურ შემთხვევაში, არ უნდა მიუთითოთ პირდაპირი მისამართი.

 

გვერდი „ჩვენს შესახებ“

სტატისტიკურად რომ ვთქვათ, ვებსაიტის „ჩვენს შესახებ“ გვერდს უფრო მეტი ყურადღება ექცევა დაწკაპუნებების საშუალებით, ვიდრე რომელიმე სხვა გვერდს. ჩვენ ყველას გვაქვს ცნობისმოყვარე ბუნება. როდესაც კერძო პირები სტუმრობენ თქვენს ვებსაიტს, მათ სურთ იცოდნენ ვინ ხართ და რა არის თქვენი ბიზნესის მთავარი არსი. აქ შეგიძლიათ შეიტანოთ, როგორც პირადი, ასევე პროფესიული ინფორმაციის კომბინაცია.

ეს გვერდი შესანიშნავი გზაა თქვენს ვიზიტორებთან უფრო ინტიმური გზით დასაკავშირებლად. ამ გვერდისთვის ინფორმაციის შედგენისას დაიმახსოვრეთ, რომ წარმოაჩინოთ საკუთარი თავი, როგორც „რეალური“. ამით თქვენ აღმოაჩენთ, რომ გაქვთ მკაფიო უპირატესობა ბაზარზე არსებულ კონკურენტებთან მიმართებაში, რომლებიც ითვლებიან “უსახოდ” ან „შაბლონურად“.

იმისდა მიუხედავად, რომ გსურთ წარმოაჩინოთ თქვენი ბიზნესი, როგორც უაღრესად პროფესიონალური, ნებისმიერი პერსონალური შეხება გახდის უფრო რელევანტურს თქვენი ვებსაიტის ვიზიტორებისთვის.

 

პროდუქტების გვერდი

როდესაც განიხილავს “რაზე უნდა იყოს ჩემი ვებსაიტი?”, გავიხსენოთ ისიც თუ რას სთავაზობთ.

თქვენ უნდა შეადგინოთ ერთგვარი მცირე რეზიუმე, მოკლე აღწერა თქვენს პროდუქტზე. შემდეგ,  უნდა დაალაგოთ კატეგორიებად, სადაც შეთავაზებებს განათავსებთ.

 

სერვისების გვერდი

ახლა, ვთქვათ, რომ თქვენ არ სთავაზობთ პროდუქტებს, მაგრამ გაქვთ გარკვეული სერვისები. პროდუქციის გვერდის ნაცვლად, თქვენ უნდა ჩართოთ სერვისის გვერდი. იმავე შემთხვევაში, თუ თქვენ სთავაზობთ როგორც პროდუქტებს, ასევე სერვისებს, დარწმუნდით, რომ ინტეგრირდება სერვისების გვერდი.

კიდევ ერთხელ დაიწყეთ შეჯამებით, რასაც სთავაზობთ. ამ ინფორმაციის შემდეგ დაუყოვნებლივ მიუთითეთ თქვენი სერვისები თითოეულის მოკლე აღწერილობით. თუ გსურთ, შეგიძლიათ დაუკავშიროთ ისინი სადესანტო გვერდს, რომელიც უზრუნველყოფს უფრო დეტალურ ინფორმაციას და უფრო მეტ გაყიდვებს.

დარწმუნდით, რომ ხაზგასმით აღწერეთ, თუ როგორ განსხვავდება თქვენი სერვისები ბაზარზე სხვების მიერ შემოთავაზებული სერვისებისგან. გახსოვდეთ, მოხიბლეთ თქვენი აუდიტორია.

 

ხშირად დასმული კითხვების გვერდი

როგორც ბიზნესის მფლობელი/ოპერატორი, სავარაუდოდ მიიღებთ უამრავ კითხვას მათგან, ვინც დაინტერესებულია თქვენი პროდუქტებით ან/და სერვისებით. ეს განიხილება “ხშირად დასმული კითხვებით”. თქვენ უნდა შეიყვანოთ „FAQ“ (frequently asked questions) გვერდი, რომელიც შეიცავს ამ კითხვებს, ისევე როგორც კითხვებზე პასუხებს. ეს არის თქვენი შანსი, აცნობოთ ყველას, ვინც თქვენს გვერდს სტუმრობს, ყველაფერი რაც მათ უნდა იცოდნენ.  თითოეული პასუხი შეიძლება გამოყენებულ იქნას, როგორც თქვენი ვიზიტორის დარწმუნების საშუალება, გადადგას საბოლოო ნაბიჯი და განახორციელოს შესყიდვა თქვენი ვებსაიტიდან.

დაიმახსოვრეთ! უპასუხეთ თითოეულ კითხვას ხშირად დასმული კითხვების გვერდზე გულწრფელად. ბევრჯერ, მომხმარებელი, რომელსაც აქვს შეძენის ინტერესი, შესყიდვამდე ეწვევა ხშირად დასმული კითხვების გვერდს.

საკონტაქტო გვერდი

მართალია, თქვენი ზოგადი საკონტაქტო ინფორმაცია შეიძლება უკვე იყოს განთავსებული თქვენი ვებსაიტის გვერდებზე, მაგრამ საკონტაქტო გვერდი არის ტერიტორია, სადაც თქვენ განათავსებთ უფრო ამომწურავ ინფორმაციას.

ამ ტიპის ინფორმაციის მაგალითები მოიცავს თქვენს ფაქსის ნომერს, პირდაპირ საფოსტო მისამართს, თქვენს ანგარიშებს სოციალური მედიის პლატფორმებზე, რომელთა ნაწილიც ხართ, ასევე სხვა რელევანტურ ინფორმაციას – როგორიცაა თქვენი მუშაობის საათები და რუკის სურათი, თქვენი ზუსტი ადგილმდებარეობა (გარდა სახლში დაფუძნებული ბიზნესისა).

 

ბლოგი

მიუხედავად იმისა, რომ ბლოგი არის პოსტების მრავალფეროვნება, ის მაინც განიხილება თქვენი ვებსაიტის „გვერდად“ ან კრიტიკულ „სექციად“. ეს არის ერთ-ერთი საუკეთესო მარკეტინგული ინსტრუმენტი, რომელიც გაქვთ განკარგულებაში. ამ შემთხვევაში შეძლებთ არა მხოლოდ პროდუქტებისა ან/და სერვისების განხილვას, არამედ თქვენ გაქვთ საკვანძო სიტყვების და საკვანძო ფრაზების ინტეგრირების შესაძლებლობა, რაც დაგეხმარებათ საძიებო სისტემაში უფრო მაღალი რანგის მოპოვებაში.

როდესაც ქმნით კონტენტს თქვენი ბლოგისთვის, შეადგინეთ ის, რაც საინტერესო იქნება თქვენი მკითხველისთვის ან მიზნობრივი აუდიტორიისთვის. მისაღებია სასაუბრო და ამ საკვანძო სიტყვების გამოყენება, მაგრამ გახსოვდეთ, რომ დარჩეთ თქვენი ვებსაიტის ვიზიტორებისთვის შესაბამისი.

 

და ბოლოს…

იმედი გვაქვს ეს რჩევები დაგეხმარებათ და მეორეს მხრივ დაგარწმუნებთ იმაში, რომ საიტის შექმნასთან ერთად, მნიშვნელოვანია მისი სწორად გამართვა.

დღეს ყველა სფეროს და სეგმენტს სჭირდება გამართული ვებსაიტი. გვესმის, რომ ეს შეიძლება ახალი იყოს თქვენთვის, IMC-ის გუნდი მზადაა დაგეხმაროთ!

გთავაზობთ მრავალფეროვან სერვისებს, რაც აუცილებლად უზრუნველოყოფს თქვენი ბიზნესის წარმატებას ინტერნეტში.