IMC

Meta-description-მეტა-აღწერა

როგორ დავწეროთ სწორი meta description (მეტა აღწერა)?

Meta description (მეტა აღწერა) არის დაახლოებით 155 სიმბოლოსგან შემდგარი ფრაგმენტი – HTML- თეგი, რომელიც აჯამებს გვერდის შინაარსს. საძიებო სისტემები მას საძიებო შედეგებში უმეტესად აჩვენებს, როდესაც ძებნილი ფრაზა აღწერილობაშია. ამიტომ, მისი ოპტიმიზაციას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს on-page SEO-ში. ამ პოსტში ჩვენ გაჩვენებთ კარგი მეტა-აღწერილობის მახასიათებლებს.

სტატიის ცხრილი

რა არის meta description (მეტა აღწერა)?

Meta description არის HTML tag-ი, რომელიც ასე გამოიყურება HTML კოდის გვერდზე:

<meta name="description" content="გერდის აღწერან როგორც წესი ერთი-ორი წინადადება."/>

მისი მიზანი მარტივია: საჭიროა მოიძიოს ადამიანი, რომელიც ეძებს საძიებო ტერმინს Google-ზე და დააჭიროს თქვენს ბმულს. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, მეტა აღწერილობები არსებობს საძიებო სისტემებიდან ქლიქების მისაღებად.

საძიებო სისტემებში ნათქვამია, რომ meta description-დან პირდაპირი SEO სარგებელი არ არის – ისინი არ იყენებენ მას რანკირების ალგორითმში. თუმცა არაპირდაპირი სარგებელი არის: Google იყენებს click-through-rate (CTR)-ს, იმის გასარკვევად, რამდენად კარგი შედეგი ხართ. თუ მეტი ადამიანი დააწკაპუნებს თქვენს შედეგზე, Google მიიჩნევს, რომ თქვენ ხართ კარგი შედეგი და თქვენი პოზიციიდან გამომდინარე, თქვენ მოწინავე პოზიციებზე დაგაყენებთ. ამიტომ თქვენი meta description-ის ოპტიმიზაცია ძალიან მნიშვნელოვანია, ისევე როგორც თქვენი სათაურების ოპტიმიზაცია.

კარგი meta description-ის მახასიათებლები

ამ თემაზე ჩატარებული გამოკვლევის საფუძველზე, ისევე როგორც ჩემი საკუთარი გამოცდილებიდან გამომდინარე, მე მოვიძიე ელემენტების ეს ჩამონათვალი, რომლებიც გჭირდებათ კარგი meta description-ისთვის:

1. დაწერეთ meta description-ში 155 სიმბოლომდე

სწორი სიგრძე ნამდვილად არ არსებობს; ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა გზავნილის გაკეთება გსურთ. თქვენ უნდა გაითვალისწინოთ საკმარისი სივრცე შეტყობინების გასაგზავნად, მაგრამ ამავე დროს უნდა იყოთ მოკლე და ეფექტური. ამასთან, თუ Google-ში შეამოწმებთ ძიების შედეგებს, ძირითადად ნახავთ ფრაგმენტებს 120-დან 156 სიმბოლოთი, როგორც ქვემოთ მოცემულ მაგალითშია.

 

სამწუხაროდ, ჩვენ არ შეგვიძლია სრულად ვაკონტროლოთ ის, რასაც Google აჩვენებს ძიების შედეგებში. ზოგჯერ ის გადაწყვეტს აჩვენოს მეტა აღწერილობა და ზოგჯერ ის უბრალოდ იტაცებს თქვენი ასლის ზოგიერთ წინადადებას. ასეა თუ ისე, თქვენი საუკეთესო არჩევანია მოკლედ შენარჩუნება. ამ გზით, თუ Google გადაწყვეტს აჩვენოს თქვენს მიერ დაწერილი მეტა-აღწერილობა, ის მოკლედ არ ამოჭრის.

2. გამოიყენეთ ხმამაღალი სიტყვები და გახადეთ ის მოქმედი

თუ გაითვალისწინებთ meta description-ს თქვენს გვერდზე მოწვევისთვის, უნდა იფიქროთ თქვენს მომხმარებელზე და მის (შესაძლო) მოტივაციაზე, ეწვიოს თქვენს გვერდს. დარწმუნდით, რომ თქვენი აღწერა არ არის მოსაწყენი, რთული ან ძალიან ფარული. ხალხმა უნდა იცოდეს, რას ელოდონ თქვენს გვერდზე.

ქვემოთ მოყვანილი სურათი მაგალითია ისეთი ტიპის აღწერისა, როგორის დაწერასაც უნდა შეეცადოთ. ეს არის აქტიური, მოტივაციური და პირდაპირ მოგმართავთ. თქვენ უბრალოდ იცით, რას მიიღებთ, თუ დააჭირეთ ბმულს!

 

3. ჩართეთ მოქმედების მოწოდებები

”გამარჯობა, ჩვენ გვაქვს ასეთი და ასეთი ახალი პროდუქტი და თქვენც გსურთ ის. შეიტყვეთ მეტი! ” ეს ემთხვევა იმას, რაც მე ვთქვი ხმამაღალ სიტყვებთან დაკავშირებით, მაგრამ კიდევ ერთხელ მინდა ხაზი გავუსვა ამას. meta description არის თქვენი გაყიდვების ტექსტი. გარდა ამისა, ამ შემთხვევაში, “პროდუქტი”, რომლის გაყიდვას ცდილობთ, მიბმული გვერდია. ისეთი ფრაზები, როგორიცაა გაიგეთ მეტი, შეიძინეთ ახლავე, სცადეთ უფასოდ, – გამოსადეგია და ჩვენც ვიყენებთ მათ.

 

4. გამოიყენეთ თქვენი საკვანძო სიტყვა

თუ საძიებო ქივორდი ემთხვევა ტექსტის ნაწილს მეტა აღწერილობაში, Google უფრო მეტად მოისურვებს მის გამოყენებას და გამოარჩევს მას ძიების შედეგებში. ეს კიდევ უფრო მიმზიდველს გახდის თქვენს საიტის ბმულს. Google ზოგჯერ სინონიმებსაც გამოარჩევს. ქვემოთ მოყვანილ მაგალითში ხაზგასმულია როგორც Academy Awards, ასევე Oscars. შედეგების ასე ხაზგასმით მიღება მათ კიდევ უფრო გამოარჩევთ.

 

5. აჩვენეთ სპეციფიკაციები, სადაც ეს შესაძლებელია

თუ თქვენ გაქვთ პროდუქტი ტექნიკური თვალსაჩინოებისთვის, კარგი იდეა იქნება ტექნიკურ მახასიათებლებზე კონცენტრირება. მაგალითად, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ მწარმოებელი, ფასი, ან მსგავსი რამ. თუ სტუმარი სპეციალურად ეძებს ამ პროდუქტს, დიდი შანსია, რომ მათი დარწმუნება აღარ მოგიწიოთ. დააკვირდით ქვემოთ მოყვანილ მაგალითს. The watch can help me stay fit? ამის ცოდნა მჭირდება. გაითვალისწინეთ, რომ ამ გზით თქვენი შედეგის ოპტიმიზაციისთვის უნდა იმუშაოთ rich snippets-ის მიღებაზე.

 

6. დარწმუნდით, რომ მეტა აღწერა ემთხვევა გვერდის შინაარსს

ეს მნიშვნელოვანია. Google გაარკვევს, იყენებთ თუ არა მეტა აღწერილობებს, ვიზიტორების შესატყუებლად, თქვენს შედეგზე დასაჭერად. შესაძლოა, მათ დაგისაჯონ, თუ ამას გააკეთებ. გარდა ამისა, შეცდომაში შემყვანი აღწერილობები, ალბათ, გაზრდის თქვენს bounce rate-ს (უარყოფით შეფასებას). რაც ასევე შეამცირებს ხალხის ნდობას თქვენი კომპანიის მიმართ. ეს ცუდი იდეაა მხოლოდ ამის გამო. სწორედ ამიტომ არის საჭირო, რომ meta description (მეტა აღწერა) ემთხვეოდეს გვერდზე მოცემულ შინაარსს.

7. გახადე მეტა აღწერა უნიკალური

თუ თქვენი მეტა აღწერა (meta description) იგივეა, რაც სხვა გვერდების, Google-ში მომხმარებლის გამოცდილება (UX) შემცირდება. მიუხედავად იმისა, რომ თქვენი გვერდების სათაურები შეიძლება განსხვავდებოდეს, ყველა გვერდი ერთნაირი ჩანს, რადგან ყველა აღწერა ერთნაირია. ნაცვლად იმისა, რომ შექმნათ მეტალის აღწერის დუბლიკატი, უმჯობესია დატოვოთ იგი ცარიელი. Google შეარჩევს ფრაგმენტს გვერდიდან, რომელიც შეიცავს შეკითხვაში გამოყენებულ საკვანძო სიტყვას. როგორც ვთქვით, უნიკალური მეტა-აღწერის(meta description) დაწერა ყველა იმ გვერდისთვის, რომელის რანკირებაც გსურთ, ყოველთვის საუკეთესო პრაქტიკაა.

როგორ დავწეროთ მოკლე მეტა-აღწერა

კარგი მეტა აღწერა დაარწმუნებს ხალხს, რომ თქვენი გვერდი სთავაზობს საუკეთესო შედეგს მათ მოთხოვნაზე. საუკეთესო შედეგი რომ იყო, უნდა იცოდე რას ეძებენ ადამიანები. რა არის მათი ძიების მიზანი? ეძებენ კითხვაზე პასუხს? თუ ასეა, შეეცადეთ გასცეთ მათ ყველაზე სრულყოფილ პასუხი. ეძებენ პროდუქტს? დაწერეთ რით გამოირჩევა თქვენი პროდუქტი და რატომ დარჩებიან მოგებულები თქვენს მაღაზიაში ყიდვისას. იყავი ლაკონიური და დამაჯერებელი!

რა უნდა გააკეთოთ, თუ ბევრი გვერდისთვის გჭირდებათ meta description?

ფიქრობ, რომ ამ სტატიის წაკითხვის შემდეგ საჭიროა თქვენი მეტა აღწერილობის შეცვლა? მაგრამ დარწმუნებული არ ხართ, როგორ უნდა გააკეთო ეს? Google– ს აქვს პასუხი:

თუ დრო არ გაქვთ თითოეული გვერდისთვის აღწერილობის შესაქმნელად, შეეცადეთ პრიორიტეტი მიანიჭოთ თქვენს კონტენტს: მინიმუმ, შექმენით მნიშვნელოვანი გვერდების აღწერა, როგორიცაა თქვენი მთავარი გვერდი და პოპულარული გვერდები.

Google Search Console-ით შეგიძლიათ შეამოწმოთ, თუ რომელი თქვენი გვერდია ყველაზე მაღლა.

მეტა აღწერილობები სოციალური გაზიარებისთვის

ალბათ შეგხვედრიათ სოციალურ ქსელებში გაზიარებული საიტის ბმულები, რომელიც გაურკვევლად გამოიყურება, ან დამაინტრიგებელი ტექსტი აქვს. თქვენ შეგიძლიათ დაწეროთ ცალკე მეტა აღწერა სოციალური ქსელისთვის, ან გადააკოპიროთ იგივე ტექსტი, რომელსაც GOOGLE-სთვის დაწერთ. აქ უფრო მეტად თვალსაჩინოა სათაური, ამიტომ მეტი ყურადღება დასახელებას მიაქციეთ.

იმედია საინტერესო და ინფორმაციული სტატია გამოგვივიდა. თუ მოგეწონათ და რამე ახალი გაიგეთ, გაუზიარეთ თქვენს მეგობრებსაც. ამით დიდად მადლობელი დაგრჩებით ^_^

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

იხილეთ ჩვენი ბლოგის საინტერესო სტატიები:

Leave a Comment

ჩვენ ვიყენებთ ქუქიებს კონტენტისა და რეკლამის პერსონალიზებისთვის, სოციალური მედიის ფუნქციების უზრუნველსაყოფად და ჩვენი ტრაფიკის გასაანალიზებლად. View more
Cookies settings
გასაგებია
სამომხმარებლო წესები და პირობები
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

ვინ ვართ ჩვენ

შემოთავაზებული ტექსტი: ჩვენი ვებ-გვერდის მისამართი: http://localhost/imc.

კომენტარები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ სტუმარი დატოვებს კომენტარს საიტზე, ჩვენ შევაგროვებთ ფორმაში მითითებულ მონაცემებს, აგრეთვე IP-მისამართს და ბრაუზერის user-agent-ის მონაცემებს, სპამის გამოვლენის მიზნით. ანონიმიზირებული სტრიქონი, რომელიც იქმნება თქვენი ელფოსტის მისამართიდან (ე.წ. „ჰეში“), შესაძლოა გადაეცეს სერვისს Gravatar, რათა მოხდეს იმის გარკვევა, იყენებთ თუ არა თქვენ მას. Gravatar-ის კონფიდენციალურობის პოლიტიკა ხელმისაწვდომია აქ: https://automattic.com/privacy/ . კომენტარის გამოქვეყნების შემდგომ თქვენი პროფილის გამოსახულება საჯაროდ გამოჩნდება თქვენი კომენტარის კონტექსტში.

მედია

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ ხართ რეგისტრირებული მომხმარებელი და ატვირთეთ ფოტო საიტზე, ჯობია თავიდან აიცილოთ EXIF-მონაცემებით ფოტოს ატვირთვა, ვინაიდან ისინი შეიცავენ ინფორმაციას თქვენი ადგილმდებარეობის შესახებ. ნებისმიერს შეუძლია ამ ინფორმაციის ამოღება ფოტოდან.

ქუქი-ფაილები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ დატოვებთ კომენტარს ჩვენს საიტზე, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ თქვენი სახელის, ელფოსტისა და ვებ-გვერდის მისამართის შენახვის შესაძლებლობა ქუქი-ფაილში. ეს კეთდება თქვენი კომფორტისათვის, რათა ხელახლა არ მოგიწიოთ იგივე მონაცემებსი შეტანა მორიგი კომენტარის დატოვებისას. ეს ქუქი-ფაილები ერთი წელი ინახება. თუ თქვენ სტუმრობთ ჩვენს შესვლის გვერდს, ჩვენ დავაყენებთ დროებით cookie-ს, რათა დადგინდეს თქვენი ბრაუზერი იღებს თუ არა cookies. ეს ქუქი-ფაილი არ შეიცავს პერსონალურ მონაცემებს და თქვენი ბრაუზერის დახურვისას გაუქმდება. პირად ანგარიშში შევლისას, ჩვენ ასევე ვაგზავნით რამოდენიმე ქუქი-ფაილს თქვენს კომპიუტერში, ეკრანის პარამეტრების ინფორმაციით. შესვლის ქუქი-ფაილი ორი დღე ინახება, ეკრანის პარამეტრების — 1 წელი. თუ აირჩევთ პარამეტრს „დამიმახსოვრე“, შესვლის პარამეტრები შენახული იქნება ორი კვირის განმავლობაში. ანგარიშიდან გამოსვლისას ქუქი-ფაილი წაიშლება. სტატიის ჩასწორების, ან გამოქვეყნებისას ბრაუზერში შენახული იქნება დამატებითი ქუქი-ფაილი, ის არ შეიცავს პირად მონაცემებს, არამედ მხოლოდ ჩასწორებული ჩანაწერის ID-ის და ვადა გასდის 1 დღეში.

სხვა საიტების ჩადგმადი შიგთავსი

შემოთავაზებული ტექსტი: სტატიები ამ საიტზე შესაძლოა შეიცავდნენ ჩადგმად შიგთავსს (მაგალითად ვიდეო, გამოსახულება, სტატია და ა.შ.). მსგავსი სახის შიგთავსი ისევე იქცევა, თითქოს მომხმარებელი გადავიდა სხვა საიტზე. ეს საიტები შესაძლოა აგროვებენ მონაცემებს თქვენს შესახებ, იყენებენ ქუქი-ფაილებს, ამატებენ დამატებითი თვალთვალის ხერხებს მესამე მხარისაგან და თვალყურს ადევნებენ თქვენს ურთიერთქმედებას შიგთავსთან, მათ შორის ურთიერთქმედებას იმ შემთხვევაში, როდესაც ავტორიზებული ხართ საიტზე და გაქვთ ანგარიში.

ვის ვუზიარებთ მოანცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ პაროლის გადაყენებას მოითხოვთ, თქვენი IP მისამართი დაემატება ელფოსტაში.

რამდენად დიდხანს ვინახავთ თქვენს მონაცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ თქვენ დაწერთ კომენტარს, მაშინ კომენტარიც და მისი მეტა-მონაცემები შეინახება უსასრულოდ დიდი ხნით. ეს ხდება იმისათვის, რომ ავტომატურად მოხდეს შემდგომი კომენტარების ავტომატური გამოქვეყნება, ნაცვლად ხელით მისი მოწონებისა. ჩვენს საიტზე რეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის ჩვენ ვინახავთ იმ პირად ინფორმაციას, რომელიც მათ მიუთითეს პროფილში. ყველა მომხმარებელს შეუძლია ნახოს, ჩაასწოროს, ან წაშალოს მისი ინფორმაცია ნებისმიერ დროს (მომხმარებლის სახელის გარდა). ვებ-გვერდის ადმინისტრაციას ასევე შეუძლია დაინახოს ეს ინფორმაცია და შეცვალოს.

რა უფლებები გაქვთ პირად ინფორმაციაზე

შემოთავაზებული ტექსტი: საიტზე პირადი ანგარიშის არსებობისას, ან თუ თქვენ დატოვეთ კომენტარი, შეგიძლიათ მოითხოვოთ პირადი ინფორმაციის ფაილის ექსპორტი, რომელიც ჩვენ შევინახეთ, მათ შორის თქვენ მიერ მოწოდებული ინფორმაცია. თქვენ ასევე შეგიძლიათ მოითხოვოთ ამ მონაცემების წაშლა, გარდა იმ ინფორმაციისა, რომელიც ჩვენ ვალდებული ვართ შევინახოთ ადმინისტრირების მიზნებისათვის, კანონის თანახმად, ან უსაფრთხოების მიზნით.

Where your data is sent

შემოთავაზებული ტექსტი: მომხმარებლების კომენტარები შესაძლოა ავტომატურად შემოწმდეს სპამის გამოვლენის სერვისით.
Save settings
Cookies settings