IMC

ძველი-კონტენტი-წავშალოთ-თუ-განვაახლოთ?

ძველი კონტენტი საიტზე – წავშალოთ თუ განვაახლოთ?

 ზოგჯერ, თქვენს ვებ-გვერდზე შინაარსი ხდება შეუსაბამო ან მოძველებული. ამიტომ თქვენ უნდა გადაწყვიტოთ, განაახლოთ თუ წაშალოთ იგი. ეს თქვენი საიტის გამართულობისთვის რეგულარული საქმიანობის ნაწილია. ამის გაკეთების რამდენიმე გზა არსებობს. ეს სტატია კი დაგეხმარებათ გადაწყვიტოთ, რომელია საუკეთესო გამოსავალი – წაშალოთ თუ განაახლოთ ძველი კონტენტი!

განაახლეთ ძველი კონტენტი, რომელიც კვლავ მოქმედია

დავიწყოთ მაგალითით: ჩვენს ბლოგზე გვაქვს სტატია meta description-ის შესახებ, რომელსაც მუდმივი განახლება სჭირდება, რომ შესაბამისი იყოს. ჩვენ უბრალოდ უნდა დავრწმუნდეთ, რომ ის განახლდება ყველა იმ ცვლილების შესაბამისად, რასაც Google განაგრძობს, მეტა აღწერილობების მოგვარებაში. ზოგჯერ, როგორც ჩანს, ისინი შეიძლება ოდნავ გრძელი იყვნენ და ზოგჯერ ისევ ძველ სიგრძეს დაუბრუნდნენ.

ჩვენი სტატია ეხმარება ბლოგერებსა და რედაქტორებს მეტა აღწერილობების დაწერაში. მიუხედავად იმისა, რომ დროთა განმავლობაში რჩევები იცვლება. მართალია სტატია შეიძლება იყოს ეგრედ წოდებული ქვაკუთხედის კონტნეტი (cornerstone content), თუმცა მისი შინაარსი უნდა განახლდეს, რომ უახლესი სტანდარტების შესაბამისად იყოს – მუდმივად.

თქვენ მარტივად შეგიძლიათ შექმნათ ახალი, ღირებული კონტენტი ძველი პოსტებისგან, თუ განაახლებთ მათ: ძველი ღვინო ახალ ბოთლებში, როგორც ამბობენ. მაგალითად, თქვენ შეგიძლიათ შეაერთოთ ერთი და იმავე საკითხის შესახებ სამი ძველი ბლოგის სტატია ერთ ახალ პოსტში. ან უბრალოდ შეცვალოთ თქვენი პოსტის ძველი ნაწილები განახლებული შინაარსით

წაშალეთ შეუსაბამო პოსტები ან გვერდები

სავარაუდოდ, თქვენს საიტზე გაქვთ ძველი პოსტები ან გვერდები, რომლებიც აღარ გჭირდებათ. იფიქრეთ იმ პროდუქტზე, რომლის გაყიდვაც შეწყვიტეთ ცოტა ხნის წინ და აღარ აპირებთ აღარასდროს გაყიდვას. დიდი ხნის წინ მომხდარი მოვლენის შესახებ ან ძველი გვერდები მცირე შინაარსით – ე.წ. თხელი შინაარსის გვერდები.

ეს მხოლოდ რამდენიმე მაგალითია, მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ იცით რომელ პოსტებზე და/ან გვერდებზე ვსაუბრობ. ეს ძველი კონტენტი აღარ არის ღირებული ახლა ან უახლოეს მომავალში აღარ იქნება. ამ შემთხვევაში, თქვენ უნდა უთხრათ Google-ს, რომ დაივიწყოს ეს ძველი სტატიები ან გვერდები, ან მისცეთ URL-ს სხვა მიზანი.

როდესაც ძველი შინაარსის წაშლაზე ვსაუბრობ, არ ვგულისხმობ უბრალოდ “წაშლა”-ზე დაჭერას და შემდეგ მის დავიწყებას. თუ ამას აკეთებთ, წაშლის შემდეგ შინაარსი შეიძლება გამოჩნდეს Google- ში რამდენიმე კვირით. URL- ს შეიძლება ჰქონდეს ბმულის მნიშვნელობაც, რისი დაკარგვაც სირცხვილია.

მაშინ რა უნდა ქნათ? აქ მოცემულია ორი ვარიანტი:

“301 Redirect” ძველი პოსტის გადამისამართება შესაბაის პოსტზე

როდესაც URL კვლავ ინარჩუნებს ღირებულებას, ვთქვათ, თქვენ გაქვთ მრავალი ხარისხიანი ბმული, რომელიც უკავშირდება ამ გვერდს. 301 გადამისამართებით თქვენ საძიებო სისტემებსა და ვიზიტორებს ეტყვით, რომ თქვენს საიტზე სხვაგან არის ამ შინაარსის უკეთესი ან უახლესი ვერსია. 301 გადამისამართება ავტომატურად აგზავნის ხალხს და Google-ს ამ გვერდზე.

ვთქვათ, თქვენ გაქვთ ძველი პოსტი კონკრეტულ ძაღლის ჯიშზე. ახლა კი მისი წაშლა გსურთ, ამიტომ ლოგიკური შემდეგი ნაბიჯი იქნება ამ პოსტის გადამისამართება უფრო ახალ პოსტზე ამ ძაღლის ჯიშის შესახებ. თუ ეს ახალი პოსტი არ გაქვთ, შეარჩიეთ სტატია მსგავსი ჯიშის შესახებ. შესაბამის კატეგორიაში გადამისამართება ზოგიერთ შემთხვევაში შეიძლება იყოს ვარიანტი, მაგრამ ეს არ უნდა გახდეს სტანდარტული პრაქტიკა. უფრო მეტიც, საწყის გვერდზე გადამისამართება უნდა გამოირიცხოს – ეს არის SEO-ს ანტი-ნიმუში.

უთხარით საძიებო სისტემებს, რომ ძველი კონტენტი განზრახ გააქრეთ

თუ თქვენს საიტზე არ არის შესაბამისი გვერდი, რომლის გადამისამართებაც შეგიძლიათ, გონივრული იქნება უთხრათ Google-ს, რომ დაივიწყოს თქვენი ძველი პოსტი მთლიანად Google-ისთვის “410 Deleted” სტატუსის შეთავაზებით. ამ სტატუსის კოდი Google-ს და სტუმრებს ეტყვის, რომ შინაარსი არ გაქრა თქვენ ის წაშალეთ რაღაც მიზეზით.

როდესაც Google ვერ პოულობს შეტყობინებას, სერვერი ჩვეულებრივ უბრუნებს საძიებო სისტემის ბოტს “404 Not found” სტატუსს. თქვენს გვერდზე Google Search Console-ში ასევე ნახავთ “404 crawl” შეცდომას. საბოლოოდ, Google დაამუშავებს მას და URL თანდათანობით გაქრება ძიების შედეგების გვერდებზე. მაგრამ ამას დრო სჭირდება.

410 უფრო ძლიერია იმ გაგებით, რომ ის Google-ს ეუბნება, რომ გვერდი სამუდამოდ გაქრა და აღარ დაბრუნდება. თქვენ წაშალეთ იგი განზრახ. Google ასე უფრო სწრაფად იმოქმედებს ვიდრე 404-ით.

გაქვთ ძველი კონტნტი, რომელსაც უნდა გაუმკლავდეთ?,

ძველი კონტენტის გასუფთავება უნდა იყოს თქვენი კონტენტის შენარჩუნების რუტინული ნაწილი, რომ თქვენი ვებსაიტი იყოს ვარგისი. თუ თქვენს ძველ პოსტებს რეგულარულად არ გაგაამოწმებთ, ადრე თუ გვიან აუცილებლად შეგექმნებათ პრობლემები. თქვენ შეიძლება არასწორი ინფორმაცია აჩვენოთ ვიზიტორებს ან დააზიანოთ თქვენი საკუთარი რეიტინგი, თუ გაქვთ ძალიან ბევრი გვერდი ერთ თემაზე. ეს გაზრდის საკვანძო სიტყვების კანიბალიზაციის შანსებს, რის გამოსასწორებლადაც შემდეგში ბევრი სამუშაო გექნებათ გასაკეთებელი. ამიტომ, გადაამოწმეთ თქვენი ძველი კონტენტი და გადაწყვიტეთ რა უნდა გააკეთოთ: განაახლოთ, შეაერთოთ თუ წაშალოთ.

იმედია საინტერესო სტატია გამოგვივიდა თქვენც მოგეწონათ. ამის ნიშნად გაუზიარეთ სხვებსაც, რათა მეტმა წაიკითხოს და ჩვენც მოგვეცეს მოტივაცია, მეტი ინფორმაცია მოგაწოდოთ.

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

იხილეთ ჩვენი ბლოგის საინტერესო სტატიები:

გააზიარეთ პოსტი სოც ქსელებში

Leave a Comment

ჩვენ ვიყენებთ ქუქიებს კონტენტისა და რეკლამის პერსონალიზებისთვის, სოციალური მედიის ფუნქციების უზრუნველსაყოფად და ჩვენი ტრაფიკის გასაანალიზებლად. View more
Cookies settings
გასაგებია
სამომხმარებლო წესები და პირობები
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

ვინ ვართ ჩვენ

შემოთავაზებული ტექსტი: ჩვენი ვებ-გვერდის მისამართი: http://localhost/imc.

კომენტარები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ სტუმარი დატოვებს კომენტარს საიტზე, ჩვენ შევაგროვებთ ფორმაში მითითებულ მონაცემებს, აგრეთვე IP-მისამართს და ბრაუზერის user-agent-ის მონაცემებს, სპამის გამოვლენის მიზნით. ანონიმიზირებული სტრიქონი, რომელიც იქმნება თქვენი ელფოსტის მისამართიდან (ე.წ. „ჰეში“), შესაძლოა გადაეცეს სერვისს Gravatar, რათა მოხდეს იმის გარკვევა, იყენებთ თუ არა თქვენ მას. Gravatar-ის კონფიდენციალურობის პოლიტიკა ხელმისაწვდომია აქ: https://automattic.com/privacy/ . კომენტარის გამოქვეყნების შემდგომ თქვენი პროფილის გამოსახულება საჯაროდ გამოჩნდება თქვენი კომენტარის კონტექსტში.

მედია

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ ხართ რეგისტრირებული მომხმარებელი და ატვირთეთ ფოტო საიტზე, ჯობია თავიდან აიცილოთ EXIF-მონაცემებით ფოტოს ატვირთვა, ვინაიდან ისინი შეიცავენ ინფორმაციას თქვენი ადგილმდებარეობის შესახებ. ნებისმიერს შეუძლია ამ ინფორმაციის ამოღება ფოტოდან.

ქუქი-ფაილები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ დატოვებთ კომენტარს ჩვენს საიტზე, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ თქვენი სახელის, ელფოსტისა და ვებ-გვერდის მისამართის შენახვის შესაძლებლობა ქუქი-ფაილში. ეს კეთდება თქვენი კომფორტისათვის, რათა ხელახლა არ მოგიწიოთ იგივე მონაცემებსი შეტანა მორიგი კომენტარის დატოვებისას. ეს ქუქი-ფაილები ერთი წელი ინახება. თუ თქვენ სტუმრობთ ჩვენს შესვლის გვერდს, ჩვენ დავაყენებთ დროებით cookie-ს, რათა დადგინდეს თქვენი ბრაუზერი იღებს თუ არა cookies. ეს ქუქი-ფაილი არ შეიცავს პერსონალურ მონაცემებს და თქვენი ბრაუზერის დახურვისას გაუქმდება. პირად ანგარიშში შევლისას, ჩვენ ასევე ვაგზავნით რამოდენიმე ქუქი-ფაილს თქვენს კომპიუტერში, ეკრანის პარამეტრების ინფორმაციით. შესვლის ქუქი-ფაილი ორი დღე ინახება, ეკრანის პარამეტრების — 1 წელი. თუ აირჩევთ პარამეტრს „დამიმახსოვრე“, შესვლის პარამეტრები შენახული იქნება ორი კვირის განმავლობაში. ანგარიშიდან გამოსვლისას ქუქი-ფაილი წაიშლება. სტატიის ჩასწორების, ან გამოქვეყნებისას ბრაუზერში შენახული იქნება დამატებითი ქუქი-ფაილი, ის არ შეიცავს პირად მონაცემებს, არამედ მხოლოდ ჩასწორებული ჩანაწერის ID-ის და ვადა გასდის 1 დღეში.

სხვა საიტების ჩადგმადი შიგთავსი

შემოთავაზებული ტექსტი: სტატიები ამ საიტზე შესაძლოა შეიცავდნენ ჩადგმად შიგთავსს (მაგალითად ვიდეო, გამოსახულება, სტატია და ა.შ.). მსგავსი სახის შიგთავსი ისევე იქცევა, თითქოს მომხმარებელი გადავიდა სხვა საიტზე. ეს საიტები შესაძლოა აგროვებენ მონაცემებს თქვენს შესახებ, იყენებენ ქუქი-ფაილებს, ამატებენ დამატებითი თვალთვალის ხერხებს მესამე მხარისაგან და თვალყურს ადევნებენ თქვენს ურთიერთქმედებას შიგთავსთან, მათ შორის ურთიერთქმედებას იმ შემთხვევაში, როდესაც ავტორიზებული ხართ საიტზე და გაქვთ ანგარიში.

ვის ვუზიარებთ მოანცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ პაროლის გადაყენებას მოითხოვთ, თქვენი IP მისამართი დაემატება ელფოსტაში.

რამდენად დიდხანს ვინახავთ თქვენს მონაცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ თქვენ დაწერთ კომენტარს, მაშინ კომენტარიც და მისი მეტა-მონაცემები შეინახება უსასრულოდ დიდი ხნით. ეს ხდება იმისათვის, რომ ავტომატურად მოხდეს შემდგომი კომენტარების ავტომატური გამოქვეყნება, ნაცვლად ხელით მისი მოწონებისა. ჩვენს საიტზე რეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის ჩვენ ვინახავთ იმ პირად ინფორმაციას, რომელიც მათ მიუთითეს პროფილში. ყველა მომხმარებელს შეუძლია ნახოს, ჩაასწოროს, ან წაშალოს მისი ინფორმაცია ნებისმიერ დროს (მომხმარებლის სახელის გარდა). ვებ-გვერდის ადმინისტრაციას ასევე შეუძლია დაინახოს ეს ინფორმაცია და შეცვალოს.

რა უფლებები გაქვთ პირად ინფორმაციაზე

შემოთავაზებული ტექსტი: საიტზე პირადი ანგარიშის არსებობისას, ან თუ თქვენ დატოვეთ კომენტარი, შეგიძლიათ მოითხოვოთ პირადი ინფორმაციის ფაილის ექსპორტი, რომელიც ჩვენ შევინახეთ, მათ შორის თქვენ მიერ მოწოდებული ინფორმაცია. თქვენ ასევე შეგიძლიათ მოითხოვოთ ამ მონაცემების წაშლა, გარდა იმ ინფორმაციისა, რომელიც ჩვენ ვალდებული ვართ შევინახოთ ადმინისტრირების მიზნებისათვის, კანონის თანახმად, ან უსაფრთხოების მიზნით.

Where your data is sent

შემოთავაზებული ტექსტი: მომხმარებლების კომენტარები შესაძლოა ავტომატურად შემოწმდეს სპამის გამოვლენის სერვისით.
Save settings
Cookies settings