ჩვენ ყველამ ვიცით, რომ კარგი ვებსაიტის ქონა უმნიშვნელოვანესი საკითხია კონკურენტუნარიანობის შესანარჩუნებლად. თუმცა, წარმატებული და ინოვაციური ვებსაიტის შექმნა არ არის ადვილი ამოცანა. დღევანდელი ტექნიკური ცოდნის მქონე აუდიტორიით, შეიძლება კიდევ უფრო რთული შესასრულებელი აღმოჩნდეს, დასამახსოვრებელი ვებ საიტების დამზადება. თუ არ გინდათ თქვენი ვებსაიტი ტოვებდეს თქვენს მომხმარებლებს დაბნეულს და იმედგაცრუებულს, მაშინ განაგრძეთ კითხვა, რათა გაიგოთ ვებ დიზაინის საუკეთესო პრაქტიკის შესახებ.
ვებსაიტის ბრენდინგი
დარწმუნდით, რომ თქვენი ვებსაიტის დიზაინი შეესაბამება თქვენი ბრენდის ღირებულებებს და მიზნებს. თუ თქვენი კომპანია გთავაზობთ თანამედროვე, მინიმალისტურ პროდუქტებს, მაშინ თქვენი ონლაინ სახე ამას უნდა ასახავდეს. ამ შემთხვევაში, თქვენი დიზაინი შეიძლება იყოს მაგალითად: გლუვი, პრაქტიკული და ელეგანტური.
მნიშვნელოვანი მახასიათებლები, რომლებსაც უნდა შეიცავდეს:
- ლოგო– უმჯობესია, რომ ის ხილული იყოს, მაგრამ არა ძალიან გადაჭარბებული. თქვენ უნდა გქონდეთ მიზანი, რომ ის ერთსა და იმავე ადგილას შეინახოთ თქვენს ყველა გვერდზე.
- სათაური- თქვენი სათაური ან ქმედებისკენ მოწოდება (CTA) ადვილად შესამჩნევი უნდა იყოს.
- გამოსახულება- რეკომენდირებულია მომხიბლავი მაღალი ხარისხის სურათი, რათა მიიქციოს მომხმარებლის ყურადღება.
- ვიზუალი- თუ გსურთ შექმნათ ბრენდის თანმიმდევრული იმიჯი, დარწმუნდით, რომ იყენებთ ერთსა და იმავე შრიფტს და ფერთა პალიტრას თქვენს ყველა გვერდზე. სტილის სახელმძღვანელო შეიძლება იყოს გამოსადეგი ინსტრუმენტი ამ შემთხვევაში, რადგან ის უზრუნველყოფს თქვენს ვებ გვერდეის ერთიან სტილს მიუხედავად იმისა, თუ ვინ მუშაობს მათზე.
ძლიერი CTA
თქვენი ვებსაიტის მთავარი მიზანია მომხმარებლების მოზიდვა, თქვენი პროდუქტის/მომსახურების ჩვენება და პოტენციურ მომხმარებლად გადაქცევა. ამ მიზნების მისაღწევად თქვენი ვებსაიტი ეყრდნობა CTA-ს, რომელიც აიძულებს მათ შეასრულონ მოქმედება.
თქვენი CTA უნდა განთავსდეს შესაბამის ადგილას თქვენი სამიზნე ბაზრის გათვალისწინებით. ღილაკი „შეიტყვეთ მეტი“ შეიძლება განთავსდეს გვერდით უფრო მაღლა, ვიდრე „დაგვიკავშირდით“ ფორმა, რომელიც შეიძლება მდებარეობდეს დიზაინის ბოლოში. ამ გზით, კლიენტი უფრო მეტს შეიტყობს თქვენი ბრენდის ან კომპანიის შესახებ, სანამ დაგიკავშირდებათ.
თქვენ შეგიძლიათ შექმნათ CTA ღილაკები ან ბანერები, რომლებიც გამოჩნდებიან მარტივად, მიიპყრობენ მყიდველის ყურადღებას და გაუადვილებენ მისთვის სასურველი ქმედებების განხორციელებას. ასეთი CTA-ის მაგალითი შეიძლება იყოს თქვენი ელ.ფოსტის სიაში დარეგისტრირება, კალათაში ნივთის დამატება, თქვენი ელექტრონული წიგნის ჩამოტვირთვა და მრავალი სხვა.
თუმცა, ფრთხილად იყავით, რომ თქვენი ამომხტარი ფანჯრები არ გახადოთ ძალიან ინვაზიური – თუ თქვენს პოტენციურ მომხმარებელს აღიზიანებს ძალიან ხშირი ან ძალიან ინტრუზიული შეტყობინებები, ისინი შეიძლება განდევნონ თქვენი საიტიდან.
თეთრი სივრცე
ჩვენ აღვიქვამთ როგორც წერილობით, ასევე ვიზუალურ შინაარსს. ამიტომ ძალიან მნიშვნელოვანია იმის უზრუნველყოფა, რომ თქვენს ვებსაიტს ჰქონდეს საკმარისი თეთრი სივრცე, რათა არ იყოს ის ძალიან დატვირთული და დამაბნეველი. თქვენი გვერდის დიზაინის შექმნისას გამოიყენეთ მინდვრები და ბალიშები, რათა გაზარდოთ სივრცე სურათებსა და სხვა ელემენტებს შორის.
თქვენი გვერდის განლაგება შეიძლება შეიცვალოს გვერდიდან გამომდინარე, მაგრამ თქვენ უნდა გქონდეთ მიზანი და უნდა იცოდეთ ზოგადი სახე მსგავსი გვერდისთვის, რაც დაგეხმარებათ უზრუნველყოთ თანმიმდევრულობა და შეინარჩუნოთ თქვენი ბრენდის ერთიანობა. ეს ასევე შექმნის თქვენი მომხმარებლებისთვის ნაცნობობის გრძნობას და პოზიტიურ გამოცდილებას.
ფუნქციური ნავიგაცია
თქვენი ვებსაიტის დიზაინის კიდევ ერთი კარგი პრაქტიკა არის ორგანიზებული და ფუნქციური ნავიგაციის შექმნა – თქვენი ნავიგაციის ზოლი თქვენი საიტის მნიშვნელოვანი კომპონენტია და არ უნდა იყოს უგულებელყოფილი. თქვენს ვიზიტორს სურს, რომ შეძლოს ინფორმაციის სწრაფად და მარტივად მოძიება.
ასევე მნიშვნელოვანია თქვენი ნავიგაციის ზოლისთვის სწორი სათაურები თქვენი ინფორმაციის ეფექტურად გამოყოფისთვის. ნუ მოერიდებით ქვეკატეგორიებს, თუ ისინი აადვილებენ ნავიგაციას თქვენს ვებსაიტზე.
სწრაფი ჩატვირთვის დრო
სიმართლე ის არის, რომ რაც უფრო ნელა იტვირთება თქვენი გვერდი, მით უფრო მაღალია თქვენი bounce rate. იმისათვის, რომ მომხმარებლებმა არ დააწკაპუნონ, თქვენი საიტი უნდა ჩაიტვირთოს 3 წამში.
აქ მოცემულია რამდენიმე რჩევა, თუ როგორ შეამციროთ თქვენი საიტის ჩატვირთვის დრო:
- გამოიყენეთ პატარა სურათები
- გამოიყენეთ მხოლოდ საჭირო დანამატები
- შეკუმშე და ოპტიმიზაცია მოახდინე შენი კონტენტისგან
- განათავსეთ JavaScript და CSS გარე ფაილებში
- HTTP მოთხოვნების მინიმუმამდე შემცირება
SEO ოპტიმიზაცია
იმის უზრუნველსაყოფად, რომ თქვენი ვებსაიტი მაღალი რანგის იყოს საძიებო სისტემის შედეგების გვერდზე, თქვენ უნდა ფოკუსირდეთ SEO-ს კარგ პრაქტიკაზე. კარგი ამბავი ის არის, რომ თუ დაიცავთ ყველა იმ პრაქტიკას, რომელიც ზემოთ ჩამოვთვალეთ, ისინი ავტომატურად დაგეხმარებიან SEO-ს გაძლიერებაში. გარდა ამისა, თქვენ უნდა შეიტანოთ ყველა მნიშვნელოვანი გვერდის SEO ტეგი და ელემენტი, მათ შორის სქემები და XML საიტის რუქები.
კარგად ფუნქციონირებულ ვებსაიტს შეუძლია დაგეხმაროთ თქვენი ბიზნესის სანდოობის ჩამოყალიბებაში და გააუმჯობესოს თქვენი კონვერტაციის მაჩვენებლები. ვებ დიზაინის საუკეთესო პრაქტიკის საკონტროლო სიის მიხედვით, რომელიც ზემოთ განვიხილეთ, შეგიძლიათ თქვენი ვებსაიტის სეო ოპტიმიზაცია.