fbpx
eleqtronuli-komercia-da-seo

ელექტრონული კომერციის SEO: 26 რჩევა ელ. კომერციისთვის

იმდენი რამის გაკეთება შეგიძლიათ, თქვენი ელ.კომერციის საიტის SEO ოპტიმიზაციისთვის, რომ ჩვენ ჩამოვწერეთ ეს ჩამონათვალი. მართალია, აბსოლუტურად ყველაფერს არ მოიცავს, მაგრამ თუ ამ პოსტში ჩამოთვლილების ოპტიმიზაციით მაინც დაიწყებთ, ნამდვილად შესანიშნავ საქმეს შეასრულებთ. იზრუნეთ თქვენს ონლაინ მაღაზიაზე და პროდუქტი აუცილებლად გაიყიდება! 🙂

თუ გჭირდებათ SEO ოპტიმიზაცია, დაგვიკავშირდით ნომერზე: 593 26 26 12 – ჩვენი SEO სპეციალისტი თქვენს ვებ საიტს მოწინავე პოზიციებზე წარმოაჩენს.

1. ბრენდინგი

პირველი, რაც უნდა იცოდეთ არის ის, რომ ყოველთვის უნდა გამოიყენოთ თანმიმდევრული ბრენდინგი. დარწმუნდით, რომ თქვენი ბრენდი ან ლოგო ნათლად ჩანს თქვენს მთავარ გვერდზე და თქვენს გვერდის სათაურში. ეს შექმნის ნდობას და ხელს შეუწყობს თქვენი ბიზნესის პოპულარიზაციას და განვითარებას, რაც ხელს შეუწყობს აღიარებას, როგორც ოფლაინ, ასევე საძიებო სისტემის შედეგების გვერდებზე.

2. მყარი call to action-ი (ქმედებისკენ მოწოდება)

თქვენს მთავარ გვერდს სჭირდება დამაჯერებელი call to action (ქმედებისკენ მოწოდება). ეს შეიძლება დროთა განმავლობაში შეიცვალოს, მაგალითად, თუ გსურთ კონკრეტული პროდუქციის პოპულარიზაცია ან სეზონური აქციებისთვის, როგორიცაა შავი პარასკევის გაყიდვა, მაგრამ დარწმუნდით, რომ ის ყოველთვის ადვილად ჩანს და შეესაბამება თქვენი ვიზიტორების საჭიროებებსა და მოლოდინებს.

3. გამორჩეული პროდუქტი

თქვენ ასევე უნდა გამოყოთ თვალსაჩინო ადგილი თქვენს მთავარ გვერდზე გამორჩეული პროდუქტებისთვის ან მსგავსი რამისთვის: ჩვეულებრივ თქვენი ძირითადი პროდუქტების ან იმ ნივთების, რომლებიც ამჟამად გაქვთ გასაყიდი. ეს უზრუნველყოფს ვიზიტორების დაუყოვნებლივ გააქტიურებას, თან ეტვის მათ, მოვიდნენ თუ არა ისინი სწორ ონლაინ მაღაზიაში.

4. ძებნის ფუნქცია

ყველა ონლაინ მაღაზიას, რომელსაც 20-ზე მეტი პროდუქტი აქვს, უნდა ჰქონდეს ძიების ვარიანტი. დარწმუნდით, რომ ძიების ფუნქცია თვალსაჩინო ადგილას გაქვთ, რადგან ეს თქვენი ვიზიტორების სანავიგაციო არჩევანი იქნება. გარდა თქვენი ძიების ოპტიმიზაციისა, დარწმუნდით, რომ ძიების შედეგების გვერდებს ასევე TLC-საც მიანიჭეთ.

5. ჩვენს შესახებ

მომწონს ბევრი რამის ცოდნა იმ კომპანიის შესახებ, რომლისგანაც ვყიდულობ. ვინ დგას მის უკან? რა არის მათი ამბავი? რა ამოტივირებთ მათ? თუ იგივე ღირებულებები და მრწამსი გვაქვს, დიდი ალბათობით დავბრუნდები ამ მაღაზიაში და ვიყიდი მეტ პროდუქტს. ჩვენს შესახებ გვერდის და, თუნდაც, გუნდის ფოტოს დამატება დაეხმარება თქვენს კომპანიასა და თქვენს მომხმარებლებს შორის კავშირის დამყარებას. თუ გსურთ შთაგონება, Patagonia და Dopper-ი კარგი მაგალითებია.

6. საყიდლების კალათა

მიუხედავად იმისა, რამდენად კეთილშობილურია თქვენი ზრახვები (იხ. # 5), უმეტეს შემთხვევაში, თქვენი მთავარი მიზანია რაც შეიძლება მეტი ფულის გამომუშავება და ეს თანხა იშოვება თქვენი კალათის საშუალებით. მხოლოდ ამ მიზეზით, თქვენი კალათა ყოველთვის ხელმისაწვდომი და ხილული უნდა იყოს – ნუ დააყოვნებთ ხალხს მისი ძებნით. ასევე გირჩევთ, კალათის ხატულას დაამატოთ კალათაში პროდუქტების რაოდენობა. ის დაეხმარება ხალხს დაიმახსოვრონ, დაამატეს თუ არა მათ კალათაში პროდუქტები.

7. ვიზიტორთა შენარჩუნება

საინფორმაციო იმეილები და სოციალური მედია უმარტივესი გზაა თქვენი მომხმარებლებისგან ხელმეორე ვიზიტის მისაღებად, ასე რომ, ყურადღება მიაქციეთ თქვენს სოციალურ პროფილებს და სიახლეების (იმეილზე) გამოწერას თქვენს ვებსაიტზე. დაამატეთ თქვენი სოციალური პროფილები თქვენს footer-ში, როგორც მინიმუმ (გამოიყენეთ აიქონები, ბმულები, სოციალური ვიჯეტები), მაგრამ თუ ჰედერში გაქვთ დარჩენილი ადგილი, ეს ასევე შესანიშნავი ადგილი იქნება მათი განთავსებისთვის. ხელი შეუწყეთ იმეილების გამოწერას თქვენს გვერდით ზოლში და გამოიყენეთ შეფუთვის გაფორმებები, რომ ყურადღება მიაქციონ მას. ლამაზი საჩუქარი ყოველთვის ეხმარება ხალხს გამოწერაში.

8. კატეგორიები

როგორ განალაგებთ თქვენს კატეგორიებს და რამდენად მოსახერხებელს გახდით მათ ვიზიტორებისთვის, ძალიან მნიშვნელოვანია. კატეგორიები ეხმარება სტუმრებს რაც შეიძლება სწრაფად მოხვდნენ სხვადასხვა ჯგუფის პროდუქტებში, განსაკუთრებით მათ, ვინც არ არიან დარწმუნებული, რომელი კონკრეტული პროდუქტის შეძენა სურთ. ამაზონს აქვს კატეგორიების (ან განყოფილებების) დიდი ჩამონათვალი, მაგრამ განთავსებული პროდუქცია მაქსიმალურად არის განაწილებული კატეგორიებში. ბევრი უნდა იმუშაოთ კატეგორიათა დასახელებებზე და შემდეგ ქვეკატეგორიებიც ლოგიკურად უნდა გამოიყენოთ. წარმოიდგინეთ თავი თქვენს ვიზიტორად და გადადით კატეგორიებში. რამდენად გასაგებია ის და რამდენად შეიცავს ცალკეული კატეგორია იმ ტერმინებს, რომლებსაც ვიზიტორი გამოიყენებდა? თუ პასუხი დადებითია, სწორ გზაზე დგახართ.

9. გაცნობითი ხასიათის კონტენტი კატეგორიის გვერდებზე

გარდა იმისა, რომ მკაფიოდ წარმოაჩინოთ თქვენი კატეგორიის სახელი, ასევე დაამატეთ ლამაზი შესავალი თქვენი კატეგორიის გვერდებზეც. ეს შესავალი წებოს მსგავსია, რომელიც ამ გვერდზე განთავსებულ პროდუქციის კოლექციას ერთად ათავსებს. ეს ნამდვილად გამოსადეგია გვერდის თემის დასადგენად, განსაკუთრებით საძიებო სისტემებისთვის. ეს ასევე ხელს უწყობს კატეგორიის გვერდების ფუნქციონირებას ქვაკუთხედის შინაარსის მსგავსად.

10. პროდუქტის ესკიზები

უმეტეს შემთხვევაში, პროდუქტის სურათი ათას სიტყვაზე მეტს ამბობს. ეს განსაკუთრებით ეხება იმ გვერდებს, რომლებსაც უბრალოდ არ აქვთ ათასი სიტყვის ადგილი ერთი პროდუქტის შესახებ, მაგალითად, როგორიცაა თქვენი კატეგორიის ან შიდა ძიების შედეგების გვერდები. კაბის ან სათამაშოს გამორჩეული მინიატურული სურათის დამატება ხელს შეუწყობს ამ გვერდზე მეტ დაწკაპუნებას. ესკიზების კარგი ნახატები სტუმრებს უმარტივებს არჩევანის კატეგორიას ან ძიების შედეგების გვერდებზე მრავალფეროვან პროდუქციას შორის.

11. მოქმედებისკენ მოწოდები წინასწარ ნახვაში

ეფექტური პროდუქტის ესკიზების გარდა, თქვენს მიმოხილვის გვერდებს ასევე სჭირდებათ ქმედებათა მოწოდება (call to action) თითოეული პროდუქტისთვის. ეს ნიშნავს, რომ მნახველს შეუძლია დაამატოს ეს პროდუქტი კალათაში კატეგორიიდან ან ძიების შედეგების გვერდიდან. მიუხედავად იმისა, რომ შეუძლებელია ყველა პროდუქტზე მორგება, ეს უნდა გააკეთოთ ყველგან, სადაც შესაძლებელია. მე ვიცი ონლაინ მაღაზიები, რომლებიც საშუალებას გაძლევთ აირჩიოთ ჯინსის ფერი და ზომა, მაგალითად, პროდუქტის გვერდზე გადასვლის გარეშე. აირჩიეთ, დააჭირეთ კალათაში დამატებას და გააგრძელეთ გადახდა. ადვილია 🙂

12. პროდუქტის სურათები

აუცილებლად დაურთეთ გამორჩეული, ეფექტური სურათები პროდუქციას. მათი მასშტაბირება უნდა მოხდეს და პროდუქტის მრავალნაირი ხედი უნდა იყოს. გახსოვდეთ, რომ პროდუქტის სურათის სახელი და ALT ტექსტიც კი მნიშვნელოვანია SEO-სთვის.

13. პროდუქტის აღწერა

თქვენი კატეგორიის გვერდების ოპტიმიზაცია ხშირად ბევრად უფრო ადვილია, ვიდრე თქვენი პროდუქტის ყველა გვერდის ოპტიმიზაცია. თუ ჭანჭიკებს, ხრახნებს და ლურსმნებს ყიდით, თითოეულ გვერდზე გამორჩეული და უნიკალური აღწერილობის დამატება საკმაოდ შრომატევადია. თუ თქვენ გჭირდებათ თქვენი პროდუქტის გვერდის რანკირებაც, დარწმუნდით, რომ დახარჯეთ გარკვეული დრო და ძალისხმევა თქვენი პროდუქტის აღწერილობის ოპტიმიზაციაში პროდუქტის სახელის ან/და SKU-სთვის (საფონდო შენახვის ერთეული).

14. Schema.org

ჩვენ გირჩევთ დაამატოთ schema.org მონაცემები თქვენი პროდუქტის გვერდებზე ტექნიკური SEO მიზეზების გამო. მინიმუმ დაამატეთ schema.org/Product და schema.org/Offer და ნახეთ, შეგიძლიათ მოიცვათ კიდევ უფრო დეტალური სქემები.

Schema.org markup-ის დამატება უფრო ტექნიკურია, ვიდრე თქვენი პროდუქტის აღწერილობის ოპტიმიზაცია, ასე რომ, თუ ზუსტად არ იცით რას აკეთებთ, დახმარებას სთხოვეთ ვებ დეველოპერს. Schema.org მარკირება დაეხმარება საძიებო სისტემებს და, მაგალითად, Google Shopping-ს უკეთ გაიგონ თქვენი გვერდის შინაარსი.

15. OpenGraph და Twitter ბარათები

Schema.org მონაცემების გარდა, დარწმუნდით, რომ დაამატეთ OpenGraph და Twitter ბარათებიც. ეს უზრუნველყოფს, რომ როდესაც ადამიანები aზიარებენ თქვენს შინაარსს ან პროდუქტს, ისინი მაქსიმალურად მიმზიდველად გამოჩნდება.

16. ცხადად განმარტეთ ფასები

მე ამას საკმარისად ვერ გავუსვამ ხაზს: იყავით მკაფიო თქვენს ფასებში. თუ მოგვიანებით გაფორმების პროცესში დაამატებთ მოულოდნელ ხარჯებს, როგორიცაა გადაზიდვები ან გადასახადები, ეს შედეგს გამოიღებს და მყიდველებმა შეიძლება უარი თქვან შეძენაზე. თავიდანვე გაითვალისწინეთ ეს დამატებითი ხარჯები (ასეთის არსებობის შემთხვევაში). თქვენ შეგიძლიათ, გამოიყენოთ უფასო გადაზიდვის შეთავაზება გარკვეული ღირებულების შეკვეთებზე, მაგალითად 50 ან 100 ლარიან შეკვეთაზე. მოულოდნელ ხარჯებს მკვეთრი შედეგები აქვს, გარდა ამისა, აღსანიშნავია, რომ ახლა ისინი ევროკავშირში არალეგალურია.

17. პროდუქტის მიმოხილვა

ნდობის შექმნა კარგია ყველა ონლაინ მაღაზიისთვის. გულწრფელი პროდუქტის მიმოხილვა მნიშვნელოვნად ეხმარება ამას. ერთ რამეს ვურჩევდი ვებსაიტებს, რომლებიც მოიცავს მესამე მხარის მომხმარებლის მიმოხილვას – რამდენიმე მიმოხილვის კოპირება საკუთარ ვებ-გვერდზე. მესამე მხარის მიმოხილვების ჩასმა, მაგალითად, ვიჯეტად, შესანიშნავი გამოსავალი იქნება. დაამატეთ ის თქვენს მოქმედების მოწოდებასთან ახლოს საუკეთესო შედეგების მისაღებად

18. დაკავშირებული პროდუქტი

როდესაც მათი ინტერესი გაქვს, გამოიყენე ის. თუ ვინმემ იყიდა iPhone 7 თქვენი საიტიდან, დიდი შანსია, რომ მას დასჭირდეს ქოვერი და შეიძლება მას სურდეს მართლაც ძვირადღირებული უსადენო ear pods-ი (ისინი ძვირია, არა?). მაგრამ ეს მას ცოტა ეძვირება, როდესაც მომხმარებელმა ახლახანს გადაიხადა სრული ფასი ახალ iPhone-ში! დაკავშირებული პროდუქტის განყოფილების ან „სხვა მომხმარებლებმა ასევე იყიდეს“ განყოფილების დამატება თქვენი პროდუქტის გვერდზე, გაზრდის გაყიდვებს, გაგაყიდინებთ პაკეტებს და ბევრად უფრო მეტს. ჩვენ გირჩევთ დაამატოთ ეს.

19. ქმედების მოწოდება პროდუქტის გვერდზე

თქვენმა ვიზიტორმა ყიდვის დასაწყებად უნდა დააჭიროს კალათში დამატების ღილაკს პროდუქტის გვერდზე. არ დამალო ეს ღილაკი! მაღაზიათა რაოდენობა, რომლებიც რატომღაც მალავენ კალათაში დამატების ღილაკს, უფრო მცირეა, ვიდრე ადრე იყო, მაგრამ მაინც მოგიწოდებთ კარგად გადახედოთ ამ ღილაკს და დარწმუნდეთ, რომ ის გამორჩეულია. ეს განსაკუთრებით ეხება იმ შემთხვევას, როდესაც თქვენ გაქვთ მეორე მოქმედება, როგორიცაა “სურვილების სიაში დამატება”. დარწმუნდით, რომ კალათაში დამატება ღილაკი ყველაზე მეტად გამოირჩევა და არის ყველაზე დიდი და პირველი მთავარი ღილაკი თქვენი პროდუქტის გვერდზე, ეს აბსოლუტურად აუცილებელია.

20. გადახდის მეთოდები

ისევე, როგორც ამ ჩამონათვალის მე-16 ნომერში, ეს ყველაფერი ეხება სიურპრიზების თავიდან აცილებას. ისეთი იმედგაცრუებაა, რომ შეკვეთის დასრულებამდე მიდიხარ და აღმოაჩენ, რომ თქვენთვის სასურველი გადახდის ვარიანტი მიუწვდომელია. ეცადეთ, მარტივი გადახდის ფორმა გქონდეთ და ბევრი ნაბიჯის გადადგმა არ დასჭირდეთ ვიზიტორებს პროდუქტის შესაძენად.

21. SSL და უსაფრთხოების ბეჭდები

ნდობის შექმნის შესახებ ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტია: თუ თქვენს საიტს აქვს SSL სერთიფიკატი, თქვენს საიტს ექნება ეს ლამაზი მწვანე ბოქლომი თქვენი ვიზიტორების ბრაუზერის მისამართების ზოლში. თქვენ ამით შეატყობინებთ, რომ უსაფრთხო გარემოში ყიდულობენ. ეს ყველაფერი დაეხმარება ვიზიტორს საიმედოდ ჩასვას სახლის მისამართი, საკრედიტო ბარათის მონაცემები ან ნებისმიერი სხვა პერსონალური ინფორმაცია, რასაც თქვენ მომხმარებელს სთხოვთ. თქვენ ასევე შეგიძლიათ დაამატოთ უსაფრთხოების ბეჭდები.

22. პროდუქტი საწყობშია – თუ არა?

დღესდღეობით პროდუქტის ხელმისაწვდომობა ზრდის გაყიდვებს. ონლაინ ყიდვისას ყოველთვის მსურს ნივთების შეძენა მაღაზიაში, რომელიც ხვალ ან თუნდაც უახლოეს დღეებში მომაწვდის სასურველ პროდუქტს. თუ მეტყვით, რომ პროდუქტი საწყობშია, დიდი ალბათობით ვიყიდი. მაგრამ ეს არ ეხება მხოლოდ კონკურენციას, არამედ მოლოდინების მართვას. თუ თქვენი ვებსაიტი მეუბნება, რომ რაღაც არ არის მარაგში, მე მაინც შემიძლია თქვენი მაღაზიაში ყიდვის გადაწყვეტა და ვიცი, რომ ცოტა უნდა დაველოდო. თუ თქვენს მაღაზიაში ვიყიდი და სამი კვირის განმავლობაში პროდუქტს ვერ მივიღებ, როდესაც ის მარაგშია, მირჩევნია სხვაგან ვიყიდო. ხელმისაწვდომობის გაურკვევლობა ასევე ცუდად აისახება თქვენს ბრენდზე, სხვათა შორის.

23. ანგარიში არ არის საჭირო

მე ადრეც მითქვამს და სიხარულით გავიმეორებ – ყოველთვის მიეცით მომხმარებელს საშუალება იყიდონ ისე, რომ არ აიძულოთ ანგარიშის შექმნა. მე ნამდვილად ვფიქრობ, რომ მომხმარებლების მიერ ანგარიშის შექმნა ცუდი პრაქტიკაა. ეს მხოლოდ მაშინ მოქმედებს, თუ ანგარიშის შექმნა მომხმარებელს აძლევს ბონუსებს, მაგალითად, ლიცენზიას აახლებს მარტივად, განმეორებით გადახდებს მართვას ან მსგავსი რამ. ეს ის ამოცანებია, რომელთა შესრულებაც უსაფრთხო გარემოში მსურს, ასე რომ ანგარიშის დაყენება არ მეუხერხულება, მაგრამ როდესაც ტანსაცმელს ვყიდულობ, ვფიქრობ, რომ ანგარიშის ქონას მხოლოდ მოხერხებულობის გამო აქვს აზრი (მისამართის დეტალების შემდეგ ჯერზე ხელმეორედ რომ არ შევავს და ა.შ.) და, შესაბამისად, ეს არასავალდებულო უნდა იყოს.

24. მობილური

არ დაივიწყოთ მობილური მოწყობილობების მნიშვნელობა. დღითიდღე უფრო და უფრო პოპულარული ხდება მობილურის გამოყენება ყველა სფეროში და ეს თქვენც უნდა გაითვალისწინოთ. მოარგეთ თქვენი ონლაინ მაღაზია მობილურ ტელეფონზე, რათა მომხმარებელმა პროდუქტი მარტივად შეიძინოს არა მხოლოდ პერსონალური კომპიუტერით, არამედ მობილური ტელეფონითაც. დამიჯერეთ, მობილურით უფრო მეტი შეიძენს თქვენს პროდუქტს, ვიდრე სხვა მოწყობილობებით.

25. სიჩქარე

როდესაც ჩვენ ვამბობთ სიჩქარეს, ვგულისხმობთ თქვენი დესკტოპის და თქვენი მობილური საიტის სიჩქარეს. დღესდღეობით ხალხს მოკლე ყურადღების დიაპაზონი აქვს და ყველანი უფრო სწრაფად ვეჩვევით ინტერნეტს. ამასთან, მთელ მსოფლიოში უამრავი ადგილია, სადაც მობილური ინტერნეტი მაღალი სიჩქარით არც ისე ხელმისაწვდომია. ნუ დაამძიმებ საიტს ზედმეტად. ასევე, Google-ს ძალიან უყვარს სწრაფი საიტები და რანკავს უფრო მაღალ ადგილზე, რაც კიდევ ერთი მიზეზია იმისთვის, რომ თქვენი ვებსაიტი იყოს რაც შეიძლება სწრაფი.

26. მეტა აღწერა

როგორც დასაწყისში აღვნიშნე, ეს არ არის სრული სია და დარწმუნებული ვარ, ჩვენ დამატებით რჩევებს დავამატებთ მომდევნო თვეების, თუ არა წლების განმავლობაში. ელექტრონული კომერციაში, უფრო მეტად ვიდრე ყველა სხვა ვებსაიტზე, მეტა აღწერა ძალიან მნიშვნელოვან მიზანს ემსახურება. აქ Google-მა შეიძლება ქივორდის ძებნისას თქვენს საიტზე მოწვევა მიიღოს არა პროდუქტის გვერდიდან, არამედ ინფორმაციის გვერდიდან, რომელზეც ბევრად მეტი ინფორმაციაა დატანილი, ვიდრე პროდუქტის გვერდზე, რაც გამოიწვევს არარელევანტურ ტრეფიკს.
ეცადეთ, დაამატოთ პროდუქტი ორიენტირებული მეტა აღწერით თქვენს პროდუქტი ს გვერდებზე, რათა Google-მა არ გამოიყენოს არასწორი ტექსტი ძიების შედეგებში!

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში:

Skip to content