fbpx
ra-aris-ROI?

რა არის ROI?

რა არის ROI და რას ნიშნავს იგი?

ROI ნიშნავს „ინვესტიციის დაბრუნებას“ და ეს არის ფინანსური საზომი თქვენი ინვესტიციის ანაზღაურების ოდენობის გამოსათვლელად;

ის ზომავს არის თუ არა თქვენი ინვესტიცია მომგებიანი და ეფექტური.

თუ თქვენი ROI 0%-ზე მეტია, თქვენი ინვესტიციები მომგებიანია და თქვენი ბიზნესის ფულს გამოიმუშავებს, მაგრამ თუ ის 0%-ზე დაბალია, მაშინ უნდა იფიქროთ ახალი სტრატეგიების პოვნაზე, რომლებიც უფრო მეტად ღირებული იქნება თქვენთვის.

ROI (ინვესტიციის ანაზღაურება) არის ფინანსური საზომი, რომელიც ითვლის ინვესტიციის ანაზღაურების ოდენობას; ის ზომავს არის თუ არა თქვენი ინვესტიცია მომგებიანი.

რა არის სოციალური მედიის ROI?

სოციალური მედიის ROI (ინვესტიციის ანაზღაურება) არის ის, რასაც იბრუნებთ შემოსავლის სახით ყველა დროიდან, ძალისხმევიდან, ხარჯებიდან და რესურსებიდან, რომელსაც ჩადებთ სოციალური მედიის მარკეტინგული კამპანიებისთვის.

სოციალური მედიის მარკეტინგში, ROI, როგორც წესი, არის რთულად დასადგენი საზომი საშუალება, რადგან შემოსავლის გაზომვა შეიძლება რთული იყოს პირდაპირ სოციალური მედიიდან.

ხშირად, ROI მოიცავს დაწკაპუნებების, ჩართულობის ან ახალი მიმდევრების დაბრუნების პროცესს სოციალური ქსელისთვის დათმობილი დროისა და რესურსების საფუძველზე.

მაგ. წელიწადში 5000 დოლარი ღირს თქვენი ვებსაიტის შენარჩუნება (დომენი, ჰოსტინგი, კოპირაითინგი, დიზაინის საფასური და ა.შ.) და გამოიმუშავებს $20,000-ს (წელიწადში).

ამ მაგალითზე დაყრდნობით, თქვენი ROI იქნება 400% ($20,000 მიღებული, გაყოფილ $5000-ზე).

რატომ უნდა აკონტროლოთ სოციალური მედიის ROI?

სოციალური მედიის ROI-ის თვალყურის დევნება აუცილებელია, რადგან ის გეხმარებათ, გაზომოთ თქვენი სოციალური მედიის კამპანიებისა და სტრატეგიის ეფექტურობა.

ის გეხმარებათ უპასუხოთ კითხვებს, როგორიცაა:

  • არის თუ არა თქვენი სოციალური მედიის ძალისხმევა შემოსავლიანი?
  • რომელი სოციალური მედიის კამპანია იყო უფრო ეფექტური?
  • რომელ მარკეტინგულ არხებს მოაქვს ყველაზე მაღალი შემოსავალი?
  • როგორ შეგიძლიათ, გააუმჯობესოთ თქვენი სოციალური მედიის სტრატეგია უკეთესი შედეგების მისაღწევად?

ამ კითხვებზე პასუხის გაცემით, თქვენ განსაზღვრავთ რომელი სტრატეგიები და კამპანიები მუშაობს თქვენთვის (და რომელი არა), შესაბამისად, შეძლებთ, უფრო ეფექტურად გაანაწილოთ თქვენი რესურსები წინსვლისთვის და მიიღოთ უკეთესი ბიზნეს შედეგები.

სოციალური მედიის ROI-ს მაგალითი

ვთქვათ, საიუველირო ბრენდი აწარმოებს ინსტაგრამის დაფინანსებულ კამპანიას, რათა ხელი შეუწყოს ახალი საყურეების გაყიდვას. ისინი ხარჯავენ 2000 დოლარს, რის შედეგადაც 20 ახალი საყურის შეკვეთა მოხდა, შეკვეთის საშუალო ღირებულება 120 დოლარია. მთლიანობაში, კამპანიამ $2,400 შემოსავალი მოიტანა.

სოციალური მედიის ROI-ის გამოსათვლელად ვიყენებთ შემდეგ ფორმულას: (დაბრუნება – ინვესტიცია) / ინვესტიცია x 100

მოცემული ფორმულის გამოყენებით, ჩვენ შეგვიძლია გამოვთვალოთ ROI ამ სოციალური კამპანიისთვის შემდეგნაირად:

ROI = ($2,400 – $2,000) / $2,000 x 100 = 20%

ამ გაანგარიშებიდან გამომდინარე, სოციალური მედიის ROI ამ Instagram-ის კამპანიისთვის არის 20%, რაც ნიშნავს, რომ კამპანიიდან მიღებული შემოსავალი 20%-ით აღემატება ინვესტიციურ თანხას. საბოლოო ჯამში, საიუველირო ბრენდმა გააკეთა ჭკვიანური და მომგებიანი ინვესტიცია, რამაც დადებითად იმოქმედა და გაზარდა თანხის რაოდენობა.

როგორ გამოვთვალო ROI?

ROI შეიძლება გამოითვალოს ამ ფორმულით: ROI = (დაბრუნება – ინვესტიცია) / ინვესტიცია

ამ მარტივ ფორმულას აქვს მხოლოდ ორი ნაწილი: დაბრუნება და ინვესტიცია. და შედეგი გამოიხატება პროცენტულად ან თანაფარდობით.

დაბრუნება: ეს არის სოციალური მედიის ROI-ის ერთ-ერთი ყველაზე რთული ელემენტი, რადგან ის შეიძლება გულისხმობდეს ბევრ განსხვავებულ საკითხს სხვადასხვა მარკეტერებისთვის, მაგრამ ძირითადად თქვენ უბრალოდ უნდა აირჩიოთ მიზანი (როგორიცაა ახალი მიმდევრები, შეკვეთები, ბმულზე დაწკაპუნება და ა.შ) და მიანიჭეთ მას ფულადი ღირებულება.

ინვესტიცია: მართალია, Instagram-ის, Twitter-ისა და Facebook-ის გამოყენება უფასოა, მაგრამ თქვენი დრო, სოციალური მედიის ინსტრუმენტები და თქვენი რეკლამისთვის გამოყოფილი ბიუჯეტი რეალური თანხა ღირს.

რას ნიშნავს 30% ROI?

30% ROI ნიშნავს, რომ შემოსავალი, რომელიც გენერირებულია კონკრეტული სოციალური მედიის კამპანიიდან ან აქტივობიდან, 30%-ით აღემატება თქვენს მიერ ჩადებულ თანხას. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თქვენს მიერ ინვესტირებულ ყოველ 1 დოლარზე, თქვენ იღებთ 0,30 დოლარ მოგებას.

საბოლოო ჯამში, ეს ნიშნავს, რომ თქვენ მოახდინნეთ სწორი ინვესტირება, რამაც დადებითად იმოქმედა და გაზარდა თქვენი შემოსავალი.

რა არის კარგი ROI?

კარგი ROI არის ნებისმიერი პროცენტული ან თანაფარდობის შედეგი, რომელიც 0-ზე მეტია. თუ თქვენი ROI 0%-ზე მეტია, თქვენი ინვესტიციები მომგებიანია და თქვენი ბიზნესის ფულს გამოიმუშავებს. თუმცა, თუ თქვენი ROI 0%-ზე დაბალია, მაშინ ეს ნიშნავს, რომ თქვენ ხარჯავთ იმაზე მეტ ფულს, ვიდრე იღებთ და უნდა იფიქროთ ახალი სტრატეგიების პოვნაზე, რომლებიც უფრო მეტ შემოსავალს და განვითარების საშუალებას იძლევა.

მეტი საინტერესო სიახლისთვის თვალი ადევნეთ ჩვენს ბლოგს.

 

Skip to content