Facebook Instagram – გამუდმებით მუშაობს იმისათვის, რომ უზრუნველყოს უსაფრთხო გარემო ყველა მომხმარებლისთვის. ამის შესანარჩუნებლად Facebook-ს აქვს საზოგადოების სტანდარტები და გაიდლაინები, რომლებიც აცნობებს რა არის დასაშვები და რა დაუშვებელია.
ფეისბუქი სწრაფად პასუხობს ყველას, ვინც კომპრომეტირებს საზოგადოების ნდობასა და უსაფრთხოებას. დარღვევებმა შეიძლება დაუყოვნებლივ გამოიწვიოს გვერდების, შინაარსის და გათიშული ანგარიშების წაშლა.
დაიცავით თქვენი პაროლი
თქვენი ფეისბუქის და ინსტაგრამის პაროლები უნდა იყოს უნიკალური და არასოდეს არავის გაუზიაროთ.
ძლიერი პაროლის შესაქმნელად და მის დასაცავად, მიჰყევით ამ რჩევებს: მოერიდეთ რაიმე პირად იდენტიფიცირებას, როგორიცაა თქვენი სახელი, ტელეფონის ნომერი, დაბადების თარიღი ან მისამართი.
დარწმუნდით, რომ ის სულ მცირე ექვსი სიმბოლოა და გამოიყენეთ რიცხვების, ასოებისა და პუნქტუაციის ნიშნების რთული კომბინაცია.
მოერიდეთ ჩვეულებრივი სიტყვების ან თქვენი სახელის გამოყენებას. გამოიყენეთ უნიკალური პაროლი, რომელსაც არსად იყენებთ ონლაინ.
არასოდეს გააზიაროთ თქვენი პაროლი. დამატებითი უსაფრთხოებისთვის შეცვალეთ თქვენი პაროლი ყოველ ექვს თვეში ერთხელ.
დაიცავით თქვენი ანგარიში
ძლიერი პაროლი შესანიშნავი პირველი ნაბიჯია, მაგრამ რაც უფრო იზრდება თქვენი აუდიტორია და უფრო მეტ მიმდევარს იძენთ, მნიშვნელოვანია დამატებითი ნაბიჯების გადადგმა თქვენი Facebook ანგარიშის დასაცავად:
მართეთ, ვინ დაგინახავთ მეგობრად Facebook-ზე.
მაგალითად, შეცვალეთ თქვენი კონფიდენციალურობის პარამეტრი მხოლოდ მეგობრების მეგობრებზე. ეს ხელს უწყობს თქვენი საზოგადოებრივი ცხოვრების პირადი ცხოვრებისგან განცალკევებას.
წაშალეთ თქვენი პირადი პროფილი საძიებო სისტემის შედეგებიდან.
Facebook-ის პარამეტრები და კონფიდენციალურობის განყოფილებაში შეგიძლიათ აკონტროლოთ, აჩვენებს თუ არა საძიებო სისტემა თქვენს პროფილს შედეგებში.
გააქტიურეთ ორფაქტორიანი ავთენტიფიკაცია.
ეს ნიშნავს, რომ თქვენ უნდა დაადასტუროთ თქვენი ვინაობა, როდესაც შეხვალთ იმ მოწყობილობიდან, რომელსაც Facebook არ ცნობს.
გააქტიურეთ და მართეთ თქვენი გაფრთხილებები.
დარწმუნდით, რომ შესვლის გაფრთხილებები და დამტკიცებები გააქტიურებულია, რათა გაფრთხილება მიიღოთ, თუ ვინმე სხვა მოწყობილობიდან შედის თქვენს ანგარიშში.
განაახლეთ თქვენი კონფიდენციალურობის პარამეტრები.
დარწმუნდით, რომ თქვენი კონფიდენციალურობის ყველა პარამეტრი განახლებულია. კონფიდენციალურობის შემოწმების გასაშვებად, დააწკაპუნეთ თქვენს Facebook პროფილზე, შემდეგ აირჩიეთ კონფიდენციალურობის შემოწმება.
მიანიჭეთ სხვადასხვა როლები იმ ადამიანებს, რომლებიც მართავენ თქვენს გვერდს.
გვერდებზე მიანიჭეთ სხვადასხვა როლები ადამიანებს, რათა შეზღუდოთ პირის წვდომა გარკვეულ დეტალებზე.
- თქვენი ელფოსტა ან პაროლი შეიცვალა;
- თქვენი სახელი ან დაბადების დღე შეიცვალა;
- მეგობრობის მოთხოვნები გაეგზავნა ადამიანებს, რომლებსაც არ იცნობთ;
- გაიგზავნა შეტყობინებები, რომლებიც თქვენ არ დაგიწერიათ;
- გაკეთდა პოსტები, რომლებიც თქვენ არ შეგიქმნიათ;
რა უნდა გააკეთოთ თუ თქვენი Facebook გატეხეს:
აი, რა უნდა გააკეთოთ, თუ ეჭვი გეპარებათ, რომ ვინმემ გატეხა თქვენი ანგარიში:
1. დაიცავით თქვენი ანგარიში.
დაუყოვნებლივ ეწვიეთ facebook.com/hacked-ს თქვენი ანგარიშის დასაცავად. დამხმარე სახელმძღვანელო ინსტრუმენტი გაგიყვანთ ყოველ ნაბიჯზე, რათა დაიცვათ თქვენი გვერდი ჰაკერებისგან. თქვენ მოგეთხოვებათ შეცვალოთ პაროლი და გადახედოთ თქვენს ბოლო შესვლის აქტივობას.
2. მიიღეთ უსაფრთხოების კოდი გამოგზავნილი თქვენს ელფოსტის მისამართზე ან ტელეფონის ნომერზე.
Facebook-მა დაამატა დაცვის კიდევ ერთი ფაზა, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ თქვენი ანგარიშის უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად.
თქვენ შეგიძლიათ მოითხოვოთ, რომ გამოგიგზავნოთ უსაფრთხოების კოდი თქვენს ელფოსტის მისამართზე ან ტელეფონის ნომერზე, რათა დაგეხმაროთ დადასტურებაში, რომ თქვენ ნამდვილად ხართ ანგარიშის მფლობელი.
უსაფრთხოების კოდის მოთხოვნით: შეეხეთ „ჩემი შესვლის ინფორმაცია არ მუშაობს“ შესვლის ეკრანზე.
აირჩიეთ თქვენი ელფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი, რომ კოდი გამოგიგზავნოთ და შემდეგ შეეხეთ უსაფრთხოების კოდის გაგზავნას.
შეიყვანეთ მიღებული 6-ნიშნა კოდი, შეეხეთ დადასტურებას და მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
3. შეატყობინეთ თქვენს ანგარიშს.
თქვენ უნდა შეაყობინოთ თქვენი ანგარიშის შესახებ ფეისბუკს, თუ ვერ შეძლებთ თქვენი ანგარიშის აღდგენას თქვენთვის გამოგზავნილი უსაფრთხოების კოდით. ყველაფერი გაკეთება იმისათვის, რომ მოხდეს თქვენს ანგარიშზე წვდომა და დაცვა, რათა გააგრძელოთ მეგობრებთან და ოჯახის წევრებთან დაკავშირება და გაზიარება.
როგორ უნდა მოიქცეთ თუ თქვენი Instagram გატეხეს:
თუ ფიქრობთ, რომ თქვენი Instagram ანგარიში გატეხილია და სხვის ხელშია, არსებობს რამდენიმე ქმედება, რომლის განხორციელებაც შეგიძლიათ ვებსაიტის ან აპის მეშვეობით თქვენი ანგარიშის დასაცავად. თუ ვინმე მოიპოვებს წვდომას თქვენს ანგარიშზე ან თქვენ ვერ შედიხართ, ეწვიეთ ამ გვერდს visit this page თქვენს დესკტოპზე ან მობილური ბრაუზერში თქვენი ანგარიშის დასაცავად. თქვენ ასევე შეგიძლიათ სცადოთ ქვემოთ მოცემული აღდგენის მეთოდები.
ზოგიერთი აღდგენის საფეხური შეიძლება არ იყოს თქვენთვის ხელმისაწვდომი, იმის მიხედვით, თუ რა ტიპის ანგარიშის აღდგენას ცდილობთ, მაგრამ გირჩევთ, სცადოთ ყველა.
შეამოწმეთ თქვენი ელ.ფოსტის ანგარიში Instagram-დან შეტყობინებისთვის
თუ თქვენ მიიღეთ ელფოსტა security@mail.instagram.com-დან, რომელიც გაცნობებთ, რომ თქვენი ელ. ფოსტის მისამართი შეიცვალა, შეგიძლიათ ამ ცვლილების გაუქმება ამ შეტყობინებაში ჩემი ანგარიშის უსაფრთხოების არჩევით. თ
უ ასევე შეიცვალა დამატებითი ინფორმაცია (მაგალითად: თქვენი პაროლი) და ვერ შეცვალეთ თქვენი ელფოსტის მისამართი, მოითხოვეთ შესვლის ბმული ან უსაფრთხოების კოდი Instagram-დან.
მოითხოვეთ შესვლის ბმული Instagram-დან
იმისათვის, რომ დაგეხმაროთ დაადასტურეთ, რომ თქვენ ფლობთ ანგარიშს, შეგიძლიათ მოითხოვოთ, რომ გამოგიგზავნოთ შესვლის ბმული თქვენს ელფოსტის მისამართზე ან ტელეფონის ნომერზე. შესვლის ბმულის მოთხოვნით:
1) შესვლის ეკრანზე შეეხეთ შესვლისას დახმარების მიღებას. (Android) ან დაგავიწყდათ პაროლი? (iPhone ან ვებ ბრაუზერი).
2) შეიყვანეთ მომხმარებლის სახელი, ელფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი, რომელიც დაკავშირებულია თქვენს ანგარიშთან, შემდეგ შეეხეთ next . შენიშვნა: თუ არ გაქვთ წვდომა თქვენს ანგარიშთან დაკავშირებულ მომხმარებლის სახელზე, ელფოსტის მისამართზე ან ტელეფონის ნომერზე, შეიყვანეთ შესვლის ინფორმაცია, რომელიც ბოლოს გამოიყენეთ, შემდეგ შეეხეთ Can’t reset your password ? შეეხეთ ღილაკს next და მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
3) შეავსეთ captcha, რათა დაადასტუროთ, რომ ნამდვილი ადამიანი ხართ.
4) აირჩიეთ თქვენი ელ.ფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი, შემდეგ შეეხეთ next.
5) დააწკაპუნეთ შესვლის ბმულზე თქვენს ელფოსტაში ან ტექსტურ შეტყობინებაში (SMS) და მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
მოითხოვეთ უსაფრთხოების კოდი ან მხარდაჭერა ინსტაგრამიდან
თუ თქვენ ვერ შეძლებთ თქვენი ანგარიშის აღდგენას გამოგზავნილი შესვლის ბმულით, შეგიძლიათ მოითხოვოთ მხარდაჭერა ინსტაგრამისგან. ინსტაგრამისგან მხარდაჭერის მოთხოვნისას:
Instagram app for android (ინსტაგრამი ანდროიდისთვის):
1) შესვლის ეკრანზე შეეხეთ Get help logging in(დახმარების მიღებას). ქვემოთ Log in (შესვლა).
2) შეიყვანეთ მომხმარებლის სახელი, ელფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი, რომელიც დაკავშირებულია თქვენს ანგარიშთან, შემდეგ შეეხეთ Can’t Reset Your Password (პაროლის აღდგენა შეუძლებელია)? გაითვალისწინეთ, რომ თუ თქვენ გაქვთ ერთზე მეტი ინსტაგრამის ექაუნთი, შესაძლოა დაგჭირდეთ ჯერ აირჩიოთ ის ანგარიში, რომელშიც შესვლის პრობლემა გაქვთ, შემდეგ კი მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
3) შეეხეთ Need more help (გჭირდებათ მეტი დახმარება)? შემდეგ მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
4) აირჩიეთ თქვენი ელფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი, შემდეგ შეეხეთ Send security code (უსაფრთხოების კოდის გაგზავნას).
5) თუ უსაფრთხოების კოდს არ მიიღებთ, შეეხეთ I can’t access this email or phone number ქვემოთ, Send security code, შემდეგ კი მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
Instagram app for iPhone (ინსტაგრამი აიფონისთვის) :
1) შესვლის ბმულის ეკრანიდან შეეხეთ Can’t Reset Your Password ? ქვემოთ Send login link (შესვლის ბმულის გაგზავნა). აირჩიეთ თქვენი ელფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი, შემდეგ შეეხეთ Send security code (უსაფრთხოების კოდის გაგზავნას).
2) თუ უსაფრთხოების კოდს არ მიიღებთ, შეეხეთ I can’t access this email or phone number ქვემოთ, Send security code, შემდეგ კი მიჰყევით ეკრანზე მითითებებს.
დარწმუნდით, რომ შეიყვანეთ უსაფრთხო ელფოსტის მისამართი, რომელზეც მხოლოდ თქვენ გაქვთ წვდომა. თქვენი მოთხოვნის გაგზავნის შემდეგ, თქვენ უნდა მიიღოთ ელ.წერილი Instagram-დან შემდეგი ეტაპებით.
შეიტყვეთ მეტი იმის შესახებ, თუ რა შეგიძლიათ გააკეთოთ, თუ არ იცით თქვენი მომხმარებლის სახელი – don’t know your username
გადაამოწმეთ თქვენი ვინაობა
თუ თქვენ გაგზავნეთ მხარდაჭერის მოთხოვნა ანგარიშისთვის თქვენი ფოტოების გარეშე, უნდა მიიღოთ ავტომატური პასუხის ელფოსტა Meta-ს მხარდაჭერის გუნდისგან.
თქვენი ვინაობის გადამოწმებისთვის მიუთითეთ ის ელ.ფოსტის მისამართი ან ტელეფონის ნომერი , რომლითაც დარეგისტრირდით და მოწყობილობის ტიპი, რომელსაც იყენებდით რეგისტრაციის დროს (მაგალითად: iPhone, Android, iPad და სხვა).
თუ თქვენ მოითხოვთ თქვენი ფოტოების მქონე ანგარიშის მხარდაჭერას, you’ll be asked to take a video selfie (მოგეთხოვებათ გადაიღოთ ვიდეო სელფი), სადაც თავს ატრიალებთ სხვადასხვა მიმართულებით, რათა მოხდეს შემოწმება, რომ ნამდვილი პიროვნება ხართ და დაადასტუროთ თქვენი ვინაობა.
მას შემდეგ რაც გაგზავნით ვიდეო სელფის, მიიღებთ ელწერილს Instagram-დან თქვენს მიერ მითითებულ უსაფრთხო ელფოსტის მისამართზე. ამ ვიდეოს გამოყენება მოხდება იმისთვის, რომ დადასტურდეს, რომ თქვენ ხართ ნამდვილი პიროვნება .
გაითვალისწინეთ, რომ თქვენს მიერ გაგზავნილი ვიდეო არასოდეს გამოჩნდება Instagram-ზე და წაიშლება 30 დღის განმავლობაში.
თუ არ დადასტურდა თქვენი ვინაობა თქვენ მიერ გაგზავნილი ვიდეოდან, შეგიძლიათ გაგზავნოთ ახალი ვიდეო და მოხდება მისი ხელახლა განხილვა.
შენიშვნა: Instagram იყენებს ვიდეო სელფებს, რათა დარწმუნდეს, რომ თქვენ ხართ რეალური პიროვნება, რომ თქვენ უფლება გაქვთ შეხვიდეთ თქვენს ანგარიშზე.