fbpx
SEO-კოპირაითინგი

SEO კოპირაითინგი: სრული გზამკვლევი

SEO კოპირაითინგი არის როგორც საკვანძო ელემენტი, ისე დიდი გამოწვევა SEO-ს ყველა სტრატეგიაში. როგორც იცით, საძიებო სისტემები თავისი “რობოტებით” ამოწმებენ თქვენს ვებ-გვერდებს. ამიტომ მისი კონტენტი უნდა იყოს სრულყოფილი საძიებო სისტემების მუდმივად ცვალებადი ალგორითმების შესაბამისად. გარდა ამისა, თქვენ უნდა წეროთ მკაფიოდ ისე, რომ თქვენმა აუდიტორიამ სიამოვნება მიიღოს ინფორმაციით და კარგად გაიგოს თქვენი ვებ-გვერდი. ყოველივე ამის შემდეგ, ჩვენ ვიცით, რომ კითხვადობა შედგება.

SEO კოპირაითინგის ამ სახელმძღვანელოში განხილულია საკვანძო სიტყვების კვლევის, აგრეთვე წერის პროცესის 3 ეტაპი. ის ასევე დაგეხმარებათ, წეროთ მარტივად წაკითხვადი და SEO მეგობრული სტატიები, რომლებიც თქვენს ვებ-გვერდს სჭირდება! და ბოლოს, რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია – ჩვენ მოგაწვდით გარკვეულ ინფორმაციას საერთაშორისო საიტებისთვის შინაარსის დაწერისა და მასთან დაკავშირებული გამოწვევების შესახებ.

SEO კოპირაითინგი –  ეს გზამკვლევი მოიცავს:

SEO კოპირაითინგი და ჰოლისტიკური SEO

IMC-ში ჩვენ პრაქტიკაში ვიყენებთ იმას, რასაც ჩვენ “ჰოლისტიკურ SEO”-ს ვუწოდებთ. ეს ნიშნავს, რომ ჩვენი ძირითადი მიზანი უნდა იყოს საუკეთესო შესაძლო ვებ-გვერდის შექმნა და შენარჩუნება. Google-ში რეიტინგი ავტომატურად მოვა, თუ თქვენი ვებსაიტი ძალიან მაღალი ხარისხისაა. ამის მიზეზი: Google-ს სურს მიაწოდოს თავის მომხმარებლებს ის, რაც მათ სურთ. მათი მისიაა: მოახდინონ მსოფლიოს ყველა ინფორმაციის ინდექსაცია და გახადონ იგი საყოველთაოდ ხელმისაწვდომი. გარდა ამისა, Google–ს, რა თქმა უნდა, ფულის გამომუშავება სურს, მაგრამ მათ მოუწევთ, ხალხს აჩვენონ ის შედეგები, რასაც ეძებენ – წინააღმდეგ შემთხვევაში, ხალხი შეწყვეტს Google-ის გამოყენებას. ასე, რომ ჩვენ უნდა გავიაზროთ: Google-ს სურს, ხალხს აჩვენოს საუკეთესო შედეგები. თუ თქვენი ვებსაიტი საუკეთესოა თქვენს ბაზარზე, Google-ს სურს, ის მაღალ დონეზე წარმოაჩინოს შედეგებში.

Holistic SEO (ჰოლისტიკური SEO)

ჰოლისტიკური SEO არის ინტერდისციპლინარული მარკეტინგის სტრატეგია, რომელიც მიზნად ისახავს საუკეთესო ვებსაიტის შექმნას სპეციფიკურ ბაზარზე. ამისათვის თქვენი ვებსაიტის ტექნიკური დიზაინი უნდა იყოს შესანიშნავი. თქვენი ვებ-გვერდის UX (მომხმარებლის შთაბეჭდილება) უნაკლო და დაცული უნდა იყოს უსაფრთხოების ყველა ასპექტი. ამასთან, ყველაზე მნიშვნელოვანი ის არის, რომ თქვენი ვებსაიტის ჩანაწერები უნდა იყოს კარგად დაწერილი და გათვლილი აუდიტორიისთვის, რომელსაც ემსახურება ვებსაიტი. ეს მიდგომა მოითხოვს SEO კოპირაითინგის საკმაოდ მოწინავე უნარებს.

დაწერე საუკეთესო ჩანაწერი!

იმისათვის, რათა დარწმუნდეთ, რომ თქვენი ვებსაიტი საუკეთესოა თქვენს სექტორში, თქვენს ვებსაიტებზე ტექსტი უნდა იყოს ლამაზი და ადვილად წასაკითხი. თქვენი ჩანაწერის ხარისხის დაგდების გარეშე, თქვენ უნდა შეცვალოთ და დახვეწოთ თქვენი ტექსტი საძიებო სისტემების სპეციფიკურ მოთხოვნებზე. SEO კოპირაითინგის პროცესი ძალიან ჰგავს ნებისმიერი სხვა რამის დაწერის პროცესს, ამიტომ ეს შრომატევადია და ცალსახად ზოგიერთ ჩვენგანს წერის ნიჭი მეტი აქვს, ვიდრე სხვებს. სამწუხაროდ, ჩვენ ყველას ვერ ვიქნებით ერნესტ ჰემინგუეი, მაგრამ მცირე ტრენინგის გავლით ყველას უნდა შეეძლოს უკეთესი SEO კოპირაითინგის დაწერა.

კოპირაითინგი – წერის წინ: ყოველთვის დაიწყეთ საკვანძო სიტყვების კვლევით

SEO კოპირაითინგი-ს დაწყებამდე, აუცილებელია, რაღაც გააკეთოთ. პირველ რიგში, თქვენ უნდა გადაწყვიტოთ, რაზე დაწერთ. რომელი თემების აღმოჩენა გსურთ? თქვენ უნდა გამოიყენოთ საკვანძო სიტყვები, რომელთა კლასიფიკაციაც გსურთ თქვენს ტექსტში. ასე რომ, SEO კოპირაითინგის შემდგენთა პირველი ნაბიჯი არის საკვანძო სიტყვების კვლევა. საკვანძო სიტყვების კვლევა არის ის, რასაც თქვენ აკეთებთ, რათა ჩამოწეროთ საკვანძო სიტყვები და საკვანძო ფრაზები, რომლებზეც გსურთ რანკირება.

საკვანძო სიტყვების სათანადო კვლევა შედგება ამ სამი ეტაპისგან:

1.მიზნის ფორმულირება

ფაქტობრივი საკვანძო სიტყვების კვლევის დაწყებამდე უნდა იფიქროთ თქვენი მიზნის შესახებ. სწორედ ეს გამოგარჩევთ სხვებისგან. თქვენი მისიის ფორმულირებისას უნდა გაითვალისწინოთ შემდეგი საკითხები: ვინ ხართ თქვენ და რას ეხება თქვენი ბლოგი? რა ხდის მას უნიკალურს? დაუთმეთ დრო თქვენი მიზნის ფორმულირებას და ჩამოწერას. მიზნის ფორმულირების შესახებ დამატებითი ინფორმაციაზე ჩვენ მომავალში კიდევ მოგაწვდით დამატებით ინფორმაციას.

2. შეადგინეთ შესაბამისი საკვანძო სიტყვების ჩამონათვალი

მას შემდეგ რაც მოახდენთ მიზნის ფორმულირებას, შეგიძლიათ დაიწყოთ იმ საძიებო ტერმინების (საკვანძო სიტყვების) ჩამონათვალის შედგენა, რომლებითაც გსურთ თქვენი ვებ-გვერდის მოძებნა. თუ თქვენი მიზანი გარკვეულია, თქვენ მცირე პრობლემები გექნებათ საძიებო ტერმინების მოსაძებნად, რომლებიც ეხება თქვენს ბაზარს და თქვენს უნიკალურ სარეალიზაციო წერტილებს. ეს იქნება საკვანძო სიტყვები, რომელთა მოძიებაც გსურთ.

იმისათვის, რომ კარგი საკვანძო სიტყვები შექმნათ, ნამდვილად დაგჭირდებათ თქვენი აუდიტორიის თავში ჩახედვა. როგორ გოულობენ ისინი? რას ეძებდნენ ისინი Google-ში? თქვენი საკვანძო სიტყვების კვლევის ბოლოს უნდა გქონდეთ ყველა შესაბამისი საძიებო ტერმინების სია, რომლებსაც ადამიანები იყენებენ. ასევე, იფიქრეთ ამ ტერმინების კომბინაციებსა და ვარიაციებზე. აღსანიშნავია, რომ თქვენ ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ ინსტრუმენტები, რომლებიც დაგეხმარებათ საკვანძო სიტყვების კვლევის პროცესში. ისეთები, როგორიცაა: Google Search Console, Semrush და სხვა. მას შემდეგ, რაც სიას შეადგენთ, თქვენ უნდა გადაწყვიტოთ, რომელი საკვანძო ფრაზა გამოიყენოთ.

მიმოხილვის შექმნა

საბოლოო ჯამში, თქვენ უნდა გქონდეთ სასარგებლო მიმოხილვა, რაც დიდი დახმარება იქნება თქვენი SEO კოპირაითინგის პროცესში. ეს ხელს შეუწყობს თქვენი საკვანძო სიტყვების ცხრილის შექმნას ინფორმაციის შეჯამების მიზნით. შეეცადეთ, მოიძიოთ საკვანძო სიტყვების კომბინაციებიც, შემდეგ კი საკვანძო სიტყვები დაალაგეთ პრიორიტეტების მიხედვით. ამ საკვანძო სიტყვებიდან, რომელი არის გამორჩეულად რანკირებადი? რომელი მათგანია თქვენს მიზანთან ყველაზე ახლოს, და რომელი უფრო ნაკლებად შეესბამება მას? არჩევის დროს საკვანძო სიტყვების გამორჩევისას, ასევე უნდა გაითვალისწინოთ, რამდენად მნიშვნელოვანია თქვენი გვერდების რეიტინგი ამ კონკრეტული სიტყვის მიხედვით. ხშირ შემთხვევაში, ნაკლებად პოპულარულ და ნაკლებად კონკურენტულ საკვანძო სიტყვებზე ფოკუსირება თავდაპირველად შეიძლება კარგი სტრატეგია იყოს.

3. გადახედეთ ძიების მიზანს

დღესდღეობით, SEO სტრატეგიები ძირითადად უნდა შეიცავდეს ხალხის კითხვებზე პასუხის გაცემას. ყოველთვის, როდესაც ვინმე შედის საძიებო სისტემაში საძიებო სისტემაში, ისინი სვამენ კითხვას რაღაც საკითხზე. არსებობს 4 სახის ძიების მიზანი, რომელსაც შეიძლება ჰქონდეს:

ინფორმაციული მიზანი: ინფორმაციის მოძიება კონკრეტულ თემაზე.
სანავიგაციო მიზანი: კონკრეტულ ვებსაიტზე წვდომა საძიებო სისტემაში ტერმინის შეყვანით.
კომერციული მიზანი: როცა რაღაცის მალე ყიდვა უნდათ და შეისწავლიან შესყიდვამდე.
ტრანზაქციული მიზანი: რაღაცის ყიდვა, კომერციული მიზნების ძიების შემდეგ.

თქვენი საკვანძო სიტყვების კვლევაში უნდა გაარკვიოთ, თუ რომელი სახის მიზნებს მოიცავს თქვენი საკვანძო სიტყვები და შეეცადეთ შეესატყვისოთ ამ ძიების მიზნებს. შეგიძლიათ გამოიყენოთ ძიების შედეგები იმის გასარკვევად, თუ რომელი მიზანი ეხება თქვენს საკვანძო სიტყვებს და შექმნათ შესანიშნავი ჩანაწერი, რომელიც ემთხვევა ამ მიზანს. შრჩეული მიზანი, უნდა აისახოს თქვენს წერის სტილზეც, ამას მოგვიანებით კიდევ შევეხებით ამ გზამკვლევში.

4. შექმენით “ლენდინგ” გვერდები მაძიებელთათვის

საკვანძო სიტყვების კვლევის ბოლო ეტაპი არის შეუდარებელი ჩანაწერების ან გვერდების შექმნა იმ საკვანძო სიტყვებისთვის, რომლებზეც გსურთ, რომ მოიძებნოთ. შინაარსი უნდა იყოს მორგებული ვიზიტორებზე, რომლებმაც თქვენი ბლოგი იპოვნეს კონკრეტული სიტყვით. ეს შეიძლება იყოს გამოყოფილი გვერდი ან ბლოგი, რომელიც ოპტიმიზირებულია კონკრეტული სიტყვაზე. დარწმუნდით, რომ თქვენს სტუმრებს შეუძლიათ ნავიგაცია თქვენს ბლოგზე იმავე გვერდიდან, მენიუს ან შიდა ბმულების საშუალებით. დარწმუნდით, რომ გვერდზე გაქვთ ყველა შესაბამისი საკვანძო სიტყვა, რომელზეც ტექსტი მოარგეთ.

თქვენი საკვანძო სიტყვების კვლევა საშუალებას მოგცემთ კარგად გაიგოთ, რაზე დაწეროთ ბლოგი. შემდეგ, თქვენ უნდა გაშალოთ ჩანაწერი კონკრეტული სიტყვის გარშემო. თუმცა ერთი სიტყვა არ არის საკმარისი ჩანაწერისთვის. საკვანძო სიტყვის (ან საკვანძო ფრაზის) გარშემო დაგჭირდებათ იდეა, კონკრეტული ამბავი ამ სიტყვის გარშემო.

სტატიის წერის სამი ეტაპი

მას შემდეგ რაც გადაწყვეტთ თემას ან ისტორიას, რომლის დაწერაც გსურთ, იწყება ნამდვილი SEO კოპირაითინგი! SEO წერის პროცესი შედგება სამი ეტაპისგან: მომზადება, წერა და ჩასწორება (ან რედაქტირება).

მომზადება 40% – წერა 20% – ჩასწორება 40%

კოპირაითინგი – პროცესის 1-ლი ეტაპი: თქვენი ტექსტის მომზადება

ფაქტობრივი SEO კოპორაითინგის პირველი ფაზა არის ჩანაწერის დაგეგმვა. სანამ კალამს დააფენთ ქაღალდზე (ან თითებს კლავიატურაზე), დაუთმეთ დრო და იფიქრეთ იმაზე, თუ რას დაწერთ. ახლა უკვე გექნებათ თემა გათვალისწინებული, მაგრამ წერის დაწყებამდე უნდა გქონდეთ მკაფიო პასუხები შემდეგ კითხვებზე:

  1. რა არის თქვენი სტატიის მიზანი? რატომ წერთ? რისი მიღწევა გსურთ?
  2. რა იქნება თქვენი წერილის მთავარი მესიჯი? რა არის მთავარი კითხვა, რომელზეც გსურთ პასუხის გაცემა?
  3. ვინ არის თქვენი აუდიტორია? რას ეძებენ ისინი?
  4. რა ინფორმაცია გჭირდებათ თქვენი ჩანაწერის დასაწერად?
  5. რა თანმიმდევრობით წარმოაჩენთ თქვენს ინფორმაციას? როგორი იქნება თქვენი სტატიის სტრუქტურა?

თქვენი ტექსტის მიზანი და ძებნის მიზანი

სიაში პირველი კითხვაა: რა არის თქვენი სტატიის მიზანი. მნიშვნელოვანია ამის შესახებ წინასწარ იფიქროთ, რადგან ეს გავლენას ახდენს იმაზე, თუ როგორ უნდა დაწეროთ თქვენი სტატია. გსურთ მომხმარებლების ინფორმირება? გასართობად წერთ? ან არწმუნებთ, რომ რამე გააკეთონ თქვენს საიტზე(დამარწმუნებელი გვერდი)? მომზადების ეტაპი ასევე არის ის, როდესაც უნდა გაითვალისწინოთ თქვენი ვიზიტორის მიზანი. თუ თქვენი საკვანძო სიტყვების გამოკვლევამ ნათლად აჩვენა, რომ ვიზიტორის მიზანი მოითხოვს ინფორმაციას, თქვენ კი გსურთ ამ საკვანძო სიტყვის დამარწმუნებელი, გაყიდვებზე ორიენტირებული გვერდი დაწეროთ, ეს ვერ მიგიყვანთ მიზანთან. რა თქმა უნდა, თუ თქვენს საკვანძო სიტყვების სტრატეგიას შეურჩევთ, ეს პრობლემა არ იქნება.

ნებისმიერ შემთხვევაში, თქვენ უნდა იფიქროთ თქვენი მომხმარებლის განზრახვაზე წერის დაწყებამდე, მხოლოდ იმიტომ, რომ ინფორმაციული ტექსტი დამარწმუნებელი ტექსტისგან განსხვავებულად იწერება. ენა, რომელსაც გამოიყენებთ ინფორმაციული ტექსტის წერისას, უნდა იყოს მკაფიო და ფოკუსირებული, ხოლო დამარწმუნებელი ენა, როგორც წესი, ძალიან პოზიტიური იქნება, უფრო მეტი ყურადღება მკითხველის მიმართ იქნება. ხოლო სახალისო ტექსტები უფრო არაფორმალური ენის, სიტყვების თამაშის ან გაზვიადებების გამოყენებას გულისხმობს.

ტექსტის სტრუქტურა

თქვენი სტატიის დაგეგმვის მნიშვნელოვანი ელემენტია მისი სტრუქტურის შექმნა. თქვენს საიტზე ტექსტის სტრუქტურა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია SEO კოპირაითინგისთვის. თუ თქვენს შინაარსს მკაფიო სტრუქტურა აქვს, თქვენ უფრო კარგი შანსი გაქვთ Google-ში კარგად მოხვდეთ.

წერის დაწყებამდე თქვენი ჩანაწერის სტრუქტურაზე ფიქრი ნამდვილად ფასდება. რადგან სტრუქტურა თქვენი ტექსტის ჩონჩხია: ის მკითხველს დაეხმარება სტატიის ძირითადი მოსაზრებების გააზრებაში.

მკაფიო სტრუქტურის მქონე პოსტები და გვერდები ასევე იწვევს თქვენს ვებ-გვერდზე მაღალ კონვერტაციებს. თქვენ გაქვთ მეტი შანსი, რომ თქვენსმა ვიზიტორებმა შეიძინონ თქვენი პროდუქტები ან დაუბრუნდნენ თქვენს ვებ-გვერდს, თუ მათ სწორად ესმით თქვენი სათქმელი.

კოპირაითინგი – პროცესის მე-2 ეტაპი: თქვენი ტექსტის წერა

ახლა თქვენ შეგიძლიათ დაიწყოთ რეალური SEO კოპირაითინგი! ამას მხოლოდ თქვენი სტატიისთვის დახარჯული დროის დაახლოებით 20% სჭირდება.

უბრალოდ წერე!

SEO კოპირაითინგის ამ ფაზის ყველაზე მნიშვნელოვანი საკითხი არის უბრალოდ წერა. ხალხს ხშირად უჭირს პირველი წინადადების (ან ამ პუნქტის პირველი აბზაცის) გადმოცემა. მაგრამ, ამ ეტაპზე შეგიძლიათ საერთოდ გამოტოვოთ პირველი აბზაცის წერა. უბრალოდ ჩამოყარეთ ორიოდე სიტყვა იმ შინაარსის შესახებ, რომელსაც უნდა შეიცავდეს თქვენი პირველი აბზაცი და დაიწყეთ მეორე აბზაცის წერა. დასაწყისისა და დასასრულის დაწერა ადვილია მას შემდეგ, რაც შეამოწმებთ თქვენი ჩანაწერის ძირითად ნაწილს.

თუ წინადადება გრამატიკულად არ არის სწორი ან უხერხულად ჟღერს, უბრალოდ გააგრძელეთ და ჯერ არ ინერვიულოთ ამაზე. შეგიძლიათ გადაწეროთ ეს ყველაფერი შემდეგ ეტაპზე – რედაქტირებისას. წერის ფაზაში მნიშვნელოვანია წერის დინებაში დარჩენა.

მოერგეთ თქვენი ტექსტის სტრუქტურას

წერის დროს გამოიყენეთ სტრუქტურა, რომელიც თქვენ შექმენით მოსამზადებელ ეტაპზე, როგორც მონახაზი და დაწერეთ აბზაცები ამ გეგმის შესაბამისად. დარწმუნდით, რომ სუფთა აბზაცებს წერთ. დაიწყეთ თითოეული აბზაცი ყველაზე მნიშვნელოვანი წინადადებით, შემდეგ კი ახსენით ან დაწვრილებით განმარტეთ იგი. თქვენმა მკითხველმა შეეძლება გაიგოს თქვენი სტატიის ყველაზე მნიშვნელოვანი შინაარსი, მხოლოდ თქვენი აბზაცების პირველი წინადადებების წაკითხვით.

დარწმუნდით, რომ თქვენი ტექსტი იკითხება

ეკრანიდან კითხვა ძნელია, ასე რომ, თუ გსურთ მკითხველმა წაიკითხოს თქვენი ბლოგის მთელი პოსტი, უნდა გაამარტივოთ კითხვა. სასიამოვნო და ადვილად წასაკითხი ჩანაწერები გამოიწვევს ვიზიტორების მეტ დაბრუნებას და კონვერტაციის ზრდას. რაც მთავარია, დარწმუნდით, რომ თქვენი ტექსტი განთავსებულია იმ აუდიტორიისთვის, ვისთვისაც წერთ.

რამდენიმე გზა თქვენი წერის სტილის გასაუმჯობესებლად

ზოგი ადამიანი ბუნებრივი მწერლია და არ სჭირდება რაიმე რჩევა SEO კოპირაითინგისთვის – მათ შეუძლიათ დაწერონ მიმზიდველი, მხიარული, კითხვადი სტატია რამდენიმე წუთში. სხვებს ეს უნარი არ აქვთ. მიუხედავად იმისა, რომ მიმზიდველი წერა ნიჭია, პრაქტიკა ნამდვილად გეხმარებათ! მოდით გავეცნოთ რამდენიმე რჩევას თქვენი წერის სტილის გასაუმჯობესებლად, ასევე ექსპერიმენტით განვიხილოთ წერის ორი სტილი.

რჩევა: ბევრი იკითხეთ!

თუ გსურთ წერის მიმზიდველი სტილი განავითაროთ, ამაში ნამდვილად დაგეხმარებათ ბევრი კითხვა. კითხვა (რომანები, ბლოგები, ჟურნალები, ნებისმიერი სხვა რამ) შთაგაგონებთ საკუთარი გასაოცარი სტატიების დაწერას. ის გასწავლით, თუ როგორ ქმნიან სხვა ადამიანები წინადადებებს და აშენებენ თავიანთ აბზაცებს. ის გასწავლით როგორ გამოიყენოთ იუმორი და როგორ ითამაშოთ ენით. გარდა ამისა, ეს საშუალებას გაძლევთ ჩაწვდეთ არსს იმის შესახებ, თუ რა ხდის სტატიას ლამაზად წასაკითხს.

ინვერსიული პირამიდის სტილი

ჟურნალისტიკაში კარგად ცნობილი წერის სტილი, ინვერსიული პირამიდა. ძირითადად, ეს ნიშნავს, რომ თქვენს ყველაზე მნიშვნელოვან ინფორმაციას ზედა ნაწილში აყენებთ. თქვენ არ ჩამარხავთ თქვენს საკვანძო ფრაზებს მესამე აბზაცის შუა ნაწილში, მაგრამ არც მთლიანი ამბავი უნდა თქვათ პირველ აბზაცში. რა თქმა უნდა, შეგიძლიათ შემდეგ აბზაცებში განავრცოთ ის. შენს მთავარ შეტყობინებასთან თანდათან მიხვალ. წერის ეს სტილი საკმაოდ კარგად ერგება ზოგიერთი ტიპის სტატიას. ის განსაკუთრებით გამოდგება მკითხველისთვის პასუხების გასაცემ სტატიებში.

ამბის თხრობა

ყველას უყვარს კარგი ამბავი და, ალბათ, ადამიანების უმეტესობასაც შეუძლია კარგი ამბის მოყოლა – განსაკუთრებით პირადი გამოცდილებიდან გამომდინარე. თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ თხრობის ძალა თქვენს SEO კოპირაითინგში! იქნება ეს ბლოგის პოსტებში, თუ პროდუქტის გვერდებზე, (შესაბამისი) ამბის გამოყენება, თქვენი მკითხველის ინტერესს საკმაოდ გააძლიერებს. ამბებს შეუძლია უფრო მეტი სიცხადე მოგვცეს და მკითხველს დაეხმაროს უფრო მარტივად დამახსოვრებაში.

დროდადრო შეისვენე

SEO კოპირაითინგი საკმაოდ ინტენსიური პროცესი შეიძლება, გამოდგეს. თუ ხანგრძლივი პერიოდით წერთ, ნახავთ, რომ კონცენტრირება რთულდება. დროის ზუსტი მონაკვეთი განსხვავებულია ცალკეული ადამიანისთვის. თუ აღმოაჩენთ, რომ გონების გაფანტვა დაიწყო, შესვენების დრო დამდგარა.

პირადად რომ ვთქვათ, მე ვერ ვწერ ერთდროულად 20 წუთზე მეტხანს. სიმართლე გითხრათ, ჩემი ყურადღება საკმაოდ ხანმოკლეა. ამ დროს, ვდგები სასეირნოდ, ვუყურებ ჩემს ფეისბუქის ქრონიკას ან ყავის ფინჯანს ვამზადებ. ერთი წუთით შესვენებაც კი შეიძლება იყოს საკმარისი ენერგიის მისაღებად. იმისათვის, რომ დაუბრუნდეთ თქვენს ნაწერს კონცენტრაციისა და შემოქმედების ახალი და განახლებული დონით.

SEO კოპირაითინგი – მე-3 ეტაპი: თქვენი ტექსტის რედაქტირება

მას შემდეგ, რაც დაასრულებთ თქვენი ჩანაწერის წერას, თქვენი სტატიის პირველი მონახაზი გექნებათ. ეს პირველი პროექტი არის ის, რასაც გააუმჯობესებთ წერის ბოლო ეტაპზე. საბოლოო ნაბიჯი საკმაოდ დიდ დროს წაიღებს.

რედაქტირების ეტაპი არის SEO კოპირაითინგის შემდეგი ეტაპი, რომელშიც თქვენ უნდა “დახიცით თქვენი ძვირფასები”. არ შეგეშინდეთ ნივთების გადაყრის. კიდევ და კიდევ იკითხეთ თქვენი პოსტი და გამოასწორეთ ნებისმიერი უხერხული წინადადება, გაურკვეველი ფორმულირება და აბზაცის სტრუქტურები. თქვენი სტატიის საფუძვლიანად რედაქტირების მიზნით უნდა გაიაროთ ხუთი ნაბიჯი.

ნაბიჯი 1: წაიკითხეთ ნელა (და ხმამაღლა)

თქვენ შეგიძლიათ დაიწყოთ ეს ეტაპი თქვენი ნაწარმოების ნელა კითხვით (და ხმამაღლაც კი, ეს ნამდვილად დაგეხმარებათ). თითოეული წინადადება გრამატიკულად სწორი უნდა იყოს და მართლწერა უნდა იყოს უნაკლო. თქვენ ძალიან კრიტიკულად უნდა მოეკიდოთ საკუთარ საქმეს.

ნაბიჯი 2: ფოკუსირება წინადადებებზე

დაიწყეთ დარწმუნდით, რომ თითოეული წინადადება სწორია. ფოკუსირდი სიტყვების მართლწერაზე და გაასწორე უხერხულ ფორმულირებები. დარწმუნდით, რომ წინადადებები გრამატიკულად სწორია და შეამოწმეთ კითხვადობა: დარწმუნდით, რომ წინადადებები არ არის ძალიან გრძელი.

ნაბიჯი 3: ფოკუსირება აბზაცებზე

თუ ყველა წინადადება ერთ აბზაცშია მოქცეული, გადახედეთ სტრუქტურას, პირველ წინადადებაზე ფოკუსირებით. ნამდვილად ასახავს ეს პირველი ძირითადი წინადადება იმას, რისი თქმაც გსურთ ამ კონკრეტულ აბზაცში? აბზაცში მოცემული წინადადებები ლოგიკური თანმიმდევრობით არის წარმოდგენილი? იყენებთ გარდამავალ სიტყვებს იმისთვის, რომ ნათელი გახდეს წინადადებების კავშირი?

ნაბიჯი 4: შეამოწმეთ ტექსტის სტრუქტურა

შეამოწმეთ, თვალსაჩინოა თუ არა სტრუქტურა აბზაცებს შორის. თქვენს სტატიაში მოცემული თემები ლოგიკური თანმიმდევრობით არის წარმოდგენილი, თუ გჭირდებათ გარკვეული ცვლილებების შეტანა?

თქვენ ასევე უნდა შეამოწმოთ თქვენი სათაურები და ქვესათაურები. დარწმუნდით, რომ თქვენი შერჩეული საკვანძო სიტყვა რომელიმე სათაურსა და ქვესათაურში თუ არის. მაგრამ თანაბრად მნიშვნელოვანია, დარწმუნდით, რომ სათაურები დაეხმარება მკითხველს გაიგოს თქვენი ტექსტის სტრუქტურა.

ნაბიჯი 5: ითხოვეთ უკუკავშირი (feedback)

თქვენი SEO კოპირაითნგის პროცესში საბოლოო ნაბიჯი არის უკუკავშირი. თქვენი ტექსტის რედაქტირების შემდეგ თქვენ უნდა სთხოვოთ ხალხს გამოხმაურება. IMC-ზე ჩვენს მიერ დაწერილ ყველა პოსტს სულ მცირე ორი ჩვენი კოლეგა კითხულობს, სანამ გამოვაქვეყნებთ. უკუკავშირის საშუალებით სხვის აზრების გათვალისწინება თითქმის ყოველთვის იწვევს მნიშვნელოვან გაუმჯობესებებს პოსტში.

ასევე სასარგებლო იქნება, თუ თქვენი აუდიტორიიდან ვინმეს მისცემთ თქვენი პოსტის კორექტირების საშუალებას. იმის შესამოწმებლად, არის თუ არა გაგზავნილი საზოგადოებისთვის მისაღები. ასევე, პროფესიონალური წერისა და გრამატიკის უნარის მქონე ადამიანის გამოხმაურება. მაგალითად, რედაქტორი დაგეხმარებათ თქვენი ბლოგის პოსტის კიდევ უფრო გაუმჯობესებაში.

SEO კოპირაითინგი საერთაშორისო საიტებისთვის

კარგად წერა რთულია, მრავალ ენაზე კარგად წერა კიდევ უფრო რთული! თუ თქვენ ფლობთ ვებსაიტებს მრავალი რეგიონისა და ენისთვის, დამეთანხმებით, რომ ნამდვილად ასეა. შინაარსის თარგმნა შეიძლება სახიფათო ბიზნესი იყოს, სხვადასხვა ენაში არსებული განსხვავებული მნიშვნელობის გამო. მაგალითად ისეთი სიტყვების არსებობა, რომლებიც ორ განსხვავებულ ენაზე ჰგავს ერთმანეთს, მაგრამ სინამდვილეში სხვა რამეს ნიშნავს.

თქვენი მრავალენოვანი საიტებისთვის შინაარსის შექმნა ადვილი არ არის. თუმცა ეს შესაძლებელია, და ვფიქრობთ, რომ ამის გაკეთება 3 გზით შეგიძლიათ:

  •  ტექსტის თარგმნა
  • ახალი შინაარსის შექმნა ამ ბაზრისთვის
  • შინაარსის თარგმნა: ორივეს კომბინაცია

თარგმანის მიღება, ალბათ, ყველაზე მარტივია. მაგრამ ეს ასევე ყველაზე სახიფათოა. დარწმუნებული ხართ, რომ თქვენი თარგმანი აგზავნის იგივე შეტყობინებას და შეიცავს იმავე ტონს, რასაც ორიგინალი სტატია? ძნელია იმის განსჯა, თუ ეს ენა შენი მშობლიური არ არის. ამიტომ: ყოველთვის ისაუბრეთ ტექსტში მშობლიური ენით. როგორც მინიმუმ.

თქვენი ადგილობრივი გუნდის მიერ ახალი შინაარსის შექმნა არის ყველაზე უსაფრთხო არჩევანი, ალბათ უმაღლესი ხარისხის შედეგით. თუმცა, ეს ძალიან შრომატევადია და თქვენ სრულად არ იყენებთ უკვე არსებული შინაარსის შესაძლებლობებს.

ამიტომ ჩვენ გირჩევთ “გადააკეთოთ”: აიღეთ ის, რაც უკვე გაქვთ საფუძვლად, მაგრამ გადაამუშავეთ ისე, რომ ის შეესაბამებოდეს ადგილობრივ სამიზნე ჯგუფს. დარწმუნდით, რომ ტექსტს დაწერს ისეთი ადამიანი, რომლისთვისაც ეს არისმშობლიური ენა, ვინც იცის ადგილობრივი ბაზარი.

დასკვნა: SEO კოპირაითინგი არის პროცესი

SEO კოპირაითინგი საუკეთესოდ მუშაობს, როდესაც განსაზღვრულ პროცესს მიჰყვებით და დარწმუნდებით, რომ თქვენი ტექსტი მაქსიმალურად კარგია. მიუხედავად იმისა, რომ ყველა არ არის ბუნებით მწერალი, SEO კოპირაითინგი არის ის, რაშიც ყველას შეუძლია გახდეს უკეთესი პრაქტიკაში.

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

Skip to content