fbpx

შენი ბიზნესი ინტერნეტში

eCommerce საიტის შექმნა

მთავარი - ონლაინ მაღაზიის შექმნა – ელექტრონული კომერცია
ონლაინ მაღაზია, ხშირად მოხსენიებული, როგორც ელექტრონული კომერცია, დღევანდელ ციფრულ სამყაროში მნიშვნელოვან რესურსად ჩამოყალიბდა ბევრი ბიზნესისთვის. საკუთარი პროდუქციის გაყიდვა ინტერნეტ სივრცეში ნიშნავს იმას, რომ თქვენი მომხმარებელი შეიძლება გახდეს ნებისმიერი იმ მილიონიანი და მილიარდიანი აუდიტორიიდან, რომელიც ყოველდღიურად იყენებს ინტერნეტ რესუსრის სხვადასხვა არხებს.

ონლაინ მაღაზიის დამზადება გულისხმობს ონლაინ პლატფორმის დამზადებას, რომელზეც თქვენ შეგეძლებათ საკუთარი პროდუქციის განთავსება, ხოლო მომხმარებელს მიეცემა საშუალება, სახლიდან გაუსვლელად, მომენტალური გადახდით შეიძინოს პროდუქტი თქვენს საიტზე. ტელეფონზე დარეკვის ან სხვა ნებისმიერი სახის პირდაპირი კონტაქტის გარეშე.

რისთვის გვჭირდება ონლაინ მაღაზიის შექმნა

ელ. კომერცია (ასევე ცნობილი როგორც ელექტრონული კომერცია, e-Commerce) არის პროდუქციის ან მომსახურების ყიდვა-გაყიდვის, ფულის გადარიცხვისა და მონაცემთა ელექტრონული საშუალებით (ინტერნეტით) გადაცემის პროცესი. ეს ქსელი საშუალებას აძლევს ხალხს გააკეთონ ბიზნესი დისტანციისა და დროის შეზღუდვის გარეშე.

იხილეთ ჩვენი სტატია – ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის

ელექტრონული კომერცია – სახეები

არსებობს სხვადასხვა სახის ელექტრონული კომერციის ბიზნესის პარამეტრები, რომელთა არჩევა შეგიძლიათ თქვენი უპირატესობების, კაპიტალისა და ონლაინ ბიზნეს მოდელის საფუძველზე. სხვადასხვა ბიზნესისთვის თქვენ უნდა განახორციელოთ სხვადასხვა ტექნიკა და სტრატეგია. ზოგიერთი გამორჩეული ონლაინ კომპანია მოიცავს:

რა არის ელექტრონული კომერცია?

ელექტრონული კომერციის ვებსაიტებზე შეიძლება განთავსდეს ყველა პროდუქტი ან მომსახურება, რომლის შეძენა შესაძლებელია. შემდეგ კი დამთვალიერებელს საშუალება მიეცემა, დაამატოს „კალათაში“ და შეიძინოს სასურველი ნივთი.

ასეთი სივრცე ყველა მომხმარებელს კომფორტს უქმნის, ხოლო ონლაინ მაღაზიის მფლობელს უმარტივებს საქმიანობას და უზრდის შემოსავალს.

აქვე ხდება გადახდის სისტემის ინტეგრირება, რაც საშუალებას იძლევა, მომხმარებელმა ნებისმიერი საბანკო ბარათით, ან ცალკეული ელექტრონული საფულით (მაგ. Paypal) გადაიხადოს თანხა ნივთის შეძენისას.

ონლაინ მაღაზიის ვებ საიტი არის ბიზნეს ვებ გვერდის განსხვავებული ტიპი.

რა არის ელექტრონული კომერციის ბიზნესი და როგორ მუშაობს იგი?

იცოდით, რომ ელექტრონული კომერციის ბაზარი 2026 წლისთვის, სავარაუდოდ, 200 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწევს? ინდოეთი არის ელექტრონული კომერციის აყვავების ცხელი წერტილი, ამიტომ კარგი დროა გაეცნოთ ელექტრონული კომერციის წვრილმან საკითხებს. სულ რომ არ იცოდეთ რა არის ელექტრონული კომერცია (ან ელ. კომერცია, eCommerce), გაგებული მაინც გექნებათ რამე მის შესახებ. დამწყებთათვის რომ ვთქვატ, მსოფლიოში ელექტრონული კომერცია ფეთქდება!
ონლაინ მაღაზია გჭირდებათ? 

მცირე კომპანიებიდან დაწყებული, ბაზრის გიგანტებით დამთავრებული, ყველა მიილტვის ელექტრონული კომერციის ინდუსტრიაში და უკან მობრუნების გზაც აღარ არსებობს. თუ ამისთვის აქამდე ყურადღება არ მიგიქცევიათ, დარწმუნებული ვარ, ახლა მიაქცევთ – დაინტერესებული ხართ თქვენი პროდუქციის ინტერნეტით გაყიდვით და სანაცვლოდ დიდი თანხის გამომუშავება გსურთ? კარგი! თქვენ სწორ ადგილას ხართ. კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება ელექტრონული კომერციის სამყაროში!

B2B – Business to Business (ბიზნესი – ბიზნესი)

B2B ელექტრონული კომერცია გულისხმობს ბიზნესს, რომელიც საქონელს ან მომსახურებას ყიდის სხვა ბიზნესზე, მაგალითად მწარმოებელს და საბითუმო მოვაჭრეს, ან საბითუმო მოვაჭრეს და საცალო ვაჭრობას. ბიზნესიდან ბიზნესთან ელექტრონული კომერციის წინაშე არ დგას მომხმარებელთა წრე, როგორც წესი, მოიცავს პროდუქტებს, როგორიცაა ნედლეული, პროგრამული უზრუნველყოფა ან კომბინირებული პროდუქტები. მწარმოებლები ასევე ყიდიან პირდაპირ საცალო ვაჭრობას B2B ელექტრონული კომერციის საშუალებით.

B2C – Business to Consumer (ბიზნესი – ფიზიკური პირი)

B2C ელექტრონული კომერცია არის ყველაზე პოპულარული ელექტრონული კომერციის მოდელი. ბიზნესიდან მომხმარებელზე ნიშნავს, რომ გაყიდვა ხდება ბიზნესსა და მომხმარებელს შორის, მაგალითად, როდესაც ყიდულობთ ხალიჩას ონლაინ საცალო მოვაჭრისგან.

(D2C) – Direct to Consumer (პირდაპირ მომხმარებლთან)

პირდაპირ სამომხმარებლთან ელექტრონული კომერცია არის ელექტრონული კომერციის უახლესი მოდელი. D2C ნიშნავს, რომ ბრენდი ყიდის პროდუქციას პირდაპირ მომხმარებელზე საცალო მოვაჭრის, დისტრიბუტორის ან საბითუმო მოვაჭრის გარეშე. გამოწერები არის პოპულარული D2C ელემენტი და სოციალური გაყიდვები ისეთი პლატფორმების საშუალებით, როგორიცაა Instagram
PinterestFacebookSnapChat და ა.შ. პოპულარული პლატფორმებია მომხმარებლების გაყიდვების პირდაპირთვის.

(C2C) – Consumer to Consumer (მომხმარებლიდან მომხმარებელთან)

C2C ელექტრონული კომერცია გულისხმობს საქონლის ან მომსახურების გაყიდვას სხვა მომხმარებელზე. მომხმარებლიდან მომხმარებელთზე გაყიდვები ისეთ პლატფორმებზე ხდება, როგორიცაა eBay, Etsy, Fivver და ა.შ.

C2B – Consumer to Business (ფიზ. პირი ბიზნესი)

მომხმარებლიდან ბიზნესთან არის, როდესაც ადამიანი ყიდის თავის მომსახურებას ან პროდუქტს ბიზნეს ორგანიზაციაზე.

როგორ ფუნქციონირებს ელექტრონული კომერცია?

ონლაინ ბიზნესი მუშაობს თითქმის იგივე პრინციპებით, როგორც ოფლაინ/საცალო მაღაზია. უფრო ფართო მასშტაბით, ელექტრონული კომერციის მთელი პროცესი შეიძლება დაიყოს სამ მთავარ კომპონენტად ან სამუშაო პროცესად:

შეკვეთების მიღება

ეს არის პირველი ნაბიჯი, როდესაც მომხმარებლები შეკვეთას აკეთებენ ელექტრონული კომერციის პლატფორმის (ვებსაიტის ან ონლაინ პორტალის) საშუალებით და გამყიდველს მისდის შეტყობინება.

შეკვეთის ინფორმაციის დამუშავება

მეორე ეტაპი, სადაც მუშავდება და სრულდება შეკვეთის ყველა დეტალი. ის უკვე მზად არის მიწოდებისთვის.

ტრანსპორტირება

ბოლო ნაბიჯი, რომელშიც ხორციელდება მიწოდების პროცესი. ყველა ლოჯისტიკური კომპონენტი მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ამ ნაბიჯში, რათა უზრუნველყოს მომხმარებლისთვის დროული მიწოდება.

თუ საფუძვლებს სწორად გაიგებთ და ელექტრონული კომერციის ბიზნესს სწორად წარმართავთ, ნამდვილად კარგი მოგებით ისარგებლებთ. ყოველთვის გახსოვდეთ, რომ ბიზნესის სწორად დაგეგმვა და განხორციელება არის წარმატებული ონლაინ მაღაზიის გასაღები.

ონლაინ მაღაზიის შექმნა თქვენი ბიზნესისთვის

ერთ-ერთი ძირითადი რამ, რაც უნდა გააკეთოთ ინტერნეტის ან ელექტრონული კომერციის ბიზნესის წამოწყებისას არის ვებ საიტების დამზადება. ეს შეიძლება იყოს შესანიშნავი პლატფორმა თქვენი საქონლისა და მომსახურების პოპულარიზაციისთვის და მათ მისაწოდებლად სამიზნე აუდიტორიისთვის. მომხმარებლებისა და მყიდველების საძიებო სისტემებით (მაგ. Google-ით) მოსაზიდად აუცილებელია SEO (საძიებო სისტემების ოპტიმიზაცია).

იდეალურ შემთხვევაში, თქვენს ვებგვერდზე უნდა განთავსდეს იმ პროდუქტების ან მომსახურების ჩამონათვალი, რომელთა პოპულარიზაციაც გსურთ. სექციები უნდა იყოს ინტერაქტიული და მოსახერხებელი ვებსაიტის ვიზიტორებისთვის. ბიზნესის შესახებ ყველა არსებითი და სასარგებლო დეტალი ადეკვატურად უნდა იყოს ნახსენები თქვენს ონლაინ პორტალზე. გქონდეთ სუფთა და უშუალო გაადხდის განყოფილება, რომ ადამიანებმა ბოლო მომენტში არ გადაიფიქრონ შესყიდვა.

ელექტრონული კომერცია – უპირატესობები

ელექტრონული კომერციის ბიზნესის მთავარი უპირატესობა ის არის, რომ ის საშუალებას გაძლევთ წარმართოთ თქვენი ბიზნესი მოქნილად და ამავე დროს ძალზე სასარგებლოა სამიზნე აუდიტორიის სრული სპექტრის მიღწევაში. დღესდღეობით, სახლიდან ელექტრონული ბიზნესი ასევე გახდა ელექტრონული კომერციის სახით ფულის შოვნის გავრცელებული საშუალება. თქვენ უნდა გქონდეთ კომპიუტერი და ინტერნეტი და მარტივად შეგიძლიათ გააგრძელოთ მარკეტინგი და ბიზნესი მაუსის დაჭერით.

ელექტრონული კომერციის ბიზნესის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი სარგებელი ის არის, რომ ის დაგეხმარებათ სწრაფად განსაზღვროთ სამიზნე აუდიტორია და ასევე ადვილად მიაწვდინოთ ხმა მათ. მაგალითად, თუ თქვენ ცდილობთ გაყიდოთ რაიმე საქონელი ან პროდუქტი, შეგიძლიათ მარტივად გააკეთოთ ბაზრის კვლევა ინტერნეტიდან და განსაზღვროთ თქვენი ნიშის ბაზარი. შესაბამისად, თქვენ შეგიძლიათ გაუგზავნოთ იმეილი ან სარეკლამო ბროშურები მომავალ მომხმარებლებს, რომლებიც დაინტერესდებიან თქვენი პროდუქტით ან მომსახურებით. ჩვეულებრივ სარეკლამო მეთოდებთან შედარებით, ეს საკმაოდ ეფექტურია, რადგან თქვენ არ გჭირდებათ ინდივიდუალურად მიდგომა მომხმარებლებთან.

ონლაინ მაღაზიის შექმნის ტოპ 5 უპირატესობა ბიზნესისთვის

 

1. ნაკლები დანახარჯი

 ინტერნეტ მაღაზიაში ვიტრინის თუ მთლიანი სივრცის მუდმივი დასუფთავება არ არის საჭირო, როგორც ფიზიკურ მაღაზიაში, რაც ხარჯებს საკმაოდ ამცირებს. ამასთან, ვინაიდან ელექტრონული კომერციის უმეტესი ნაწილი ავტომატიზირებულია, მოითხოვს ნაკლები პერსონალის დასაქმებას, რაც ასევე ნაკლებ ხარჯს გულისხმობს.

გარდა ამისა, ინტერნეტ მაღაზიაში განთავსებული პროდუქციის რეკლამირება ბევრად სარფიანია ციფრული მარკეტინგის სხვადასხვა არხებით, ვიდრე ოფლაინ რეკლამირება. აქ მრავალი ეფექტური საშუალებაა, როგორებიცაა: Google Ads-ზე რეკლამირება, Facebook ზე რეკლამირება, სოციალური მედია მარკეტინგი, SEO ოპტიმიზაცია. ეს ყოველივე ბიზნესისთვის ბევრად ფართო გზებსა და შესაძლებლობებსა და უპირატესობებს ხსნის მცირედი დანახარჯებით.

2. მომხმარებლის მონაცემები

 ონლაინ მაღაზიის დამზადება, განსხვავებით ფიზიკური მაღაზიისგან, საცალო მოვაჭრეებს აძლევს წვდომას მომხმარებელთა მონაცემების ოქროს მაღაროზე.

ონლაინ მომხმარებლები, როგორც წესი, გაწვდიან თავიანთ სახელს, ელექტრონულ ფოსტას და ტელეფონის ნომერს საიტზე შესვლის ან რეგისტრაციის დროს. გარდა ამისა, გაძლევენ ფართო მომხმარებელთა ქცევის და დემოგრაფიულ მონაცემებს, რომლებიც ხელმისაწვდომია Google Analytics-ის საშუალებით. ეს ელექტრონული კომერციის მფლობელს ძალიან ეხმარება სამომხმარებლო მოგზაურობისა და მარკეტის ოპტიმიზაციაში.

ონლაინ მაღაზიის მფლობელებს საშუალება აქვთ, სხვადასხვა მონაცემის საფუძველზე, მაქსიმალურად მიაწვდინონ ხმა საკუთარ მომხმარებლებსაც და იმ ხალხსაც, ვინც ბოლო წუთს გადაიფიქრა შეძენა. მაგალითად რეგისტრაციის ელ. ფოსტაზე გაუგზავნოს წამახალისებელი მესიჯი ყველა იმ მომხმარებელს, რომელმაც პროდუქტი კალათში დაამათა, თუმცა შეძენის პროცესი ბოლომდე არ მიიყვანა. აგრეთვე არსებული მონაცემების საფუძველზე შესაძლებელი მიზნობრივი რეკლამების შეთავაზება ცალკეული მომხმარებლებისთვის, რომლებმაც გარკვეული ინტერესი გამოავლინეს რაიმე პროდუქტზე.

3. ონლაინ მაღაზიის შექმნა მომხმარებელთა ფართო ბაზას ქმნის

 ონლაინ მაღაზიის შექმნა ყველანაირ გეოგრფიულ საზღვარს უმნიშვნელოს ხდის. თქვენ საშუალება გაქვთ, გაყიდოთ როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე მის ფარგლებს გარეთ. თქვენ არ შემოიფარგლებით ფიზიკური მდებარეობით.

ინტერნეტი ასევე ხელმისაწვდომს ხდის თქვენს მაღაზიას სხვადასხვა ნიშნის აუდიტორიისთვის, რომელზეც სხვაგვარად წვდომა არ გექნებოდათ. მრავალი „თაჩპოინტის“ გამოყენებით, მომხმარებლებზე წვდომა შეგიძლიათ ყველგან, სადაც ისინი იმყოფებიან, როგორიცაა სოციალური მედია, ფორუმები და Google-ის ძებნა.

4. ყოველთვის ღია

 ინტერნეტით გაყიდვისას, თქვენი ბიზნესი ღიაა 24/7/365. მიუხედავად იმისა, რომ თქვენი კომპანიის საფორთს შეიძლება ეძინოს, ავტომატიზაცია უზრუნველყოფს გაყიდვების დანარჩენი პროცესის მუდმივ მიმდინარეობას. ასე მომხმარებელს შეუძლია შეიძინოს ნებისმიერ დღეს, ნებისმიერ დროს.

5. მარტივია მასშტაბირება

 ფიზიკური მაღაზიის მასშტაბირება ან გაზრდა უფრო მეტ ადგილს მოითხოვს (და ეს თანხას ხარჯავს!), თანამშრომლებს და თაროების ადგილს. ამის საპირისპიროდ, ძალიან მარტივია ონლაინ მაღაზიის მოყვანა, რაც ბიზნესისთვის ელექტრონული კომერციის ერთ-ერთი ნაკლებად თვალსაჩინო უპირატესობაა.

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

იხილეთ რეკომენდირებული სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

Skip to content