IMC

brendingi-mcire-biznesisTvis

ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის

ქართულ ინტერნეტ სივრცეში არც თუ ისე დიდი რაოდენობით მოიძებნება ინფორმაცია ბრენდინგის შესახებ. ბრენდინგი გულისხმობს ხალხის მიერ თქვენი კომპანიისა და პროდუქციის ერთმანეთთან ასოცირებას. ეს ასევე გულისხმობს იმის მცდელობას, რომ თქვენი ბრენდი ასოცირდეს გარკვეული პროდუქტთან ან მომსახურებასთან. ეს შეიძლება იყოს ხანგრძლივი და რთული პროცესი. ეს შეიძლება დაგიჯდეთ მთელი თქვენი შემოსავალი. გასაკვირი არ არის, რომ ბრენდინგი ხშირად ასოცირდება მარკეტინგისა და პოპულარიზაციისთვის უამრავი ფულის ინვესტიციასთან. ამასთან, მცირე ბიზნესის მრავალი მფლობელისთვის, ბრენდინგში უნდა განხორციელდეს შედარებით მცირე ბიუჯეტის ინვესტიება, განსაკუთრებით კრიზისის დროს. ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის მნიშვნელოვანია!

თქვენ შეიძლება გქონდეთ ადგილობრივი საცხობი, სადაც 10 თანამშრომელი მუშაობს, ან ადგილობრივი ინდუსტრიული კომპანია, სადაც 500-მდე ადამიანია დასაქმებული. ეს ყველაფერი შეიძლება შეფასდეს, როგორც “მცირე ბიზნესი”. ყველას ერთი და იგივე ძირითადი მიზანი აქვს, როდესაც იწყებს: მათი ექსპლუატაციის სფეროში სახელის დამკვიდრება. ამის გაკეთების მრავალი გზა არსებობს, თუნდაც, უზარმაზარი ბიუჯეტის გარეშე. ამ პოსტში მე გაგიზიარებთ გზებს, თუ როგორ უნდა დაიწყოთ ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის.

ბრენდის ღირებულებების განსაზღვრა და გადმოცემა

შეზღუდული ბიუჯეტით ბრენდინგი იწყება თქვენი კომპანიისა და თქვენი ბრენდის ღირებულებების განსაზღვრით. თქვენ უნდა იფიქროთ იმაზე, თუ რა გსურთ, როგორც ბრენდს, შესთავაზოთ მსოფლიოს. ამის გაკეთება არ დაგიჯდებათ ძვირი, იმ პირობით, თუ ამის გაკეთებას თავად შეძლებთ. სინამდვილეში, ეს საკმაოდ რთული ამოცანაა, როდესაც მასზე ფიქრობ. ეს ეხება თქვენს მისიას, იმ დეტალებს, რომლებიც თქვენს ბრენდს თქვენს ბრენდად აქცევს.

გარკვეული დრო დაუთმეთ თქვენი ბრენდის ღირებულების განსაზღვრას. ამ გზით თქვენ შეძლებთ თქვენი მთავარი გზავნილის მკაფიოდ და თანმიმდევრულად გადმოცემას. ეს თქვენს მარკეტინგს უფრო ამარტივებს. თქვენ შეძლებთ ბრენდის ელჩების შეძენას, თუნდაც მცირე ბიუჯეტით.

გამოჩნდით სათანადო სათაურით

მას შემდეგ, რაც თქვენი ბრენდის მნიშვნელობებს დაადგენთ, დროა შევაჯამოთ ისინი ერთ დასახელებაში. მაგალითად, WordPress–ის მისიაა “გამომცემლობის დემოკრატიზაცია”. დასახელბაში აყალიბებთ თქვენს ღირებულებებს და რწმუნდებით, რომ მისაღებია თქვენი ღირებულებები, მომხმარებლისთვის ან ვიზიტორისთვის. იყავით კვლავ თანმიმდევრული. თუ განსაზღვრავთ დასახელებას, თქვენი მოქმედებები და პროდუქტები უნდა შეესაბამებოდეს ამ სახელს, სინამდვილეში, მასზე დაფუძნებულიც კი უნდა იყოს. ეს აჯამებს თქვენს ბიზნესს.

დაგჭირდება ლოგოს დამზადება

კარგი ლოგოს ქონა აუცილებელია. ლოგოს დამზადებისას უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ის ალბათ ისაა, რაც წლების განმავლობაში გექნებათ. ეს არის მთავარი საკითხი – თუ თქვენ თავს არ ჩავთვლით – რომელიც ხელს შეუწყობს (ბრენდის) აღიარებას. ეს არ ნიშნავს, რომ ლოგოს ვერასოდეს შეცვლით, მაგრამ ლოგოს “უბრალოდ” ნუ დაამატებთ. დაფიქრდით იმაზე, თუ როგორ გამოირჩევა იგი სხვა ლოგოებისგან, მაგალითად, ადგილობრივ სარეკლამო ბილბორდზე.

შეიმუშავეთ ეს ლოგო, დაბეჭდეთ, მაცივარზე მიამაგრეთ დაახლოებით ერთი კვირის განმავლობაში და ნახეთ თუ არის რამე, რაც გაღიზიანებთ. თუ ასეა, დააბრუნეთ ჩასასწორებლად. გრძნობთ, რომ ის არ შეესაბამება ბიზნეს ღირებულებებს ან თუნდაც პიროვნული თვალსაზრისით? დააბრუნეთ დიზაინერთან შესაცვლელად. დაბალბიუჯეტიან ბრენდინგზე საუბრისას, შესანიშნავი ლოგოს შემუშავება, ალბათ, თქვენი ყველაზე ღირებული ამოცანაა.

ონლაინ ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის

ონლაინ სამყარო შესანიშნავი ადგილია თქვენს დაბალბიუჯეტიან ბრენდინგზე სამუშაოდ. თქვენ უნდა ჩამოაყალიბოთ სახელი თქვენივე საქმიანობის შესაბამისად, ხოლო საიტის დამზადება და სოციალური გვერდის შექმნა, დამატებით სარგებელს მოგიტანთ.

ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის და სოციალური მედია

ჩვენი ერთერთი სერვისი სწორედ სოციალური ქსელების ადმინისტრირებაა. თანდათან ეს სფერო უფრო პოპულარული ხდება და ხალხიც ხვდება მის მნიშვნელობას. ონლაინ შეხვედრების დროს, ერთ-ერთი ფრაზა, რომელიც ხშირად მესმის, არის: ”სოციალური მედია უბრალოდ ძალიან ბევრ დროს მართმევს”. სიმართლე გითხრათ, შეიძლება გონივრული იყოს შეცვალოთ თქვენი აზროვნება ხარჯების შესახებ და დაიწყოთ შემოსავლის ნახვა, რომელსაც სოციალურ მედიას მოგიტანთ. ეს მართლაც ყველაზე მარტივი და ალბათ ერთ-ერთი იაფი გზაა თქვენი ბრენდის პოპულარიზაციისთვის. ძირითადად, ერთადერთი ღირებულება დროში ინვესტიციაა (დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად ინტენსიურად გსურთ გამოიყენოთ იგი). შეიძლება გარკვეული დრო დაჭირდეს, სანამ იპოვნებთ სტრატეგიას ან/და პლატფორმას, რომელიც კარგად მუშაობს, ასე რომ, მიეცით გარკვეული დრო და ნუ ჩაიქნევთ ხელს!

საიტის დამზადება ბიზნესისთვის

მართალია, სოციალური ქსელი კარგი საშუალებაა თქვენი ბრენდის პოპულარიზაციისთვის, თუმცა, ვებსაიტის ქონა დამატებით სარგებელს მოგიტანთ. სოც ქსელის პლატფორმა გარკვეულწილად თავის ჩარჩოებში გაქცევთ და წესებს და პირობებს განგისაზღვრავთ, როგორ იმუშაოთ. რაც შეეხებას ვებგვერდს, აქ თქვენ სრული თავისუფლება გაქვთ. ქმნით ბრენდზე მორგებულ დიზაინს, ვიზუალს და წესების საკუთარ ჩარჩოებს. რაც მთავარია არ ხართ დამოკიდებული სოც ქსელის ადმინისტრატორების პირობებზე, რომელიც შეიძლება ნებისმიერ დროს შეიცვალოს. საკუთარ ვებსაიტზე თქვენ თვალსაჩინოდ და მომხმარებელზე მორგებულად განათავსებთ თქვენს სერვისებს, პროდუქციას თუ შეთავაზებებს.

გააზიარეთ თქვენი ცოდნა

შეგიძლიათ გამოიყენოთ Twitter, ან LinkedIn რომ შეინარჩუნოთ კავშირი მსგავსი ბიზნესის მფლობელებთან. აღმოაჩინეთ Facebook ჯგუფების უზარმაზარი რაოდენობა თუნდაც ქვეყნის მასშტაბით, ან/და თქვენი გამოცდილების სფეროში. დაუკავშირდით ადამიანებს, რომლებიც იგივე ღირებულებებს იზიარებენ. თავისუფლად უპასუხეთ კითხვებს თქვენი ბიზნესის სფეროში და გააკეთეთ ეს თავდაჯერებით. წარმოაჩინეთ თავი და თქვენი კომპანია ამ კითხვებში. დაეხმარეთ ხალხს ასე და შექმენთ ბრენდის ელჩები. თქვენ ნამდვილად უნდა გააკეთოთ გარკვეული ძალისხმევა თქვენი პოზიციის გასამყარებლად. ეს ერთ ღამეში არ მოხდება.

მცირე მაგალითი: სანამ IMC.GE გახდებოდა ბიზნესი, მისი დამფუძნებლები ვმუშაობდით პირად შეკვეთებზე ახლობლებისთვის, ვსწავლობდით და ვიღებდით გამოცდილებას. ჩვენ მრავალ ჯგუფსა თუ ფორუმში ვიყავით გაწევრიანებული და ვერთვებოდით დისკუსიებში WordPress-ის, SEO-ს ლოგოს დამზადების თუ ფეისბუქ ადმინისტრირების შესახებ. ეს გამოცდილება მრავალწლიანი და პირველი შემოსავლებიც არ გაჩენილა მალევე. მე არ ვამბობ, რომ თქვენი საქმიანობით ფულის გამომუშავებამდე 5-10 წელი უნდა დაიცადოთ. მე ვფიქრობ, რომ თქვენ უნდა შეგეძლოთ წერა, კომენტარის გაკეთება და პოზიციის დაცვა იმ თემებზე, რომლებსაც თქვენი საქმიანობის სფერო მოიცავს.

გახადე შენი ბიზნესი თვალსაჩინო

საბოლოო ჯამში, ყველაფერი მაინც ბიზნეს ღირებულებებამდე მიდის. ყველაფერი, რასაც თქვენ გამოხატავთ, ამ ღირებულებებს უნდა ასახავდეს. ის მოგაწვდით მითითებებს და დარწმუნდით, რომ თქვენი მესიჯი ყოველთვის ერთბაირად არის გადმოცემული. დაბალბიუჯეტიანი ბრენდინგი სწორედ ამას გულისხმობს: გახადეთ თქვენი ბიზნესი თვალსაჩინო, თანმიმდევრული გზით. ჩვენი ჩანაწერი, ადგილობრივი SEO, დაგეხმარებათ იმის გაგებაში, თუ რა სარგებელი შეგიძლით მიიღოთ Google-დან ბევრი დანახარჯის გარეშე.

იმედია, მოგეწონათ ჩვენი სტატია და სხვებსაც გაუზიარებთ ^_^

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

ასევე წაიკითხეთ ჩვენი ბლოგის სხვა საინტერესო სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

Leave a Comment

ჩვენ ვიყენებთ ქუქიებს კონტენტისა და რეკლამის პერსონალიზებისთვის, სოციალური მედიის ფუნქციების უზრუნველსაყოფად და ჩვენი ტრაფიკის გასაანალიზებლად. View more
Cookies settings
გასაგებია
სამომხმარებლო წესები და პირობები
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

ვინ ვართ ჩვენ

შემოთავაზებული ტექსტი: ჩვენი ვებ-გვერდის მისამართი: http://localhost/imc.

კომენტარები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ სტუმარი დატოვებს კომენტარს საიტზე, ჩვენ შევაგროვებთ ფორმაში მითითებულ მონაცემებს, აგრეთვე IP-მისამართს და ბრაუზერის user-agent-ის მონაცემებს, სპამის გამოვლენის მიზნით. ანონიმიზირებული სტრიქონი, რომელიც იქმნება თქვენი ელფოსტის მისამართიდან (ე.წ. „ჰეში“), შესაძლოა გადაეცეს სერვისს Gravatar, რათა მოხდეს იმის გარკვევა, იყენებთ თუ არა თქვენ მას. Gravatar-ის კონფიდენციალურობის პოლიტიკა ხელმისაწვდომია აქ: https://automattic.com/privacy/ . კომენტარის გამოქვეყნების შემდგომ თქვენი პროფილის გამოსახულება საჯაროდ გამოჩნდება თქვენი კომენტარის კონტექსტში.

მედია

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ ხართ რეგისტრირებული მომხმარებელი და ატვირთეთ ფოტო საიტზე, ჯობია თავიდან აიცილოთ EXIF-მონაცემებით ფოტოს ატვირთვა, ვინაიდან ისინი შეიცავენ ინფორმაციას თქვენი ადგილმდებარეობის შესახებ. ნებისმიერს შეუძლია ამ ინფორმაციის ამოღება ფოტოდან.

ქუქი-ფაილები

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ დატოვებთ კომენტარს ჩვენს საიტზე, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ თქვენი სახელის, ელფოსტისა და ვებ-გვერდის მისამართის შენახვის შესაძლებლობა ქუქი-ფაილში. ეს კეთდება თქვენი კომფორტისათვის, რათა ხელახლა არ მოგიწიოთ იგივე მონაცემებსი შეტანა მორიგი კომენტარის დატოვებისას. ეს ქუქი-ფაილები ერთი წელი ინახება. თუ თქვენ სტუმრობთ ჩვენს შესვლის გვერდს, ჩვენ დავაყენებთ დროებით cookie-ს, რათა დადგინდეს თქვენი ბრაუზერი იღებს თუ არა cookies. ეს ქუქი-ფაილი არ შეიცავს პერსონალურ მონაცემებს და თქვენი ბრაუზერის დახურვისას გაუქმდება. პირად ანგარიშში შევლისას, ჩვენ ასევე ვაგზავნით რამოდენიმე ქუქი-ფაილს თქვენს კომპიუტერში, ეკრანის პარამეტრების ინფორმაციით. შესვლის ქუქი-ფაილი ორი დღე ინახება, ეკრანის პარამეტრების — 1 წელი. თუ აირჩევთ პარამეტრს „დამიმახსოვრე“, შესვლის პარამეტრები შენახული იქნება ორი კვირის განმავლობაში. ანგარიშიდან გამოსვლისას ქუქი-ფაილი წაიშლება. სტატიის ჩასწორების, ან გამოქვეყნებისას ბრაუზერში შენახული იქნება დამატებითი ქუქი-ფაილი, ის არ შეიცავს პირად მონაცემებს, არამედ მხოლოდ ჩასწორებული ჩანაწერის ID-ის და ვადა გასდის 1 დღეში.

სხვა საიტების ჩადგმადი შიგთავსი

შემოთავაზებული ტექსტი: სტატიები ამ საიტზე შესაძლოა შეიცავდნენ ჩადგმად შიგთავსს (მაგალითად ვიდეო, გამოსახულება, სტატია და ა.შ.). მსგავსი სახის შიგთავსი ისევე იქცევა, თითქოს მომხმარებელი გადავიდა სხვა საიტზე. ეს საიტები შესაძლოა აგროვებენ მონაცემებს თქვენს შესახებ, იყენებენ ქუქი-ფაილებს, ამატებენ დამატებითი თვალთვალის ხერხებს მესამე მხარისაგან და თვალყურს ადევნებენ თქვენს ურთიერთქმედებას შიგთავსთან, მათ შორის ურთიერთქმედებას იმ შემთხვევაში, როდესაც ავტორიზებული ხართ საიტზე და გაქვთ ანგარიში.

ვის ვუზიარებთ მოანცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ პაროლის გადაყენებას მოითხოვთ, თქვენი IP მისამართი დაემატება ელფოსტაში.

რამდენად დიდხანს ვინახავთ თქვენს მონაცემებს

შემოთავაზებული ტექსტი: თუ თქვენ დაწერთ კომენტარს, მაშინ კომენტარიც და მისი მეტა-მონაცემები შეინახება უსასრულოდ დიდი ხნით. ეს ხდება იმისათვის, რომ ავტომატურად მოხდეს შემდგომი კომენტარების ავტომატური გამოქვეყნება, ნაცვლად ხელით მისი მოწონებისა. ჩვენს საიტზე რეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის ჩვენ ვინახავთ იმ პირად ინფორმაციას, რომელიც მათ მიუთითეს პროფილში. ყველა მომხმარებელს შეუძლია ნახოს, ჩაასწოროს, ან წაშალოს მისი ინფორმაცია ნებისმიერ დროს (მომხმარებლის სახელის გარდა). ვებ-გვერდის ადმინისტრაციას ასევე შეუძლია დაინახოს ეს ინფორმაცია და შეცვალოს.

რა უფლებები გაქვთ პირად ინფორმაციაზე

შემოთავაზებული ტექსტი: საიტზე პირადი ანგარიშის არსებობისას, ან თუ თქვენ დატოვეთ კომენტარი, შეგიძლიათ მოითხოვოთ პირადი ინფორმაციის ფაილის ექსპორტი, რომელიც ჩვენ შევინახეთ, მათ შორის თქვენ მიერ მოწოდებული ინფორმაცია. თქვენ ასევე შეგიძლიათ მოითხოვოთ ამ მონაცემების წაშლა, გარდა იმ ინფორმაციისა, რომელიც ჩვენ ვალდებული ვართ შევინახოთ ადმინისტრირების მიზნებისათვის, კანონის თანახმად, ან უსაფრთხოების მიზნით.

Where your data is sent

შემოთავაზებული ტექსტი: მომხმარებლების კომენტარები შესაძლოა ავტომატურად შემოწმდეს სპამის გამოვლენის სერვისით.
Save settings
Cookies settings