Meta description (მეტა აღწერა) არის დაახლოებით 155 სიმბოლოსგან შემდგარი ფრაგმენტი – HTML- თეგი, რომელიც აჯამებს გვერდის შინაარსს. საძიებო სისტემები მას საძიებო შედეგებში უმეტესად აჩვენებს, როდესაც ძებნილი ფრაზა აღწერილობაშია. ამიტომ, მისი ოპტიმიზაციას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს on-page SEO-ში. ამ პოსტში ჩვენ გაჩვენებთ კარგი მეტა-აღწერილობის მახასიათებლებს.
სტატიის ცხრილი
- რა არის meta description?
- კარგი meta description-ის მახასიათებლები
- როგორ დავწეროთ მოკლე მეტა-აღწერა
- რა უნდა გააკეთოს, თუ ბევრი გვერდისთვის გჭირდებათ მეტა აღწერა?
- მეტა აღწერილობები სოციალური გაზიარებისთვის
რა არის meta description (მეტა აღწერა)?
Meta description არის HTML tag-ი, რომელიც ასე გამოიყურება HTML კოდის გვერდზე:
<meta name="description" content="გერდის აღწერან როგორც წესი ერთი-ორი წინადადება."/>
მისი მიზანი მარტივია: საჭიროა მოიძიოს ადამიანი, რომელიც ეძებს საძიებო ტერმინს Google-ზე და დააჭიროს თქვენს ბმულს. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, მეტა აღწერილობები არსებობს საძიებო სისტემებიდან ქლიქების მისაღებად.
საძიებო სისტემებში ნათქვამია, რომ meta description-დან პირდაპირი SEO სარგებელი არ არის – ისინი არ იყენებენ მას რანკირების ალგორითმში. თუმცა არაპირდაპირი სარგებელი არის: Google იყენებს click-through-rate (CTR)-ს, იმის გასარკვევად, რამდენად კარგი შედეგი ხართ. თუ მეტი ადამიანი დააწკაპუნებს თქვენს შედეგზე, Google მიიჩნევს, რომ თქვენ ხართ კარგი შედეგი და თქვენი პოზიციიდან გამომდინარე, თქვენ მოწინავე პოზიციებზე დაგაყენებთ. ამიტომ თქვენი meta description-ის ოპტიმიზაცია ძალიან მნიშვნელოვანია, ისევე როგორც თქვენი სათაურების ოპტიმიზაცია.
კარგი meta description-ის მახასიათებლები
ამ თემაზე ჩატარებული გამოკვლევის საფუძველზე, ისევე როგორც ჩემი საკუთარი გამოცდილებიდან გამომდინარე, მე მოვიძიე ელემენტების ეს ჩამონათვალი, რომლებიც გჭირდებათ კარგი meta description-ისთვის:
1. დაწერეთ meta description-ში 155 სიმბოლომდე
სწორი სიგრძე ნამდვილად არ არსებობს; ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა გზავნილის გაკეთება გსურთ. თქვენ უნდა გაითვალისწინოთ საკმარისი სივრცე შეტყობინების გასაგზავნად, მაგრამ ამავე დროს უნდა იყოთ მოკლე და ეფექტური. ამასთან, თუ Google-ში შეამოწმებთ ძიების შედეგებს, ძირითადად ნახავთ ფრაგმენტებს 120-დან 156 სიმბოლოთი, როგორც ქვემოთ მოცემულ მაგალითშია.
სამწუხაროდ, ჩვენ არ შეგვიძლია სრულად ვაკონტროლოთ ის, რასაც Google აჩვენებს ძიების შედეგებში. ზოგჯერ ის გადაწყვეტს აჩვენოს მეტა აღწერილობა და ზოგჯერ ის უბრალოდ იტაცებს თქვენი ასლის ზოგიერთ წინადადებას. ასეა თუ ისე, თქვენი საუკეთესო არჩევანია მოკლედ შენარჩუნება. ამ გზით, თუ Google გადაწყვეტს აჩვენოს თქვენს მიერ დაწერილი მეტა-აღწერილობა, ის მოკლედ არ ამოჭრის.
2. გამოიყენეთ ხმამაღალი სიტყვები და გახადეთ ის მოქმედი
თუ გაითვალისწინებთ meta description-ს თქვენს გვერდზე მოწვევისთვის, უნდა იფიქროთ თქვენს მომხმარებელზე და მის (შესაძლო) მოტივაციაზე, ეწვიოს თქვენს გვერდს. დარწმუნდით, რომ თქვენი აღწერა არ არის მოსაწყენი, რთული ან ძალიან ფარული. ხალხმა უნდა იცოდეს, რას ელოდონ თქვენს გვერდზე.
ქვემოთ მოყვანილი სურათი მაგალითია ისეთი ტიპის აღწერისა, როგორის დაწერასაც უნდა შეეცადოთ. ეს არის აქტიური, მოტივაციური და პირდაპირ მოგმართავთ. თქვენ უბრალოდ იცით, რას მიიღებთ, თუ დააჭირეთ ბმულს!
3. ჩართეთ მოქმედების მოწოდებები
”გამარჯობა, ჩვენ გვაქვს ასეთი და ასეთი ახალი პროდუქტი და თქვენც გსურთ ის. შეიტყვეთ მეტი! ” ეს ემთხვევა იმას, რაც მე ვთქვი ხმამაღალ სიტყვებთან დაკავშირებით, მაგრამ კიდევ ერთხელ მინდა ხაზი გავუსვა ამას. meta description არის თქვენი გაყიდვების ტექსტი. გარდა ამისა, ამ შემთხვევაში, “პროდუქტი”, რომლის გაყიდვას ცდილობთ, მიბმული გვერდია. ისეთი ფრაზები, როგორიცაა გაიგეთ მეტი, შეიძინეთ ახლავე, სცადეთ უფასოდ, – გამოსადეგია და ჩვენც ვიყენებთ მათ.
4. გამოიყენეთ თქვენი საკვანძო სიტყვა
თუ საძიებო ქივორდი ემთხვევა ტექსტის ნაწილს მეტა აღწერილობაში, Google უფრო მეტად მოისურვებს მის გამოყენებას და გამოარჩევს მას ძიების შედეგებში. ეს კიდევ უფრო მიმზიდველს გახდის თქვენს საიტის ბმულს. Google ზოგჯერ სინონიმებსაც გამოარჩევს. ქვემოთ მოყვანილ მაგალითში ხაზგასმულია როგორც Academy Awards, ასევე Oscars. შედეგების ასე ხაზგასმით მიღება მათ კიდევ უფრო გამოარჩევთ.
5. აჩვენეთ სპეციფიკაციები, სადაც ეს შესაძლებელია
თუ თქვენ გაქვთ პროდუქტი ტექნიკური თვალსაჩინოებისთვის, კარგი იდეა იქნება ტექნიკურ მახასიათებლებზე კონცენტრირება. მაგალითად, თქვენ შეგიძლიათ ჩართოთ მწარმოებელი, ფასი, ან მსგავსი რამ. თუ სტუმარი სპეციალურად ეძებს ამ პროდუქტს, დიდი შანსია, რომ მათი დარწმუნება აღარ მოგიწიოთ. დააკვირდით ქვემოთ მოყვანილ მაგალითს. The watch can help me stay fit? ამის ცოდნა მჭირდება. გაითვალისწინეთ, რომ ამ გზით თქვენი შედეგის ოპტიმიზაციისთვის უნდა იმუშაოთ rich snippets-ის მიღებაზე.
6. დარწმუნდით, რომ მეტა აღწერა ემთხვევა გვერდის შინაარსს
ეს მნიშვნელოვანია. Google გაარკვევს, იყენებთ თუ არა მეტა აღწერილობებს, ვიზიტორების შესატყუებლად, თქვენს შედეგზე დასაჭერად. შესაძლოა, მათ დაგისაჯონ, თუ ამას გააკეთებ. გარდა ამისა, შეცდომაში შემყვანი აღწერილობები, ალბათ, გაზრდის თქვენს bounce rate-ს (უარყოფით შეფასებას). რაც ასევე შეამცირებს ხალხის ნდობას თქვენი კომპანიის მიმართ. ეს ცუდი იდეაა მხოლოდ ამის გამო. სწორედ ამიტომ არის საჭირო, რომ meta description (მეტა აღწერა) ემთხვეოდეს გვერდზე მოცემულ შინაარსს.
7. გახადე მეტა აღწერა უნიკალური
თუ თქვენი მეტა აღწერა (meta description) იგივეა, რაც სხვა გვერდების, Google-ში მომხმარებლის გამოცდილება (UX) შემცირდება. მიუხედავად იმისა, რომ თქვენი გვერდების სათაურები შეიძლება განსხვავდებოდეს, ყველა გვერდი ერთნაირი ჩანს, რადგან ყველა აღწერა ერთნაირია. ნაცვლად იმისა, რომ შექმნათ მეტალის აღწერის დუბლიკატი, უმჯობესია დატოვოთ იგი ცარიელი. Google შეარჩევს ფრაგმენტს გვერდიდან, რომელიც შეიცავს შეკითხვაში გამოყენებულ საკვანძო სიტყვას. როგორც ვთქვით, უნიკალური მეტა-აღწერის(meta description) დაწერა ყველა იმ გვერდისთვის, რომელის რანკირებაც გსურთ, ყოველთვის საუკეთესო პრაქტიკაა.
როგორ დავწეროთ მოკლე მეტა-აღწერა
კარგი მეტა აღწერა დაარწმუნებს ხალხს, რომ თქვენი გვერდი სთავაზობს საუკეთესო შედეგს მათ მოთხოვნაზე. საუკეთესო შედეგი რომ იყო, უნდა იცოდე რას ეძებენ ადამიანები. რა არის მათი ძიების მიზანი? ეძებენ კითხვაზე პასუხს? თუ ასეა, შეეცადეთ გასცეთ მათ ყველაზე სრულყოფილ პასუხი. ეძებენ პროდუქტს? დაწერეთ რით გამოირჩევა თქვენი პროდუქტი და რატომ დარჩებიან მოგებულები თქვენს მაღაზიაში ყიდვისას. იყავი ლაკონიური და დამაჯერებელი!
რა უნდა გააკეთოთ, თუ ბევრი გვერდისთვის გჭირდებათ meta description?
ფიქრობ, რომ ამ სტატიის წაკითხვის შემდეგ საჭიროა თქვენი მეტა აღწერილობის შეცვლა? მაგრამ დარწმუნებული არ ხართ, როგორ უნდა გააკეთო ეს? Google– ს აქვს პასუხი:
თუ დრო არ გაქვთ თითოეული გვერდისთვის აღწერილობის შესაქმნელად, შეეცადეთ პრიორიტეტი მიანიჭოთ თქვენს კონტენტს: მინიმუმ, შექმენით მნიშვნელოვანი გვერდების აღწერა, როგორიცაა თქვენი მთავარი გვერდი და პოპულარული გვერდები.
Google Search Console-ით შეგიძლიათ შეამოწმოთ, თუ რომელი თქვენი გვერდია ყველაზე მაღლა.
მეტა აღწერილობები სოციალური გაზიარებისთვის
ალბათ შეგხვედრიათ სოციალურ ქსელებში გაზიარებული საიტის ბმულები, რომელიც გაურკვევლად გამოიყურება, ან დამაინტრიგებელი ტექსტი აქვს. თქვენ შეგიძლიათ დაწეროთ ცალკე მეტა აღწერა სოციალური ქსელისთვის, ან გადააკოპიროთ იგივე ტექსტი, რომელსაც GOOGLE-სთვის დაწერთ. აქ უფრო მეტად თვალსაჩინოა სათაური, ამიტომ მეტი ყურადღება დასახელებას მიაქციეთ.
იმედია საინტერესო და ინფორმაციული სტატია გამოგვივიდა. თუ მოგეწონათ და რამე ახალი გაიგეთ, გაუზიარეთ თქვენს მეგობრებსაც. ამით დიდად მადლობელი დაგრჩებით ^_^
იხილეთ ჩვენი სერვისები:
- საიტების დამზადება
- ლოგოს დამზადება
- SEO ოპტიმიზაცია
- ელექტრონული კომერცია – ინტერნეტ მაღაზიის შექმნა
- გრაფიკული დიზაინი
- სავიზიტო ბარათების დამზადება
- სარეკლამო ბანერის დიზაინის დამზადება
- FACEBOOK გვერდის მართვა
- Google Ads (AdWords): გუგლის რეკლამა
- ბრენდბუქი
- სივის დამზადება
იხილეთ ჩვენი ბლოგის საინტერესო სტატიები: