fbpx
ინსტაგრამის ალგორითმი

როგორ მუშაობს ინსტაგრამის ალგორითმი?

ინსტაგრამის ალგორითმი ყოველთვის იქნება უხილავი ძალა, რომელიც ცვლის Feed-ის დინებას. სოციალური ალგორითმის წარსულმა განახლებებმა შეცვალა ბრენდების ორგანული მოქმედება, სწორედ ამიტომ მარკეტოლოგები მუდმივად ცდილობენ მისი ცვლილებების და სტრატეგიების შესწავლას.

ალგორითმი არის ძალა, რომლის გაგება დაგეხმარებათ ყველაფრის გაკეთებაში, წარმატებული კონტენტის შექმნიდან დაწყებული, ინსტაგრამის მიმდევრების მოპოვებამდე დამთავრებული.

დღევანდელ სტატიაში,  ჩავუღრმავდებით კონკრეტულ სტრატეგიებსა და ტაქტიკებს, რათა შეძლოთ ორგანული წვდომის მაქსიმალურად გაზრდა, ასევე განვიხილავთ Instagram-ის ალგორითმის მოქმედებას.

  • რა არის ინსტაგრამის ალგორითმი?
  • როგორ მუშაობს ინსტაგრამის ალგორითმი?
  • 5 რჩევა Instagram-ის ალგორითმის თქვენს სასარგებლოდ გამოყენებისთვის 

რა არის ინსტაგრამის ალგორითმი?

ინსტაგრამის ალგორითმი არის პროცესების ერთობლიობა, რომელსაც Instagram იყენებს იმის გასაგებად, თუ რა მოსწონთ მომხმარებლებს. პლატფორმა იყენებს ამ ინფორმაციას, რათა შემდეგში ხალხს აჩვენოს ის, რაც მათ სიამოვნებთ და აინტერესებთ, პროგნოზირებს, თუ რომელი შინაარსი იქნება მათთვის საინტერესო და მიმზიდველი.

არ არსებობს ერთი კონკრეტული, ყოვლისშემძლე და უნივერსალი ალგორითმი. Instagram-ის თითოეულ განყოფილებას – Reels, Stories / Feed და Explore – აქვს საკუთარი.

როგორ მუშაობს ინსტაგრამის ალგორითმი 2023 წელს?

ინსტაგრამი

ინსტაგრამის თითოეულ სექციას აქვს განსხვავებული ალგორითმი, რომელიც იყენებს უნიკალურ „სიგნალებს“ – ან ინფორმაციას პოსტის, პიროვნების ან მომხმარებლის შესახებ – იმის პროგნოზირებისთვის, თუ რა მოეწონებათ მომხმარებლებს ყველაზე მეტად და რა უნდა იყოს პრიორიტეტული მათ Feed ან Explore გვერდზე.

მაგალითად, ისტორიებზე დაწკაპუნებისას, ადამიანებს დიდი ალბათობით სურთ ნახონ თავიანთი მეგობრების სთორები. მაგრამ თუ ისინი ათვალიერებენ Explore-ს, მათ სურთ ნახონ რაიმე ახალი.

დღის ბოლოს, Instagram-ის მიზანია მომხმარებლების პლატფორმაზე გატარებული დრო ღირებული გახადოს, აჩვენოს მათ რა მოეწონებათ და რა არის მათთვის ყველაზე აქტუალური.

მოდით ვუპასუხოთ კითხვას “როგორ მუშაობს ინსტაგრამის ალგორითმი?”

როგორ მუშაობს Instagram Reels ალგორითმი

საიდუმლო არ არის, Reels განკუთვნილია გასართობად, ამიტომ Instagram Reels ალგორითმი მიზნად ისახავს პრიორიტეტულ გასართობ, მხიარულ და შთამაგონებელ ვიდეოების ჩვენებას.

აქ არის მთავარი სიგნალები, რომლებსაც Instagram Reels ალგორითმი იყენებს იმის დასადგენად, თუ რომელი Reels უნდა აჩვენოს მომხმარებლებს:

  • მომხმარებლის ჩართულობა: როგორი შინაარსის Reels-ს უყურებდა ხშირად?
  • ურთიერთქმედების ისტორია: გქონიათ თუ არა ურთიერთობა იმ ადამიანთან, ვინც ადრე გამოაქვეყნა Reel?
  • შინაარსი: რა აუდიოს ან მუსიკას იყენებს? როგორია ხარისხი?
  • ვინ გამოაქვეყნა: რამდენად პოპულარულია ის, ვინც გამოაქვეყნა Reel?
როგორი არ უნდა იყოს Reels

როგორც ალგორითმით შეგიძლიათ ქულების მოპოვება, ასევე შეგიძლიათ დაკარგოთ ის. მოერიდეთ ამ საერთო შეცდომებს:

  • დაბალი გარჩევადობის რგოლები (ბუნდოვანი ან დაბალი რეზოლუციით)
  • Watermarked Reels (მათ შორის TikTok ლოგო)
  • რგოლები აუდიოს გარეშე
  • ძალიან ბევრი ტექსტი
  • პოლიტიკური რგოლები
  • ინსტაგრამის საზოგადოების ინსტრუქციების დარღვევა

როგორ მუშაობს Instagram Feed და Instagram Story ალგორითმი

როგორც Instagram-ი წერს თავის ბლოგზე, „Feed and Stories არის ადგილები, სადაც ადამიანებს სურთ ნახონ კონტენტი მათგან, ვისთანაც ყველაზე ახლოს არიან“.

აქ არის მთავარი ნიშნები, რომლებსაც Instagram Story-ის და Feed-ის ალგორითმი იყენებს იმის პროგნოზირებისთვის, თუ რითია ყველაზე მეტად დაინტერესებული მომხმარებელი:

  • თავად შინაარსი: რამდენად პოპულარულია? რამდენი მოწონება და კომენტარი აქვს? როდის გამოქვეყნდა? ვიდეოს ხანგრძლივობა? აქვს თუ არა მას ტეგირებული ადგილმდებარეობა და, თუ ასეა, რომელი?
  • ვინ გამოაქვეყნა: რამდენჯერ ჰქონია ინტერაქცია მომხმარებელს იმ პიროვნების კონტენტთან, ვინც წინა კვირებში გამოაქვეყნა სიახლე?
  • მომხმარებლის აქტივობა: რამდენი პოსტი მოიწონა მომხმარებელმა და რა თემას ეხებოდა ის?
  • ურთიერთქმედების ისტორია: რამდენად დაინტერესებულია მომხმარებელი კონკრეტული ანგარიშიდან გამოქვეყნებული კონტენტით? რამდენად ხშირად აკეთებენ ისინი კომენტარს პოსტებზე?
ხუთი ინტერაქცია, რომელსაც Instagram ყველაზე მეტად იყენებს Feed-ში პოსტების რეიტინგისთვის:
  • რამდენად სავარაუდოა, რომ ვინმემ დრო დახარჯოს პოსტზე, კომენტირებაზე, მოიწონოს, გადააზიაროს ან შეეხოს პროფილის სურათს.
  • რისი თავიდან აცილება უნდა მოხდეს თქვენი არხის პოსტებსა და ისტორიებში.
  • ძალიან ხშირად პოსტვა. ინსტაგრამი ცდილობს თავიდან აიცილოს ძალიან ბევრი პოსტის ჩვენება ერთი ადამიანისგან.
  • ინსტაგრამის საზოგადოების მითითებების დარღვევა: ეს არის ის, რასაც უნდა მოერიდოთ ყველა პოსტით.
  • დეზინფორმაციის გამოქვეყნება. თუ ამას ხშირად გააკეთებთ ის აუცილებლად აისახება ინსტაგრამ გვერდის ხარისხზე.

როგორ მუშაობს Instagram Explore გვერდის ალგორითმი

Explore წყვეტს რა გაჩვენოთ ორი რამის გათვალისწინებით: თქვენი წარსული ურთიერთქმედებები და სხვა ანგარიშები, რომლებსაც მოსწონთ იგივე კონტენტი, რასაც თქვენ აკეთებთ. ეს ეხმარება ინსტაგრამს უკეთ გაგიცნოთ თქვენ და გამოაქვეყნოს ახალი პოსტები და ანგარიშები, რომლებიც შეიძლება მოგეწონოთ.

აქ არის მთავარი სიგნალები, რომლებსაც იყენებს Instagram Explore გვერდი:
  • თავად შინაარსი: რამდენად პოპულარულია პოსტი? რამდენად სწრაფად იღებს ის მოწონებებს, კომენტარებს, გაზიარებებს და შენახვას?
  • ურთიერთქმედების ისტორია: თუ თქვენ გქონდათ ინტერაქცია ნებისმიერთან ისინი ისევ გამოჩნდებიან თქვენს Explore გვერდზე.
  • მომხმარებლის აქტივობა: რა სახის პოსტები მოგწონთ, ინახავთ ან კომენტარს აკეთებთ?
  • ინფორმაცია იმ ანგარიშის შესახებ, რომელიც გამოქვეყნდა: რამდენად პოპულარული იყო ბოლო დროს მათი კონტენტი?

5 რჩევა Instagram-ის ალგორითმის თქვენს სასარგებლოდ გამოყენებისთვის 2023 წელს

 

ჩართულობა

შეიმუშავეთ შინაარსის სტრატეგია, რომელიც ინსტაგრამის ალგორითმს აძლევს ზუსტად იმას, რაც მას სურს. ამის გაკეთების ერთ-ერთი გზაა მუდმივად მაღალი ხარისხის პოსტების შექმნა, რომლებიც გაუძლებენ სამომავლო ალგორითმის ცვლილებებს.

როდესაც შეამჩნევთ, რომ თქვენი ინსტაგრამის ჩართულობა შემცირებულია, ეს ყოველთვის შეიძლება არ იყოს დაკავშირებული მხოლოდ ალგორითმთან. თუმცა, ეს რჩევები დაგეხმარებათ მოემზადოთ ინსტაგრამის ალგორითმის სამომავლო განახლებისთვის და გაიგოთ, თუ როგორ მუშაობს პლატფორმა.

აქ მოცემულია ხუთი რჩევა, რომელიც დაგეხმარებათ Instagram-ის ალგორითმის დასაპყრობად 2023 წელს:

1. განათავსეთ შინაარსი თანმიმდევრულად — ვიდეოზე ფოკუსირებით

გახსოვდეთ – არხის ალგორითმი არ აჩვენებს ძალიან ბევრ პოსტს ერთი ანგარიშიდან ზედიზედ.

მაგრამ ის ასევე დიდად აფასებს იმას, თუ რამდენად ხშირად უკავშირდებოდნენ ადამიანები ანგარიშს ბოლო რამდენიმე კვირის განმავლობაში.

დაიწყეთ საშუალოდ 1-2-ჯერ გამოქვეყნებით დღეში. ჩაატარეთ ექსპერიმენტი, რათა იპოვოთ შინაარსის ტიპების სწორი კომბინაცია. მაგალითად, კარუსელი კარგი საშუალებაა ჩართულობის გასაზრდელად – ისინი ხელს უწყობენ ადამიანებს, მეტი დრო გაატარონ გვერდზე.

ისტორიები გეხმარებათ დარჩეთ არხის სათავეში მთელი დღის განმავლობაში, ზედმეტი გამოქვეყნებისა და თქვენი მიმდევრების სპამის გარეშე. ასევე, პრიორიტეტირებულია სტატიკური ფოტოები არხში.

The Sprout Social Index-ის მიხედვით, მომხმარებელთა 66% ფიქრობს, რომ მოკლე ფორმის ვიდეო კონტენტი ყველაზე მიმზიდველია. ასე რომ, გააგრძელეთ Reels-ის გამოყენება მომხმარებელთა პრიორიტეტების დასაკმაყოფილლებლად.

სტატისტიკა

2. შექმენით დამაჯერებელი წარწერები საკვანძო სიტყვებით და ჰეშთეგებით

ნუ დაელოდებით, რომ ალგორითმი მოემსახუროს თქვენს კონტენტს ახალ მიმდევრებს – გამოიყენეთ საკვანძო სიტყვები, რომ თქვენი შინაარსი აუდიტორიამდე მიიტანოთ.

საკვანძო სიტყვების მოძიება ახლა შესაძლებელია ინსტაგრამზე, რაც იმას ნიშნავს, რომ თქვენ შეგიძლიათ გააადვილოთ თქვენი კონტენტი მომავალი აუდიტორიის წევრებისთვის.

როგორ გავაკეთო ეს:

შექმენით ინსტაგრამის ასლი SEO-ს შეცვლით. ჩართეთ შესაბამისი საკვანძო სიტყვები სფეროს გარშემო, რომ გახდეთ უფრო შესამჩნევი:

  • წარწერები: თქვენი წარწერები მიმზიდველი უნდა იყოს. დაამატეთ ბუნებრივი საკვანძო სიტყვები და ტერმინები, რომლებიც დაეხმარება მაძიებლებს თქვენი პოსტის პოვნაში.
  • Alt ტექსტი: Alt ტექსტი მოცემულია სოციალური მედიის ხელმისაწვდომობისთვის. დაამატეთ შესაბამისი საკვანძო სიტყვები, რათა თქვენი კონტენტი უფრო მეტად გამოჩნდეს Explore-ში.
  • ჰეშთეგები: დაიმახსოვრეთ, ინსტაგრამის ჰეშთეგები ასევე საძიებელია.
  • თქვენი ბიოგრაფია: ის ეხმარება ხალხს თქვენი ბრენდის პოვნაში. მაგრამ თქვენი ინსტაგრამის ბიო შეიძლება დაეხმაროს ადამიანებს თქვენი ანგარიშის პოვნაში.
3. საუბარი და ჩართულობა

ჩართულობა ინსტაგრამზე ძალიან მნიშვნელოვანია. მოწონებიდან და კომენტარებიდან დაწყებული პოსტის საერთო პოპულარობით დამთავრებული, ჩართულობა გავლენას ახდენს რეიტინგიზე.

აქ მოცემულია რამდენიმე კრეატიული გზა საუბრების გასააქტიურებლად და ჩართულობის წახალისებისთვის:

  • დაუსვით თქვენს აუდიტორიას კითხვები: შექმენით პოსტი ან წარწერა, რომელიც წაახალისებს აუდიტორიის წევრებს კომენტარის გაკეთებაში საკუთარი შეხედულებებით. მაგალითად: რა მიზნები გაქვთ წლისთვის? მეტი რისი ნახვა გსურთ ჩვენგან? რა არის თქვენი ყველაზე დიდი კითხვები…?
  • გამოაქვეყნეთ წვრილმანები: გამოიყენეთ თქვენი წარწერა ან გამოქვეყნება თქვენი აუდიტორიის ტესტირებისთვის და წაახალისეთ მათი კომენტარის გაკეთების პროცესი.
  • „მონიშნე მეგობარი:“ გამოიყენეთ თქვენი წარწერა, რათა წაახალისოთ ფანები, მონიშნონ მეგობარი, რომელსაც პოსტი ახსენებს მათ.
  • გამოიყენეთ Story სტიკერები: თქვენს Story-ში ჩართულობის წახალისება ალგორითმით ქულებს მოგანიჭებთ. გამოიყენეთ სტიკერები, რათა წაახალისოთ ადამიანები, რომ გაეცნონ მათ, შეამოწმონ თავიანთი ცოდნა ვიქტორინით, და გამოხატონ აზრი კომენტარებით.
  • რეაგირება ემოჯით: Ritz-მა ცოტა ხნის წინ შექმნა ვირუსული ტენდენცია, რომელიც ამას აკეთებს Twitter-ზე.
4. გამოაქვეყნეთ მაშინ, როდესაც თქვენი მიმდევრები აქტიურნი არიან

დრო მნიშვნელოვანია ყველა არხში. დროის მნიშვნელობა ქრონოლოგიურ კვებაში მოცემულია.

რაც უფრო მეტი თქვენი მიმდევარია აქტიური პოსტების გამოქვეყნებისას, მით უფრო დროულ ჩართულობას მიიღებთ. ეს სიგნალს მისცემს ალგორითმს, რომ თქვენი შინაარსი პოპულარულია.

როგორ გავაკეთო ეს:

Instagram-ის მშობლიური ანალიტიკა გვაწვდის მონაცემებს იმის შესახებ, თუ როდის არიან თქვენი მიმდევრები აქტიური კვირის სხვადასხვა დღეებში.

უბრალოდ გახსენით აპი > გადადით თქვენს პროფილზე > შეეხეთ „პროფესიულ დაფაზე“ > შეეხეთ „ყველას ნახვას“ ანგარიშის ანალიზის გვერდით > შეეხეთ „სულ მიმდევრებს“ > გადადით ქვემოთ „ყველაზე აქტიურ დროზე“.

5. იხელმძღვანელეთ თქვენს აუდიტორიასთან ერთად

იმისათვის, რომ ალგორითმმა თქვენს სასარგებლოდ იმუშაოს, თქვენ უნდა შექმნათ კონტენტი, რომელიც შთააგონებს თქვენს აუდიტორიას ჩართულობისკენ. თქვენი შინაარსი არის თქვენი აუდიტორიისთვის. დღის ბოლოს, შეიმუშავეთ იგი მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

როგორ გავაკეთო ეს:

თქვენი აუდიტორია უკვე გეუბნებათ რა თემები, კონტენტის ტიპი, პოსტები მოსწონთ მათ.

ამ პასუხების გასარკვევად, თქვენ უნდა ჩახედოთ თქვენს მონაცემებს.

ინსტაგრამის მშობლიური ანალიტიკა იძლევა ძირითად მიმოხილვას იმის შესახებ, თუ ვინ არის თქვენი აუდიტორია და რომელია თქვენი საუკეთესო პოსტები ბოლო 90 დღის განმავლობაში. მაგრამ იმისთვის, რომ ნამდვილად გაიგოთ, რა მოსწონს თქვენს აუდიტორიას, თქვენ უნდა გაიგოთ უფრომეტი.

Sprout’s Post Performance Report-ი გეტყვით, რომელ პოსტებს ანიჭებს უპირატესობას თქვენი აუდიტორია (ბოლო 90 დღის განმავლობაში ინფორმაციის შეზღუდვის გარეშე). შეისწავლეთ კონტენტი, რომელიც მუშაობს და დაალაგეთ თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მეტრიკის მიხედვით.
გამოიყენეთ Instagram-ის ალგორითმი თქვენს სასარგებლოდ.

მაგრამ ახლა თქვენ უკვე იცით, როგორ გაუმკლავდეთ ინსტაგრამის ალგორითმს. ეს არის ინსტრუმენტი, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ პლატფორმის უკეთ გასაგებად და თქვენი მიმდევრების რაოდენობის გასაზრდელად.

 

 

Skip to content