fbpx

შენი ბიზნესი ინტერნეტში

CMS – კონტენტის მართვის სისტემა

კონტენტის მართვის სისტემა

შემოგვიერთდი ჩვენს Facebook ჯგუფში და ერთად განვიხილოთ სხვადასხვა ციფრული მარკეტინგის ამოცანები.

CMS – კონტენტის მართვის სისტემა და მისი არჩევა არ არის ვებსაიტის შექმნის ყველაზე საინტერესო ნაწილი, მაგრამ ის ერთ-ერთი აუცილებელია.

ახალი ვებსაიტის შექმნა მოითხოვს უამრავ კრეატიულ სამუშაოს – თქვენ უნდა აირჩიოთ სწორი გამოსახულება, ფერთა სისტემა, ტიპი და მოაწყოთ თქვენი ვებსაიტის შინაარსი ისე, რომ თქვენი გზავნილი მიაწოდოთ საიტის ვიზიტორებს რაც შეიძლება სწრაფად და ნათლად.

ამდენი რამის გასაკეთებლად, შედარებით ადვილია დაივიწყოთ კონტენტის მართვის სისტემა (CMS), რომელიც მოაწესრიგებს და მართავს ვებსაიტზე ხელმისაწვდომ შინაარსს — ეფექტური CMS ვებსაიტის შემქმნელს შეუძლია კონტენტის მართვის მთელი პროცესი რაც შეიძლება უხარვეზოდ აქციოს.

ამრიგად, ამ სტატიაში ჩვენ ვუპასუხებთ რამდენიმე პოპულარულ კითხვას ვებ-გვერდის დიზაინერებსა და შემქმნელებს CMS-ის შესახებ, მაგალითად, “რა არის კონტენტის მენეჯმენტი?” და “რა არის CMS?”

შეისწავლეთ CMS-ის სხვადასხვა ტიპები და ნაბიჯები, რომლებიც უნდა დაიცვათ ვებსაიტის შექმნის დროს.

სტატიაში განვიხილავთ:

  • რა არის CMS?
  • რატომ გამოვიყენოთ CMS?
  • რა არის სხვადასხვა ტიპის CMS?
  • რამდენიმე CMS მაგალითი
  • როგორ შემიძლია შევქმნა ვებგვერდი CMS-ის გამოყენებით?

რა არის CMS – კონტენტის მართვის სისტემა?

კონტენტის მართვის სისტემა (CMS) არის აპლიკაცია, რომელსაც ვებ მწარმოებლები იყენებენ ვებსაიტის შინაარსის შესაქმნელად და მართვისთვის კოდის გამოყენების გარეშე.

CMS-ის ელემენტები შეიძლება განსხვავდებოდეს კონკრეტული პლატფორმის მიხედვით, მაგრამ, როგორც წესი, მოიცავს შიგთავსის მონაცემთა ბაზას და მოსახერხებელ ინტერფეისს, რომელიც ვებსაიტის ადმინისტრატორს შეუძლია გამოიყენოს ვებსაიტზე შინაარსის დასამატებლად, წაშლისა და რედაქტირებისთვის. ბევრი CMS გთავაზობთ კონტენტის ინტუიციურ რედაქტორებს, რომლებიც საშუალებას აძლევს საიტის ადმინისტრატორებს შექმნან გვერდის განლაგება და გადაადგილონ შინაარსი გვერდის კონკრეტულ ნაწილებში.

ზოგიერთი CMS ასევე შეიცავს ინსტრუმენტებს ვებსაიტის ტრაფიკისა და ვიზიტორების ქცევის გასაანალიზებლად, რაც დაეხმარება საიტის მფლობელებს გაიგონ, თუ როგორ გამოიყენება მათი შინაარსი და გამოავლინონ გაუმჯობესების შესაძლებლობები.

რატომ უნდა გამოვიყენოთ CMS – კონტენტის მართვის სისტემა?

CMS ვებსაიტის დიზაინის გამოყენების უპირველესი მიზეზი არის ვებ დიზაინის და საიტის მოვლის პროცესების გამარტივება და ეფექტურობა. CMS-ის გამოყენების რამდენიმე უპირატესობა:

  1. CMS ზოგავს დროს და არ საჭიროებს ტექნიკურ ექსპერტიზას

CMS-ის გამოყენების ნომერ პირველი მიზეზი არის კონტენტის წარმოების პროცესების გამარტივება. CMS-ით, ნებისმიერს, მათ შორის არატექნიკურ მომხმარებლებს, შეუძლია მართოს ვებსაიტის ინფორმაცია, რადგან მათ არ სჭირდებათ კოდის ჩაძირვა შინაარსის დასამატებლად ან რედაქტირებისთვის. ამის ნაცვლად, ისინი ასრულებენ ყველა ოპერაციას CMS-ის მომხმარებლის ინტერფეისის მეშვეობით, რაც საშუალებას აძლევს ორგანიზაციებს ფოკუსირება მოახდინონ კარგი კონტენტის შექმნაზე, ვიდრე იპოვონ ვინმე, ვისაც კარგად ესმის კოდირება.

  1. აუმჯობესებს საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციას (SEO)

ბევრი CMS შეიცავს ფუნქციებს, რომლებსაც შეუძლიათ SEO-ს გაუმჯობესება. მაგალითად, ისინი საშუალებას აძლევს მომხმარებლებს ადვილად მიუთითონ მეტა სათაურები და აღწერილობები თითოეული გვერდისთვის და შექმნან ადამიანის მიერ წაკითხვადი URL-ები ცალკეული გვერდებისთვის, რომლებიც ეხმარება, როგორც საიტის ვიზიტორებს, ასევე საძიებო სისტემებს გააცნობიერონ რას ეხება ეს გვერდი.

  1. ის ოპტიმიზებს შესრულებას

ეფექტურ CMS-ს შეუძლია თქვენი საიტის განვითარება, რადგან ის უფრო მასშტაბურს ხდის ვებსაიტებს. ის შექმნილია კონტენტის დიდი მოცულობისა და ტრაფიკის მისაღებად, რაც CMS-ს კარგ გადაწყვეტილებად აქცევს ორგანიზაციებისთვის, რომლებსაც აქვთ დიდი გამავალი შინაარსი, როგორიცაა სარედაქციო ან ახალი ამბების საიტი; ან რომ ელიან, რომ მათი ვებსაიტი გაიზრდება დროთა განმავლობაში, როგორც კორპორატიული ვებსაიტი მრავალი განსხვავებული სექციით.

რა არის სხვადასხვა ტიპის CMS – კონტენტის მართვის სისტემა?

არსებობს რამდენიმე განსხვავებული ტიპის კონტენტის მართვის სისტემა (რომელიც არ უნდა აგვერიოს დიზაინის სისტემაში), რომელიც დამოკიდებულია მათ მიერ გამოყენებული არქიტექტურისა და გამოყენების შემთხვევებზე:

  1. ვებ კონტენტის მართვის სისტემა

ვებ შინაარსის მართვის სისტემა (WCMS) არის ყველაზე ხშირად გამოყენებული CMS და, როგორც წესი, გამოიყენება ვებსაიტის ყოველდღიური ფუნქციების სამართავად. როდესაც ადამიანები ახსენებენ ტერმინს “CMS”, ისინი ჩვეულებრივ გულისხმობენ ვებ შინაარსის მართვის სისტემას. ამ სტატიაში მოგვიანებით შემოგთავაზებთ WCMS-ების რამდენიმე პოპულარულ მაგალითს.

  1. საწარმოს კონტენტის მართვა (ECM)

საწარმოს კონტენტის მართვის სისტემა არის სისტემა, რომელიც გამოიყენება ორგანიზაციის ბიზნეს პროცესებთან დაკავშირებული შინაარსის ფართო სპექტრის სამართავად (კორპორატიული დოკუმენტები, როგორიცაა შიდა დოკუმენტები, კორპორატიული პოლიტიკა, სპეციფიკაციები და ა.შ.). ECM სისტემები საშუალებას აძლევს ორგანიზაციებს გააკონტროლონ მათი შინაარსის მთელი სასიცოცხლო ციკლი, შექმნიდან და განაწილებიდან განკარგვამდე (როდესაც შინაარსი აღარ არის რელევანტური).

ECM, როგორც წესი, გამოიყენება როგორც შიდა სისტემა – ორგანიზაცია იყენებს EMC-ს შიდა ვებ პორტალების შესაქმნელად, სადაც HR განყოფილებებს შეუძლიათ დოკუმენტების გაზიარება თანამშრომლებთან.

  1. Headless კონტენტის მართვის სისტემა (Headless CMS)

როგორც სახელი გვთავაზობს, Headless CMS არის CMS-ის ტიპი, რომელიც განასხვავებს იმ ადგილს, სადაც ინახება შინაარსი თუ საიდან არის წარმოდგენილი.

Headless CMS უზრუნველყოფს API-ებს, რომლებიც ვებსაიტების ადმინისტრატორებს საშუალებას აძლევს მართონ სისტემაში არსებული შინაარსი.

უთავო CMS-ის გამოყენება, როგორც წესი, მოითხოვს ტექნიკური ცოდნის მაღალ დონეს, მაგრამ ისინი ჩვეულებრივ უზრუნველყოფენ მეტ კონტროლს კონტენტზე (შესაძლებელია სხვადასხვა „ხელმძღვანელების“ შექმნა, რომლებიც გამოიყენებენ იმავე კონტენტს) და ზოგადად აქვთ უკეთესი შესრულება, ვიდრე WCMS (რადგან ვებ დეველოპერებს შეუძლიათ აირჩიონ წინა დასტა, რომელიც აჩვენებს საუკეთესო შედეგებს).

CMS-ის რამდენიმე მაგალითი

არსებობს მრავალი განსხვავებული CMS ხელმისაწვდომი, მარტივი პლატფორმებიდან დაწყებული დახვეწილ სისტემებამდე.

ამ განყოფილებაში გიზიარებთ სამ ყველაზე პოპულარულ ღია კოდს WCMS-Wix Studio, Joomla და Drupal.

1. Wix Studio

  • ვებსაიტის ზომისთვის: მცირე/საშუალო ვებსაიტები
  • ვებსაიტის ტიპისთვის: ბლოგი, კომპანიის ვებსაიტი, სადესანტო გვერდი

Wix Studio შეიძლება გამოყენებულ იქნას ვებსაიტების და ბლოგების შესაქმნელად და სამართავად.

პლატფორმას აქვს ჩაშენებული მონაცემთა კონტენტის მენეჯერი, რომელიც ეხმარება შექმნას და შეინახოს დინამიური შინაარსი, რომელიც გამოყენებული იქნება ცალკეულ გვერდებზე.

ეს ფუნქცია განსაკუთრებით სასარგებლოა, როდესაც გჭირდებათ რამდენიმე გვერდის შექმნა, რომლებსაც ექნებათ იგივე სტრუქტურა.

სისტემა დაგეხმარებათ შექმნათ მრავალი დინამიური გვერდი და თითოეული ერთი და იგივე განლაგებით, მაგრამ განსხვავებული შინაარსით.

2. Joomla

  • ვებსაიტის ზომისთვის: მცირე/საშუალო ვებსაიტები
  • ვებსაიტის ტიპისთვის: კომპანიის ვებსაიტი, ონლაინ მაღაზია,

Joomla არის კიდევ ერთი პოპულარული ღია კოდის CMS, რომელიც ცნობილია თავისი მოქნილობითა და ფუნქციების სპექტრით. Joomla-ს ასევე აქვს ბევრი სასარგებლო დანამატი, რომელსაც შეუძლია გააფართოვოს სისტემის ფუნქციონირება.

დანამატების გამოყენებით შესაძლებელია Joomla გადააქციოთ სრულად ფუნქციონირებულ ონლაინ მაღაზიად.

3. Drupal

  • ვებსაიტის ზომისთვის: საშუალო/დიდი საიტები
  • ვებსაიტის ტიპისთვის: კორპორატიული ვებსაიტი, ონლაინ მაღაზია.

Drupal არის ღია კოდის CMS, რომელიც ცნობილია თავისი ძლიერი და კონფიგურირებადი ფუნქციებით. ვებ დეველოპერები უპირატესობას ანიჭებენ Drupal-ს მისი მოდულარული დიზაინისა და ვრცელი API-სთვის.

ის მეტ თავისუფლებას ანიჭებს პერსონალიზაციას, მაგრამ ასევე მოითხოვს მეტ ტექნიკურ უნარებს სისტემის მართვისთვის.

არსებობს რამდენიმე განსხვავებული ტიპის კონტენტის მართვის სისტემა, რაც დამოკიდებულია მათ მიერ გამოყენებულ არქიტექტურაზე და გამოყენების შემთხვევებზე, რომლებსაც ისინი ფარავს და შემდეგ ავსებს მათ შინაარსით. CMS-ისთვის გრაფიკული მომხმარებლის ინტერფეისით, ეს ოპერაცია კეთდება კონტენტის რედაქტორის გამოყენებით.

როგორ შემიძლია შევქმნა ვებგვერდი CMS-ის გამოყენებით?

როგორ გამოვიყენოთ CMS საიტის დიზაინისთვის და შესაქმნელად – 5 ნაბიჯი:

1. აირჩიეთ CMS – კონტენტის მართვის სისტემა, რომელიც აკმაყოფილებს თქვენს საჭიროებებს

  • პირველი ნაბიჯი არის თქვენი საჭიროებების აღმოჩენა და CMS-ის არჩევა, რომელიც აკმაყოფილებს თქვენს საჭიროებებს.
  • პლატფორმის ფუნქციები: რა მახასიათებლებს გვთავაზობს CMS?
  • გამოყენების სიმარტივე: ტექნიკური ექსპერტიზის რა დონეს მოითხოვს სისტემა?
  • მასშტაბურობა: რამდენად კარგად არის სისტემა მასშტაბური სხვადასხვა ვებ ტრაფიკისთვის?
  • ღირებულება: გსურთ შეიძინოთ CMS? ზოგიერთი CMS არის ღია კოდირებული და შემოთავაზებულია უფასოდ, ზოგი კი საკუთრებაშია და შემოთავაზებულია, როგორც კომერციული პროდუქტი.
  • უსაფრთხოება: რამდენად ხშირად ახლდება CMS? შეიძლება დაგჭირდეთ აირჩიოთ CMS, რომელიც რეგულარულად განახლდება და აქვს კარგი გამოცდილება, როდესაც საქმე ეხება უსაფრთხოებას. ეს დაგეხმარებათ დაიცვათ თქვენი ვებსაიტი და თქვენი მომხმარებლების მონაცემები.
  • კონკრეტული მოთხოვნები, რომლებიც შეიძლება გქონდეთ: რა კონკრეტული საჭიროებები გაქვთ? მაგალითად, შეიძლება დაგჭირდეთ ინტეგრაცია სხვა სისტემებთან, როგორიცაა თქვენი კორპორატიული კლიენტებთან ურთიერთობის მართვის სისტემა (CRM).

ამ შემთხვევაში, თქვენ შეეცდებით აირჩიოთ CMS CRM-თან ჩაშენებული ურთიერთქმედებით.

2. დააინსტალირეთ CMS თქვენს ჰოსტინგ პლატფორმაზე

პირველ რიგში, დაგჭირდებათ ჰოსტინგის პლატფორმა. ადამიანების უმეტესობა იყენებს ვირტუალურ კერძო სერვერს (VPS), ჰოსტინგის სერვისს, რომელიც მომხმარებელს საშუალებას აძლევს ჰქონდეს საკუთარი ვირტუალური სერვერი, საზიარო სერვერთან შედარებით, რომელშიც რამდენიმე ვებსაიტი განთავსებულია იმავე სერვერზე.

მეორეც, თქვენი ახალი CMS სავარაუდოდ საჭიროებს მონაცემთა ბაზას თქვენი საიტის მონაცემების შესანახად. ამის შემდეგ, თქვენ უნდა ატვირთოთ CMS პროგრამული უზრუნველყოფა (CMS ჩვეულებრივ მოდის ZIP არქივის სახით) და გაუშვათ CMS ინსტალაციის სკრიპტი.

3. დააყენეთ CMS

ჯერ მოგიწევთ ადმინისტრატორის ანგარიშის კონფიგურაცია და აირჩიეთ ძირითადი ვიზუალური თემა, რომელიც გამოყენებული იქნება თქვენს ვებსაიტზე.

იფიქრეთ თქვენს CMS-ზე? როგორც შაბლონი თქვენ შეავსებთ შინაარსით.

თქვენ ასევე შეგიძლიათ დააინსტალიროთ დამატებითი მოდულები ან დანამატები, რომლებიც მოგცემთ მეტ ფუნქციებს.

მაგალითად, თუ თქვენი ვებსაიტი ხელმისაწვდომია სხვადასხვა ენაზე, შეგიძლიათ დააინსტალიროთ შინაარსის ლოკალიზაციის მოდული, რომელიც საშუალებას მოგცემთ შექმნათ და მართოთ შინაარსი მრავალ ენაზე.

4. დაამატეთ შინაარსი

CMS-ის კონფიგურაციის შემდეგ, შეგიძლიათ დაიწყოთ ისეთი შინაარსის დამატება, როგორიცაა ტექსტი, სურათები და ვიდეო თქვენს ვებსაიტზე. თქვენ უნდა შექმნათ ინდივიდუალური ვებ გვერდები და შემდეგ შეავსოთ ისინი შინაარსით. CMS-ისთვის გრაფიკული მომხმარებლის ინტერფეისით, ეს ოპერაცია კეთდება კონტენტის რედაქტორის გამოყენებით.

ამ ნაბიჯის დროს თქვენ ასევე შექმნით სანავიგაციო სისტემას, რომელიც მოიცავს მენიუებს და ბმულებს ცალკეულ გვერდებს შორის.

5. შეამოწმეთ თქვენი დიზაინი

სანამ თქვენი ვებსაიტი საჯარო გახდება, ის უნდა შემოწმდეს, რათა დარწმუნდეთ, რომ ყველაფერი მუშაობს ისე, როგორც დაგეგმილი გაქვთ.

თქვენ უნდა დარწმუნდეთ, რომ თქვენი ვებსაიტი გამოიყურება და მუშაობს თანაბრად კარგად ნებისმიერი ეკრანის ზომასა და გარჩევადობაში, ამიტომ შეამოწმეთ ვებსაიტი მობილურზე, ტაბლეტზე და დესკტოპზე.

როგორც კი შედეგით კმაყოფილი იქნებით, შეგიძლიათ გამოაქვეყნოთ თქვენი ვებგვერდი და გახადოთ ის საზოგადოებისთვის ხელმისაწვდომი.

გახადეთ ვებ დიზაინი უფრო ეფექტური სწორი CMS-ით

რა არის CMS? ეს არის ინსტრუმენტი, რომელიც აადვილებს კონტენტის მართვას და ნაკლებ დროს მოითხოვს, ვიდრე თავის ტკივილის გამომწვევი ინდივიდუალური HTML ფაილების მართვა. იფიქრეთ თქვენს CMS-ზე, როგორც პლატფორმაზე, რომელიც დაგეხმარებათ გაამარტივოთ, თუ როგორ მუშაობთ საიტის კონტენტთან და დააჩქაროთ თქვენი საიტის შექმნა – გაადვილებულია CMS-ის არჩევით, რომელსაც აქვს მომხმარებლის დიდი გამოცდილება, გთავაზობთ ყველა საჭირო ფუნქციას და ინარჩუნებს პერსონალურ ინფორმაციას უსაფრთხოდ.


მეტი საინტერესო სიახლისთვის თვალი ადევნეთ ჩვენს ბლოგს

თუ გსურთ მარკეტინგული სააგენტოს მომსახურება დაგვიკავშირდით:

  • +995 593 26 26 12
  • +995 571 85 07 43
  • info@imc.ge
Skip to content