დაფიქრებულხართ იმაზე, ვინ არის კოპირაითერი და რა საქმეს ასრულებს ის? თქვენი პროდუქტებისა და მომსახურების რეკლამირება ყოველთვის ვერ მოგცემთ თქვენთვის სასურველ შედეგებს. უმეტეს შემთხვევაში, ეს იმიტომ ხდება, რომ სიტყვები, რომლებიც გამოყენებულია თქვენს ვებ საიტზე, მარკეტინგულ წერილებსა ან თქვენს სოციალურ მედია პლატფორმებზე, უხარისხოდ არის დაწერილი ან არ არის საკმარისად ეფექტური ხალხისთვის. ეს არის უდიდესი ფაქტორი ნებისმიერ ინდუსტრიაში წარმატების მისაღწევად.
თუ თქვენ ყიდით ე. წ. “DIY” (ხელნაკეთ) სახლის იარაღებს ან სთავაზობთ სადაზღვევო მომსახურებას, თქვენი წერილობითი კონტენტის ფორმულირება იმაზე მნიშვნელოვანია, ვიდრე თქვენ გგონიათ. დაიწყეთ კოპირაითინგი. ეს მშვენიერი სიტყვა განკუთვნილია წერისთვის, რომელსაც იყენებთ მარკეტინგულ სტრატეგიებში, გაყიდვებისა და კონვერტაციების გასაუმჯობესებლად.
კოპირაითინგი არის რეკლამისა და მარკეტინგის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ელემენტი. ეს არის დამაჯერებელი სიტყვების წერის პროცესი (ცნობილი, როგორც ასლი ან კოპირება), რომელიც ადამიანებს მოტივაციას აძლევს შეასრულონ კონკრეტული მოქმედება. ჟურნალის დათვალიერებისას, შესაძლოა შეგხვდეთ ისეთი რეკლამა, რომელიც გთავაზობთ კარგი სუნამოს ყიდვას; ჟურნალში მოთავსებული რეკლამები მოიცავს თვალსაჩინო სიტყვებსა და ფრაზებს, რომელიც იზიდავს მკითხველის ყურადღებას, რაც კოპირაითერის მუშაობის დიდი შედეგია. ვებსაიტზე სტუმრობისას, შესაძლოა რამის ყიდვა ისურვოთ, რაც კოპირაითინგის დიდი წვლილის შეტანის შედეგია. თქვენ შეიძლება იპოვოთ სხვადასხვა ტიპის ასლი ისეთი საშუალებების დახმარებით, როგორიცაა ბეჭდური, ონლაინ და სატელევიზიო ან რადიო ტექნოლოგიები. კოპირაითინგი შესაძლოა შეგხვდეთ ყველგან, სადაც ინფორმაციის მიღება, მოსმენა ან ყურება შეგიძლიათ.
ვინ დგას კოპირაითინგის უკან? ყოველი ასლისა და სიტყვის უკან არის კოპირაითერი. კოპირაითერები არიან ადამიანები, რომლებსაც ნასწავლი აქვთ სიტყვების სწორად შემუშავება ისე, რომ დაიჭირონ მჭიდრო კავშირი აუდიტორიასთან და აიძულონ რაიმე გააკეთონ. ბიზნესების უმეტესობა ქირაობს სახლიდან მომუშავე კოპირაითერებს ან ადამიანებს, ვისაც აქვთ გაფორმებული კონტრაქტი, რათა დახმარება გაუწიონ სამყაროს უკეთ განვითარებასა და კომუნიკაციის დამყარებაში.
ძალიან მნიშვნელოვანია არ აგერიოთ ერთმანეთში კოპირაითინგი (copywriting) და კოპირაითი (copyright) და სწორად შეგეძლოთ ამ ორი ტერმინის გარჩევა. ისინი შესაძლოა ერთნაირად ჟღერდეს, მაგრამ გაითვალისწინეთ რომ ორი სხვადასხვა რამ არის სინამდვილეში. უკვე კარგად იცით, რას ნიშნავს კოპირაითინგი. ახლა კი შეგვიძლია განვიხილოთ, თუ რას ნიშნავს კოპირაითი. კოპირაითი არის აშშ-ს მთავრობის მიერ მოწოდებული დაცვის სისტემა, რომლის საშუალებითაც შეგიძლიათ ნაწარმოებს ავტორობა მიუჩინოთ. მაგალითად, შეგიძლიათ მოითხოვოთ აუდიოვიზუალური, მუსიკალური, არქიტექტურული, ლიტერატურული ან დრამატული ქმნილების ავტორობა.
კოპირაითერი წერს სიტყვებს, რომლებიც მნახველებს მოქმედებისკენ უბიძგებს. არსებობს მრავალი განსხვავებული ტიპის კოპირაითინგი, თუმცა, ყველა მათგანის მოვალეობაა კონკრეტული მნახველების შესწავლა და მათი საჭიროებებისა და სურვილების გათვალისწინება. შემდეგ, კოპირაითერი აყალიბებს სტრატეგიას მნახველებთან საუკეთესო კავშირის დასამყარებლად, რათა დაარწმუნოს აუდიტორია, რომ მათი პრობლემები გათვალისწინებულია და გამოსავალი მოძიებული.
კოპირაითერი არის ადამიანი, რომელიც უზრუნველყოფს სიტყვების დიდ მარაგს სხვადასხვა აქტივებისთვის, მათ შორის ვებგვერდების, ბლოგების, სტატიების, რეკლამების, სოციალური მედიის პოსტების, ელ.ფოსტის, პოსტერების, ბილბორდების, სახელმძღვანელოების და სხვა. ისინი იყენებენ წერის საშუალებას, მნახველების ინფორმირების, ჩართულობის, ზემოქმედების ან/და დარწმუნების მიზნით. არსებობს მრავალი მიზანი, მათ შორის, ბრენდის ცნობადობის გაზრდა, ბიზნესის ან ორგანიზაციის ავტორიტეტად მოთავსება და დაყენება, და გაყიდვების შეწყვეტა.
კოპირაითერები, ზოგადად, ცოტა-ცოტა აკეთებენ ყველაფერს, მათ შორის:
ეს როლი კი მოითხოვს მაღალი დონის უნარებსა და შრომას.
მარკეტინგული კოპირაითერი არის კრეატიული ადამიანი, რომელიც ცდილობს ხალხი აიძულოს იმოქმედონ. 50-იან და 60-იან წლებში კოპირებამ მიიღო მიმზიდველი ჯინგლების, ლოზუნგებისა და რეკლამების ფორმა.
მიუხედავად კოპირაითერების შემოქმედებისა, ადამიანების წერის სტილი ძალიან განსხვავდება ერთმანეთისგან, რაც შეიძლება იყოს გამოქვეყნებული, როგორც ინტერნეტში, ასევე ციფრულ მარკეტინგულ კამპანიებში. ეს კამპანიები ხშირად მოიცავს ბრენდის იდენტიფიკაციის სახელმძღვანელოების, ვებსაიტების გვერდების, პროდუქტის აღწერილობების, ქაღალდების, ბლოგების, სოციალური პოსტების, ფოსტისა და ა. შ. წერას. მარკეტინგული კოპირაითერი კი იმ შინაარსის უკან დგას, რომელსაც ახლა კითხულობთ!
მიუხედავად იმისა, რომ პროდუქტის აღწერა ან ვებსაიტის „შესახებ“ გვერდი შეიძლება საკმაოდ მარტივი ჩანდეს, მასში ბევრი რამ არის ჩართული. ასლი უნდა ესაუბრებოდეს სასურველ მკითხველებს სწორი ტონით და გავლენიანი სიტყვებით, რომლებიც ხელს უწყობენ ადამიანების შემდგომ მოქმედებას. მიუხედავად მარკეტინგული კოპირაითერების მიღებული განათლებისა, მათ აქვთ მრავალწლიანი გამოცდილება, ისინი ასევე არიან კრეატიული მოაზროვნეები, აქვთ კვლევითი და დროის მენეჯმენტის ძლიერი უნარები და აგრეთვე მარკეტინგისა და ფსიქოლოგიის საფუძვლიანი ცოდნა. ხშირ შემთხვევაში, ისინი მუშაობენ დამფუძნებლებთან, მარკეტინგის სტრატეგებთან, დიზაინერებთან და დეველოპერებთან ერთად, რათა განახორციელონ კომპანიისა ან ორგანიზაციის განვითარება. გარდა ამისა, ისინი შეიძლება სპეციალიზირებულნი გახდნენ კონკრეტული ტიპის ასლში, როგორიცაა ელექტრონული ფოსტის მარკეტინგული კამპანიები.
დღის ბოლოს მარკეტინგული კოპირაითერები ბევრად მეტს აკეთებენ, ვიდრე უბრალოდ სიტყვების წერა არის. მათ ესმით, როგორ გააანალიზონ ბიზნესი და მისი პროდუქტი ან მომსახურება, რათა დაადგინონ მისი განმასხვავებელი ფაქტორები. გარდა ამისა, მათ შეუძლიათ შეცვალონ ფეხსაცმლის ბრენდი და შექმნან და დაწერონ სიტყვები, რომლებსაც შეუძლია აცნობოს, გაანათლოს და შთააგონოს აუდიტორია. საბოლოო ჯამში, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ მარკეტინგული კოპირაითერები არიან ადამიანები, ვინც იყენებს ისეთ სიტყვებს, რომლებიც აუდიტორიას მოქმედებისკენ უბიძგებს.
SEO ნიშნავს საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციას, რომლის სამსახურეობრივ მოვალეობებში ზოგიერთი კოპირაითერი არის სპეციალიზირებული. SEO-ს ოპტიმიზებული ასლი საგულდაგულოდ არის შემუშავებული, რათა მიმართოს ადამიანებს და ასევე გაგზავნოს ყველა საჭირო ნიშანი საძიებო სისტემებში. რატო? იმიტომ რომ, თქვენი კონტენტი გამოჩნდება და აისახება უფრო მაღალი საძიებო სისტემის შედეგების გვერდებზე, რაც უფრო მეტ ტრაფიკს გამოიწვევს თქვენს გვერდზე. მეტი ტრაფიკი ნიშნავს გაყიდვების დახურვის მეტ შესაძლებლობას. საძიებლად ასლის ოპტიმიზაცია მოითხოვს SEO-ს საუკეთესო პრაქტიკის სიღრმისეულ ცოდნას, მათ შორის სწორი საკვანძო სიტყვების საჭირო ადგილებში გამოყენებას, სათაურების სწორად შერჩევასა და ასლის შეხამებას მკითხველის გატაცებებთან. ამ ტიპის კოპირაითინგი საჭიროა ვებ გვერდის კონტენტისთვის, პროდუქტისა და სერვისის აღწერილობისთვის, სტატიებისთვის და ბლოგებისთვის.
გაყიდვების ასლი ორიენტირებულია გაყიდვის დახურვაზე. გაყიდვების კოპირაითერებმა სიღრმისეულად უნდა შეისწავლონ აუდიტორია და რა სარგებელს მოუტანს პროდუქტი ან მომსახურება მათთვის. მათ სჭირდებათ აუდიტორიის ქვეცნობიერის გაანალიზება, და იმის გაგება, თუ რატომ ყიდულობენ ისინი თქვენს პროდუქტს. შემდეგ კი ისინი ცდილობენ თანაუგრძნონ მათ და აჩვენონ, თუ როგორ შეიძლება მათი პრობლემის მოგვარება. არავის სურს იგრძნოს, რომ გაყიდულები არიან. ზოგიერთი ადგილი, სადაც ყველაზე ხშირად ნახავთ გაყიდვების ასლს, არის ვებსაიტები, გვერდები, წერილები, ელ.ფოსტის მარკეტინგის კამპანიები, სოციალური მედიის რეკლამები, Google-ის რეკლამები, პროდუქტის გვერდები, სერვისის გვერდები და ბილბორდის რეკლამები.
კრეატიული კოპირაითინგი მოითხოვს არამხოლოდ ინფორმაციის გავრცელებას, არამედ მკითხველის ყურადღების მიქცევას, საინტერესო და დასამახსოვრებელი გზით. ის მოითხოვს სტრატეგიულ, მიზანმიმართულ აზროვნებას. პროფესიონალ კრეატიულ კოპირაითერს შეუძლია იდეებისა და ემოციების გადმოცემა მხოლოდ რამდენიმე სიტყვით, რაც მკითხველის გონებაში თვალსაჩინოთ რჩება. თქვენ იპოვით კრეატიულ კოპირაითინგს ლოზუნგებში, რეკლამის სათაურებში, ჯინგლებში, სატელევიზიო რეკლამებსა და ელ.ფოსტის სათაურებში. მაგალითად, “რიკოლა”-მ წამოიწყო სარეკლამო კამპანია მრავალფეროვანი წინადადებების სერიით, რომლებიც შედგებოდა სიტყვისგან “ხველა”. ერთ-ერთი წინადადება იკითხებოდა ასე: “ის ( ანუ ხველა) თქვენი მეგობარია”. ეს კონკრეტული დებულება იქცევს თქვენს ყურადღებას, შეიძლება გაგეცინოთ, მაგრამ ადამიანის გონებაში საკმაოდ დიდ შთაბეჭდილებას ტოვებს. ამის შედეგად, წვეთების შერჩევისას, შეგიძლიათ მოიხმაროთ “რიკოლა”.
იყო ბიზნესმენი არ ნიშნავს იმას, რომ ხართ პროფესიონალური კოპირაითერი. საჭიროა კონკრეტული უნარებისა და შესაბამისი აზროვნების ჩართვა, რათა შეიქმნას ისეთი ასლი, რომელიც მიაღწევს ზუსტ და სწორ მიზნებს, საჭირო ადგილას, საჭირო დროს. ასლის გამოქვეყნება, სტრატეგიის გარეშე, შეიძლება უარყოფითად იმოქმედოს თქვენს ბიზნესზე, ხოლო ამის შემდგომ გამოსწორებას დრო და ფული დასჭირდება.
კოპირაითერის დაქირავება დაგეხმარებათ:
თქვენი საჭიროებიდან და ბიუჯეტიდან გამომდინარე, შეგიძლიათ დაიქირაოთ უმცროსი კოპირაითერი ან ვინმე, ვინც სპეციალიზირებულია კონკრეტული ტიპის მუშაობაში ან გარკვეულ ინდუსტრიაში.
იმისათვის, რომ ბიზნესმა კარგად დაიწყოს მოქმედება, საჭიროა გაყიდოს თავისი პროდუქცია ან იქნას დაქირავებული მისი მომსახურებისთვის. სწორედ ასე იქმნება კარგი ასლი. კოპირების მთავარი მიზანია ადამიანებმა ნახონ თქვენი რეკლამები, სოციალური მედიის გაზიარებები, გვერდები და გაუჩნდეთ სურვილი დახარჯონ ფული. ამიტომ კარგი კოპირაითინგი აუცილებელია იმისათვის, რომ ხელმძღვანელები გადამხდელ კლიენტებად აქციოთ.
არსებობს კარგი ასლის გაკეთების პროგრესი:
როგორც ხედავთ, კოპირაითინგს მნიშვნელოვანი როლი მიუძღვის თქვენი ბიზნესის წარმატებაში. ამიტომ ეს უნდა იყოს განაწილებული და დაყოფილი სტრატეგიებად. თქვენი ბიზნესისთვის ასლის სწორმა განახლებამ შეიძლება მნიშვნელოვნად გააუმჯობესოს კონვერტაციები.
კოპირაითინგი არ უნდა იყოს რთულად გასაგები და აღსაქმელი. ეს მოითხოვს კვლევას, უნარს და თქვენი ბიზნესის საჭიროებებისა და მიზნების სიღრმისეულ გააზრებას, მაგრამ კარგი კოპირაითერის აყვანის სარგებელი არ შეიძლება გადაჭარბებული იყოს. თქვენი ბიზნესის გასაუმჯობესებლად კოპირაითერის დაქირავება დაზოგავს თქვენს დროს და თქვენს ბიზნესს აღავსებს ექსპერტის უნარებით, რათა საუკეთესო გავლენა მოახდინოს თქვენს წარმატებაზე. კვალიფიციურ კოპირაითერს, რომელიც აღჭურვილია ყველა საჭირო ინფორმაციით, შეუძლია გააძლიეროს თქვენი მარკეტინგული ძალისხმევა და აიყვანოს ე. წ. “ROI” ახალ სიმაღლეზე.
გაქვს შეკითხვები?
სამუშაო საათები
ორშ-პარ: 10:00-19:00 საათი
შაბ-კვირ: 11:00-18:00 საათი
© 2024 IMC.GE - ყველა საავტორო უფლება დაცულია!