საკონტაქტო
+995 593 26 26 12
+995 571 85 07 43
info@imc.ge
გამოგვყევი
Facebook
Instagram

რა არის სოციალური მედია მარკეტინგი?

რა არის ციფრული მედია

სოციალური მედია მარკეტინგი არის სოციალური მედიის პლატფორმების გამოყენება აუდიტორიასთან დასაკავშირებლად თქვენი ბრენდის შექმნისთვის, გაყიდვების გასაზრდელად და ვებსაიტების ტრაფიკის გასაზრდელად. ეს გულისხმობს დიდებული კონტენტის გამოქვეყნებას თქვენს სოციალურ მედიის პროფილებზე, თქვენი მიმდევრების მოსმენასა და ჩართვას, თქვენი შედეგების ანალიზს და სოციალური მედიის რეკლამებას. ძირითადი სოციალური მედია პლატფორმები (ამ დროისთვის) არის Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube და Snapchat. ასევე არსებობს მთელი რიგი სოციალური მედიის მართვის ინსტრუმენტები, რომლებიც ეხმარება ბიზნესს მაქსიმალურად გამოიყენონ ზემოთ ჩამოთვლილი სოციალური მედია პლატფორმები. მაგალითად, კომპანია IMC აიემსის აქვს სოციალური მედია მენეჯმენტის სერვისი, რომელიც დაგეხმარებათ წარმატების მიღწევაში თქვენი სოციალური მედია მარკეტინგის საშუალებით. გსურთ ბრენდის შექმნა ან თქვენი ბიზნესის განვითარება? ჩვენ გვინდა დაგეხმაროთ წარმატების მიღწევაში.

სოციალური მედია მარკეტინგის სწრაფი მიმოხილვა

სოციალური მედია მარკეტინგი პირველად გამოქვეყნებით დაიწყო. ბიზნესი სოციალურ ქსელში ავრცელებდა თავის კონტენტს, რათა მიეღო საკუთარი ვებსაიტების ტრაფიკი და გაეზარდა გაყიდვები. მაგრამ სოციალური მედია გახდა უფრო მეტი, ვიდრე მხოლოდ კონტენტის სამაუწყებლო ადგილი. დღესდღეობით, ბიზნესი სოციალურ მედიას უამრავი მეთოდით იყენებს. მაგალითად, ბიზნესი, რომელიც ზრუნავს იმაზე, თუ რას ამბობს ხალხი მისი ბრენდის შესახებ, აკონტროლებს საუბრებს სოციალურ მედიაში და რეაგირებს შესაბამის განსახილველ საკითხებზე (სოციალური მედიის მოსმენა და ჩართულობა). ბიზნესი, რომელსაც სურს გაიგოს, თუ როგორ მოქმედებს ის სოციალურ მედიაში, აანალიზებს თავის მიღწევას, ჩართულობას და გაყიდვებს სოციალურ მედიაში ანალიტიკური საშუალებით (სოციალური მედიის ანალიტიკა). ბიზნესი, რომელსაც სურს აუდიტორიის კონკრეტულ ჯგუფს მასშტაბურად მიაღწიოს, აწარმოებს მაღალ მიზნობრივ რეკლამას სოციალურ ქსელში (როგორ გავაკეთოთ რეკლამა). მთლიანობაში, ეს ყოველივე ხშირად ასევე ცნობილია, როგორც სოციალური მედია მენეჯმენტი.

სოციალური მედია მარკეტინგის ხუთი ძირითადი საფუძველი

  • სტრატეგია
  • დაგეგმვა და გამოქვეყნება
  • მოსმენა და ჩართულობა
  • ანალიტიკა და რეპორტინგი
  • რეკლამა

1. სტრატეგია

სანამ პირდაპირ ჩაეშვებით და სოციალურ ქსელში რამეს გამოაქვეყნებთ, მოდით გადავდგათ ნაბიჯი უკან და გადავხედოთ უფრო დიდ სურათს. პირველი ნაბიჯი არის სოციალური მედია სტრატეგიაზე ფიქრი. რა მიზნები გაქვთ? როგორ დაგეხმარებათ სოციალური მედია თქვენი ბიზნესის მიზნების მიღწევაში? ზოგიერთი ბიზნესი სოციალურ მედიას იყენებს ბრენდის ცნობადობის ასამაღლებლად, ზოგი კი ვებ-გვერდების ტრაფიკისა და გაყიდვების მართვის მიზნით. სოციალური მედია ასევე დაგეხმარებათ თქვენი ბრენდის ირგვლივ ჩართულობის ჩამოყალიბებაში, საზოგადოების შექმნასა და მომხმარებელთა დახმარების არხად ჩამოყალიბებაში. რომელ სოციალურ მედიის პლატფორმებზე გსურთ ფოკუსირება? როგორც ზემოთ აღინიშნა, ძირითადი სოციალური მედია პლატფორმებია Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube და Snapchat. ასევე არსებობს უფრო პატარა და მომავალი პლატფორმები, როგორიცაა Tumblr, Tik Tok და Anchor და სოციალური შეტყობინებების პლატფორმები, როგორიცაა Messenger, WhatsApp და WeChat. დაწყებისას, უმჯობესია აირჩიოთ რამდენიმე პლატფორმის გამოყენება, რომელზეც ფიქრობთ, რომ თქვენი სამიზნე აუდიტორია იყენებს, ვიდრე ყველა პლატფორმაზე ყოფნა. რა სახის კონტენტის გაზიარება გსურთ? რომელი ტიპის შინაარსი მიიზიდავს საუკეთესოდ თქვენს სამიზნე აუდიტორიას? არის ეს სურათები, ვიდეოები ან ბმულები? თუ საგანმანათლებლო ან გასართობი შინაარსია უფრო მიმზიდველი? დასაწყებად კარგი ადგილია მარკეტინგის პერსონას შექმნა, რომელიც დაგეხმარებათ ამ კითხვებზე პასუხის გაცემაში. თუმცა ის არ უნდა იყოს სამუდამოდ ფიქსირებული; თქვენ ყოველთვის უნდა შეგეძლოთ სტრატეგიის შეცვლა იმის მიხედვით, თუ როგორ მუშაობს თქვენი სოციალური მედიის შეტყობინებები.

2. დაგეგმვა და გამოქვეყნება

მცირე ბიზნესისთვის სოციალური მედია მარკეტინგი, როგორც წესი, იწყება სოციალური მედიაში მუდმივი ყოფნით. სამი მილიარდი ადამიანი (3,000,000,000!) იყენებს სოციალურ მედიას. სოციალური მედიის პლატფორმებზე ყოფნით, თქვენ აძლევთ ბრენდს შესაძლებლობას, აღმოაჩინონ მომავალი მომხმარებლებმა. სოციალურ მედიაში გამოქვეყნება ისეთივე მარტივია, როგორც ბლოგის პოსტის, სურათის ან ვიდეოს გაზიარება სოციალური მედიის პლატფორმაზე. ეს იგივეა, რომ გააზიარო რაიმე შენს პირად Facebook პროფილზე. მაგრამ ნაცვლად კონტენტის სპონტანურად შექმნისა და გამოქვეყნებისა, გონივრულად დაგეგმეთ თქვენი კონტენტი. ასევე, იმის უზრუნველსაყოფად, რომ მაქსიმალურ რაოდენობას მიაღწიოს თქვენმა კონტენტმა, უნდა გამოაქვეყნოთ შესანიშნავი შინაარსი, რომელიც თქვენს აუდიტორიას მოსწონს, სწორ დროს და შესაბამისი სიხშირით. დღესდღეობით სოციალური მედიის დაგეგმვის მრავალფეროვანი საშუალება არსებობს, მაგალითად, Buffer Publish, რაც დაგეხმარებათ თქვენი კონტენტის ავტომატურად გამოქვეყნებაში თქვენთვის სასურველ დროს. ეს დაზოგავს თქვენს დროს და საშუალებას მოგცემთ მიაღწიოთ თქვენს აუდიტორიამდე, როდესაც ისინი სავარაუდოდ გამოეხმაურებიან თქვენს შინაარსს.

3. მოსმენა და ჩართულობა

თქვენი ბიზნესის და სოციალური მედიის შემდგომ ზრდასთან ერთად, თქვენს ბრენდზე საუბრებიც გაიზრდება. ხალხი კომენტარს გააკეთებს სოციალურ ქსელში თქვენს მიერ გამოქვეყნებულ შეტყობინებებზე, მოგნიშნავთ სოციალურ ქსელში გამოქვეყნებულ შეტყობინებებში, ან პირდაპირ გამოგიგზავნით შეტყობინებას. შესაძლოა ხალხმა სოციალურ ქსელში ისაუბრონ თქვენი ბრენდის შესახებ, ისე, რომ ამის შესახებ ვერც შეიტყოთ. ამიტომ თქვენ მოისურვებთ თქვენი ბრენდის შესახებ სოციალური მედიის საუბრების მონიტორინგს. თუ ეს დადებითი კომენტარია, თქვენ გაქვთ შანსი გააკვირვოთ და გაახაროთ ისინი. წინააღმდეგ შემთხვევაში, შეგიძლიათ დახმარება შესთავაზოთ და გამოასწოროთ სიტუაცია, სანამ ის გაუარესდება. თქვენი ხელით შეგიძლიათ შეამოწმოთ თქვენი შეტყობინებები ყველა სოციალური მედიის პლატფორმაზე, მაგრამ ეს არ არის ეფექტური და ვერ ნახავთ შეტყობინებებს, რომლებზეც არ არის მონიშნული თქვენი ბიზნესის სოციალურ მედიის პროფილი. ამის ნაცვლად შეგიძლიათ გამოიყენოთ სოციალური მედიის მოსმენისა და ჩართულობის ინსტრუმენტი, რომელიც აერთიანებს თქვენს ყველა სოციალურ მედიაში მითითებულ მონიშვნებსა და შეტყობინებებს, მათ შორის, პოსტებს, რომლებზეც არ არის მონიშნული თქვენი ბიზნესის სოციალურ მედიის პროფილი.

4. ანალიტიკა და რეპორტინგი

ამ გზაზე, კონტენტს აქვეყნებთ თუ სოციალურ მედიაში ხართ ჩართული, გაინტერესებთ, როგორ მუშაობს თქვენი სოციალური მედია მარკეტინგი. გასულ თვეს სოციალურ ქსელში უფრო მეტ ხალხს მიაღწიეთ? რამდენჯერ მოგიხსენიეს პოზიტიურად თვის განმავლობაში? რამდენმა ადამიანმა გამოიყენა თქვენი ბრენდის ჰეშთეგი სოციალურ ქსელში განთავსებულ პოსტებზე? თავად სოციალური მედიის პლატფორმები უზრუნველყოფენ ამგვარი ინფორმაციის საბაზისო დონეს. უფრო ღრმა ანალიტიკური ინფორმაციის მისაღებად ან სოციალური მედიის პლატფორმებზე მარტივად შედარების მიზნით, შეგიძლიათ გამოიყენოთ სოციალური მედიის ანალიტიკური ინსტრუმენტების ფართო სპექტრი.

5. რეკლამა

როდესაც საკმარისად დიდი თანხა გაქვთ თქვენი სოციალური მედია მარკეტინგის გასაზრდელად, სფერო, რომლის გამოყენებაც შეგიძლიათ, არის რეკლამა სოციალურ ქსელში(ფეისბუქ რეკლამა). სოციალური მედიის რეკლამები საშუალებას გაძლევთ, მიაღწიოთ იმაზე ფართო აუდიტორიამდე, ვიდრე მხოლოდ თქვენ გამომწერებამდე. დღესდღეობით სოციალური მედიის სარეკლამო პლატფორმები იმდენად ძლიერია, რომ შეგიძლიათ ზუსტად განსაზღვროთ, ვის უნდა აჩვენოს თქვენი რეკლამები. შეგიძლიათ შექმნათ სამიზნე აუდიტორია, მათი დემოგრაფიის, ინტერესების, ქცევის და ა.შ. მიხედვით. როდესაც ერთდროულად ბევრ სოციალურ მედიაში სარეკლამო კამპანიას აწარმოებთ, შეგიძლიათ სოციალური მედიის სარეკლამო ინსტრუმენტები გამოიყენოთ, რათა ფართო ერთობლივი ცვლილებები შეიტანოთ, მოახდინოთ პროცესების ავტომატიზაცია და თქვენი რეკლამების ოპტიმიზაცია.

სოციალური მედია მარკეტინგის რესურსები

სოციალური მედია პლატფორმები ყოველთვის ვითარდება. როდესაც Facebook პირველად გაეშვა, ხალხს მხოლოდ ტექსტური განახლებების გაზიარება შეეძლო. ახლა იმდენი კონტენტის ფორმატია, როგორიცაა სურათები, ვიდეოები, ლაივ ვიდეოები და მოთხრობები. ამრიგად, სოციალური მედია მარკეტინგი, აგრეთვე, ყოველთვის იცვლება. ჩვენ გვსურს დაგეხმაროთ სოციალურ მედიაში წარმატების მისაღწევად უახლესი ცვლილებებისა და სტრატეგიების შესახებ. ამიტომ ჩვენს ბლოგზე აქტიურად იწერება ისეთი სტატიები, რომლებიც დაგეხმარებათ ინტერნეტ მარკეტინგის სფეროში წარმატების მიღწევაში. ხოლო ჩვენი გამოცდილი გუნდის მიერ შემოთავაზებული სერვისები კიდევ უფრო მკვეთრად გაზრდის თქვენი ბრენდის მიღწევას მომხმარებლამდე და საბოლოოდ თქვენს შემოსავლებს.   რეკომენდებული სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში

ჩვენს ვიყენებთ ბრაუზერის ქუქებს საიტის უკეთ გასახსნელად.