fbpx
ux-დიზაინი

UX დიზაინი

UX (დიზაინი) ნიშნავს მომხმარებლის გამოცდილებას, რომელიც გულისხმობს იმას, თუ როგორ გრძნობს თავს მომხმარებელი, როდესაც ის ურთიერთობს პროდუქტთან ან სერვისთან და ეს პირდაპირ გავლენას ახდენს კომპანიის დამოკიდებულებაზე მათ მომხმარებლებთან და სამიზნე მომხმარებლებთან.

სტატიაში განვიხილავთ შემდეგ დეტალებს:

რას ნიშნავს UX (დიზაინი)?

“UX” ნიშნავს “მომხმარებლის გამოცდილებას”. ის აღწერს მომხმარებლის გამოცდილებას საბოლოო კონკრეტულ პროდუქტთან, სერვისთან, კომპანიასთან ან ბრენდთან მიმართებაში.

მიუხედავად იმისა, რომ მას ხშირად განიხილავენ ციფრულ პროდუქტებთან დაკავშირებით, როგორიცაა აპები და ვებსაიტები, UX შეიძლება ეხებოდეს ყველაფერს, რასაც საბოლოოდ მომხმარებელი შეუძლია დაუკავშირდეს ან შეხვდეს.

მოვიყვანოთ ადგილობრივ ბანკში შესვლის მაგალითი, ახალი ანგარიშის გასახსნელად.

თუ პროცესი სწრაფი და მარტივია მკაფიო ინსტრუქციებით, ადვილად მოსაპოვებელი ინფორმაციისა და მომხმარებელთა მეგობრული მომსახურებით, თქვენ წამოხვალთ ბანკიდან  იმ განცდით, რომ კარგი გამოცდილება გქონდათ.

იგივე ეხება რაიმეს ონლაინ შეკვეთას და მობილურში აპლიკაციის გამოყენებას.

თუ თქვენ შეძლებთ სასურველ ამოცანების შესრულებას მინიმალური ძალისხმევით, თქვენ გექნებათ კარგი (ე.წ.) user experience.

UX არ ეხება ერთ კონკრეტულ საკითხს. ეს არის ყველა მცირე ნაწილის ჯამი, რომელიც განსაზღვრავს დადებითია თუ არა საერთო შეხვედრა პროდუქტს/მომსახურებასა და მომხმარებელს შორის.

მოკლედ, რომ ვთქვათ UX-ის მთავარი დანიშნულებაა, რომ აპლიკაციის ნავიგაცია იყოს ლოგიკურად დაკავშირებული ერთმანეთთან, რომ აპლიკაციასთან ინტერაქცია იყოს სასიამოვნო და მარტივად მოხმარებადი, ანუ UX მიზანია, რომ პლატფორმა იყოს ინტუიციური, ლოგიკური და გასაგები, მიმხმარებლის დადებითი გამოცდილებისთვის.

საბოლოოდ UX დიზაინერები არჩევანს აკეთებენ ინტერფეისის ფუნქციალურობასა და სტრუქტურაზე!

საიდან მოდის ტერმინი “UX” (დიზაინი)?

ტერმინი “UX” გამოიგონა დონალდ ნორმანმა, კოგნიტურმა ფსიქოლოგმა, რომელმაც Apple-ში მუშაობა დაიწყო 1990-იანი წლების დასაწყისში. მან შეასრულა “მომხმარებლის გამოცდილების” არქიტექტორის როლი, რითაც იგი გახდა პირველი (ცნობილი) ადამიანი ისტორიაში, რომელსაც აქვს UX სამუშაოს სახელწოდებაში.

რა განსხვავებაა UX-სა და UI-ს შორის?

თუ გსმენიათ UX-ის შესახებ, ალბათ ასევე გსმენიათ UI-ს შესახებ. ტერმინები ხშირად გამოიყენება ერთად, მაგრამ მნიშვნელოვანია მათ შორის განსხვავების შესახებ ვიცოდეთ.

UX არის ბევრად უფრო ფართო ტერმინი, რომელიც მოიცავს ყველაფერს, რაც გავლენას ახდენს მომხმარებლის გრძნობებზე, როდესაც ისინი იყენებენ პროდუქტს ან მომსახურებას.

ეს არ არის ერთი, ხელშესახები რამ, არამედ, მთლიანობაში გამოცდილების საერთო ხარისხია.

UI ნიშნავს “მომხმარებლის ინტერფეისს”, რომელიც არის მომხმარებლისა და ციფრული პროდუქტის ურთიერთქმედების საბოლოო წერტილი. მომხმარებლის ინტერფეისი მოიცავს ეკრანებს, ღილაკებს და სხვა შეხების წერტილებს, რომლებიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ აპში ან ვებსაიტზე ნავიგაციისთვის.

მომხმარებლის ინტერფეისის (UI) დიზაინი გავლენას ახდენს მომხმარებლის საერთო გამოცდილებაზე, ამიტომ UI არის UX-ის მნიშვნელოვანი ნაწილი.

მოკლედ, რომ ვთქვათ: UI ფუნქციონალია, UX კი ფსიქოლოგის როლშია.

რატომ არის UX მნიშვნელოვანი?

UX მნიშვნელოვანია, რადგან ის პირდაპირ გავლენას ახდენს კომპანიასა და მის მომხმარებლებს შორის ურთიერთობაზე.

ლოგიკურია, რომ თუ თქვენ გაქვთ პოზიტიური გამოცდილება პროდუქტთან ან სერვისთან დაკავშირებით, უფრო სავარაუდოა, რომ კვლავ გამოიყენებთ მას და გახდებით ლოიალური მომხმარებელი. თქვენ შეგიძლიათ რეკომენდაცია გაუწიოთ მას მეგობრებთან და ოჯახთან.

ეს შესანიშნავია ბრენდის რეპუტაციისთვის, რომელიც საბოლოოდ განსაზღვრავს არის თუ არა პროდუქტი ან მომსახურება წარმატებული და მომგებიანი.

მეორეს მხრივ, მომხმარებლის უარყოფითი გამოცდილება ცუდ შთაბეჭდილებას ტოვებს პროდუქტზე, სერვისზე ან ბრენდზე.

თუ ეს დამაკმაყოფილებელზე ნაკლებია, თქვენ აუცილებლად სხვაგან წახვალთ, როგორც კონკურენტი უკეთესი UX-ით.

სადაც არ უნდა იყოს ორი მსგავსი პროდუქტი ან სერვისი, რომელიც გვთავაზობს ერთსა და იმავე ფუნქციონირებას, საუკეთესო UX-ის მქონე ყოველთვის გაიმარჯვებს.

ამიტომ UX გადამწყვეტია მომხმარებელთა მოსაპოვებლად და შესანარჩუნებლად, ბრენდის პოზიტიური რეპუტაციის გასავითარებლად და, საბოლოო ჯამში, მოგებისა და ბიზნესის ზრდისთვის.

რა არის UX დიზაინი?

თუ UX აღწერს მომხმარებლის შეხვედრის ხარისხს კონკრეტულ პროდუქტთან ან სერვისთან, UX დიზაინი არის ამ გამოცდილების შექმნისა და ჩამოყალიბების პროცესი, რომლის მიზანია გახადოს ისინი პოზიტიური, სასიამოვნო და ღირებული მომხმარებლისთვის.

UX დიზაინი არ არის ის, თუ როგორ გამოიყურება პროდუქტი; ეს არის მომხმარებლის საერთო გამოცდილების მხოლოდ ერთი ასპექტი.

ეს უფრო მეტად არის იმის უზრუნველყოფა, რომ პროდუქტი იყოს ლოგიკური, ფუნქციონალური, მარტივი ნავიგაციით და ზოგადად მომხმარებლისთვის მოსახერხებელი.

გასათვალისწინებელია UX დიზაინის 5 ელემენტი:

  • სტრატეგია: გადაწყვიტეთ, რომელ მიზნებს უნდა აკმაყოფილებდეს პროდუქტი, როგორც საბოლოო მომხმარებლის მიზნების, ასევე კლიენტის/ბიზნესის დაინტერესებული მხარის მიზნების ჩათვლით.
  • მოქმედების სფერო: პროდუქტის დეტალების ასახვა, იმის განსაზღვრა, თუ რომელი ფუნქციები და ფუნქციონირება უნდა შესთავაზოს მას.
  • სტრუქტურა: პროდუქტის სტრუქტურის დახატვა, იმის გათვალისწინებით, თუ როგორ გადაადგილდებიან მომხმარებლები ერთი წერტილიდან მეორეზე და რა ინფორმაცია დასჭირდებათ პროდუქტის ირგვლივ გადასაადგილებლად და მიზნების მისაღწევად.
  • ჩონჩხი: დაწვრილებითი დეტალების შესწავლა, თუ როგორ უნდა იყოს სტრუქტურირებული თითოეული გვერდი და რომელი ელემენტები (ღილაკები, მენიუები და სხვა შინაარსი) სად განთავსდება.
  • ზედაპირი: პროდუქტის შესახებ მომხმარებლის სენსორული გამოცდილების გათვალისწინებით, განსაზღვრავს თუ როგორ გამოიყურება პროდუქტი ფერების, გამოსახულების, ინტერვალის, ტიპოგრაფიის და ა.შ. აქ მოდის UI დიზაინი.

რა არის UX პროცესი?

UX დიზაინის პროცესი ფოკუსირებულია კონკრეტული სამიზნე აუდიტორიისთვის პრობლემის იდენტიფიცირებასა და გადაჭრაზე. ეს შეიცავს:

  • მომხმარებლის კვლევის ჩატარება იმის გასაგებად, თუ ვისთვის ქმნით გამოცდილებას და რა პრობლემების გადაჭრა სჭირდებათ.
  • მისი შემცირება ერთ პრობლემამდე და პოტენციური გადაწყვეტილებების მოძიება.
  • არჩეული გადაწყვეტის დიზაინი.
  • პროტოტიპების დამზადება დიზაინის შესამოწმებლად და დასადასტურებლად, ანუ იმის დასარწმუნებლად, რომ ის რეალურად მოაგვარებს მომხმარებლის პრობლემას.
  • პროტოტიპების განვითარება სრულფასოვან პროდუქტად ან სერვისად, რომლის გამოყენებაც ადამიანებს შეუძლიათ.
  • უწყვეტი ტესტირებისა და გამოხმაურების საფუძველზე პროდუქტის/მომსახურების (და შესაბამისად მომხმარებლის გამოცდილების) მუდმივი გაუმჯობესება.

ვინ არის UX დიზაინერი?

ადამიანები, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან UX პროცესის თვალყურის დევნებაზე და კარგი (ან ცუდი) UX-ის შექმნაზე, არიან UX დიზაინერები.

მიუხედავად იმისა, რომ ტერმინი “UX” არ ეხება ექსკლუზიურად ციფრულ პროდუქტებს, UX დიზაინერები, როგორც წესი, მუშაობენ ტექნიკურ ინდუსტრიაში, მჭიდროდ თანამშრომლობენ პროგრამული უზრუნველყოფის შემქმნელებთან, პროდუქტის მენეჯერებთან/პროდუქტის მფლობელებთან და ბიზნესის სხვა დაინტერესებულ მხარეებთან, რათა უზრუნველყონ პროდუქტის UX-ის ყველა ასპექტი ადგილზე.

UX დიზაინის ყოველდღიური მუშაობის ნაწილი:

  • ჩაატარეთ მომხმარებლის კვლევა.
  • შექმენით მომხმარებლის პერსონა – გამოგონილი პერსონაჟები, რომლებიც წარმოადგენენ სამიზნე მომხმარებელს, რაც საშუალებას აძლევს UX დიზაინერებს შეაჯამონ და უკეთ გაიაზრონ საბოლოო მომხმარებლის საჭიროებები.
  • განსაზღვრეთ პროდუქტის საინფორმაციო არქიტექტურა, ანუ როგორ იქნება ასახული და ორგანიზებული შინაარსი.
  • შექმენით მავთულის ჩარჩოები და პროტოტიპები პროდუქტის სტრუქტურისა და მოგზაურობის გამოსათვლელად, რომელსაც მომხმარებელი გაივლის გარკვეული ამოცანების შესასრულებლად.
  • გაუშვით მომხმარებლის და გამოყენებადობის ტესტები იმის დასადგენად, თუ სად და როგორ შეიძლება გაუმჯობესდეს პროდუქტის UX.

ეს არ არის ამომწურავი სია და აქვე, აღსანიშნავია, რომ UX დიზაინერის ნამუშევარი განსხვავდება იმის მიხედვით, თუ სად მუშაობენ და იმ ინდუსტრიის მიხევით, რომელშიც ისინი მუშაობენ.

მაგრამ, როგორც ხედავთ, UX დიზაინი მოიცავს სხვადასხვა ამოცანებს და მხედველობაში იღებს ბევრ განსხვავებულ ფაქტორს.

რა სხვა UX როლები და სამუშაო სათაურები არსებობს?

UX დიზაინერი არ არის ერთადერთი UX-თან დაკავშირებული პროფესია. უფრო დიდ ორგანიზაციებში, იშვიათი არაა, რომ ერთგული ექსპერტები ფოკუსირდნენ მომხმარებლის გამოცდილების მხოლოდ ერთ ან ორ ასპექტზე.

ზოგიერთი ყველაზე პოპულარული UX სამუშაო სათაურის შემადგენელი ნაწილიებია:

  • UX მკვლევარი: ადამიანი, რომელიც სპეციალიზირებულია მომხმარებლის კვლევაში, კვლევის შედეგების ანალიზსა და სამიზნე აუდიტორიის გაგებაში.
  • UX არქიტექტორი/ინფორმაციის არქიტექტორი: ადამიანი, რომელიც ფოკუსირებულია ყველა ინფორმაციისა და შინაარსის ორგანიზებაზე და სტრუქტურირებაზე, რომელსაც მომხმარებელი შეხვდება.
  • UX სტრატეგი: პასუხისმგებელია ყოვლისმომცველი UX სტრატეგიის შემუშავებაზე, საბოლოო მომხმარებლის მოთხოვნილებების დაბალანსება ბიზნეს მიზნებთან.
  • UX მწერალი: ადამიანი, რომელიც სპეციალიზირებულია მიკროასლის დაწერაში – კონტენტი, რომელიც განთავსებულია ციფრულ პროდუქტში, რათა დაეხმაროს მომხმარებელს ნავიგაციაში და მიაწოდოს მათ სასარგებლო ინფორმაცია სხვადასხვა შეხების წერტილებზე.

ისევე, როგორც თავად UX არის ძალიან ფართო და მულტიდისციპლინარული, ამ სფეროში კარიერას ასევე აქვს უამრავი პოტენციალი მრავალფეროვანი, ყოვლისმომცველი UX როლისთვის ან უფრო სპეციალიზებული გზაზე, რომელიც ფოკუსირებულია მომხმარებლის გამოცდილების მხოლოდ ერთ ასპექტზე.

რა განსაზღვრავს კარგ UX-ს?

კარგი UX-ის განსაზღვრა შეიძლება რთული იყოს, რადგან ეს არ ხდება ერთი კონკრეტული დეტალით.

არსებობს უამრავი განსხვავებული კომპონენტი, რომელიც აყალიბებს მომხმარებლის გამოცდილებას.

კარგი UX-ის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საზომია გამოყენებადობა.

გამოყენებადობა ეხება იმას, თუ რამდენად ადვილია მოცემული პროდუქტის გამოყენება და მასზე გავლენას ახდენს ისეთი რამ, როგორიცაა:

  • სწავლის უნარი – რამდენად ადვილია მომხმარებლისთვის ისწავლოს პროდუქტის პირველად გამოყენება.
  • ეფექტურობა – რამდენად სწრაფად და შეუფერხებლად შეუძლია მომხმარებელს თავისი მიზნებისა და ამოცანების შესრულება.
  • დასამახსოვრებელი – რამდენად ადვილია მომხმარებლისთვის პროდუქტის გახსენება გარკვეული პერიოდის გამოუყენებლობის შემდეგ.
  • შეცდომები – რამდენ შეცდომას უშვებს მომხმარებელი პროდუქტის გამოყენებისას.
  • კმაყოფილება – რამდენად სასიამოვნოა პროდუქტის გამოყენება.

კარგი UX-ის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ასპექტია მომხმარებელზე ორიენტირებულობა. საუკეთესო პროდუქტები და სერვისები შექმნილია ისე, რომ ორიენტირებულია მომხმარებლის საჭიროებებზე და ეხმარება მათ პრობლემების მოგვარებაში.

თუ თქვენ არ ქმნით დიზაინს, რომელიც ორიენტირებულია მომხმარებელზე და აყენებს მას წინა პლანზე, ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მიაღწიოთ კარგ UX-ს.

შეიტყვეთ მეტი UX-ის შესახებ

ახლა თქვენ იცით, რას ნიშნავს UX, რას ნიშნავს და რატომ არის მნიშვნელოვანი. მიუხედავად ამისა, კიდევ ბევრი რამ არის გასარკვევი UX-ის ფართო და მრავალფეროვანი სფეროს შესახებ, ასე რომ არ გაჩერდეთ.

ჩვენი ნამუშევრების სანახავად მიჰყევით ბმულებს: knatuna.ge, baruli.ge.

მეტი საინტერესო სიახლისთვის თვალი ადევნეთ ჩვენს ბლოგს.

თუ გსურთ მარკეტინგული სააგენტოს მომსახურებით სარგებლობა დაგვიკავშირდით:

  • +995 593 26 26 12
  • +995 571 85 07 43
  • info@imc.ge
Skip to content