ქართულ ინტერნეტ სივრცეში არც თუ ისე დიდი რაოდენობით მოიძებნება ინფორმაცია ბრენდინგის შესახებ. ბრენდინგი გულისხმობს ხალხის მიერ თქვენი კომპანიისა და პროდუქციის ერთმანეთთან ასოცირებას. ეს ასევე გულისხმობს იმის მცდელობას, რომ თქვენი ბრენდი ასოცირდეს გარკვეული პროდუქტთან ან მომსახურებასთან. ეს შეიძლება იყოს ხანგრძლივი და რთული პროცესი. ეს შეიძლება დაგიჯდეთ მთელი თქვენი შემოსავალი. გასაკვირი არ არის, რომ ბრენდინგი ხშირად ასოცირდება მარკეტინგისა და პოპულარიზაციისთვის უამრავი ფულის ინვესტიციასთან. ამასთან, მცირე ბიზნესის მრავალი მფლობელისთვის, ბრენდინგში უნდა განხორციელდეს შედარებით მცირე ბიუჯეტის ინვესტიება, განსაკუთრებით კრიზისის დროს. ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის მნიშვნელოვანია!
თქვენ შეიძლება გქონდეთ ადგილობრივი საცხობი, სადაც 10 თანამშრომელი მუშაობს, ან ადგილობრივი ინდუსტრიული კომპანია, სადაც 500-მდე ადამიანია დასაქმებული. ეს ყველაფერი შეიძლება შეფასდეს, როგორც “მცირე ბიზნესი”. ყველას ერთი და იგივე ძირითადი მიზანი აქვს, როდესაც იწყებს: მათი ექსპლუატაციის სფეროში სახელის დამკვიდრება. ამის გაკეთების მრავალი გზა არსებობს, თუნდაც, უზარმაზარი ბიუჯეტის გარეშე. ამ პოსტში მე გაგიზიარებთ გზებს, თუ როგორ უნდა დაიწყოთ ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის.
ბრენდის ღირებულებების განსაზღვრა და გადმოცემა
შეზღუდული ბიუჯეტით ბრენდინგი იწყება თქვენი კომპანიისა და თქვენი ბრენდის ღირებულებების განსაზღვრით. თქვენ უნდა იფიქროთ იმაზე, თუ რა გსურთ, როგორც ბრენდს, შესთავაზოთ მსოფლიოს. ამის გაკეთება არ დაგიჯდებათ ძვირი, იმ პირობით, თუ ამის გაკეთებას თავად შეძლებთ. სინამდვილეში, ეს საკმაოდ რთული ამოცანაა, როდესაც მასზე ფიქრობ. ეს ეხება თქვენს მისიას, იმ დეტალებს, რომლებიც თქვენს ბრენდს თქვენს ბრენდად აქცევს.
გარკვეული დრო დაუთმეთ თქვენი ბრენდის ღირებულების განსაზღვრას. ამ გზით თქვენ შეძლებთ თქვენი მთავარი გზავნილის მკაფიოდ და თანმიმდევრულად გადმოცემას. ეს თქვენს მარკეტინგს უფრო ამარტივებს. თქვენ შეძლებთ ბრენდის ელჩების შეძენას, თუნდაც მცირე ბიუჯეტით.
გამოჩნდით სათანადო სათაურით
მას შემდეგ, რაც თქვენი ბრენდის მნიშვნელობებს დაადგენთ, დროა შევაჯამოთ ისინი ერთ დასახელებაში. მაგალითად, WordPress–ის მისიაა “გამომცემლობის დემოკრატიზაცია”. დასახელბაში აყალიბებთ თქვენს ღირებულებებს და რწმუნდებით, რომ მისაღებია თქვენი ღირებულებები, მომხმარებლისთვის ან ვიზიტორისთვის. იყავით კვლავ თანმიმდევრული. თუ განსაზღვრავთ დასახელებას, თქვენი მოქმედებები და პროდუქტები უნდა შეესაბამებოდეს ამ სახელს, სინამდვილეში, მასზე დაფუძნებულიც კი უნდა იყოს. ეს აჯამებს თქვენს ბიზნესს.
დაგჭირდება ლოგოს დამზადება
კარგი ლოგოს ქონა აუცილებელია. ლოგოს დამზადებისას უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ის ალბათ ისაა, რაც წლების განმავლობაში გექნებათ. ეს არის მთავარი საკითხი – თუ თქვენ თავს არ ჩავთვლით – რომელიც ხელს შეუწყობს (ბრენდის) აღიარებას. ეს არ ნიშნავს, რომ ლოგოს ვერასოდეს შეცვლით, მაგრამ ლოგოს “უბრალოდ” ნუ დაამატებთ. დაფიქრდით იმაზე, თუ როგორ გამოირჩევა იგი სხვა ლოგოებისგან, მაგალითად, ადგილობრივ სარეკლამო ბილბორდზე.
შეიმუშავეთ ეს ლოგო, დაბეჭდეთ, მაცივარზე მიამაგრეთ დაახლოებით ერთი კვირის განმავლობაში და ნახეთ თუ არის რამე, რაც გაღიზიანებთ. თუ ასეა, დააბრუნეთ ჩასასწორებლად. გრძნობთ, რომ ის არ შეესაბამება ბიზნეს ღირებულებებს ან თუნდაც პიროვნული თვალსაზრისით? დააბრუნეთ დიზაინერთან შესაცვლელად. დაბალბიუჯეტიან ბრენდინგზე საუბრისას, შესანიშნავი ლოგოს შემუშავება, ალბათ, თქვენი ყველაზე ღირებული ამოცანაა.
ონლაინ ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის
ონლაინ სამყარო შესანიშნავი ადგილია თქვენს დაბალბიუჯეტიან ბრენდინგზე სამუშაოდ. თქვენ უნდა ჩამოაყალიბოთ სახელი თქვენივე საქმიანობის შესაბამისად, ხოლო საიტის დამზადება და სოციალური გვერდის შექმნა, დამატებით სარგებელს მოგიტანთ.
ბრენდინგი მცირე ბიზნესისთვის და სოციალური მედია
ჩვენი ერთერთი სერვისი სწორედ სოციალური ქსელების ადმინისტრირებაა. თანდათან ეს სფერო უფრო პოპულარული ხდება და ხალხიც ხვდება მის მნიშვნელობას. ონლაინ შეხვედრების დროს, ერთ-ერთი ფრაზა, რომელიც ხშირად მესმის, არის: ”სოციალური მედია უბრალოდ ძალიან ბევრ დროს მართმევს”. სიმართლე გითხრათ, შეიძლება გონივრული იყოს შეცვალოთ თქვენი აზროვნება ხარჯების შესახებ და დაიწყოთ შემოსავლის ნახვა, რომელსაც სოციალურ მედიას მოგიტანთ. ეს მართლაც ყველაზე მარტივი და ალბათ ერთ-ერთი იაფი გზაა თქვენი ბრენდის პოპულარიზაციისთვის. ძირითადად, ერთადერთი ღირებულება დროში ინვესტიციაა (დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად ინტენსიურად გსურთ გამოიყენოთ იგი). შეიძლება გარკვეული დრო დაჭირდეს, სანამ იპოვნებთ სტრატეგიას ან/და პლატფორმას, რომელიც კარგად მუშაობს, ასე რომ, მიეცით გარკვეული დრო და ნუ ჩაიქნევთ ხელს!
საიტის დამზადება ბიზნესისთვის
მართალია, სოციალური ქსელი კარგი საშუალებაა თქვენი ბრენდის პოპულარიზაციისთვის, თუმცა, ვებსაიტის ქონა დამატებით სარგებელს მოგიტანთ. სოც ქსელის პლატფორმა გარკვეულწილად თავის ჩარჩოებში გაქცევთ და წესებს და პირობებს განგისაზღვრავთ, როგორ იმუშაოთ. რაც შეეხებას ვებგვერდს, აქ თქვენ სრული თავისუფლება გაქვთ. ქმნით ბრენდზე მორგებულ დიზაინს, ვიზუალს და წესების საკუთარ ჩარჩოებს. რაც მთავარია არ ხართ დამოკიდებული სოც ქსელის ადმინისტრატორების პირობებზე, რომელიც შეიძლება ნებისმიერ დროს შეიცვალოს. საკუთარ ვებსაიტზე თქვენ თვალსაჩინოდ და მომხმარებელზე მორგებულად განათავსებთ თქვენს სერვისებს, პროდუქციას თუ შეთავაზებებს.
გააზიარეთ თქვენი ცოდნა
შეგიძლიათ გამოიყენოთ Twitter, ან LinkedIn რომ შეინარჩუნოთ კავშირი მსგავსი ბიზნესის მფლობელებთან. აღმოაჩინეთ Facebook ჯგუფების უზარმაზარი რაოდენობა თუნდაც ქვეყნის მასშტაბით, ან/და თქვენი გამოცდილების სფეროში. დაუკავშირდით ადამიანებს, რომლებიც იგივე ღირებულებებს იზიარებენ. თავისუფლად უპასუხეთ კითხვებს თქვენი ბიზნესის სფეროში და გააკეთეთ ეს თავდაჯერებით. წარმოაჩინეთ თავი და თქვენი კომპანია ამ კითხვებში. დაეხმარეთ ხალხს ასე და შექმენთ ბრენდის ელჩები. თქვენ ნამდვილად უნდა გააკეთოთ გარკვეული ძალისხმევა თქვენი პოზიციის გასამყარებლად. ეს ერთ ღამეში არ მოხდება.
მცირე მაგალითი: სანამ IMC.GE გახდებოდა ბიზნესი, მისი დამფუძნებლები ვმუშაობდით პირად შეკვეთებზე ახლობლებისთვის, ვსწავლობდით და ვიღებდით გამოცდილებას. ჩვენ მრავალ ჯგუფსა თუ ფორუმში ვიყავით გაწევრიანებული და ვერთვებოდით დისკუსიებში WordPress-ის, SEO-ს ლოგოს დამზადების თუ ფეისბუქ ადმინისტრირების შესახებ. ეს გამოცდილება მრავალწლიანი და პირველი შემოსავლებიც არ გაჩენილა მალევე. მე არ ვამბობ, რომ თქვენი საქმიანობით ფულის გამომუშავებამდე 5-10 წელი უნდა დაიცადოთ. მე ვფიქრობ, რომ თქვენ უნდა შეგეძლოთ წერა, კომენტარის გაკეთება და პოზიციის დაცვა იმ თემებზე, რომლებსაც თქვენი საქმიანობის სფერო მოიცავს.
გახადე შენი ბიზნესი თვალსაჩინო
საბოლოო ჯამში, ყველაფერი მაინც ბიზნეს ღირებულებებამდე მიდის. ყველაფერი, რასაც თქვენ გამოხატავთ, ამ ღირებულებებს უნდა ასახავდეს. ის მოგაწვდით მითითებებს და დარწმუნდით, რომ თქვენი მესიჯი ყოველთვის ერთბაირად არის გადმოცემული. დაბალბიუჯეტიანი ბრენდინგი სწორედ ამას გულისხმობს: გახადეთ თქვენი ბიზნესი თვალსაჩინო, თანმიმდევრული გზით. ჩვენი ჩანაწერი, ადგილობრივი SEO, დაგეხმარებათ იმის გაგებაში, თუ რა სარგებელი შეგიძლით მიიღოთ Google-დან ბევრი დანახარჯის გარეშე.
იმედია, მოგეწონათ ჩვენი სტატია და სხვებსაც გაუზიარებთ ^_^
გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში: