სიტყვა ”მედია” XXI საუკუნეში ბევრ რამეს ეხება, მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებით დაწყებული ახალი ამბების საშუალებებით გაგრძელებული, ტრადიციული მედიითა და ციფრული მედიის მრავალი ახალი ფორმით დამთავრებული. მიუხედავად იმისა, რომ თქვენ სავარაუდოდ შეგიძლიათ მოიყვანოთ რამდენიმე განსხვავებული მაგალითი – და ნამდვილად იყენებთ მედიის გარკვეულ ფორმას თქვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში, – ამ სიტყვის ლაკონიურად განსაზღვრა რთული იქნება. იგი მოდის ლათინური medius ან medium-დან, რაც ნიშნავს „შუა ფენას“. მედია არის გამოთქმა, რომელსაც გარკვეული ტიპის ინფორმაცია ან გასართობი მოაქვს ერთი სხეულიდან მეორეში.
კომპანია IMC აიემსი გთავაზობთ ციფრული მარკეტინგის სერვისებს, ისეთი მიმართულებებით, როგორიცაა:
- საიტების დამზადება
- ვებ დეველოპმენტი
- ონლაინ მაღაზიის შექმნა – ელექტრონული კომერცია
- სოციალური მედია მარკეტინგი
- მობილური აპლიკაციის შექმნა/დამზადება
- ლოგოს დამზადება
- SEO ოპტიმიზაცია
- გრაფიკული დიზაინი
- FACEBOOK გვერდის მართვა
- Google Ads (AdWords): გუგლის რეკლამა
- ბრენდბუქი
- კოპირაითინგი/კოპირაითერი
იხილეთ სტატია: ტრადიციული მედია VS ახალი მედია: რომელია უფრო სასარგებლო
ციფრული ხანის დადგომამდე, მედიის ყველაზე პოპულარული ფორმები იყო ის, რასაც დღეს ჩვენ ანალოგურ ან ტრადიციულ მედიას ვუწოდებთ: რადიო, გაზეთები, ჟურნალები, ბილბორდები და სხვა. მას შემდეგ ტექნოლოგიურმა რევოლუციამ მოიტანა მრავალი ახალი მედია, რომლებიც ახლა მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ მსოფლიოს მოსახლეობისათვის ინფორმაციისა და გართობის საშუალებების გავრცელებაში. მაგრამ რა არის ციფრული მედია? რას მოიცავს ის, როგორ განვითარდა და საით მიემართება? გააგრძელეთ კითხვა, რათა მეტი შეიტყოთ ციფრული მედიის, სხვადასხვა ტიპის, მსხვილი კომპანიების სფეროში და ციფრული მედიის სამუშაო ბაზრების შესახებ. ჩვენ ასევე განვიხილავთ თუ რა სახის საგანმანათლებლო საფუძველს შეუძლია შექმნას ციფრული მედიის კარიერა.
ციფრული მედიის განმარტება
ტრადიციული მედიისგან განსხვავებით, ციფრული მედია გადაეცემა როგორც ციფრული მონაცემები, რაც გულისხმობს ციფრულ კაბელებს ან სატელიტებს, რომლებიც აგზავნიან ორობით სიგნალებს –0s და 1s– მოწყობილობებზე, რომლებიც თარგმნიან მათ აუდიო, ვიდეო, გრაფიკა, ტექსტ და ა.შ. ფორმატებში. ნებისმიერ დროს, როცა იყენებთ თქვენს კომპიუტერს, ტაბლეტს ან მობილურს, ხსნით ინტერნეტით შექმნილ სისტემებსა და აპებს, თქვენ მოიხმართ ციფრულ მედიას. ციფრული მედია შეიძლება გამოვიდეს ვიდეოების, სტატიების, რეკლამების, მუსიკის, პოდკასტების, აუდიოწიგნების, ვირტუალური რეალობის ან ციფრული ხელოვნების სახით.
ციფრული ეპოქა მე -20 საუკუნის მეორე ნახევარში დაიწყო, რადგან კომპიუტერული ტექნიკა ნელ-ნელა შეიჭრა სხვადასხვა ინდუსტრიაში და შემდეგ გადავიდა საზოგადოებრივ სფეროში. ტრადიციული მედია ტექნოლოგია დომინანტური დარჩა 1990-იანი წლების დროსაც კი. მომდევნო წლებში გაზეთები, ჟურნალები, რადიო და სამაუწყებლო ტელევიზია კვლავ კომუნიკაციის ძირითადი საშუალება იყო, ფაქსის აპარატებისა და პეიჯერების უმეტესობა ციფრული სამყაროს პირველი შემთხვევითი გზა იყო.
როდესაც ინტერნეტი ჰობის ნიშიდან გადაიქცა უფრო სერიოზულ სფეროდ, ციფრული ხანაც ახალ საფეხურებზე გადავიდა. ახლა, ადამიანების უმეტესობა დადის მინიმუმ ერთი ციფრული მედიის აპარატით ჯიბეში, ჩანთაში ან ზურგჩანთაში, ციფრული კომუნიკაციის გამოყენებით სამსახურში, საქმეზე და სადილზე ან საყიდლებზე გასვლის დროსაც. შემდეგ, ისინი შეიძლება მივიდნენ სახლში და ითამაშონ ვიდეო თამაში ან გადაცემას უყურონ ციფრულ მედიასთან კვლავ ურთიერთობით. სანამ ისინი დაიძინებენ, ისინი შეიძლება დაელაპარაკონ თავიანთ საოჯახო ციფრულ თანაშემწეს და გაარკვიონ შემდეგი დღის ამინდის პროგნოზი. რა არის ციფრული მედია? პასუხი არ არის მარტივი. ციფრული მედიის განსაზღვრა რთულია, რადგან ის სწრაფად ვითარდება ტექნოლოგიებთან ინოვაციებთან და ხალხთან ურთიერთქმედების პარალელურად. სამომავლოდ, ციფრული მედიის ყოველდღიური გამოყენება, ალბათ, მხოლოდ გაიზრდება, განსაკუთრებით კი ჰოლოგრაფიული და ხელოვნური ინტელექტის (AI) ტექნოლოგიების შემუშავებითა და ჩართვით ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
ციფრული მედიის ტიპების შესწავლა
ტრადიციული (არაციფრული) მედია მოიცავს რამდენიმე ტიპის საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს, რომელთა ნაწილი ასობით წლის განმავლობაში არსებობს. გაზეთები, ჟურნალები, წიგნები და სხვა ნაბეჭდი მასალები ტრადიციული მედიის პირველი ტიპები იყო. მედიის ეს ფორმები წარმოადგენს, მასობრივი ინფორმაციის საშუალების პირველი მაგალითებს. მათ მე -19 საუკუნეში შეუერთდა ტელეგრაფი და მე -20 საუკუნეში რადიო და ტელევიზია.
ციფრული ეპოქა გულისხმობდა მედიის გადაცემის მეთოდებისა და მოწყობილობების ახალ ნაკრებებს, რომლებიც ყოველწლიურად უფრო მეტად ვითარდებოდა. დღევანდელობაში, ციფრული მედიის უმეტესი ტიპი ერთ-ერთ ამ მთავარ ქვეჯგუფში ჯდება:
აუდიო
აუდიო: ციფრული მედიის აუდიო ფორმები მოიცავს ციფრულ რადიოსადგურებს, პოდკასტებს და აუდიოწიგნებს. ათობით მილიონი ამერიკელი იწერს ციფრულ რადიო მომსახურებას, როგორიცაა Apple Music, Spotify, Tidal, Pandora და Sirius, რომლებიც უზრუნველყოფენ მუსიკალურ სადგურების ფართო სპექტრს და მომხმარებლებს საშუალებას აძლევენ მოუსმინონ მოთხოვნილ მილიონობით სიმღერებს მონაცემთა ბაზაში.
ვიდეო
ვიდეო: მრავალი ციფრული მედიასაშუალება ვიზუალურია, დაწყებული ფილმიდან და სატელევიზიო სერვისებიდან, როგორიცაა Netflix, დამთავრებული ვირტუალური რეალობის ქირურგიული სიმულატორებით, რომლებიც გამოიყენება სამედიცინო დაწესებულებებში. ვიზუალური ციფრული მედიის ერთ-ერთი უდიდესი მოთამაშე არის YouTube, რომელიც მასპინძლობს მილიარდობით ვიდეოს. 2005 წელს გახსნილი ვებ-გვერდი ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული მიმართულებაა ინტერნეტში.
სოციალური მედია
სოციალური მედია: სოციალური მედია მოიცავს საიტებს, როგორიცაა Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn და Snapchat, რომლებიც საშუალებას აძლევს მათ მომხმარებლებს ურთიერთობა იქონიონ ტექსტური შეტყობინებებით, ფოტოებით და ვიდეოებით, ტოვებენ “მოწონებას” და კომენტარებს პოპ კულტურის, სპორტის, ახალი ამბების, პოლიტიკისა და მომხმარებლების ცხოვრების ყოველდღიური მოვლენების გარშემო საუბრების შესაქმნელად.
რეკლამა
რეკლამა: რეკლამის განმთავსებლებმა ციფრული მედია ლანდშაფტამდე მიაღწიეს, სადაც ისარგებლეს მარკეტინგული პარტნიორობითა და სარეკლამო სივრცით, სადაც ეს შესაძლებელია. ინტერნეტი ჩამოშორდა pop-up და autoplay რეკლამების გამოყენებას, რამაც დატბორა ადრეული ვებსაიტები და მნახველებიც დააშორა ვებ სივრცეს. ამის ნაცვლად, რეკლამის განმთავსებლები ეძებენ ბუნებრივი შინაარსისა და მომხმარებლების ინვესტიციის შენარჩუნების სხვა მეთოდებს, მათი პროდუქტის გადაფასების გარეშე.
ახალი ამბები, ლიტერატურა და სხვა
ახალი ამბები, ლიტერატურა და სხვა: ტრადიციულად, ადამიანები ტექსტს მოიხმარდნენ წიგნების, ბეჭდვითი გაზეთების, ჟურნალების და სხვათა საშუალებისთვის. მიუხედავად იმისა, რომ ციფრული მედია მრავალფეროვანი გახდა, კითხვის ამგვარი გამოცდილების კვლევის სურვილმა გამიტაცა. Pew Research Center-ის კვლევის თანახმად, აშშ-ში მოზრდილთა 38% კითხულობს ახალ ამბებს ინტერნეტით. ლიტერატურული ვებ-გვერდების სიმრავლე, Wikipedia-ს მსგავსი რესურსების პოპულარობა და Kindle-ის მსგავსი ელექტრონული მკითხველების სიმრავლე კიდევ უფრო ხაზს უსვამს ციფრული მედიაში წერილობითი საქმიანობის მნიშვნელობას.
ციფრული მედია – მაგალითები
ციფრული მედია მოიცავს ვებ-გვერდების, ტექნიკური მოწყობილობებისა და პლატფორმების ფართო სპექტრს. თქვენ შეიძლება იცოდეთ ციფრული მედიის ზოგიერთი გამოყენების შესახებ, მაგრამ ფაქტია, რომ ციფრული მედია გავლენას ახდენს მრავალ ინდუსტრიაზე და ხალხს უხსნის გზებს მთელი რიგი მიმართულებებით, რათა აცოცხლონ და გამოიყენონ სხვადასხვა გზით თავიანთი ნიჭი.
ციფრული ტექნოლოგიის დაწყებამდე ქირურგები და სხვა სამედიცინო პროფესიონალები იძულებულნი იყვნენ დაყრდნობოდნენ ბრჭყალოვან სიმულატორებს, ვიდეოებს ან გვამების კვეთას ახალი ოპერაციების გასაკეთებლად. ცხადია, ეს ართულებდა გარკვეული ოპერაციების სრულყოფას და ზრდიდა გართულებებს, როდესაც ისინი ცოცხალ პაციენტებზე მოქმედებდნენ. ციფრულმა ტექნოლოგიამ ყველანაირი ახალი ინსტრუმენტი შემოიტანა ქირურგიაში, რაც ექიმებს საშუალებას აძლევს უკეთესად ივარჯიშონ და გაატარონ ასეთი პროცედურები, რაც ზრდის პაციენტის უსაფრთხოებას და ამცირებს შეცდომებს. თანამედროვე ქირურგები პრაქტიკულად იყენებენ მოწინავე ვირტუალური რეალობის (VR) სისტემებს, სხვადასხვა სცენარის გამოყენებით მუშაობენ იმავე მინიატურული კამერისა და სენსორის ციფრული ვერსიით, რომლებსაც რეალური ოპერაციის დროს დაეყრდნობიან.
ციფრულმა მედიამ ასევე ჩანოაყალიბა სრულიად ახალი კარიერები. Twitch-ის მსგავსი ვებსაიტები საშუალებას აძლევენ ხალხს, პირდაპირ ჩვენებაში გაუშვან ყოველდღიური ცხოვრება ან გადაიხადონ ინდივიდუალური არხების გამოსაწერად, რათა უყურონ იმას, რაც მათ ინტერესებთ. Twitch სტრიმინგებში შედიან ვიდეო მოთამაშეები, მუსიკოსები, სოციალური ქსელის ინფლუენსერები და ისინიც კი, ვინც უბრალოდ ლაივში რთავს ყოველდღიურ საქმიანობას, როგორიცაა მაღაზიაში სიარული, სადილის მომზადება ან სახლის დალაგება. ციფრული მედიის პროფესიონალებს ასევე შეუძლიათ ისარგებლონ ადვილად მოსაპოვებელი ტექნოლოგიით, როგორიცაა მობილური ტელეფონები და ღია (open-source) კოდირება, საკუთარი გადაცემების, ფილმების ან პოდკასტების გადასაღებად და მათი მარტივად ან უშეცდომოდ გადაცემით, რაც უფრო მეტ სამართლიანობას ქმნის მედიაში. ეს ციფრული მედიის რამდენიმე მაგალითია, თუმცა ასეთი პროდუქტების ბაზარი ფართოვდება და ყოველწლიურად უფრო მეტი პროგრამა იქმნება.
დიდი ციფრული მედია კომპანიები
რაკი ციფრულმა სამყარომ თანამედროვე ბიზნეს ლანდშაფტი დაიპყრო, მსოფლიოში რამდენიმე ყველაზე ღირებული კომპანია ჩამოყალიბდა ტექნოლოგიების სფეროში. ამ კომპანიებს შორის მრავალფეროვანია ინტერესები და მიმართულებები, მათ შორის სხვადასხვა ფორმის ციფრული მედიისა და მასთან დაკავშირებული წარმოების სახეობები. როგორც ასეთი, ციფრული მედიის წამყვანი კომპანიები დედამიწის უდიდეს კორპორაციებს შორის არიან.
Google, რომელიც 1998 წელს დაარსდა ლერი პეიჯის და სერგეი ბრინის მიერ, ჩამოყალიბდა რევოლუციურ საძიებო სისტემად, რამაც ხელი შეუწყო მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე ღირებული ბრენდის ზრდას (2019 წელს 309 მილიარდი დოლარი, CNBC-ს მიერ გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით). Google გახდა მასიური, მრავალეროვნული ტექნოლოგიური კომპანია, რომელიც ავითარებს ინტერნეტთან დაკავშირებულ ყველაფერს, მათ შორის საკუთარი ვებ ბრაუზერს (Chrome), ლეპტოპებს (Chromebook), ჭკვიან სათვალეებს და ინტერნეტ ტელევიზიის ნაკადებს (Chromecast). 2015 წელს Google- მა გამოაცხადა, რომ აყალიბებს მშობელ კომპანიას Alphabet, რათა აწარმოოს ორგანიზაციის სხვადასხვა დეპარტამენტები Google-თან, როგორც შვილობილ კომპანიასთან ერთად.
Netflix
Netflix ამუშავდა 1997 წელს, როგორც ონლაინ ფილმების გაქირავების სერვისი, სადაც ხალხს შეეძლო DVD-ების შეკვეთა და მათი სახლში გამოძახება. მომხმარებლები შეადგენდნენ ფილმების სასურველ სიას და Netflix მათ DVD-ებს უგზავნიდა. მომხმარებლებს შეეძლოთ DVD დისკების შენახვა, რამდენხანსაც მოისურვებდნენ, შემდეგ ფილმს კი მიიღებდნენ სიაში პირველის დაბრუნებისთანავე. შემდეგ Netflix ფილმების დისტრიბუტორობიდან გადაიქცა ონლაინ სტრიმინგის გიგანტად, 150 მილიონზე მეტი აბონენტი ფულს იხდის სატელევიზიო, ფილმებისა და ორიგინალური შინაარსის მიქსის გამოწერაში. ბრენდმა შექმნა პოპ-კულტურის ისეთი სენსაციები, როგორიცაა “Orange Is the New Black,” “Stranger Things” და “BoJack Horseman”.
Apple
Apple გადაიქცა ელეგანტური მარკეტინგის მქონე კომპიუტერული კომპანიიდან პლანეტის ერთ-ერთ დომინანტ ტექნოლოგიურ ძალად. სტივ ჯობსისა და სტივ ვოზნიაკის მიერ 1976 წელს დაარსებულმა, Apple-მა თავისი არსებობის პირველი მეოთხედი საუკუნე გაატარა როგორც უახლესმა, თუმცა გაჭირვებულმა კომპიუტერულმა კომპანიამ, რამდენიმე შთამბეჭდავი პროდუქტით, რომლებიც არ ყოფილა განსაკუთრებული შედეგის მომტანი. შემდეგ, 1998 წელს, iMac-ის შექმნით, რომელსაც iPod მოჰყვა სამი წლის შემდეგ, ჯობსის ბრწყინვალე სტრატეგიებით, რომელიც ინტრიგას და მოთხოვნას აღძრავს, Apple გადავიდა გაჯეტების ბაზრის სათავეში. წლების შემდეგ, ისეთმა პროდუქტებმა, როგორებიცაა iPhone, iPad და Apple Watch, გააგრძელეს Apple-ის წარმატება. მილიონობით ამერიკელი და მილიარდობით სხვა ქვეყნების მოქალაქე ყოველდღიურად მოიხმარს დიდი რაოდენობით ციფრულ მედიას მათი Apple პროდუქტის საშუალებით, როგორიცაა iTunes და Apple TV.
Facebook და Twitter
Facebook და Twitter ორი უდიდესი სოციალური მედიის ვებსაიტია. Instagram- ს, YouTube- ს, Snapchat-სა და TikTok- ს ასევე გააჩნიათ ასობით მილიონით ან მეტი მომხმარებლის მნიშვნელოვანი ინფორმაციების ბაზები. 2018 წლის Pew Research-ის კვლევის თანახმად, აშშ-ს მოზრდილთა 75% იყენებს YouTube-ს და 68% Facebook-ს. 18-დან 24 წლამდე ასაკის 94% -ზე მეტი იყენებს YouTube- ს, ხოლო მათი 80% იყენებს Facebook-ს. ბიზნეს ბრენდის ძირითადი მოთამაშეები ფლობენ ამ ბრენდებს. მაგალითად, Facebook ფლობს Instagram-ს და სხვა პლატფორმებს, როგორიცაა WhatsApp. გარდა ამისა, Google ფლობს მრავალ ვებსაიტს, მათ შორის YouTube-ს. სოციალური მედიის ეპოქაში დაბადებული თაობების ზრდასთან ერთად, ახალი მომხმარებლები ჩნდებიან, რაც ამ პლატფორმებზე ადამიანთა რიცხვს დღითიდღე ზრდის.
Amazon
Amazon რჩება ციფრული კომერციის ტიტანად, უზარმაზარი წარმომადგენლობით ციფრული მედიის სფეროში. კომპანია, ფაქტობრივად, მსოფლიოში ერთ-ერთი უდიდესია საბაზრო ღირებულებით Investopedia-ს თანახმად. Amazon Prime-დან და მისი თანმხლები სტრიმინგის მომსახურებიდან დაწყებული პირადი ასისტენტებით, ქლოუდ სერვისითა და ციფრული რეკლამირებით გაგრძელებული, კომპანია ფართოდ მოიცავს ინტერნეტს. ეს აისახა მის ზრდაშიც, 2017-დან 2018 წლამდე შემოსავლების გაორმაგებით, 117,9 მილიარდი დოლარიდან 232,9 მილიარდ დოლარამდე.
ციფრული მედია სამსახურები და ხელფასები
ციფრული მედია მოიცავს პლატფორმების, პროდუქტებისა და ინდუსტრიების ფართო სპექტრს. როგორც ასეთი, სამუშაო ბაზარი და ციფრული მედიის კარიერის პოტენციალი განსხვავებულია ინდუსტრიების მიხედვით, ადგილმდებარეობით, სამუშაო გამოცდილებით და განათლებით, მაგრამ ზოგადად, პერსპექტივა ყველგან ძლიერია. ციფრული მედიის მრავალი სამუშაო, როგორებიცაა ქვემოთ მოცემული, არსებობს სხვადასხვა ინდუსტრიაში, მათ შორის, სახელმწიფო და კერძო სექტორებში. როგორც ასეთი, კარიერა ციფრულ მედიაში საშუალებას გვაძლევს იმუშაოს ყველანაირ მრავალფეროვან გარემოში.
გრაფიკული დიზაინერი
სამუშაოები ციფრულ მედიაში მოიცავს გრაფიკული დიზაინის ბევრ პოზიციას. გრაფიკული დიზაინერები ქმნიან ციფრულ ილუსტრაციებს, რომლებიც ინფორმაციას გადასცემს, კომპანიის ლოგოებიდან დაწყებული, დამთავრებული ფილმების პლაკატებით და ა.შ. ისინი იყენებენ sketch pad-ებს, კომპიუტერებს, ტაბლეტებს და სხვა მოწყობილობებს თავიანთი ნამუშევრების შესაქმნელად. ისინი იყენებენ სხვადასხვა შრიფტს, ფერს, ფოტოსურათებს, ფორმებს და ესთეტიკურ ელემენტებს. გრაფიკული დიზაინის შემსრულებლები მუშაობენ კლიენტებთან იმის გასაგებად, თუ რას ეძებენ, შემდეგ გაივლიან დიზაინის პროცესს, სადაც შეიმუშავებენ რამდენიმე ვარიანტს და ცვლიან თავიანთ იდეებს კლიენტის საჭიროებების შესაბამისად.
აშშ-ს შრომის სტატისტიკის ბიუროს (BLS) თანახმად, 2018 წლის მაისის მონაცემებით, 290,100 გრაფიკული დიზაინერი მუშაობდა აშშ-ში. მათ მიიღეს საშუალო წლიური ხელფასი 50 370 აშშ დოლარი, ამ ადამიანების ქვედა 10%, რომლებიც $ 29,610 დოლარს იღებენ, ხოლო პირველ 10% -ში მყოფები $ 85,760 დოლარზე მეტს იღებენ ყოველწლიურად. ინდუსტრიის მიხედვით, ამ თანამდებობაზე საშუალო წლიური ხელფასი შეიძლება მერყეობდეს 40,170 აშშ დოლარიდან (ბეჭდვა და მასთან დაკავშირებული დამხმარე საქმიანობა) 51,380 აშშ დოლარამდე (რეკლამა, საზოგადოებასთან ურთიერთობა და მასთან დაკავშირებული მომსახურება). BLS მოელის სამუშაო ბაზრის 3%-ით ზრდას 2018-დან 2028 წლამდე, რაც 8 800 ახალი სამუშაო ადგილის ტოლია.
ვებ დეველოპერი
ვებდიზაინის სპეციალისტები იყენებენ გრაფიკული დიზაინის უნარს ვებსაიტებისა და სხვა ვებ-პროგრამების შესაქმნელად. მათ აქვთ გარკვეული ცოდნა პროგრამირებისა და კოდირების შესახებ, ისეთ ენებზე, როგორიცაა CSS, HTML, PHP ან Java. ვებ დეველოპერები ეხმარებიან კომპანიებს განაახლონ ვებგვერდები ან შექმნან ახალი საიტები ნულიდან, არსებული შაბლონების ან პლატფორმების გამოყენებით, როგორიცაა WordPress ან Squarespace. ისინი რწმუნდებიან, რომ ვებსაიტები კარგად გამოიყურება სხვადასხვა მოწყობილობებზე, და ამავე დროს ფუნქციონალური რჩება.
BLS-ის თანახმად, შეერთებულ შტატებში 2018 წლის მაისისთვის 160 500 ვებ-დეველოპერი მუშაობდა, რომელთა საშუალო წლიური შემოსავალი $ 69,430 იყო. BLS-ს დიდი მოლოდინი აქვს ვაჭრობის ბაზრის მიმართ ვებ-დეველოპერებისთვის, რომლის მოლოდინია 20,900 სამუშაო ადგილით 2018-დან 2028 წლამდე, 13%-ით ზრდა. შედარებისთვის, საგამომცემლო ინდუსტრიებს ($ 75,360) და კომპიუტერული სისტემების დიზაინერულ ფირმებს ($ 68,670) საშუალო წლიური ხელფასი ჰქონდათ.
ციფრული მედია სპეციალისტი
ციფრული მედიის სპეციალისტები მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ ციფრული მედიის სამუშაო ბაზარზე. ამ მრავალმხრივი მედიის პროფესიონალებს შეუძლიათ შეასრულონ მთელი რიგი დავალებები, სხვადასხვა უნარების გაერთიანებით. ციფრული მედიის სპეციალისტებს შეუძლიათ იმუშაონ სოციალურ მედიაში, სადაც ისინი იყენებენ გრაფიკული დიზაინის უნარს, კომპანიებს ბრენდინგითა და ხმით დაეხმარონ. მათ ასევე შეუძლიათ გამოიყენონ კამერასა და წერის უნარები, ასევე ვიდეო ან აუდიო რედაქტირების შესაძლებლობები ციფრული მარკეტინგის კამპანიებში გამოსაყენებელი პაკეტების შესაქმნელად. სხვადასხვა პროექტებს განსხვავებული დავალებები და შესაძლებლობები სჭირდებათ და ციფრული მედიის სპეციალისტებს მათი ნებისმიერი რაოდენობის შევსება შეუძლიათ.
PayScale-ს სტატისტიკის თანახმად, 2019 წლის დეკემბრისთვის, ციფრული მედიის სპეციალისტების საშუალო წლიური ანაზღაურება $ 34,000 იყო. მიუხედავად იმისა, რომ BLS არ ინახავს კონკრეტულ მონაცემებს ციფრული მედიის სპეციალისტებზე, ვებ-მარკეტინგის ახალი ამბების საშუალებებში, როგორიცაა Social Media Today, გლობალური ონლაინ რეკლამების ხარჯი მნიშვნელოვნად გაიზარდა 2019 წელს (4% მთელ მსოფლიოში), ხოლო მთლიანი ხარჯები 2021 წლისთვის 329 მილიარდ დოლარს მიაღწევს, რაც მთლიანი სარეკლამო ხარჯების 49% იქნება. ეს ტენდენციები გულისხმობს სამუშაო ადგილების ხელსაყრელ ზრდას ციფრული მედიის კარიერაში.
კიდევ ერთხელ ციფრული მედიის შესახებ
რა არის ციფრული მედია? ეს არის ფართო და სულ უფრო ფართოვდება, არსად არ მიდის. ციფრული ტექნოლოგია მხოლოდ ზრდის თავის ადგილს საზოგადოებაში. სახლის თანაშემწეები, როგორიცაა Alexa და Siri, ხელმძღვანელობენ მომდევნო თაობის გაჯეტებსა და მოწყობილობებისთვის შექმნილი ხელოვნური ინტელექტით. უახლოეს მომავალში, გაფართოებული რეალობის მოწყობილობები, როგორიცაა ყურსასმენები, დინამიკები და ჰოლოგრაფიული ტექნოლოგია, კიდევ უფრო გააციფრულებს ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებას.
რეკომენდებული სტატიები:
- რა არის მარკეტინგი?
- რა არის ციფრული მარკეტინგი?
- ინტერნეტ (ონლაინ) მარკეტინგი
- სოციალური მარკეტინგი – 7 თვალსაჩინო მაგალითი
- სოციალური მედია – განმარტება და მაგალითები
- ინტერნეტ რეკლამა: როგორ გავაკეთოთ რეკლამა ინტერნეტში
- ფეისბუქის რეკლამა – როგორ გავაკეთოთ რეკლამა ფეისბუქზე
- რა არის ინფლუენსერი – სიტყვის განმარტება
- გრაფიკული დიზაინი – 8 მიმართულება
- ელექტრონული კომერციის SEO: 26 რჩევა ელ. კომერციისთვის
გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:
იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა. დასტურად, გაუზიარეთ მეგობრებს სოციალურ ქსელებში: