fbpx
Bounce rate for seo

როგორ გავაუმჯობესოთ Bounce Rate SEO წარმატებისთვის

რა არის bounce rate (BR), როგორ გამოითვლება აუდიტი და როგორ შეგიძლიათ გააუმჯობესოთ ისSEO-ს უკეთესი მუშაობისთვის?

შეუძლებელია იმის იდენტიფიცირება, თუ რამდენად ეფექტურად მიმართავს ვებსაიტი ან სადესანტო გვერდი მაძიებლის განზრახვას მომხმარებლის ყურადღების გაზომვის ან ჩართულობის გარეშე.

bounce rate  გამოიყენება, როგორც ძირითადი შესრულების მაჩვენებელი (KPI) მომხმარებლის ჩართულობის  გაზომვის მიზნით.

მაგრამ არის თუ არა სიჩქარის ჩვეულებისამებრ გაგება ზუსტი და მართებული იმის გათვალისწინებით, თუ როგორ იყენებენ მომხმარებლები დღეს  ინტერნეტს?

Search Engine Journal-ის ავტორმა აღმოაჩინა,  რომ bounce rate  არ გამოიყენება Google-ის რეიტინგის ფაქტორად.

ამ სტატიაში თქვენ გაიგებთ :

  • რას ნიშნავს bounce rate
  • როგორ გამოითვლება ის?
  • როგორია კარგი BR და როგორ  ჩავატაროთ  სწორად აუდიტი

შესაძლებლობა გეძლევათ  Google Analytics-ის გამოყენებით უკეთესი კითხვების დასმის.

რა არის Bounce Rate?

Google Analytics-ში, BR-ს  მაჩვენებელი წარმოადგენს სესიების რაოდენობას,  რომელმაც  გამოიწვია ერთი მოთხოვნა Analytics  სერვერზე, გაყოფილი სესიების მთლიან  რაოდენობაზე.

არსებობს ტერმინოლოგიის ორი ნაწილი, რომელიც ჩვენ უნდა განვსაზღვროთ, რათა გავიგოთ რა არის bounce rate.

 

  1. რა არის სესია?

სესიები ეს არის მომხმარებლის ურთიერთქმედების კრებული,  რომელიც მოხდა არჩეულ დროში.

იფიქრეთ სესიებზე, როგორც ვიზიტებად. თქვენ შეიძლება გყოლოდათ ეს მომხმარებლები თქვენს მაღაზიაში, მაგრამ ეს არის რამდენჯერ შემოვიდნენ ისინი არჩეულ დროში.

მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ სესიის გადატვირთვა ხდება უმოქმედობის 30 წუთის შემდეგ.

  1. რა აგზავნის მოთხოვნას Analytics სერვერზე?

მოთხოვნა Google Analytics  სერვერზე შესაძლებელია ინახოს  მეორე გვერდი ან ღონისძიების გააქტიურება.

როგორ გამოითვლება BR?

Bounce rate  გამოითვლება ერთგვერდიანი სესიებით (შემდეგი დარტყმების გარეშე) დაყოფილი მთლიან სესიებზე.

მაგალითისთვის, თუ 8000 SEJ მკითხველი მოხვდება ამ ვებგვერდზე (სულ სესიები) და მათგან 5300 დატოვებს Google Analytics-ის მეორადი დარტყმის გამოწვევის გარეშე, ამ გვერდის BR  იქნება 66,25%.

Bounce Rate-ის პრაქტიკული მაგალითები

ახლა, როდესაც თქვენ გაიგეთ რა არის ჩართული ტერმინოლოგია და როგორ გამოითვლება BR, მოდით შევხედოთ იმას, თუ როგორ  სერფირებენ  მომხმარებლები დღეს ინტერნეტში.

მაგალითად, თუ შენ მუშაობ სახლიდან , ხშირად  გახსნი ვებ გვერდს შინაარსის წასაკითხად.

როდესაც თქვენ ოფისის გარეთ ხართ, თქვენს მეგობრებს უნდათ რომ მოუყვეთ ახალი ამბები და პლიუს ამას გახსენდებათ სხვა უამრავი რამ გასაკეთებელი.

ნახევარი საათის შემდეგ, შენ კვლავ ხსნი ვებგვერდს. შენ ხარ დაკავებული მომხმარებელი, მაგრამ  შენი  bounce rate არის 50% .

ან, მეორე მხრივ, ხსნი სტატიის ბმულს Twitter-დან, ატარებთ 5 წუთს შინაარსის კითხვაზე, უყურებ 2-წუთიან ვიდეოს და ტოვებ, რადგან მხოლოდ ეს გჭირდებოდა. შენ  ხარ ჩართული მომხმარებელი 100% bounce rate-ით.

თუ  შენ  ეშვები  გვერდზე Google Analytics-ის თვალთვალის კოდით და ეს გვერდი გადამისამართდება სხვა გვერდზე, მაგრამ შენ მაშინვე ტოვებ. ამ შემთხვევაში შენ არ ხარ დაკავებული მომხმარებელი, მაგრამ შენი bounce rate არის 0% .

ამ ეტაპზე, Bounce rate  შეიძლება არ ნიშნავდეს იმას, რასაც თავდაპირველად ფიქრობდით.

ეს არ არის ჩართული მომხმარებლების კარგი საზომი, თუ არ დააყენებთ ღონისძიებებს GA-ში მომხმარებლის მნიშვნელოვანი ქცევის გასაზომად.

როგორ მოქმედებს Google Analytics-ის მოვლენები Bounce Rate-ზე

ეს განყოფილება განიხილავს რა არის მოვლენა და როგორ მოქმედებს იგი bounce rate-ზე.

ღონისძიება არის მომხმარებლის ურთიერთქმედება კონტენტთან, გარდა გვერდის დატვირთვისა. ეს შეიძლება იყოს ბმულზე დაწკაპუნება, ჩამოტვირთვები, ვიდეოს დაკვრა და ა.შ.

ასევე მნიშვნელოვანია გავითვალისწინოთ მოვლენების გავლენა BR–ზე.

თუ თქვენ განახორციელებთ მოვლენების გაზომვას თქვენი საიტისთვის, შეიძლება შეამჩნიოთ ცვლილებები bounce rate-ის მეტრიკაში იმ გვერდებისთვის, სადაც არის მოვლენის გაზომვა.

ღონისძიების გაზომვა, ისევე როგორც გვერდის გაზომვა, კლასიფიცირებულია, როგორც ინტერაქციის მოთხოვნა და ეს ამიტომ ხდება.

თუ ამას ჩავდებთ კონტექსტში და თქვენ გვერდზე გაქვთ ჩაშენებული ვიდეო და დაიწყებთ მოვლენების თვალყურის დევნებას, თქვენ  შეგეძლებათ ნახოთ რამდენჯერ უკრავს საიტის ვიზიტორები ვიდეოს და რა პროცენტს უყურებს თითოეული მათგანი.

როგორც კი დაიწყებთ ვიზიტორთა მოქმედებების ჩაწერას თქვენს საიტზე, მოვლენის თვალყურის დევნებით, ნახავთ რომ ამ გვერდზე თქვენი bounce rate  შემცირდება.

თქვენ უკვე გაქვთ უკეთესი გაზომვა ამ გვერდზე ვიზიტების ხარისხის შესახებ.

როგორ შევამოწმოთ Bounce Rate

მარკეტოლოგები ხშირად უშვებენ შეცდომას, როდესაც  სურთ დაბალი BR  მთელ საიტზე. ამ მიზნის მთავარი პრობლემა ის არის, რომ ის სრულიად უგულებელყოფს საჭირო დეტალს.

მომხმარებლის მაღალი  ჩართულობა დამოკიდებული იქნება Google Analytics  განხორციალებაზე,  ვებსაიტის სტრუქტურაზე, მოწყობილობის ტიპსა და კონტენტის ტიპზეც კი.

Bounce rate   შეიძლება მართლაც იყოს საინტერესო და ინფორმაციული, თუ სწორად შევხედავთ. შემდეგი ნაბიჯები დაგეხმარებათ აკონტროლოთ ის:

  1. GA განხორციელება

შეამოწმეთ,  რომ Google Analytics  მონიშვნა  ერთხელ არის დაინსტალირებული თქვენს საიტზე. თუ თქვენი თვალთვალის კოდი ორჯერ არის შეყვანილი,შეიძლება გაიაროს ორი გვერდის ნახვა და თქვენ სავარაუდოდ შეგექმნათ bounce rate-ის პრობლემა.

თქვენი იმპლემენტაციის შესამოწმებლად გამოიყენეთ Google-ის Tag Assistant Chrome გაფართოება.

სწორად დაინსტალირებულ  Google Analytics  მონიშვნას ექნება მხოლოდ ერთი ბედნიერი და მწვანე GA ან GTM  მონიშვნა ყველა გვერდზე, რომლის თვალყურის დევნებაც გსურთ.

  1. ღონისძიებები ასახავს ბიზნეს მიზნებს

საინფორმაციო ბლოგებისთვის შეიძლება დაგჭირდეთ გვერდის გადახვევის თვალყურის დევნება , შიდა ბმულზე გადასვლები ან ფაილის გადმოწერა.

უნდა განიხილოთ მაკრო-კონვერტაციები და მცირე მიკრო-კონვერტაციები, რათა  გაიგოთ მომხმარებლის ზუსტი წარმოდგენა თქვენს ვებსაიტზე.

როდესაც დარწმუნდებით, რომ Google Analytics  კატეგორიები  სწორად არის დაინსტალირებული და მოვლენის თეგები ასახავს ბიზნეს მიზნებს, შეგიძლიათ გადახვიდეთ მესამე საფეხურზე.

ღონისძიების  მონიშვნები  ყველაზე ხშირად დგინდება Google Tag Manager-ის გამოყენებით. უნდა შეამოწმოთ, რომ ყველა მოვლენა აღრიცხულია Google Analytics-ის ქცევის ანგარიშში.

აქ მოცემულია, თუ როგორ უნდა შეამოწმოთ, ასახავს თუ არა მოვლენები ბიზნესის მიზნებს

  1. გახსენით Google Analytics
  2. გახსენით ქცევა > მოვლენების მიმოხილვის ანგარიში
  3. დაადასტურეთ, რომ ვებსაიტის ყველა ქმედებან თქვენი ბიზნესისთვის ჩაწერილია GA-ში.
  1. ნახეთ Bounce Rate მარკეტინგული არხის მიხედვით

 Google Analytics-ის გამოყენების დროც მოვიდა, რათა გავიგოთ, თუ რა ფაქტორებმა შეიძლება მოახდინოს გავლენა bounce rate-ზე.

გახსენით Google Analytics.  ნავიგაცია შეძენისკენ > მთელი ტრაფიკის ანგარიში ნაგულისხმევი არხების დაჯგუფების მიხედვით.

ამ მოხსენებიდან  შეგიძლიათ იხილოთ საიტის დაბრუნების მაჩვენებლები მარკეტინგის არხის მიხედვით და შეგეძლებათ გაიგოთ, არის თუ არა ეს ნამდვილი პრობლემა ან ბუნებრივი ზრდა.

მაგალითად, სოციალური მედიის ტრაფიკი მოიცავს მომხმარებელთა ფართო სპექტრს, რომლებსაც  მხოლოდ კონკრეტული სადესანტო გვერდის შინაარსი აინტერესებდეს. საჭირო არ არის, რომ მომხმარებელმა უფრო ღრმად შეისწავლოს ვებგვერდი.

  1. გამოიკვლიეთ Bounce Rate

აუდიტის ჩატარების ბოლო ნაბიჯი არის გვერდ(ებ)ის აღმოჩენა, რომელიც პასუხისმგებელია ძალიან მაღალ bounce rate-ზე.

ამისათვის დააკლიკეთ  ინტერესის არხების დაჯგუფებაზე; მაგალითად, “ორგანული ძებნა”.

აირჩიეთ პირველადი განზომილება, როგორც “სადესანტო გვერდი”.

ცხრილის დასალაგებლად დააკლიკეთ  სათაურზე “Bounce Rate”.

ამ მოხსენებიდან, თქვენ შეგიძლიათ ნახოთ ორგანული სესიების დაბრუნების განაკვეთები სადესანტო გვერდის მიხედვით.

არის თუ არა გვერდები მაღალი bounce rate  ბლოგი? ეს შეიძლება მაინც არ იყოს განგაშის საკითხი. კარგი სადესანტო გვერდი, რომელიც სრულად ფარავს მიზანმიმართულ თემას, მისცემს ვიზიტორებს ყველა დეტალს, რასაც ისინი ეძებდნენ.

Bounce rates ბლოგის ანაზღაურების განაკვეთი შეიძლება იყოს საშუალოდ 70-დან 90%-მდე.

თუმცა, თუ გვერდი განკუთვნილია წამყვანის წარმოებისთვის ან ელექტრონული კომერციისთვის, თქვენ  გსურთ მიზნად ისახავდეთ 30-დან 40%-მდე ანაზღაურების სიხშირეს.

როგორ დავაფიქსიროთ მაღალი BR

იმ შემთხვევაში, თუ თქვენ აღმოაჩენთ ჭეშმარიტად მაღალ bounce rate-ს, ეს ხდება მომხმარებლის გამოცდილების პრობლემა. ამ შემთხვევაში, თქვენ შეგიძლიათ გადაწეროთ შესავალი აბზაცი, გააუმჯობესოთ შიდა ბმული ან გაზარდოთ გვერდის სისწრაფე.

შესავალი აბზაცის ხელახლა ჩაწერამ შესაძლოა უფრო მეტი მკითხველი დააბრუნოს და მართლაც წაიყვანოს სახლში იმ მიზეზით, რომ მათ სჭირდებათ თქვენი სტატიის წაკითხვა კონკურენტების ნაცვლად.

Internal Link სტრუქტურის საუკეთესო პრაქტიკამ  შეიძლება წაახალისოს საიტის ვიზიტორები, შეისწავლონ დაკავშირებული თემები უფრო ღრმად, შეინარჩუნეთ ისინი თქვენი საიტის კონტენტით უფრო დიდხანს და დააგროვეთ გვერდის ნახვების მაღალი დონე.

გვერდის სიჩქარის გაზრდა უზრუნველყოფს, რომ არ დაკარგოთ პოტენციური კლიენტები განწირულობის ბორბალზე.

BR GA4-ში

თუ დაამატეთ Google Analytics თქვენს ვებსაიტს 2020 წლის ოქტომბრის შემდეგ, სავარაუდოდ ეძებთ GA4-ში და გაინტერესებთ, სად წავიდა ის?

Google Analytics 4-ის ანგარიშებში ვერ იპოვით bounce rate-ს. სანაცვლოდ, თქვენ იმუშავებთ „ჩართული სესიებით.”

GA4 ჩართული სესიები შეიძლება გამოყენებულ იქნას ისეთ სიტუაციებში, სადაც ტრადიციული BR  ვერ დაეხმარება მარკეტოლოგებს უკეთ გააცნობიერონ, არიან თუ არა მომხმარებლები ვებსაიტთან კავშირში.

მოგიწოდებთ უფრო მეტად გაეცნოთ GA4-ს და „ჩართულ  სესიებს“. ახალი მეტრიკა წყვეტს ბევრ პრობლემას.

ბუნებით, ჩვენ მდგრადი ვართ ცვლილებების მიმართ. აუცილებლად იქნება ადაპტაციის პერიოდი, სანამ შეეგუებით ახალ GA4 ინტერფეისს და მეტრიკას.

დასკვნითი მოსაზრებები

მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ დაბრუნების სიხშირეზე, რომელსაც ხედავთ ანგარიშებში, შეიძლება გავლენა იქონიოს თეგის განხორციელებამ, მოვლენის თვალყურის დევნებამ, მარკეტინგულმა არხმა და კონტენტის ტიპმა.

მომხმარებლის ჩართულობის შესახებ უკეთესი ინფორმაციის მისაღებად, დააყენეთ Google Analytics  ისე, რომ ასახავდეს თქვენი ბიზნესის მიზნებს.

იხილეთ ჩვენი სხვა სერვისები:

იხილეთ რეკომენდირებული სტატიები:

Skip to content