fbpx
8-seo-rcheva-google-pirvel-gverdze-mosaxvedrad

8 SEO რჩევა Google-ს პირველ გვერდზე მოსახვედრად

Google-ს პირველ გვერდზე მოხვედრა რთულია, თუმცა სწორი SEO მუშაობითა და ძალისხმევით, ეს შესაძლებელია. ამ სტატიაში სწორედ ამ საკითხზე ვისაუბრებთ.

თუ გჭირდებათ SEO ოპტიმიზაცია, დაგვიკავშირდით ნომერზე: 593 26 26 12 – ჩვენი SEO სპეციალისტი თქვენს ვებ საიტს მოწინავე პოზიციებზე წარმოაჩენს.

SEO მრავალი გზით განვითარდა, მაგრამ ერთი რამ არ შეცვლილა – Google ძიების შედეგების პირველ გვერდზე გამოჩენის ფუნდამენტური მნიშვნელობა.

ნამდვილად, ათი ლურჯი ბმულისა და რამდენიმე რეკლამის დღეები წარსულს ჩაბარდა. SERP-ის ყველა ახალი მახასიათებლის, მდიდარი შედეგების და შედეგების პერსონალიზების დროსაც კი, სიმართლე არსად მიდის. პირველ გვერდზე თქვენთვის მნიშვნელოვანი საკვანძო სიტყვებით მოხვედრა, აუცილებელია ორგანული ტრეფიკის ცხრილისთვის.

2020 წლის კვლევის თანახმად, დაწკაპუნების მაჩვენებელი მე-10 პოზიციის შედეგისთვის ( პირველი გვერდის ბოლოში) არის 3,11%. ეს დაბალი მაჩვენებელია, მაგრამ მაინც უფრო მაღალია ვიდრე რეკლამის დაწკაპუნების ტიპიკურ მაჩვენებლებზე.

მიუხედავად იმისა, რომ კვლევა მეათე შედეგის ქვემოთ არ იზომება, არ არის უსაფუძვლო, რომ ვიფიქროთ, რომ მეორე გვერდიდან დაწკაპუნებები სწრაფად ეცემა ნულამდე. ბოლოს როდის გასცდით პირველ გვერდს ერთი კონკრეტული ძიებისას?

მოთხოვნიდან გამომდინარე, კონკურენცია Google-ის პირველ გვერდზე ადგილის მოსაპოვებლად, შეიძლება, მწვავე იყოს. თუმცა სწორი მუშაობითა და SEO ძალისხმევით, ეს მიღწევადია.

მოდით, გავეცნოთ რამდენიმე საუკეთესო, აპრობირებულ მეთოდს, რომლებიც დაგეხმარებათ თქვენი გვერდების იქ მოხვედრაში.

1. გააუმჯობესეთ Internal Linking-ი

პირველ რიგში შიდა ბმულებს (Internal Links) დავაყენებ, რადგან ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე მარტივად განსახორციელებელი ტაქტიკა, რომელსაც შეუძლია მნიშვნელოვანი პოზიტიური გავლენა მოახდინოს თქვენს რეიტინგზე.

თქვენი საიტის შიდა დამაკავშირებელი სტრუქტურა ერთ-ერთი ძირითადი გზაა Google-სთვის, რომ შეაფასოს თქვენი საიტი. ამასთან, კიდევ უკეთესი ისაა, რომ Google-ს ამით საშუალებას ვაძლევთ, ბევრ რამეზე დაგვრანკოს.

გარდა ამისა, თქვენს გვერდებს შორის სტრატეგიულად გამოყენებულმა კავშირმა შეიძლება გამოიწვიოს თქვენი ძირითადი თემების აქტუალურ ავტორიტეტად უკეთ ჩამოყალიბება. ეს გაზრდის შანსს, რომ Google-ს მოუნდეს ამ თემების მიხედვით უფრო მაღალი რანკი მოგანიჭოთ.

სტრატეგიული შიდა კავშირი ნიშნავს ისეთი გვერდების ერთმანეთთან დაკავშირებას, რომლებიც ერთნაირ ინტერესს ქმნის მომხმარებელში.

სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ეს არ არის უბრალოდ ნებისმიერი გვერდის დალინკვა სხვა გვერდთან.

ნაცვლად ამისა, გამონახეთ შესაძლებლობები, რათა კონკრეტული გვერდების დალინკვით დაამატოთ ან გააძლიეროთ ინფორმაცია იმ გვერდზე, რომელზეც მომხმარებელი ახლაა.

არა მხოლოდ თქვენი მომხმარებლები ისარგებლებენ უფრო შესაბამისი ინფორმაციის ხელმისაწვდომობით, არამედ საძიებო სისტემებიც დააფასებენ მას (ისევ იმავე მიზეზით: მეტი სარგებელი აქვთ მათ მომხმარებლებს).

ამგვარი სტრატეგიული internal linking-ი ასევე აჩვენებს Google- ს, რომ თქვენ საფუძვლიანად აშუქებთ თემას, რაც მათ მეტ ნდობას უქმნის, რომ მომხმარებლები, რომლებსაც თქვენს საიტზე აგზავნიან, კმაყოფილი და ბედნიერები გამოვლენ იქიდან.

2. იპოვნეთ თქვენი Threshold გვერდები

Threshold გვერდები არის ისეთები, რომლებიც ამჟამად გუგლის მეორე გვერდზე იკავებენ პოზიციებს (ტრადიციულად, პოზიციები 11-დან 20-მდე).

ისინი, სავარაუდოდ, ნაკლებ ტრეფიკს ქმნიან თქვენთვის, მაგრამ მცირედი ცვლილებებით, მათ შეეძლებათ პირველი გვერდის “ფულიან” პოზიციებზე გადასვლა.

ისინი თქვენი პრიორიტეტების სიაში უნდა იყვნენ მაღლა, რადგან ამ გვერდების პირველ გვერდზე გადასვლა უფრო ადვილია, ვიდრე ახალი კონტენტის რანკირება.

რანკირების ინსტრუმენტების გამოყენებით თვალყურის შემდეგ, უნდა იზრუნოთ ამ გვერდების პირველ საძიებო გვერდზე გადაყვანაზე, შესაბამისი ქივორდებით.

შემდეგ დალაგეთ search volume-ის (საშუალო ძიების რაოდენობა თვეში) მიხედვით, ყველაზე მაღალი ტრეფიკის პოტენციალის მქონე გვერდების დასაწყისში მოსაქცევად.

ახლა გამოიყენეთ ამ სტატიის სხვა რჩევები ამ გვერდებისთვის და გადადით პირველ გვერდზე!

3. კონკურენტების კონტენტის კვლევა

თუ თქვენ გაქვთ მნიშვნელოვანი გვერდები, რომლებიც პირველ საძიებო გვერდზე არ გადადიან, აქ არის მარტივი ჭეშმარიტება, რომელიც უნდა გაითვალისწინოთ: სხვებს აქვთ ის, რაც თქვენ არ გაქვთ.

მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენ არ ვიცით ყველა ის ფაქტორი, რომელსაც Google იყენებს იმის დასადგენად, თუ რატომ არის ეს გვერდები თქვენზე მაღლა, ბევრი რამ შეიძლება აშკარა იყოს ჯვარედინი კვლევის შედეგად.

ეს ნიშნავს, რომ დრო უნდა დაუთმოთ იმ ლენდინგ გვერდებს, რომლებიც თქვენს ზემოთ არიან ძიების შედეგებში. შემდეგ ფრთხილად უნდა შეადაროთ ისინი თქვენს გვერდს. აქ მოცემულია რამდენიმე კითხვა, რომლებიც უნდა დასვათ თითოეულ კონკურენტ გვერდთან დაკავშირებით:

  • კონტენტი შესამჩნევად უკეთესი ხარისხისაა (უფრო სრულყოფილი, ავტორიტეტს მოიპოვებს შერჩეულ აუდიტორიაზე საუბრის გარეშე, მოიცავს უფრო შესაბამის ინფორმაციას და წყაროებს)?
  • უკეთესად დაწერილია?
  • შეიცავს ისეთ საკვანძო სიტყვებს / თემებს, რომლებსაც თქვენი გვერდი არ შეიცავს?
  • აქვს თუ არა მას უკეთესი internal linking-ი მათი საიტის სხვა გვერდებთან? უკავშირდება მას სხვა შესაბამისი გვერდები?
  • External link-ის პროფილი (ბექლინკები) უფრო დიდია და/ან უფრო მაღალი ხარისხის?
  • შეიცავს ის “დამატებით” მონაცემებს, რომლებიც შეიძლება სასარგებლო იყოს სტუმრებისთვის (სურათები, დიაგრამები, ვიდეოები, ცხრილები და ა.შ.)

მიუხედავად იმისა, რომ თქვენ არ უნდა გადმოაკოპიროთ გვერდები, რომლებსაც თქვენზე უკეთესი მაჩვენებელი აქვს, კარგი იქნება, გაითვალისწინოთ ის დეტალები, რასაც ისინი აკეთებენ. თუ აღმოაჩენთ საკითხებს, რაშიც არც ისე კარგი ხართ, სასარგებლო ნიშნები მოგეცემათ, თუ როგორ გააუმჯობესოთ თქვენი გვერდი მათ ლიგაში მოსახვედრად.

4. გადაიტანეთ მნიშვნელოვანი გვერდები საიტის ნავიგაციაში უფრო მაღლა

ეს ტექნიკა თქვენი საიტის ყველა გვერდისთვის შეიძლება არ გამოდგეს, მაგრამ მას შეუძლია ბევრი რამ გააკეთოს თქვენი ყველაზე მნიშვნელოვანი გვერდებისათვის.

Google-ის მიერ გვერდის მნიშვნელობის შეფასების ერთ-ერთი გზაა საწყისი გვერდიდან წვდომა ამ გვერდამე შიდა ნავიგაციის საშუალებით.

თქვენი საწყისი გვერდი, როგორც წესი, იღებს ყველაზე მეტ გარე ბმულებს და, შესაბამისად, ყველაზე მაღალ ავტორიტეტს თქვენს საიტზე.

ამ ბმულის კაპიტალი გადადის საწყისი გვერდიდან სხვა დაკავშირებულ გვერდებზე, ხოლო რომელიც პირდაპირ უკავშირდება, იღებს ლომის წილს.

Shida-gverdebis-struqtura

თქვენი ყველაზე კრიტიკული გვერდების მთავარ გვერდთან მიახლოება გაზრდის მათ ავტორიტეტს და, შესაბამისად, უფრო მაღალი რანკის შესაძლებლობას.

5. დახვეწეთ თქვენი საიტის მობილური ვერსია

ეს რჩევა ცხადი უნდა იყოს, მაგრამ თუ თქვენს საიტს ჯერ კიდევ არ აქვს მობილური ვერსია, ახლა ამის გაკეთების დროა.

ჩვენ უკვე დიდი ხანია გავიარეთ გარდამტეხი მომენტი, რის შემდეგაც ძიების უმეტესობა იწყება მობილური მოწყობილობებით.

მობილურთან მეგობრულობა არის Page Experience-ის განახლების ნაწილი და მიზეზია ის, რომ Google უპირატესობას ანიჭებს მობილური მოწყობილობებით მოსარგებლე ადამიანებს.

ყველაფერი, რასაც გააკეთებთ, თქვენი საიტის უფრო მოსახერხებელად ჩამოყალიბებისთვის, უფრო მეტად დაემთხვევა მიზნებს, რომლებიც Google-ს აქ თავის საძიებო ალგორითმში გათვალისწინებული.

6. მოიპოვეთ მეტი ბმულები

Google- მა საკმაოდ ბევრი რამ მოგვცა გასათვალისწინებლად ბოლო პერიოდში რანკირების თვალსაზრისით (შინაარსის ხარისხი და აქტუალობა, სემანტიკური და პიროვნული ურთიერთობები და ა.შ.), მაგრამ კარგი ძველმოდური ბმულები კვლავ კავშირშია გვერდების რეიტინგის უნართან.

ბმულების გამომუშავება ნიშნავს ისეთი კონტენტის შექმნას, რომელიც იმდენად კარგი და ავტორიტეტულია, რომ სხვა საიტებს სურთ მისი წყაროდ და მითითებად გამოყენება. ხოლო ბმულების აგება გულისხმობს სანდო საიტებიდან შესაბამისი კავშირების შესაძლებლობის აქტიურად ძიებას.

7. იზრუნეთ გამორჩეულ ფრაგმენტებზე

სარეიტინგო პოზიციის კიბეზე ასვლა რთული (მაგრამ აუცილებელი) სამუშაოა. ზოგჯერ კი შეგიძლიათ, გადაასწროთ „კლასის უფროსსაც“.

გამორჩეული ფრაგმენტები (Featured Snippets) არის Google Search-ის ფუნქცია, სადაც ერთ-ერთი საუკეთესო შედეგი გადადის ძიების შედეგების გვერდის ზედა ნაწილში მდებარე მდიდარ ფრაგმენტულ ჩარჩოში.

მიუხედავად იმისა, რომ მდიდარი ფრაგმენტების ამონაწერი დიდწილად შეიძლება დაეხმაროს მაძიებლის მოთხოვნების ადგილზევე დაკმაყოფილებას, მრავალი SEO-ს გამოცდილება აჩვენებს, რომ Featured Snippet-ები ხშირად ზრდიან ტრეფიკს, რადგან მომხმარებლებს სურთ მეტი იცოდეთ, ვიდრე ნაჩვენებია ფრაგმენტში.

არ არსებობს გარანტირებული გზა გამორჩეულ ფრაგმენტში მოსახვედრად, მაგრამ აქ არის რამდენიმე რამ, რისი გაკეთებაც შეგიძლიათ თქვენი შანსების გასაზრდელად:

  • Google-ის ძიებაში გადახედეთ თქვენი საკვანძო სიტყვის ვარიანტებს, რათა ნახოთ, აქვს თუ არა რომელიმე მათგანს გამორჩეული ფრაგმენტი. SEO-ს ზოგიერთი ინსტრუმენტი ავტომატურად განსაზღვრავს ამ შესაძლებლობებს თქვენთვის. გამორჩეული ფრაგმენტები ყველაზე ხშირად ნაჩვენებია ინფორმაციის ძიებისას ან როდესაც საძიებო ტერმინი არის კითხვა.
  • სადაც ნაჩვენებია გამორჩეული ფრაგმენტი, დააკვირდით გამორჩეული კონტენტის სტრუქტურას. ეს არის ცხრილი, ტექსტის აბზაცი, ბულეტების სია, ვიდეო თუ სხვა რამ? მართალია, ფორმატის კოპირება არ შეიძლება, მაგრამ ამან შეიძლება მიგვანიშნოთ იმ ტიპის კონტენტის შესახებ, რომელსაც Google ამ კითხვაზე უპირატესობას ანიჭებს.
  • შეამოწმეთ თქვენი ყველაზე რეიტინგული გვერდი კონკრეტული ძიების შედეგებში. იხილეთ, როგორ შეგიძლიათ გააუმჯობესოთ ის, რათა Google-მა გამორჩეულ ფრაგმენტში განათავსოს.

უპირველეს ყოვლისა, გაითვალისწინეთ, რომ გამორჩეული ფრაგმენტებისთვის Google-ს სურს შინაარსი, რომელიც მკაფიოდ, მოკლედ და ზუსტად პასუხობს შეკითხვის მიზანს.

8. განაახლეთ წარსულის შემსრულებლები

ყველაზე წარმატებულ კონტენტს აქვს სასიცოცხლო ციკლი, რომელიც ასე გამოიყურება:

მას შემდეგ, რაც შინაარსი გამოქვეყნდება, ის იწყებს ზრდას რეიტინგში და შესაბამისად ტრეფიკის რაოდენობაში.

მაგრამ თითქმის გარდაუვალია, რომ დროთა განმავლობაში, მისმა ტრეფიკმა კლება არ დაიწყოს.

რატომ ხდება ეს? ზოგიერთი შესაძლო მიზეზია:

  • სხვების მიერ გამოქვეყნებულია უფრო ახალი, უკეთესი და / ან უფრო მაღალი ავტორიტეტული შინაარსი.
  • დროთა განმავლობაში საძიებო ტერმინები შეიცვალა.

რა მიზეზსაც არ უნდა გამოეწვია თქვენი კონტენტის პოტენციალის ვარდნა, არსებობს მისი აღორძინების და SERP-ში ახალი ცხოვრების დაწყების გზები.

Splice საკვანძო სიტყვებით მდიდარი შინაარსი

Splicing-ი არის ერთ-ერთი მეთოდი, როდესაც თქვენი შინაარსი კვლავ კარგად მუშაობს. მას შეუძლია დაეხმაროს კონტენტს, გააგრძელოს აყვავება და არა ჩაძირვა.

Splice ტექნიკა გულისხმობს თქვენს საიტზე იმ გვერდების იდენტიფიცირებას, რომლებიც ირანკებიან უფრო მაღლა, ვიდრე საშუალო მაჩვენებლის ქივორდები.

ეს შეიძლება კარგად გამოიყურებოდეს, მაგრამ სინამდვილეში წარმოადგენს შესაძლებლობების დაკარგვას, რადგან ზოგიერთი საკვანძო სიტყვა არ არის იმდენად მაღალი რეიტინგის, როგორიც შეუძლია.

Splicing-ისთვის, თქვენ ამოცნობთ გვერდის ნაკლებად ეფექტურ საკვანძო სიტყვებს, რომლებსაც ჯერ კიდევ აქვთ პოტენციალი. ეს შეიძლება იყოს საძიებო მოთხოვნები, სადაც გვერდი ჩანს შედეგების მეორე გვერდზე, ან სადაც ისინი დაბლა ირანკება, მაგრამ არსებობს დიდი მოთხოვნა.

მას შემდეგ რაც დაადგენთ ამ შესაძლებლობებს, შექმენით ახალი კონტენტის გვერდები, რომლებიც ფოკუსირებულია ამ საკვანძო სიტყვების სპეციფიკურ მიზანზე, შემდეგ დააკავშირეთ ეს გვერდები თქვენს ორიგინალ, ამჟამად რეიტინგულ გვერდთან.

ეს აძლევს Google-ს ლენდინგ გვერდების უკეთეს სამიზნეებს თემის ჯგუფისთვის, სადაც უკვე ავტორიტეტული და სანდო ხართ.

გაფართოება და გამდიდრება

თუ თქვენი შინაარსი უკვე სიცოცხლის ციკლის ვარდნის სტადიაშია, შეიძლება დაგჭირდეთ მისი საერთოდ წაშლა (განსაკუთრებით თუ ის ძალზე მოძველებულია ან აღსადგენად შეუსაბამოა).

ამასთან, შესაძლოა, შეძლოთ მისი აღორძინება გვერდის გაუმჯობესებით, რათა ის უფრო კონკურენტუნარიანი გახდეს ამჟამინდელ SERP-ის გარემოში.

ამისათვის მოიძიეთ ძირითადი საკვანძო სიტყვები, რომელთათვისაც გინდათ ამ გვერდის რანკირება და დრო დაუთმეთ ყველა თქვენს ზემოთ დარანკული გვერდის კონტენტის შესწავლას.

ჰკითხეთ საკუთარ თავს, თუ რას შეიცავს ისინი და არა თქვენი გვერდი. არსებობს საკვანძო სიტყვები, თემები, მახასიათებლები (სურათები, ვიდეოები და ა.შ.), ბმულები ან სხვა ელემენტები, რომელთა დამატება შეგიძლიათ თქვენს გვერდზე?

მათი კონტენტის გადმოკოპირება კარგი არ იქნება, თუმცა იმას გაიგებთ, თუ რის გამო მიიჩნევს Google თქვენს კონკურენტებს თქვენზე უკეთესად.

იმედია, საინტერესო სტატია გამოგვივიდა და მიიღეთ სასარგებლო რჩევები. გაუზიარეთ მეგობრებს, რათა მეტმა ადამიანმა შეძლოს ინფორმაციის მიღება.

გარდა ამისსა…

იხილეთ ჩვენი სერვისები:

იხილეთ რეკომენდირებული სტატიები:

გამოგვყევით სოციალურ ქსელებში:

Skip to content